Η παγκόσμια πρεμιέρα της Alfa Romeo 4C σημαδεύει την επιστροφή της μάρκας στον κόσμο των ελαφρών σπορ κουπέ, που την περίμεναν με ανυπομονησία χιλιάδες οπαδών της μάρκας σε όλο τον κόσμο. Η αποκλειστική "Launch Edition" δημιουργήθηκε ειδικά γι' αυτούς, μια...
έκδοση περιορισμένη παραγωγής.Θα προσφέρεται σε δύο διαφορετικά χρώματα, κόκκινο Alfa και λευκό Carrara, ενώ το στιλ της διαφοροποιείται από το ειδικό αεροδυναμικό κιτ από ανθρακονήματα (συμπεριλαμβάνονται σπόιλερ και καλύμματα εξωτερικών καθρεφτών), το σκουρόχρωμο αλουμινένιο διαχύτη πίσω, τα μπροστινά φώτα "bi-LED" και τις ειδικές ζάντες ελαφρού κράματος 18'' (εμπρός) και 19'' (πίσω). Για περαιτέρω ενίσχυση του σπορ χαρακτήρα, υπάρχουν εισαγωγές αέρα εμπρός, δαγκάνες φρένων σε ειδικό χρώμα, αγωνιστική εξάτμιση, φίλτρο αέρα της BMC και κιτ ανάρτησης με ειδικές ρυθμίσεις για τα αμορτισέρ και την πίσω αντιστρεπτική ράβδο.
Αντίστοιχος είναι και ο σπορ χαρακτήρας του εσωτερικού, με σπορ καθίσματα σε ύφασμα/δέρμα και στοιχεία από αλκαντάρα, αλουμινένια στοιχεία και αλουμινένια λαβή μοχλού ταχυτήτων, όπως και ένα χαρακτηριστικό σήμα, ενώ στο αυτοκίνητο με το κόκκινο αμάξωμα υπάρχουν κόκκινες ραφές στο τιμόνι, το χειρόφρενο, τα καθίσματα, τα ταπέτα και τις χειρολαβές.
Φυσικά η Alfa Romeo 4C Launch Edition προσφέρει όλα τα χαρακτηριστικά του μοντέλου που αντιπροσωπεύουν την πραγματική ουσία ενός σπορ αυτοκινήτου με το DNA της Alfa Romeo: επιδόσεις, ιταλικό στιλ και τεχνολογική υπεροχή, προσφέροντας τη μέγιστη οδηγική απόλαυση με πλήρη ασφάλεια.
Σχεδιασμένη από τους μηχανικούς της Alfa Romeo, θα κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της Maserati στη Modena. Το νέο μικρό supercar θα είναι διαθέσιμο στις αγορές το 2013 και θα είναι το αυτοκίνητο που θα φέρει ξανά την Alfa Romeo στην αγορά των ΗΠΑ, συμβάλλοντας έτσι στο παγκόσμιο πλάνο ανάπτυξης της εταιρείας.
Η Alfa Romeo 4C προέρχεται απευθείας από το πρωτότυπο που έκανε αίσθηση στην Έκθεση της Γενεύης το 2011 και κέρδισε τρία πολύτιμα βραβεία: τον τίτλο "AutoBild Design Award" (2011, Γερμανία), τον τίτλο "Design Award for Concept Cars & Prototypes" (2012, Ιταλία) και το "Most Exciting Car of 2013" από το "What Car?" (2013, Μεγάλη Βρετανία).
Ακρωνύμιο 4C
Το ακρωνύμιο "4C" αντλεί την έμπνευσή του από το ένδοξο παρελθόν της μάρκας, προβάλλοντας τις αξίες της τεχνολογίας και των συναισθημάτων στο μέλλον. Πράγματι, αναφέρεται στην τεράστια και σπουδαία σπορ παράδοση της Alfa Romeo: τα ακρωνύμια 8C και 6C στις δεκαετίες των 1930s και 1940s ήταν διακριτικά αυτοκινήτων -αγωνιστικών και εκδόσεων δρόμου- που έπαιρναν ισχύ από τον δυνατό 8κύλινδρο και τον καινοτόμο 6κύλινδρο κινητήρα. Επίσης το αυτοκίνητο επιτυγχάνει με την αρχιτεκτονική και την κατασκευή του το λόγο ισχύος/βάρους ενός αυθεντικού supercar, λιγότερο από 4 κιλά/ίππο, εστιάζοντας ωστόσο όχι μόνο στη μέγιστη ιπποδύναμη, αλλά και στον περιορισμό του βάρους, ώστε να εξασφαλίζεται μέγιστη ευελιξία και κορυφαία απόδοση. Τέλος, η Alfa Romeo 4C χρησιμοποιεί τεχνολογίες και υλικά κατευθείαν από τα μοντέλα super sport (συμπεριλαμβανομένης της Alfa Romeo 8C Competizione) -ανθρακονήματα, αλουμίνιο, πίσω κίνηση- και τεχνολογίες από τα τελευταία μοντέλα της Alfa Romeo, αναβαθμισμένα ώστε να ενισχύουν το σπορ χαρακτήρα του μοντέλου ακόμα περισσότερο. Αυτό γίνεται απολύτως σαφές από τον εξ ολοκλήρου αλουμινένιο κινητήρα βενζίνης άμεσου ψεκασμού 1750 Turbo, το κορυφαίο σύστημα μετάδοσης διπλού συμπλέκτη Alfa TCT και τον επιλογέα Alfa DNA με τη νέα πρωτοποριακή επιλογή Race.
Εξωτερικό στιλ
Σχεδιασμένη από το Alfa Romeo Style Centre, η 4C φέρνει άμεσα στο νου μερικά από τα παραδοσιακά εμβληματικά μοντέλα τα οποία έχουν αφήσει ανεξίτηλο σημάδι στην ιστορία της μάρκας. Ιδιαίτερα δε, από την άποψη των διαστάσεων και τις ομοιότητες της διάταξης, ένα απ' αυτά περισσότερο: την 33 Stradale, ένα αυτοκίνητο που συνδύασε εξαιρετική και καινοτόμα τεχνολογία με ένα ανυπέρβλητο στιλ, όπως όλοι οι θρύλοι της Alfa Romeo. Η 4C ακολούθησε αυτόν τον δρόμο και έτσι ολοκληρώνει ένα ταξίδι που είχε ξεκινήσει με την 8C Competizione, τονίζοντας κάποιες ιδιαίτερες έννοιες της μάρκας, όπως οι συμπαγείς διαστάσεις, ο δυναμισμός και η ευελιξία.
Εσωτερική σχεδίαση
Η σχεδίαση και τα υλικά που διακρίνουν το εσωτερικό είναι όλα σχεδιασμένα και κατασκευασμένα για να προσφέρουν τη μέγιστη οδηγική ικανοποίηση. Συγκεκριμένα, στο εσωτερικό ξεχωρίζουν αμέσως τα ανθρακονήματα, που χρησιμοποιούνται για να κατασκευαστεί ο "ζωτικός" χώρος των επιβατών, που έχει αφεθεί σε πλήρη θέα για να ενισχύσει την αίσθηση της μοναδικότητας, της τεχνολογίας και του ελαφρού βάρους. Κατασκευασμένα από ανθρακονήματα είναι και τα καθίσματα που εξασφαλίζουν μια αίσθηση σπορ οδήγησης χωρίς συμβιβασμούς στην άνεση, ενώ το οδηγοκεντρικό ταμπλό με τα ψηφιακά όργανα είναι απλό και σχεδιασμένο για να κάνει εύκολο τον κάθε χειρισμό.
Διαστάσεις και αεροδυναμική
Οι συμπαγείς διαστάσεις κάνουν αυτό το αυτοκίνητο με τα 2 μπάκετ καθίσματα εντελώς μοναδικό μεταξύ των ανταγωνιστών του: είναι μόλις 3,99 μέτρα σε μήκος, 2,00 μ. σε πλάτος, 1,18 μ. σε ύψος και με ένα μεταξόνιο 2,38 μ. Αυτές οι διαστάσεις τονίζουν το μικρό μέγεθος του μοντέλου και ενισχύουν την ευελιξία του. Ακόμη περισσότερο, χάρη στη θαυμάσια δουλειά των σχεδιαστών, το αυτοκίνητο επιτυγχάνει κορυφαία επίπεδα αεροδυναμικής, δημιουργώντας αρνητικό Cz (συντελεστής αρνητικής άντωσης) ο οποίος, όπως στα αγωνιστικά αυτοκίνητα, συμβάλλει στην επίτευξη ενισχυμένης σταθερότητας στις υψηλές ταχύτητες .
Νέος 4κύλινδρος βενζινοκινητήρας 1750 Turbo 240 ίππων
Ο τοποθετημένος στο κέντρο νέος 4κύλινδρος βενζινοκινητήρας 1750 Turbo με τους 240 ίππους διαθέτει ένα καινοτόμο αλουμινένιο μπλοκ και ειδικά συστήματα εισαγωγής και εξαγωγής, που έχουν βελτιστοποιηθεί για την ενίσχυση της σπορτίφ εικόνας και αίσθησης του αυτοκινήτου ακόμη περισσότερο. Επιπλέον χρησιμοποιεί τις πιο σύγχρονες τεχνολογικές λύσεις όπως ο άμεσος ψεκασμός, ο διπλός συνεχώς μεταβλητός χρονισμός βαλβίδων, έναν υπερσυμπιεστή και ένα επαναστατικό σύστημα σάρωσης για την ολοκληρωτική εξάλειψη του"turbo lag". Η ροπή του είναι γενναιόδωρη, με μέγιστη τιμή τα 350 Nm, το 80% της οποίας είναι διαθέσιμο μόλις στις 1700 στροφές.
Αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη Alfa TCT
Ο βενζινοκινητήρας 1750 Turbo συνεργάζεται με το καινοτόμο αυτόματο κιβώτιο διπλού ξηρού συμπλέκτη Alfa TCT που είναι κορυφαίο στην κατηγορία του τόσο για το μικρό βάρος του όσο και για την ταχύτητα απόκρισης. Οι ταχύτητες μπορούν επίσης να αλλάξουν σειριακά με τα shift paddles που βρίσκονται πίσω από το τιμόνι. Σε σύγκριση με την έκδοση που ήδη χρησιμοποιείται στην Giulietta και τη MiTo, το TCT της Alfa 4C χρησιμοποιεί λογισμικό νέας γενιάς και υιοθετεί τη νέα λειτουργία "Launch control", που βελτιστοποιεί όλα τα συστήματα του αυτοκινήτου για να πετύχει τη μέγιστη δυνατή επιτάχυνση. Επίσης, για να εξασφαλίσει τις καλύτερες επιδόσεις σε συνάρτηση με τις συνθήκες του δρόμου και το στιλ οδήγησης, αλληλεπιδρά με το DNA, αλλάζοντας τη λογική των αλλαγών ανάλογα με την επιλογή που έχει γίνει στο DNA.
Ο νέος επιλογέας Alfa DNA με την επιλογή Race
Η Alfa Romeo 4C σημαδεύει επίσης την πρεμιέρα του νέου επιλογέα Alfa DNA, ο οποίος προσφέρει τις τρεις στάνταρ επιλογές που έχουμε γνωρίσει έως τώρα - Dynamic, Natural και All Weather - αλλά προσθέτει μια ακόμη: τη Race, σχεδιασμένη για να βελτιώσει ακόμα περισσότερο την οδηγική εμπειρία στις αγωνιστικές πίστες. Σε αυτήν την επιλογή το DNA απενεργοποιεί το σύστημα ελέγχου ευστάθειας και το σύστημα αντισπιναρίσματος και αφήνει τον πλήρη έλεγχο στον οδηγό. Επίσης, ο πίνακας οργάνων με την οθόνη TFT, αλλάζει εμφάνιση και χρώμα και δείχνει τις ενδείξεις που είναι σχετικές με την εκάστοτε επιλογή στο DNA.
Άκαμπτη αλλά ελαφριά δομή
Βασική απαίτηση για κάθε σπορ αυτοκίνητο υψηλών επιδόσεων είναι μία ισχυρή, άκαμπτη αλλά χαμηλού βάρους κατασκευαστική δομή κι αυτό εξασφαλίστηκε κατά τη δημιουργία της Alfa 4C. Η χρησιμοποίηση των πιο σύγχρονων υλικών υψηλής τεχνολογίας εξασφάλισε αυτό το συνδυασμό ακαμψίας και χαμηλού βάρους. Το πλαίσιο είναι ένα «μονοκόκ» από ανθρακονήματα, τεχνολογίας "pre-preg" που προέρχεται από τη Formula 1 και ζυγίζει μόνο 65 κιλά, μέσα στο οποίο έχει δημιουργηθεί ο χώρος για τον οδηγό και τον επιβάτη. Το εμπρός και το πίσω μέρος του πλαισίου και οι ενισχύσεις της οροφής είναι από αλουμίνιο, ενώ το αμάξωμα είναι από σύνθετο υλικό, που είναι 20% ελαφρύτερο από το χάλυβα και ανθεκτικό στη διάβρωση. Τα καθίσματα έχουν μία δομή από ανθρακονήματα και φάιμπεργκλας. Το αποτέλεσμα είναι η συγκράτηση του βάρους σε πολύ χαμηλό επίπεδο (895 κιλά είναι το βάρους του άδειου αυτοκινήτου) σε συνδυασμό με τη μέγιστη δυνατή αντοχή και στρεπτική ακαμψία, αλλά και η βελτιστοποίηση του κέντρου βάρους, που προσφέρει σημαντικό πλεονέκτημα στη σταθερότητα και την «οδηγησιμότητα» του αυτοκινήτου.
Ανάρτηση
Η Alfa 4C έχει ένα πολύ εξελιγμένο σύστημα αναρτήσεων, με διπλά «επάλληλα ψαλίδια» εμπρός, μια εξέλιξη του συστήματος Μc Pherson πίσω, για να εξασφαλίζει κορυφαίο κράτημα και οδική συμπεριφορά. Αυτό, μαζί με τη μετάδοση της κίνησης πίσω, την εξαιρετική αναλογία βάρους/ισχύος και την καλή κατανομή βάρους (40% εμπρός και 60% στον πίσω άξονα), εξασφαλίζουν υψηλά επίπεδα οδηγικής απόλαυσης. Γι' αυτούς που θέλουν το μέγιστο στο κράτημα, θα είναι διαθέσιμο ένα κιτ ανάρτησης με ειδικές ρυθμίσεις στα αμορτισέρ και την πίσω αντιστρεπτική.
Φρένα, τροχοί και σύστημα διεύθυνσης
Για την εξασφάλιση κορυφαίας απόδοσης του συστήματος πέδησης, το σύστημα των φρένων έχει 4 αεριζόμενους διάτρητους δίσκους, με τετραπίστονες δαγκάνες Brembo στους μπροστινούς τροχούς. Επιπλέον, για να «κολλάει» το αυτoκίνητο στο δρόμο, οι εμπρός και πίσω τροχοί έχουν διαφορετικής διαμέτρου και πλάτους πέλματος λάστιχα (υπάρχουν δύο επιλογές, είτε 17''-18'' είτε 18''-19''), ενώ είναι διαθέσιμο κι ένα κιτ ελαστικών με πιο μαλακό μίγμα για βέλτιστη πρόσφυση. Το σύστημα διεύθυνσης της 4C δεν έχει υποβοήθηση, για μείωση του βάρους αλλά και για να εξασφαλίζει εξαιρετική αίσθηση. Το χαμηλό βάρος του αυτοκινήτου εξασφαλίζει ότι το τιμόνι δεν θα είναι υπερβολικά «βαρύ».
Επιδόσεις υπεραυτοκινήτου
Η υψηλή τεχνολογία των τεχνικών λύσεων που χρησιμοποιήθηκαν εξασφαλίζει στην 4C επιδόσεις πραγματικού supercar. Η μέγιστη ταχύτητα είναι πάνω από 250 χλμ./ώρα, η επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα γίνεται σε μόλις 4,5'', η μέγιστη επιβράδυνση που προσφέρουν τα φρένα είναι 1,25 g, ενώ στις στροφές το αυτοκίνητο αναπτύσσει 1,1 g.
Υπεροχή made in Italy
Η κορυφαία τεχνολογική και βιομηχανική τεχνογνωσία των Alfa Romeo και Maserati χρησιμοποιήθηκε στην εξέλιξη της τελικής έκδοσης της 4C. Συγκεκριμένα, η συνεργασία των δύο εταιρειών στόχευε στην ενσωμάτωση της δουλειάς του σχεδιαστικού τμήματος της Alfa Romeo στο εργοστάσιο της Maserati. Εν ολίγοις, αυτό είναι ένα ακόμα ξεχωριστό γνώρισμα της Alfa Romeo, μιας μάρκας με μια ιστορία εκατό χρόνων που εξακολουθεί να είναι ένας από τους πιο διάσημους και δημοφιλείς πρεσβευτές των ιταλικών προϊόντων σε όλο τον κόσμο.