Έχετε δει πιο όμορφο οικογενειακό sedan αυτοκίνητο κάτω από 20.000 ευρώ; Ίσως ναι ίσως και όχι.
Μερικά πράγματα δεν αλλάζουν όσα χρόνια και αν περάσουν. Ανέκαθεν, για παράδειγμα, τα αυτοκίνητα από τη Λομβαρδία φημίζονταν για το σπορτίφ χαρακτήρα τους. Και, σε ό,τι αφορά τις τετράθυρες Alfa Romeo, για τη δυσκολία τους να ταιριάξουν τα εξαιρετικά οδικά τους στοιχεία και τις επιδόσεις τους με άνεση και χώρους. Η εικόνα σήμερα είναι πολύ διαφορετική. Συνεχίζοντας την παράδοση τής 156, η 159 όχι μόνο ξεχωρίζει για τη σπορτίφ συμπεριφορά της στο δρόμο, αλλά τη συνδυάζει με πολύ καλή ποιότητα κύλισης. Έχει ξεχωριστό χαρακτήρα – κι αυτό δεν είναι λεκτικό πυροτέχνημα. Από πλευράς χώρων, δεν ξεχωρίζει, αλλά ποιο premium μεσαίο sedan έχει την ευρυχωρία ενός Vectra ή ενός Passat; Βεβαίως, το πιο ελκυστικό στοιχείο τής 159 είναι η όμορφη εμφάνισή της – δύσκολα θα βρεθεί κάποιος να διαφωνήσει. Λίγο πολύ, όμως, τα στοιχεία ταυτότητας του μοντέλου σάς είναι γνωστά.
Η 159 εφοδιάζεται με σύστημα αποφυγής μπλοκαρίσματος τροχών ABS, ηλεκτρονική κατανομή πέδησης EBD, σύστημα ελέγχου ευστάθειας και δυναμικής συμπεριφοράς VDC, σύστημα ελέγχου πρόσφυσης ΑSR (anti slip regulation), σύστημα υποβοήθησης εκκίνησης σε ανηφόρα Hill Holder και σύστημα υδραυλικής ενίσχυσης φρεναρίσματος πανικού ΗΒΑ (Hydraulic Brake Assist). Oταν τεθεί σε λειτουργία το ΗΒΑ, ανάβουν αυτόματα και τα Alarm για να προειδοποιήσουν τους επερχόμενους οδηγούς.
Αλλά και η παθητική ασφάλεια της Alfa 159 MY είναι κορυφαία. Τα πιο σημαντικά στοιχεία είναι οι ζώνες ασφαλείας με προεντατήρες και περιοριστές φορτίου, τα προσκέφαλα με σύστημα αποφυγής τραυματισμού anti-whilplash και οι 8 αερόσακοι (μετωπικοί, πλευρικοί, γονάτων αλλά και τύπου κουρτίνας που καλύπτουν τα πλευρικά παράθυρα). Επιπρόσθετα η εξαιρετική ακαμψία του αμαξώματος βρίσκεται στις πρώτες θέσεις στην κατηγορία του χάρη στις πλέον σύγχρονες μεθόδους κατασκευής και συγκόλλησης, στα πολλαπλά φύλλα μετάλλου διπλής επεξεργασίας, καθώς επίσης και στην προσεκτικά μελετημένη αρχιτεκτονική του πλαισίου.
Aλλο ένα αξιοπρόσεκτο σημείο της νέας γενιάς 159 είναι οι εκδόσεις Τi (Berlina και Sportwagon). Η σπορτίφ αίσθηση αναδεικνύεται στο εξωτερικό από τις αποκλειστικού σχεδιασμού ζάντες αλουμινίου 19 ιντσών (17 ιντσών με 5 ακτίνες στις εκδόσεις 1.8 και 1.9JTS). Στο εσωτερικό, κυρίαρχο στοιχείο είναι το σπορ τιμόνι ειδικής σχεδίασης (που περιλαμβάνει και χειριστήρια του ηχοσυστήματος), ο μαύρης απόχρωσης ειδικά διαμορφωμένος δερμάτινος επιλογέας ταχυτήτων, τα αλουμινένια πεντάλ και τα σπορ-bucket δερμάτινα καθίσματα, τα οποία επιδέχονται πολλαπλές ρυθμίσεις, είναι θερμαινόμενα, έχουν ραμμένο λογότυπο στα προσκέφαλα και είναι διαθέσιμα σε μαύρο ή στο χρώμα του δέρματος. Στο εσωτερικό, η επένδυση της οροφής και των κολόνων είναι επίσης μαύρου χρώματος, ενώ στην κεντρική κονσόλα, στο ταμπλό και τις πόρτες υπάρχουν ενθέσεις βουρτσισμένου αλουμινίου στην απόχρωση του τιτανίου. Ο πίνακας οργάνων έχει σπορ γραμματοσειρά και λευκό φωτισμό. Oλα τα παραπάνω στοιχεία ανήκουν στον βασικό εξοπλισμό των εκδόσεων Ti, όπως και το σύστημα ευστάθειας VDC με Brake Assist και Hill Holder, ο ηλεκτρονικός έλεγχος του διαφορικού (Εlectronic-Q2), ο διζωνικός κλιματισμός, οι αισθητήρες φώτων και βροχής, το ηχοσύστημα με δυνατότητα αναπαραγωγής mp3 και 8 ηχεία. Επιπρόσθετα στις εκδόσεις Τi με κινητήρα 2.2 Jts, 3.2 Jts, 1.9 Jtd και 2.4 JTD, το σύστημα πέδησης περιλαμβάνει αυξημένων διαστάσεων (330mm) κόκκινες τετραπίστονες δαγκάνες Brembo με σήμανση Alfa Romeo, καθώς και χαμηλωμένη σπορ ανάρτηση.
Οι διαθέσιμοι κινητήρες βενζίνης είναι: ο 1.8 των 140 ίππων και τρεις κινητήρες τεχνολογίας JTS με άμεσο ψεκασμό και μεταβλητό χρονισμό εισαγωγής και εξαγωγής: ο 3.2 V6 με 260 ίππους, ο 2.2 με 185 ίππους και ο 1.9 με 160 ίππους. Oλοι τους αποδίδουν από 81 έως 85 ίππους/λίτρο και προσφέρουν πολύ καλές επιδόσεις, ενώ ταυτόχρονα είναι και πολύ φιλικοί προς το περιβάλλον. Επιπρόσθετα, η γκάμα των πετρελαιοκινητήρων αποτελείται από τον 5κύλινδρο 2.4 JTDM με 210 ίππους και τον 1.9 JTDM με 150 ίππους. Και οι δύο προσφέρονται με φίλτρο κατακράτησης σωματιδίων DPF χωρίς χρέωση. Στις εκδόσεις με τους κινητήρες 3.2 V6 JTS και 2.4 JTD, η κίνηση μεταδίδεται είτε στους μπροστινούς τροχούς, είτε και στους τέσσερις τροχούς. Επίσης ανάλογα με την έκδοση διατίθεται είτε αυτόματο κιβώτιο Q-Tronic 6 σχέσεων, είτε ημιαυτόματο Selespeed 6 σχέσεων.
Οι 140 ίπποι που αποδίδει δεν είναι και λίγοι, αλλά το βαρύ αμάξωμα κάνει τις επιδόσεις να φαίνονται οριακές και δεν αναδεικνύονται οι αρετές του αυτοκινήτου.
Ακόμη και με τον μικρότερο κινητήρα των 1,8 λίτρων, που προσφέρει απλώς ικανοποιητικές επιδόσεις, η 159 έχει τον τρόπο της να σε συγκινήσει, όπως άλλωστε συμβαίνει με κάθε γνήσια Alfa. Αν σκέπτεστε να την αποκτήσετε και έχετε να δώσετε κάτι παραπάνω απ' ό,τι για ένα συνηθισμένο μεσαίο (π.χ. VW Passat), αλλά δεν θέλετε να δώσετε όσα απαιτούνται για ένα πιο ακριβό μοντέλο (π.χ. BMW 3), τότε σας τη συστήνουμε.
ΔΕΙΤΕ ΤΟΝ ΤΙΜΟΚΑΤΑΛΟΓΟ: