Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

ICAP: Σε φθίνουσα τροχιά η κατανάλωση πετρελαιοειδών καυσίμων

Οι πρόσφατες μεταβολές και προοπτικές εξέλιξης του κλάδου των Υγρών και Αερίων Καυσίμων παρουσιάζονται στην τρίτη έκδοση της σχετικής Κλαδικής Μελέτης που εκπόνησε πρόσφατα η Διεύθυνση Οικονομικών Μελετών της ICAP Group.

Τα πετρελαιοειδή καύσιμα κατέχουν τη σημαντικότερη θέση στο ενεργειακό ισοζύγιο της Ελλάδας, καταλαμβάνοντας διαχρονικά το υψηλότερο μερίδιο στην εγχώρια κατανάλωση ενέργειας. Ο τομέας των μεταφορών (οδικές, ακτοπλοϊκές και αεροπορικές) αποτελεί τον κυριότερο...
"καταναλωτή" του κλάδου των πετρελαιοειδών, ενώ σημαντικά μερίδια απορροφώνται από τον κλάδο της βιομηχανίας, τον οικιακό τομέα και τον τομέα της ηλεκτροπαραγωγής.

Αναφορικά με τα καύσιμα οχημάτων (βενζίνη και πετρέλαιο κίνησης), το μέγεθος και η σύνθεση του στόλου των κυκλοφορούντων οχημάτων, οι τιμές καυσίμων και το διαθέσιμο εισόδημα των νοικοκυριού, προσδιορίζουν σε σημαντικό βαθμό την εξέλιξη της ζήτησης στην εγχώρια αγορά. Επιπλέον, η βιομηχανική δραστηριότητα, οι καιρικές συνθήκες, η κίνηση αεροσκαφών στους ελληνικούς αερολιμένες και η κίνηση των επιβατικών και εμπορικών πλοίων στις ελληνικές θάλασσες καθορίζουν σε σημαντικό βαθμό την πορεία του κλάδου.

Τα υγρά καύσιμα αποτελούν τυποποιημένα προϊόντα και δεν υπάρχει ουσιαστική διαφοροποίηση, με συνέπεια ο ανταγωνισμός στην αγορά να εστιάζεται στην ανάπτυξη του δικτύου διανομής, στην εξυπηρέτηση και στην τιμολογιακή πολιτική της κάθε εταιρείας.

Η εγχώρια αγορά πετρελαιοειδών ουσιαστικά λειτουργεί σε τρία επίπεδα (Διύλιση, Χονδρική και Λιανική Εμπορία). Οι 2 εγχώριες εταιρείες διύλισης προμηθεύουν με έτοιμα καύσιμα τις εταιρείες χονδρικής εμπορίας καυσίμων.

Η Διευθύντρια Οικονομικών και Κλαδικών Μελετών της ICAP Group, Σταματίνα Παντελαίου σημειώνει σχετικά με τις εξελίξεις της συγκεκριμένης αγοράς: «Η ευρύτερη αγορά πετρελαιοειδών καυσίμων υποχώρησε το 2012 κατά 14,6% σε όγκο κατανάλωσης. Ειδικότερα, όσον αφορά τα καύσιμα εσωτερικής αγοράς (δηλ. βενζίνες, πετρέλαιο θέρμανσης - κίνησης, μαζούτ, υγραέρια, κηροζίνη και άσφαλτος) υπήρξε μείωση κατά 20,2%, με την αγορά της βενζίνης να εμφανίζει υποχώρηση κατά 13,2%. Η κατανάλωση πετρελαίου θέρμανσης κατέγραψε μεγάλη πτώση (κατά 44,1%), ενώ ελαφρά ενισχυμένη εμφανίζεται η κατανάλωση πετρελαίου κίνησης (κατά 3,7%). Η συνολική κατανάλωση Φυσικού Αερίου κορυφώθηκε το 2011 και παρουσίασε μείωση 8,0% το 2012 σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Τα τελευταία χρόνια (2005-2012) η εν λόγω κατανάλωση παρουσιάζει διαχρονική αύξηση με μέσο ετήσιο ρυθμό μεταβολής 6,5%. Στην αυξητική αυτή πορεία συνέβαλλε τόσο η απελευθέρωση της αγοράς φυσικού αερίου όσο και οι νέες μονάδες παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας από Φυσικό Αέριο».

Αναφορικά με τα καύσιμα "Διεθνούς Αγοράς" (ναυτιλιακά και αεροπορικά καύσιμα) η κατανάλωση διαμορφώθηκε το 2012 στα ίδια περίπου επίπεδα με το προηγούμενο έτος (με πτώση 13,2% στα αεροπορικά και 1,4% στο ναυτιλιακό μαζούτ και ενίσχυση κατά 53,1% στο ναυτιλιακό πετρέλαιο).

Στα πλαίσια της μελέτης έγινε και χρηματοοικονομική ανάλυση των επιχειρήσεων (διύλισης/χονδρικής εμπορίας) του κλάδου, βάσει επιλεγμένων αριθμοδεικτών. Επίσης, συνετάχθη ομαδοποιημένος ισολογισμός βάσει αντιπροσωπευτικού δείγματος εταιρειών.

Με βάση τον ομαδοποιημένο ισολογισμό των 2 εταιρειών διύλισης για την περίοδο 2011-2012 προέκυψε αύξηση των συνολικών τους πωλήσεων κατά 15,3% το 2012, ενώ τα μικτά κέρδη μειώθηκαν κατά 20,7%. Στην ίδια κατεύθυνση, τα κέρδη προ φόρου εισοδήματος διαμορφώθηκαν σε €247,5 εκατ. το 2012, μειωμένα κατά 25,9% σε σχέση με το προηγούμενο έτος, ενώ τα κέρδη EBITDA υποχώρησαν κατά 11,6% το 2012/2011.

Όσον αφορά τις εταιρείες χονδρικής εμπορίας (για την περίοδο 2011-2012), προκύπτουν τα εξής: Οι συνολικές πωλήσεις των 33 εταιρειών του δείγματος κατέγραψαν μείωση 7,2% και διαμορφώθηκαν σε €12.855 εκατ. το 2012. Το μικτό κέρδος υποχώρησε με υψηλότερο ρυθμό και συγκεκριμένα κατά 17%. Χαρακτηριστικό είναι τα υψηλά λειτουργικά έξοδα των επιχειρήσεων τα οποία υπερβαίνουν τα μικτά κέρδη και τα δύο εξεταζόμενα έτη. Σε επίπεδο λειτουργικού αποτελέσματος υπήρξε διεύρυνση των ζημιών το 2012 σε σχέση με το προηγούμενο έτος, γεγονός που με σειρά του οδήγησε στην εμφάνιση συνολικών ζημιών ύψους €61,1 εκατ. το 2012 έναντι €23,4 εκατ. το 2011. Τέλος, τα κέρδη EBITDA περιορίστηκαν κατά 26,9% το 2012/11.

Πηγή:capital.gr

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Το FIAT Pandina

Το FIAT Pandina Η FIAT παρουσίασε το τελευταίο όπως φάινεται facelift του θρυλικού Panda, ενός μοντέλου που έχει διαγράψει πορεία 40 ετών και πάνω από 8 εκατομμυρίων πωλήσεων. Το όνομα αυτού Pandina!Πανεύκολο στην οδήγηση, εύχρηστο στην καμπίνα και οικονομικό στη χρήση, το μοντέλο έχει δημιουργήσει το δικό του φανατικό όσο και πιστό κοινό.

Online εφαρμογή εκτίμησης αξίας μεταχειρισμένων αυτοκινήτων

Η εφαρμογή AUTOSCAN είναι μια μηχανή προσεγγιστικής εκτίμησης αξίας μεταχειρισμένων αυτοκινήτων, βασιζόμενη στην επεξεργασία μεταβλητών παραγόντων που επηρεάζουν την εμπορική μεταπωλητική τους αξία σε ετήσια βάση. Το ανθρώπινο δυναμικό της δραστηριοποιείται στον χώρο του αυτοκινήτου καθημερινά, διατηρώντας βάσεις δεδομένων σχετικά με τα χαρακτηριστικά της εμπορικής αξίας των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων της ελληνικής αγοράς καταγράφοντας την διαδικασία αγοραπωλησίας τους. Αντλεί πολύτιμες πληροφορίες από τεχνικές και εμπορικές παραμέτρους που συνεχώς μεταβάλουν την οικονομική...

Alfa Romeo Racing ORLEN – Grand Prix Αυστρίας

Alfa Romeo Racing ORLEN – Grand Prix Αυστρίας Η Alfa Romeo Racing ORLEN για ακόμα μια φορά πλησίασε πολύ κοντά στην κατάκτηση βαθμών, χωρίς όμως τελικά να έχει την τύχη να ολοκληρώσει το έργο της. Ο Kimi Räikkönen, και ενώ πάλευε μέχρι τον τελευταίο γύρο για την 10η θέση, τερμάτισε 16ος μετά από μια σύγκρουση, ενώ ο Antonio Giovinazzi ολοκλήρωσε την προσπάθεια του τερματίζοντας στην 14η θέση μετά από μια ποινή που δέχθηκε στην αρχή του αγώνα.