Σε αυτό τον κύκλο δοκιμών συμμετείχαν τα Audi Q5, Honda Jazz, Hyundai i20, Kia Soul, Audi Q5 και Suzuki Alto.
Εξαιρουμένου του Suzuki Alto το οποίο απέσπασε τρία αστέρια καθώς βαθμολογήθηκε με 55% στην κατηγορία ασφάλειας ενηλίκων επιβατών, 46% για την προστασία των παιδιών και με μόλις με 29% στη νέα κατηγορία των επιμέρους συστημάτων ασφαλείας όπου αξιολογούνται τα συστήματα παθητικής και ενεργητικής ασφάλειας που διαθέτει κάθε αυτοκίνητο, όλα τα υπόλοιπα αρίστευσαν.
Εντυπωσιακές θα μπορούσαν να χαρακτηριστούν οι επιδόσεις των "μικρών" Honda Jazz και Hyundai i20 τα οποία, όπως σημειώνεται στην αναφορά της ανεξάρτητης αρχής Euro NCAP αποτελούν την απτή απόδειξη ότι το μεγάλο μέγεθος και βάρος δεν αποτελούν κριτήρια για το πόσο ασφαλές είναι ένα αυτοκίνητο καθώς δεν πληρούν μόνο τις παρούσες πρoδιαγραφές ασφαλείας αλλά και τις μελλοντικές.
Αναλυτικά, το Honda Jazz απέσπασε 78% στην ασφάλεια των ενηλίκων επιβατών, 79% στην κατηγορία που αφορά την ασφάλεια των παιδιών και 71% στα επιμέρους συστήματα ασφαλείας ενώ το Hyundai i20 βαθμολογήθηκε στις αντίστοιχες κατηγορίες με 88%, 83% και 86%.
Στο -"προσαυξημένο"- ύψος τους στάθηκαν τα Kia Soul και Peugeot 3008 προσθέτοντας τα ονόματα τους στον κατάλογο με τις πεντάστερες προτάσεις.
Το Kia Soul βαθμολογήθηκε με 87% για την ασφάλεια που παρέχει σε ενήλικους επιβάτες, με 86% σε παιδιά και με 86% για τα επιμέρους συστήματα ενεργητική και παθητικής ασφάλειας που διαθέτει. Στο ίδιο πλαίσιο κινήθηκε και η επίδοση του Peugeot 3008 το οποίο απέσπασε 86%, 81% και 97% στις αντίστοιχες κατηγορίες.
Τελευταίο και με διαφορά μεγέθους το Αudi Q5 σημείωσε την υψηλότερη βαθμολογία στην κατηγορία προστασίας ενηλίκων επιβατών με 92%. Στις υπόλοιπες κατηγορίες το γερμανικό SUV απέσπασε 84% για την ασφάλεια που παρέχει σε παιδιά και 71% για τα επιμέρους συστήματα ασφαλείας που διαθέτει.
in.gr