"Ένα χρόνο πριν την έναρξη των Ολυμπιακών Αγώνων της Αθήνας, ο γερμανικός Τύπος λοιδορούσε
για μια ακόμη φορά τη χώρα μας για την καθυστέρηση στις κατασκευές των Ολυμπιακών έργων,
ρωτώντας ειρωνικά, αν θα έπρεπε να τροποποιηθεί η ονομασία τους από «Αθήνα 2004» σε «Αθήνα
…2014». Η απάντηση των Ελλήνων στους δύσπιστους Γερμανούς ήταν επίσης ειρωνική: «Τα
Ολυμπιακά έργα θα ολοκληρωθούν, όταν ολοκληρωθεί και το δικό σας ηλεκτρονικό σύστημα
είσπραξης διοδίων».
Η εταιρεία Toll Collect (σύμπραξη Daimler, Telekom και της γαλλικής Confiroute) είχε συμβληθεί με το γερμανικό κράτος και ήταν υποχρεωμένη την 1η Σεπτεμβρίου 2003, να παραδώσει ένα σύγχρονο
ηλεκτρονικό σύστημα είσπραξης διοδίων. Η εταιρεία, παρά τις ...
πολυετείς και φιλότιμεςπροσπάθειές της, δεν κατάφερε να εκπληρώσει τις υποχρεώσεις της, με αποτέλεσμα η παράδοση
του συστήματος να αναβληθεί πολλές φορές. Τελικά, οι Ολυμπιακοί Αγώνες 2004 διεξάχθηκαν με
μεγάλη επιτυχία στην ώρα τους. Αντίθετα, το ηλεκτρονικό σύστημα διοδίων της Toll Collect
παραδόθηκε την 1η Ιανουαρίου 2005, δηλαδή με καθυστέρηση περίπου δύο ετών, ενώ η εταιρεία
κλήθηκε να πληρώσει αποζημιώσεις ύψους 6 δισεκατομμυρίων Ευρώ! Τις αποζημιώσεις αυτές τις
διεκδικεί το γερμανικό κράτος ακόμη μέχρι σήμερα (1).
Τις τελευταίες ημέρες πληροφορηθήκαμε, πως στη χώρα μας αλλάζει ο τρόπος χρέωσης των
διοδίων, καθώς η κυβέρνηση έχει ήδη ζητήσει από τις εταιρείες των αυτοκινητοδρόμων να
μετατρέψουν ως το 2012 τα διόδιά τους από συμβατικά σε ηλεκτρονικά. Στόχος της αλλαγής είναι, η
χρέωση να υπολογίζεται ανάλογα με την απόσταση που διανύει ο οδηγός και όχι με
προκαθορισμένες τιμές ανά σταθμό, όπως ισχύει σήμερα. Το «τηλεδιόδιο», αποτελεί τον νέο στόχο
του Υπουργείο Μεταφορών. Πρόκειται για μία νέου τύπου κάρτα διοδίων, η οποία θα είναι
συμβατή με όλους τους σταθμούς διοδίων της χώρας και της ΕΕ και θα ενημερώνει ηλεκτρονικά το
κεντρικό σύστημα καταγραφής διελεύσεων και εσόδων."
Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο της Εθελοντικής Ομάδας Δράσης Ν. Πιερίας εδώ: