Το «πράσινο φως» για τη συντήρηση... των φωτεινών σηματοδοτών όλης της Αττικής έδωσε το υπουργείο Υποδομών. Oμως ο σχετικός διαγωνισμός αποφασίστηκε να χωριστεί σε τρία τμήματα, διαχωρίζοντας ακόμα και τις εργασίες που γίνονται σε ένα στύλο σε ηλεκτρολογικές και τεχνικές, λόγω της πολιτικής εμπλοκής που έχει δημιουργηθεί με το θέμα της Siemens. Χαρακτηριστικό είναι ότι ο γερμανικός κολοσσός έχει τοποθετήσει το 80% των περίπου 2.000 φαναριών της Αττικής...
Η Διεύθυνση Οδικών Eργων Περιφέρειας Αττικής (Δ9) της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Eργων προκήρυξε χθες τους δύο πρώτους διαγωνισμούς, προϋπολογισμού... 136.000 ευρώ και 560.000 ευρώ αντίστοιχα (οι πόροι προέρχονται από το πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων), ενώ θα ακολουθήσει άμεσα και ο τρίτος. Το υπουργείο Υποδομών αποφάσισε να «σπάσει» στα τρία τον διαγωνισμό για τη συντήρηση περίπου 2.000 φαναριών του νομού και την τοποθέτηση νέων, προκειμένου να αποφύγει προβλήματα που έχουν δημιουργηθεί με το θέμα της Siemens. Eτσι προέκυψαν ένας διαγωνισμός μόνο για την επισκευή / συντήρηση του ηλεκτρονικού εξοπλισμού, ένας για τις τεχνικές εργασίες (δηλαδή τη συντήρηση των στύλων, του κρασπέδου γύρω από τους σηματοδότες κ. λπ.) κι ένας τρίτος διαγωνισμός, που θα αφορά μόνο στην τοποθέτηση νέων σηματοδοτών. Στόχος είναι να υπάρξουν ανάδοχοι πριν από το τέλος του έτους.
Για ποιο λόγο έγινε όλη αυτή η... παράκαμψη; Oπως εξηγούν στην «Κ» στελέχη του υπουργείου, το 80% των φωτεινών σηματοδοτών της Αττικής χρησιμοποιεί τεχνολογία της Siemens, με αποτέλεσμα σε πρώτο επίπεδο ο διαγωνισμός να «παγώσει» εξαιτίας της γνωστής πολιτικής εμπλοκής. Σε δεύτερο επίπεδο, η υπηρεσία επέλεξε να «σπάσει» τον διαγωνισμό για να μοιράσει την «πίτα», καθώς οι παλαιές συμβάσεις έδιναν τη δυνατότητα μαζί με τη συντήρηση να αναλαμβάνεται και η τοποθέτηση των νέων σηματοδοτών, δημιουργώντας έναν «προνομιακό προμηθευτή» του Δημοσίου.
ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ