H KTM παρουσίασε το «E-Speed», ένα νέο ηλεκτρικό σκούτερ μηδενικών ρύπων, στο Σαλόνι Μοτοσυκλέτας του Τόκιο. Σχεδιάστηκε και αυτό από το στούντιο του Gerald Kiska, ο οποίος ευθύνεται για την εμφάνιση όλων των ΚΤΜ εδώ και 20 χρόνια.
Βασισμένο στην τεχνολογία που κινεί το χωμάτινο play bike Freeride E, το πρωτότυπο E-Speed φέρνει την αυστριακή εταιρεία σε απόσταση «βολής» από την αγορά των αστικών commuter, δηλαδή των διτρόχων που προορίζονται αποκλειστικά για περιορισμένες αστικές μετακινήσεις, όταν και εάν αυτή ανθίσει.
Πλασάροντας το εντυπωσιακό σκούτερ ως ένα σπορ δίτροχο, η KTM δηλώνει ότι ο κινητήρας του παράγει σχεδόν 15PS, όταν εκείνος του Freeride E δεν ξεπερνούσε τους 10. Επίσης η μπαταρία ιόντων λιθίου έχει τώρα χωρητικότητα 4,36 kWh, όταν στο Freeride είχε μόλις 2,1. H μέγιστη ροπή δηλώνεται στα 3,6 χλγμ.
Η αναβαθμισμένη απόδοση του υγρόψυκτου «σύγχρονου» ηλεκτροκινητήρα δίνει στο E-Speed τελική 80 χλμ ανά ώρα μέσω τελικής μετάδοσης με ιμάντα.
Η μπαταρία φορτίζεται πλήρως σε 2 ώρες από μια πρίζα οικιακού ρεύματος.
Όσον αφορά τα πιο «συμβατικά» χαρακτηριστικά του, το σκούτερ χρησιμοποιεί ένα πλαίσιο-χωροδικτύωμα και κορυφαίες αναρτήσεις από την WP, με την οποία η αυστριακή εταιρεία συνεργάζεται στενά από τη δεκαετία του '90 και λίγο αργότερα ενέταξε στο στόλο της.
Δήλωσε ο CEO της KTM Stefan Pierer: «Εμείς στην KTM είμαστε απόλυτα πεπεισμένοι για την ηλεκτροκίνηση, ως το τέλειο συμπλήρωμα των συμβατικών συστημάτων κίνησης. Μακροχρόνια οι ηλεκτροκινητήρες θα επικρατήσουν σε χρήση περιορισμένων διαδρομών και ειδικά όπου η προστασία του περιβάλλοντος θα αποτελεί τον ρυθμιστικό παράγοντα, όπως στη φύση ή στις πυκνοκατοικημένες μητροπόλεις».
«Οχήματα σαν το E-Speed και το Freeride E μπορούν να βοηθήσουν τα δίτροχα, αυξάνοντας την αποδοχή τους από την κοινωνία. Όχι μόνον χάρη στα φιλικά προς το περιβάλλον χαρακτηριστικά τους, αλλά και επειδή προσφέρουν ευκολία χρήσης, οικονομία χρόνου και είναι διασκεδαστικά».
Ωστόσο φαίνεται πώς η «πίστη» του Pierer στα ηλεκτρικά δίτροχα είναι μια κυμαινόμενη ποσότητα. Πριν μερικές εβδομάδες, μιλώντας στο ιταλικό Motociclismo είχε δηλώσει πως δεν βλέπει πολύ μέλλον στα ηλεκτρικά δίτροχα, όχι τουλάχιστον όσο θα χρησιμοποιείται η τρέχουσα τεχνολογία μπαταριών, τις οποίες χαρακτήρισε στα ίσια «πολύ επικίνδυνες (εννοεί τις ιόντων λιθίου) και πανάκριβες, με χαμηλή απόδοση και πολύ μεγάλη διάρκεια επαναφόρτισης».
Αν αυτά τα αρνητικά δεν αλλάξουν μέσω της τεχνολογικής εξέλιξης, δεν αξίζει είπε να ασχοληθούμε με τα ηλεκτρικά δίτροχα, συμπλήρωσε, αναγγέλλοντας ουσιαστικά ότι το «Σχέδιο Freeride E» έχει μπει στο ράφι.