Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Απόσυρση παλιών Ι.Χ: Νέα εγκύκλιος με διευκρινίσεις, διαφωνεί ο Συνήγορος του Πολίτη...

Νέα διευκρινιστική διάταξη εκδόθηκε για την απόσυρση των παλιάς τεχνολογίας οχημάτων. Ξεκαθαρίζεται ότι μόνο εάν έχουν εξοφληθεί τα τέλη κυκλοφορίας μπορεί να γίνει απόσυρση του αυτοκινήτου αλλά και πολλά άλλα θέματα τα οποία επειδή δεν είχαν διευκρινιστεί, υπήρχε μεγάλη ταλαιπωρία του κόσμου. Στο μεταξύ, σε πόρισμά του ο Συνήγορος του Πολίτη...
σημείωνε ότι υπάρχουν πολλά προβλήματα σχετικά με την απόσυρση, που ταλαιπωρούν τους πολίτες. Μεταξύ αυτών σημείωνε ότι δεν μπορεί τα οικονομικά κίνητρα να παρέχονται ή να αφαιρούνται κατά το δοκούν, τη στιγμή που τα «περιβαλλοντικά τέλη» είναι μόνιμα. Τέλος ο Συνήγορος του Πολίτη σημείωνε ότι αναδεικνύονται συγκεκριμένα στοιχεία των ρυθμίσεων που δεν συμβιβάζονταν με τον εκπεφρασμένο περιβαλλοντικό χαρακτήρα του μέτρου, αλλά και περιπτώσεις υπέρβασης της νομοθετικής διαδικασίας δια κανονιστικών πράξεων και εγκυκλίων.

Τα θέματα αυτά δεν ρυθμίζονται με τη σημερινή «κοινοποίηση διατάξεων του άρθρου 4 της αριθμ. ΔΕΦΚ 5006718 ΕΞ2011/11-2-2011 Κοινής Απόφασης "Διαδικασία και λεπτομέρειες για την εφαρμογή της παραγράφου 2 του άρθρου 8 του ν. 3899/2010 (ΦΕΚ 212 Α') - Κίνητρα για την αντικατάσταση αυτοκινήτων παλαιάς τεχνολογίας" ,

Οι οδηγίες της διευκρινιστικής εγκυκλίου που υπογράφει ο υφυπουργός Οικονομικών Δ. Κουσελάς, «για την ορθή και ομοιόμορφη εφαρμογή τους», έχουν ως εξής:.

«Α. ΓΕΝΙΚΑ

Με τις διατάξεις της Απόφασης αυτής που εκδόθηκε κατ΄ εξουσιοδότηση των διατάξεων του άρθρου 8 του ν. 3899/2010, ορίζεται το πεδίο εφαρμογής, οι διαδικασίες και οι λοιπές λεπτομέρειες που εφαρμόζονται για την παραλαβή καινούριων επιβατικών αυτοκινήτων ιδιωτικής χρήσης. Σύμφωνα με τις γενικές διατάξεις του άρθρου 1, οι διατάξεις της Απόφασης αυτής έχουν εφαρμογή για επιβατικά αυτοκίνητα ιδιωτικής χρήσης κυλινδρισμού κινητήρα μέχρι 2.000 κυβικών εκατοστών που παραλαμβάνονται σε αντικατάσταση επιβατικών αυτοκινήτων ιδιωτικής χρήσης παλαιάς τεχνολογίας για τα οποία έχει εκδοθεί άδεια κυκλοφορίας στην Ελλάδα μέχρι 31-12-1998 που αποσύρονται από την κυκλοφορία για καταστροφή, με τις προϋποθέσεις που προβλέπονται από την παράγραφο 2 του άρθρου 8 του ν. 3899/2010. Για τα αποσυρόμενα αυτά οχήματα προβλέπεται ότι έχουν καταβληθεί τα τέλη κυκλοφορίας του έτους εντός του οποίου γίνεται η διαγραφή, καθώς και τυχόν οφειλές προηγουμένων ετών. Στις ρυθμίσεις της Απόφασης αυτής εμπίπτουν τα οχήματα που θα έχουν αποσυρθεί από την ημερομηνία έναρξης της ισχύος της (21-2-2011) έως και την 20-12-2011. Στην περίπτωση που το όχημα προέρχεται από τον ΟΔΔΥ και η άδειά του έχει εκδοθεί μετά την 1.1.1999, αυτό μπορεί να αποσυρθεί σύμφωνα με τις διατάξεις της παρούσας απόφασης εφόσον διαπιστωθεί από την υπηρεσία Μεταφορών & Επικοινωνιών της Περιφέρειας ότι, αυτό είχε κυκλοφορήσει στην Ελλάδα πριν την 31.12.1998.


Β. ΕΙΔΙΚΑ

Με τις κοινοποιούμενες διατάξεις του άρθρου 4 της Απόφασης ορίζονται τα ακόλουθα:

1. Για την απαλλαγή από το προβλεπόμενο από τις διατάξεις της Απόφασης αυτής τέλος ταξινόμησης απαιτείται προηγουμένως η καταβολή των τελών κυκλοφορίας του έτους εντός του οποίου γίνεται η διαγραφή του οχήματος, καθώς και τυχόν οφειλόμενων προηγουμένων ετών. Συνεπώς, για τα αποσυρόμενα από την κυκλοφορία για καταστροφή επιβατικά ιδιωτικής χρήσης αυτοκίνητα, προϋπόθεση αποτελεί η καταβολή από τον κάτοχο αυτών των τυχόν οφειλομένων τελών κυκλοφορίας έτους 2011 και προηγουμένων ετών.

Για το σκοπό αυτό απαιτείται η διαπίστωση του πραγματικού γεγονότος ότι, από τα στοιχεία της Υπηρεσίας προκύπτει ότι πράγματι έχει γίνει η καταβολή των τελών κυκλοφορίας του οχήματος αυτού. Εφόσον διαπιστώνεται ότι οι κάτοχοι των οχημάτων αυτών οφείλουν τέλη κυκλοφορίας, απαιτείται αυτοί να προβούν σε άμεση καταβολή των οφειλομένων τελών όπως και των κατά περίπτωση προστίμων, σε περίπτωση μη καταβολής ή καταβολής μειωμένων τελών κυκλοφορίας. Η προϋπόθεση αυτή ως γενική, καταλαμβάνει και τις οφειλές τελών κυκλοφορίας και προστίμων που έχουν βεβαιωθεί με τις διατάξεις της αριθμ. 1104481/746/Τ.&Ε.Φ./ΠΟΛ 1136/24-11-2006 (ΦΕΚ 1808 Β') Απόφασης του Υπουργού Οικονομίας και Οικονομικών, όπως αυτή τροποποιήθηκε με την έκδοση της αριθμ. 1114972/1280/Τ.&Ε.Φ./ΠΟΛ 1153/14-11-2008 (ΦΕΚ 2572 Β'/18-12-2008) νεότερης Απόφασης του Υπουργού Οικονομίας και Οικονομικών, που αφορούν το αποσυρόμενο από την κυκλοφορία προς καταστροφή επιβατικό ιδιωτικής χρήσης αυτοκίνητο.

Για τη διαπίστωση του πραγματικού γεγονότος της καταβολής ή της μη καταβολής ή της καταβολής μειωμένων τελών κυκλοφορίας από τους κατόχους των οχημάτων αυτών, απαιτείται να διενεργηθούν οι αναγκαίες επαληθευτικές διαπιστώσεις μέσω του Πληροφοριακού Συστήματος Οχημάτων της Γ.Γ.Π.Σ. Είναι προφανές ότι, εφόσον υφίστανται μεταβολές (εκούσιες ακινησίες ή μεταβιβάσεις) οι οποίες δεν είναι καταχωρημένες στο Πληροφοριακό Σύστημα Οχημάτων που αφορούν τα οχήματα αυτά, είναι αναγκαίο να πραγματοποιηθεί άμεσα η ενημέρωση του συστήματος, ή κατά περίπτωση, η διόρθωση των σχετικών στοιχείων, εφόσον υφίσταται λανθασμένη καταχώρηση του αριθμού κυκλοφορίας ή του Α.Φ.Μ. του κατόχου του οχήματος.

Στο σύστημα του Αρχείου Οχημάτων της Γ.Γ.Π.Σ. δεικνύονται τα στοιχεία πληρωμών τελών κυκλοφορίας οικονομικού έτους 1995 και επομένων ετών και ως εκ τούτου δεν απαιτείται προσκόμιση δικαιολογητικών από τον κάτοχο του οχήματος.

Τέλος, επισημαίνεται ότι, κατά τον έλεγχο των τυχόν οφειλομένων τελών κυκλοφορίας παρελθόντων ετών, με τις διατάξεις του άρθρου 40 του ν. 1892/1990 (ΦΕΚ 43 Α'/23-3-1990), είχε παρασχεθεί το δικαίωμα της απόσυρσης μεταχειρισμένων επιβατικών αυτοκινήτων ιδιωτικής χρήσης για τη θέση σε κυκλοφορία επιβατικού αυτοκινήτου ιδιωτικής χρήσης αντιρρυπαντικής τεχνολογίας κυλινδρισμού κινητήρα μέχρι 1.600 κυβικά εκατοστά, με απαλλαγή από τα τέλη κυκλοφορίας για τα αυτοκίνητα αυτά για πέντε (5) ημερολογιακά έτη. Οι διατάξεις του νόμου αυτού καταλαμβάνουν αυτοκίνητα που τέθηκαν σε κυκλοφορία μέχρι την 31-12-1992.

2. α) Αρμόδιος για τη βεβαίωση και την είσπραξη των οφειλόμενων τελών κυκλοφορίας και προστίμων, σε περίπτωση μη προμήθειας του ειδικού σήματος ή καταβολής μειωμένων τελών, είναι ο προϊστάμενος της Δ.Ο.Υ. φορολογίας εισοδήματος του ιδιοκτήτη του οχήματος κατά το χρόνο της βεβαίωσης αυτών.

β) Για τη βεβαίωση των οφειλόμενων ποσών ο αρμόδιος προϊστάμενος συντάσσει χρηματικό κατάλογο σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις.

γ) Εφόσον ήδη έχουν καταβληθεί τα αναλογούντα τέλη κυκλοφορίας ή μετά τη βεβαίωση και την είσπραξη των τυχόν οφειλομένων τελών κυκλοφορίας, χορηγείται βεβαίωση από τον αρμόδιο προϊστάμενο της Δ.Ο.Υ στην οποία αναγράφεται ότι «Για το αποσυρόμενο επιβατικό αυτοκίνητο με αριθμό κυκλοφορίας ..... έχουν καταβληθεί τα τέλη κυκλοφορίας έτους 2011 και προηγουμένων ετών».

Η Βεβαίωση Καταβολής Τελών Κυκλοφορίας, κατά το περιεχόμενο αυτής, ορίζεται στο Παράρτημα V του άρθρου 6 της Απόφασης, αντίγραφο της οποίας επισυνάπτεται.


3. Προκειμένου για οχήματα για τα οποία οι ιδιοκτήτες αυτών έχουν υποβάλλει δήλωση ακινησίας στην αρμόδια Δ.Ο.Υ. (κατάθεση των στοιχείων κυκλοφορίας του οχήματος), για το αποσυρόμενο όχημα, χορηγείται από τον Προϊστάμενο της αρμόδιας Δ.Ο.Υ. αντίγραφο της άδειας κυκλοφορίας του οχήματος και προσωρινή άδεια κυκλοφορίας με την ένδειξη «Για την παράδοση του οχήματος σε εγκαταστάσεις της ΕΔΟΕ ή σε σημείο συλλογής Οχημάτων Τέλους Κύκλου Ζωής (ΟΤΚΖ)», χωρίς την καταβολή των τελών κυκλοφορίας του έτους εντός του οποίου γίνεται η διαγραφή.

Στη συνέχεια, ο κάτοχος του οχήματος υποχρεούται να προβεί άμεσα στην παράδοση του οχήματος, όπως προαναφέρθηκε. Στην περίπτωση αυτή, θα πρέπει ταυτόχρονα (αυθημερόν) να διαβιβάζονται τα στοιχεία του οχήματος (άδεια και πινακίδες κυκλοφορίας), όπως έχουν κατατεθεί, από τον αρμόδιο προϊστάμενο της Δ.Ο.Υ. στις αρμόδιες υπηρεσίες Μεταφορών & Επικοινωνιών των Περιφερειών για τη διαγραφή του οχήματος από το αρχείο οχημάτων.

Διευκρινίζεται ότι, εφόσον οι πινακίδες κυκλοφορίας των αποσυρόμενων από την κυκλοφορία επιβατικών αυτοκινήτων ιδιωτικής χρήσης έχουν καταστραφεί, στο διαβιβαστικό έγγραφο θα σημειώνεται σχετική ένδειξη ότι, «οι πινακίδες κυκλοφορίας του οχήματος έχουν καταστραφεί».
πηγή

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Online εφαρμογή εκτίμησης αξίας μεταχειρισμένων αυτοκινήτων

Η εφαρμογή AUTOSCAN είναι μια μηχανή προσεγγιστικής εκτίμησης αξίας μεταχειρισμένων αυτοκινήτων, βασιζόμενη στην επεξεργασία μεταβλητών παραγόντων που επηρεάζουν την εμπορική μεταπωλητική τους αξία σε ετήσια βάση. Το ανθρώπινο δυναμικό της δραστηριοποιείται στον χώρο του αυτοκινήτου καθημερινά, διατηρώντας βάσεις δεδομένων σχετικά με τα χαρακτηριστικά της εμπορικής αξίας των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων της ελληνικής αγοράς καταγράφοντας την διαδικασία αγοραπωλησίας τους. Αντλεί πολύτιμες πληροφορίες από τεχνικές και εμπορικές παραμέτρους που συνεχώς μεταβάλουν την οικονομική...

Το FIAT Pandina

Το FIAT Pandina Η FIAT παρουσίασε το τελευταίο όπως φάινεται facelift του θρυλικού Panda, ενός μοντέλου που έχει διαγράψει πορεία 40 ετών και πάνω από 8 εκατομμυρίων πωλήσεων. Το όνομα αυτού Pandina!Πανεύκολο στην οδήγηση, εύχρηστο στην καμπίνα και οικονομικό στη χρήση, το μοντέλο έχει δημιουργήσει το δικό του φανατικό όσο και πιστό κοινό.

Αγορά μοτοσυκλέτας, σκούτερ ή παπιού με άτοκες δόσεις χωρίς δάνειο από τράπεζα

Αγορά μοτοσυκλέτας, σκούτερ ή παπιού με άτοκες δόσεις Θέλετε να προβείτε στην αγορά μοτοσυκλέτας, σκούτερ ή παπιού με 36 άτοκες δόσεις και χωρίς δάνειο από τράπεζα; Και όμως γίνεται...Δείτε πώς: