Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

H αυτοκινητοβιομηχανία Volvo

Η Volvo Cars (Αυτοκίνητα Βόλβο/Volvo Personvagnar) είναι μία αυτοκινητοβιομηχανία κατασκευής πολυτελών οχημάτων, που ιδρύθηκε το 1927 στο Γκέτεμποργκ της Σουηδίας. Η Volvo, της οποίας το όνομα στα λατινικά σημαίνει «κυλάω», δημιουργήθηκε μετά την απόσπαση ενός τμήματος της εταιρείας κατασκευής ανταλλακτικών SKF.

Η Volvo Cars (τομέας επιβατικών οχημάτων της Volvo) ανήκε στην AB Volvo μέχρι το 1999, όταν και εξαγοράστηκε από τον Όμιλο της Ford, ο οποίος την τοποθέτησε στον τότε υπό-όμιλο των πολυτελών αυτοκινήτων, Premier Automotive Group, μαζί με τις Jaguar, Aston Martin και Land Rover. Στις 28 Μαρτίου 2010, σε σχετική συνέντευξη Τύπου, ανακοινώθηκε η πώλησή της από την Ford στην κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία Geely.

Τοποθέτηση στην αγορά

Στο παρελθόν η Volvo εθεωρείτο ως ημι-πολυτελής εταιρεία. Σήμερα, σε ολόκληρη την Ευρώπη και στις Η.Π.Α. η Volvo προωθείται ως ...
φίρμα κατασκευής πολυτελών αυτοκινήτων. Κύριοι ανταγωνιστές της είναι οι Mercedes-Benz, BMW, Audi, Lexus και SAAB, ενώ στην Βόρεια Αμερική και οι Cadillac και Lincoln. H εταιρεία διαθέτει 2.500 αντιπροσωπείες σε όλο τον κόσμο, σε 100 χώρες.

Ασφάλεια

Από τα μέσα του 20ου αιώνα, τα επιβατικά αυτοκίνητα της Volvo φημίζονται για την υψηλή ενεργητική και παθητική ασφάλεια που προσφέρουν. Μάλιστα η εταιρεία έχει υπάρξει πολλές φορές πρωτοπόρος σε αρκετά σχετικά σημεία, με πλήθος από καινοτομίες. Συγκεκριμένα:

* Το 1944 η εταιρεία εισήγαγε τη χρήση άθραυστου γυαλιού στο μοντέλο PV. Τα PV επίσης, ήταν από τα πρώτα αυτοκίνητα που διέθεταν αυτό που η εταιρεία ονόμαζε τότε «αμάξωμα ασφαλείας» (σήμερα αποκαλείται «αυτοφερόμενο»).

* Το 1944, η ομάδα έρευνας και εξέλιξης της Volvo εφηύρε επίσης και τον «κλωβό ασφαλείας» και τη «ζώνη ελεγχόμενης παραμόρφωσης» (δηλαδή ότι οι επιβάτες προστατεύονται από ένα εξαιρετικά ανθεκτικό πλαίσιο και ότι η ενέργεια της σύγκρουσης απορροφάται μέσω της καταστροφής μόνο του εμπρόσθιου τμήματος του αυτοκινήτου και όχι και της καμπίνας επιβατών).

* Η Volvo ήταν επίσης η εταιρεία που πρώτη εφηύρε την ζώνη ασφαλείας «τριών σημείων». Η ζώνη αυτή προσφερόταν το 1957 ως επιπλέον εξοπλισμός, ενώ τοποθετήθηκε υποχρεωτικά σε όλα τα μοντέλα της από το 1959. Όλα αυτά τα στοιχεία ασφαλείας είναι σήμερα στον βασικό εξοπλισμό όλων των αυτοκινήτων και είναι υπεύθυνα για την σωτηρία εκατομμυρίων ζωών σε τροχαία δυστυχήματα.

* Η Volvo εξέλιξε επίσης το πρώτο παιδικό κάθισμα που κοίταζε προς την αντίθετη κατεύθυνση και δημιούργησε την πρώτη δική της προσθήκη για κάθισμα για μεγαλύτερα παιδιά, το 1978.

* Το 1985, η εταιρεία λανσάρισε πρώτη το κεντρικό τρίτο φως φρένων (το φως φρένων που δεν περιλαμβάνεται στα πίσω φώτα, αλλά τοποθετείται υψηλά), το οποίο και έγινε υποχρεωτικό για όλα τα οχήματα διά νόμου πολύ σύντομα.

* Το 1986, οι καινοτομίες στις ζώνες ασφαλείας και στα παιδικά καθίσματα συνεχίστηκαν, όταν το Volvo 960 έφερε στο βασικό εξοπλισμό την πίσω μεσαία ζώνη ασφαλείας τριών σημείων.

* Το 1991 η εταιρεία δημιούργησε το Σύστημα Προστασίας Πλευρικής Πρόσκρουσης (Side Impact Protection System - SIPS) με το οποίο και εφοδίασε τα μοντέλα 940/960 και 850. Το σύστημα αυτό διοχετεύει τη δύναμη της πλευρικής σύγκρουσης μακριά από τις πόρτες, στον κλωβό ασφαλείας.

* Το 1995 το Volvo 850 έγινε το αυτοκίνητο παγκοσμίως που προσέφερε πλευρικούς αερόσακους. Στο ξεκίνημα της σεζόν, οι λεγόμενοι Side Impact Protection (SIPs) bags ήταν στάνταρ στις ανώτερες εκδόσεις και έξτρα στις άλλες. Στα μέσα της σεζόν, είχαν γίνει πλέον στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις του 850, ενώ στην σεζόν / model year του 1996 οι SIPs bags ήταν πλέον στάνταρ σε όλα τα μοντέλα της Volvo.

* Το 1998 το νέο Volvo S80 εξοπλίστηκε με τους πρώτους πλευρικούς αερόσακους κουρτίνας (γνωστοί και ως αερόσακοι οροφής) για την προστασία της κεφαλής, τόσο των εμπρός, όσο και των πίσω επιβατών (head-protecting airbags). Σχεδόν αμέσως έγιναν στάνταρ εξοπλισμός σε όλα τα αυτοκίνητα Volvo.

* Το 1998 επίσης, η Volvo εφοδίασε τα αυτοκίνητά της με το Σύστημα Προστασίας Αυχένα (WHIplash Protection System - WHIPS), το οποίο βοηθά στην πρόληψη τραυματισμών των επιβατών των εμπρόσθιων θέσεων σε συγκρούσεις.

* Το 2004 η εταιρεία παρουσίασε για πρώτη φορά παγκοσμίως το Σύστημα Ενημέρωσης Τυφλών Σημείων (νεκρής ζώνης) (Blind Spot Information System - BLIS), το οποίο ανιχνεύει άλλα οχήματα που εισέρχονται στη νεκρή ζώνη του οχήματος μέσω ενός αισθητήρα σε κάθε πλευρικό εξωτερικό καθρέπτη και ειδοποιεί μέσω ενδεικτικών λυχνιών.

* Από το 2004, επίσης, η εταιρεία εφοδιάζει τα οχήματά της με πλευρικά φώτα θέσης και φώτα ημέρας (τα οποία ήδη υπήρχαν σε άλλες αγορές).

Σπανίως πάντως έχουν υπάρξει και μελανά σημεία - για παράδειγμα το Volvo 745 αντιμετώπισε σοβαρά προβλήματα με την πίσω πλευρική κολώνα C, η οποία μπορούσε να σπάσει εύκολα ακόμα και σε συγκρούσεις με χαμηλές ταχύτητες. Πολύ σύντομα το πρόβλημα λύθηκε με επιπλέον ενισχύσεις στο αμάξωμα και το όχημα μετονομάστηκε σε 940.

Σε κάποια χρονική στιγμή επίσης, γύρω στα μέσα της δεκαετίας του 2000, οι επιδόσεις της Volvo στις δοκιμές πρόσκρουσης ήταν σχεδόν ίδιες με άλλων κατασκευαστών (όπως της Renault).

Εξαγορές

Στις αρχές της δεκαετίας του 1970 η Volvo εξαγόρασε το τμήμα επιβατικών αυτοκινήτων της ολλανδικής DAF και προώθησε στην αγορά τα μικρά αυτοκίνητά της ως Volvo, μέχρι το λανσάρισμα του, κατασκευασμένου στην Ολλανδία, Volvo 340. H ΑΒ Volvo, όντας μία από τις μεγαλύτερες εταιρείες κατασκευής φορτηγών και βαρέων οχημάτων, αποφάσισε την πώληση του τμήματος επιβατικών οχημάτων της το 1998 ώστε να εστιάσει περισσότερο στην αγορά βαρέων οχημάτων. Παράλληλα η Ford είδε μεγάλες προοπτικές εξέλιξης για την εξαγορά μιας κερδοφόρας, μεσαίου μεγέθους ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας και αποφάσισε να την εντάξει στον υπο-όμιλό της Premier Automotive Group. Η εξαγορά της Volvo Cars ανακοινώθηκε στις 28 Ιανουαρίου 1998 και ολοκληρώθηκε μέσα σε ένα χρόνο, αντί τιμήματος 6,45 δισεκατομμυρίων δολαρίων.

Μετά την απόσχιση των εταιρειών, το όνομα Volvo χρησιμοποιούν δύο εταιρείες:

* Η Volvo, που κατασκευάζει επαγγελματικά οχήματα, φορτηγά και βαρέα οχήματα και ανήκει σε Σουηδούς επενδυτές
* Η Volvo Cars, κατασκευάστρια επιβατικών οχημάτων, μέλος του Premier Automotive Group του Ομίλου Ford.

Συμφωνήθηκε για τo εμπορικό σήμα Volvo να ανήκει από κοινού (50/50) στις Volvo και Ford.

Πώληση στην κινεζική Geely

Στις 28 Μαρτίου 2010, σε σχετική συνέντευξη Τύπου στο Γκέτεμποργκ της Σουηδίας, ο εκτελεστικός αντιπρόεδρος της Ford, Lewis Booth και ο πρόεδρος της κινεζικής αυτοκινητοβιομηχανίας Geely, Li Shufu, ανακοίνωσαν ότι οι δύο εταιρείες κατέληξαν σε οριστική συμφωνία για την πώληση της Volvo στην Geely. Το τίμημα ανέρχεται σε 1,8 δισεκατομμύρια δολάρια, με την Geely να αποκτά το 100% των μετοχών της σουηδικής αυτοκινητοβιομηχανίας. Επίσης ανακοινώθηκε ότι η Ford θα συνεχίσει να προμηθεύει μηχανικά μέρη και διάφορα υποσυστήματα για κάποια μεταβατική περίοδο, που ακόμα δεν έχει γίνει γνωστή.[1][2]

Σημειωτέον ότι η Ford προσπαθούσε να πουλήσει τη Volvo από το 2008 λόγω της παγκόσμιας οικονομικής κρίσης του 2008 - 2010, με σκοπό να επικεντρωθεί αποκλειστικά στις Ford και Lincoln, ενώ η κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία Geely με την κίνηση αυτή επιδιώκει να εισέλθει δυναμικά στην ευρωπαϊκή αγορά.


ΜΟΝΤΕΛΑ VOLVO

Παλαιότερα μοντέλα:

* Volvo ÖV 4, ή αλλιώς Jakob
* Volvo PV (PV444 και PV544)
* Volvo Snabbe
* Volvo Trygge
* Volvo Sugga (πολιτικές εκδοχές (PV801, PV802, PV810, PV821, PV822 και PV831) και στρατιωτικές (TP21/P2104, P2104))
* Volvo Laplander (L-3304, L-3314, L-3314 και L-3315)
* Volvo PV 36 Carioca
* Volvo PV51
* Volvo PV60
* Volvo Duett
* Volvo Amazon/Volvo 122
* Volvo P1800
* Volvo P1900
* Volvo 66
* Volvo C202
* Volvo σειρά C3 (C303, C304 και C306)

Τριψήφιο σύστημα ονομασίας στα μεταγενέστερα μοντέλα

Ξεκινώντας με τη σειρά 140 το 1968, η Volvo χρησιμοποίησε ένα σύστημα ονομασίας που αποτελείται από τρεις αριθμούς. Ο πρώτος αριθμός υποδηλώνει τη σειρά, ο δεύτερος τον αριθμό των κυλίνδρων του κινητήρα και ο τρίτος τον αριθμό θυρών. Για παράδειγμα, το 164 ήταν ένα αυτοκίνητο της σειράς 1, με 6-κύλινδρο κινητήρα και 4 πόρτες. Παρόλα αυτά υπήρξαν και εξαιρέσεις στον κανόνα, όπως το 780 ή το 760, τα οποία ποτέ δεν εφοδιάστηκαν με 8-κύλινδρους ή 6-κύλινδρους κινητήρες αντίστοιχα.


* Volvo 140 (Volvo 142, Volvo 144, Volvo 145)
* Volvo 164
* Volvo 240 (Volvo 242, 244, 245)
* Volvo 260 (Volvo 262C, 264, 265)
* Volvo 340 (Volvo 343, 345)
* Volvo 360
* Volvo 440
* Volvo 460
* Volvo 480
* Volvo 740
* Volvo 760
* Volvo 780
* Volvo 850
* Volvo 940
* Volvo 960

Σύγχρονα Μοντέλα:

Σήμερα, η εταιρεία χρησιμοποιεί ένα σύστημα ονομασίας που περιλαμβάνει ένα γράμμα ενδεικτικό του τύπου αμαξώματος που ακολουθείται από τον αριθμό σειράς. Το γράμμα S προέρχεται από τις λέξεις saloon ή sedan (τα αυτοκίνητα τριών όγκων), το C προέρχεται από τις λέξεις coupé ή convertible (τα κουπέ ή ανοικτά αυτοκίνητα) και το V προέρχεται από τη λέξη versatile (που σημαίνει ευέλικτος, για τα πολυχρηστικά αυτοκίνητα τύπου στείσον). Το XC προέρχεται από το cross country (τα εκτός δρόμου οχήματα) και προστέθηκε αρχικά στο Volvo V70 ως V70XC (οχήματα με κίνηση στους 4 τροχούς και μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος). Η Volvo άλλαξε στη συνέχεια αυτό το όνομα σε XC70, ώστε να κατασκευάσει και το ακόμη μεγαλύτερο αμιγώς εκτός δρόμου όχημα, το Volvo XC90. Με αυτόν τον τρόπο, το V50 είναι στέισον βάγκον (V) και μικρότερο από το V70.

Αρχικά, η Volvo σχεδίαζε ένα διαφορετικό τρόπο ονομασίας. Τα γράμματα S και C θα είχαν την ίδια σημασία, αλλά για τα οχήματα στέισον θα χρησιμοποιούνταν το γράμμα F (από το flexibility, άλλη λέξη για την ευελιξία). Όταν η Volvo παρουσίασε την πρώτη γενιά των S40 και V40 στην έκθεση αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης το 1994, ανακοίνωσε αρχικά πως τα ονόματά τους θα ήταν S4 και F4. Τότε όμως η Audi αντέδρασε, αφού δικαιωματικά της ανήκε το όνομα S4 (η Audi χρησιμοποιεί το πρόθεμα S για τις σπορ εκδόσεις των μοντέλων της) καθώς η σπορ έκδοση του τότε επερχόμενου Α4 θα είχε μελλοντικώς το όνομα Audi S4. Η Volvo συμφώνησε να προσθέσει ένα ακόμα ψηφίο και έτσι τα οχήματα έγιναν τα S40 και F40. Η ονομασία F40 όμως προκάλεσε τη διαμαρτυρία της Ferrari που είχε ήδη χρησιμοποιήσει την ονομασία F40 σε ένα υπεραυτοκίνητό της, την Ferrari F40 (1987 - 1992). Έτσι, η Volvo άλλαξε το γράμμα F με το γράμμα V (versatile).
To εκτός δρόμου Volvo XC90

* Πριν από την εξαγορά από τη Ford.
o Volvo S40 (Πρώτη γενιά, 1994 – 2004)
o Volvo V40 (Πρώτη γενιά, 1994 – 2004)
o Volvo S/V70
o Volvo C70 (Πρώτη γενιά, 1997 - 2005)
o Volvo S/V90

* Μικρομεσαία/Μεσαία αυτοκίνητα (Πλατφόρμα Ρ1)
o Volvo C30 (2007)
o Volvo C70 (Δεύτερης γενιάς, 2005 - Σήμερα)
o Volvo S40 (Δεύτερης γενιάς, 2004 - Σήμερα)
o Volvo V50 (Δεύτερης γενιάς, 2004 - Σήμερα)

* Μεγαλομεσαία/Μεγάλα αυτοκίνητα (Πλατφόρμα Ρ2)
o Volvo S60
o Volvo S80
o Volvo V70

* Εκτός Δρόμου
o Volvo XC70
o Volvo XC90

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Online εφαρμογή εκτίμησης αξίας μεταχειρισμένων αυτοκινήτων

Η εφαρμογή AUTOSCAN είναι μια μηχανή προσεγγιστικής εκτίμησης αξίας μεταχειρισμένων αυτοκινήτων, βασιζόμενη στην επεξεργασία μεταβλητών παραγόντων που επηρεάζουν την εμπορική μεταπωλητική τους αξία σε ετήσια βάση. Το ανθρώπινο δυναμικό της δραστηριοποιείται στον χώρο του αυτοκινήτου καθημερινά, διατηρώντας βάσεις δεδομένων σχετικά με τα χαρακτηριστικά της εμπορικής αξίας των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων της ελληνικής αγοράς καταγράφοντας την διαδικασία αγοραπωλησίας τους. Αντλεί πολύτιμες πληροφορίες από τεχνικές και εμπορικές παραμέτρους που συνεχώς μεταβάλουν την οικονομική...

Το FIAT Pandina

Το FIAT Pandina Η FIAT παρουσίασε το τελευταίο όπως φάινεται facelift του θρυλικού Panda, ενός μοντέλου που έχει διαγράψει πορεία 40 ετών και πάνω από 8 εκατομμυρίων πωλήσεων. Το όνομα αυτού Pandina!Πανεύκολο στην οδήγηση, εύχρηστο στην καμπίνα και οικονομικό στη χρήση, το μοντέλο έχει δημιουργήσει το δικό του φανατικό όσο και πιστό κοινό.

Αγορά μοτοσυκλέτας, σκούτερ ή παπιού με άτοκες δόσεις χωρίς δάνειο από τράπεζα

Αγορά μοτοσυκλέτας, σκούτερ ή παπιού με άτοκες δόσεις Θέλετε να προβείτε στην αγορά μοτοσυκλέτας, σκούτερ ή παπιού με 36 άτοκες δόσεις και χωρίς δάνειο από τράπεζα; Και όμως γίνεται...Δείτε πώς: