Τις περιβαλλοντικές επιταγές για μείωση των ρύπων υιοθετεί πρόγραμμα που υλοποιεί το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο.
Τις περιβαλλοντικές επιταγές για μείωση των ρύπων υιοθετεί πρόγραμμα που υλοποιεί το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο σε συνεργασία με τη νομαρχία Αθηνών και το οποίο αφορά στη μετατροπή παλιών αυτοκινήτων σε ηλεκτροκίνητα. Το πρώτο απ’ τα τρία αυτοκίνητα που πιλοτικά θα αλλάξει «πρώτη ύλη ενέργειας», ολοκληρώνεται αυτές τις μέρες στο συνεργείο της εταιρείας «Αφοί Ν. Κόρακα Α.Ε.» στη Μυτιλήνη και ταξιδεύει αμέσως μετά για την Αθήνα. Σε ειδική εκδήλωση, την Τετάρτη το μεσημέρι, θα το οδηγήσει ο σημερινός νομάρχης και υποψήφιος περιφερειάρχης Αττικής, Γιάννης Σγουρός.
«Είχαμε μια εμπειρία, απ’ την εποχή ακόμη του Πολυτεχνείου, το 1994, όπου είχαμε τότε μετατρέψει σε ηλεκτροκίνητο ένα Fiat, τύπου Fiorino, το οποίο το είχε οδηγήσει ο Δημήτρης Αβραμόπουλος κάνοντας το γύρο της Ακρόπολης. Για αυτό και μας ανέθεσαν το πρόγραμμα», ανέφερε ο Τάσος Κόρακας. Ο αδελφός του, Κώστας Κόρακας, εξήγησε πως σε συνεργασία με το Πολυτεχνείο και ειδικότερα με τον καθηγητή Βαγγέλη Χριστοφόρου, που έχει αναλάβει το πρόγραμμα με τη νομαρχία Αθηνών, το συνεργείο τους θα μετατρέψει συνολικά σε ηλεκτροκίνητα τρία αυτοκίνητα, εκ των οποίων το πρώτο, ένα Mercedes Smart, ολοκληρώνεται σήμερα - αύριο και θα ακολουθήσουν ακόμη ένα Citroen Saxo κι ένα Fiat Panda.
80 χιλιόμετρα αυτονομία
Απ’ το Smart, πάνω στο οποίο οι μηχανικοί δουλεύουν εδώ και 20 μέρες, αφαιρέθηκε ο βενζινοκινητήρας και θα αντικατασταθεί από ηλεκτροκίνητο, που θα παίρνει ρεύμα από 12 μπαταρίες λιθίου των οκτώ βολτ η κάθε μία (96 συνολικά). Η αυτονομία του οχήματος με αυτές τις μπαταρίες θα είναι της τάξης των 80 χιλιομέτρων, ενώ το Saxo που θα μετατραπεί σε δεύτερη φάση, θα έχει διπλάσια αυτονομία, της τάξης των 160 χιλιομέτρων.
«Το πρόγραμμα έχει ως σκοπό να βρεθεί τρόπος η μετατροπή να έχει ένα κόστος που να μην ξεπερνά τις 7.000 ευρώ, οπότε και να συμφέρει κανείς, αντί να πετάξει το παλιό του αυτοκίνητο, να αλλάξει τον κινητήρα με ηλεκτρικό», ανέφερε ο Κώστας Κόρακας, προσθέτοντας ότι στην πράξη φαίνεται πως το κόστος της μετατροπής είναι σε συνάρτηση με τα χιλιόμετρα της αυτονομίας, κι αυτό γιατί είναι πολύ υψηλό το κόστος των μπαταριών. Με δεδομένο, όμως, ότι ένα καινούργιο ηλεκτροκίνητο όχημα κοστίζει περίπου 40.000 ευρώ, φαίνεται να συμφέρει η μετατροπή ενός παλιού οχήματος, ιδιαίτερα όταν δεν προκύπτει ανάγκη - π.χ. σε νησιά ίσως και μικρότερα απ’ τη Λέσβο - για μεγάλη χιλιομετρική αυτονομία.
Σε δυο μέρες
Η μετατροπή τού Smart καθυστέρησε χρονικά, γιατί, όπως εξήγησαν οι δύο μηχανολόγοι μηχανικοί, ήταν το πρώτο αυτοκίνητο και τα βήματα χρειάστηκε να είναι ιδιαίτερα προσεκτικά. Όταν το όλο σύστημα μπει σε παραγωγή (αφού αυτός είναι και ο τελικός στόχος του προγράμματος, να βρεθεί δηλαδή ο φορέας που θα πάρει την έγκριση να κάνει αυτές τις μετατροπές τηρώντας συγκεκριμένες προδιαγραφές), η διάρκεια μετατροπής θα είναι μόλις δυο μέρες.
Η «Αφοί Ν. Κόρακας Α.Ε.» θα εκπροσωπηθούν απ’ τον Κώστα Κόρακα στην εκδήλωση που από κοινού διοργανώνουν η νομαρχία Αθηνών και το Πολυτεχνείο, στη 1 το μεσημέρι της Τετάρτης, όπου ο νομάρχης Αθηνών και υποψήφιος περιφερειάρχης Αττικής, Γιάννης Σγουρός, θα οδηγήσει το Smart της Μυτιλήνης στο Ζάππειο.
πηγή
«Είχαμε μια εμπειρία, απ’ την εποχή ακόμη του Πολυτεχνείου, το 1994, όπου είχαμε τότε μετατρέψει σε ηλεκτροκίνητο ένα Fiat, τύπου Fiorino, το οποίο το είχε οδηγήσει ο Δημήτρης Αβραμόπουλος κάνοντας το γύρο της Ακρόπολης. Για αυτό και μας ανέθεσαν το πρόγραμμα», ανέφερε ο Τάσος Κόρακας. Ο αδελφός του, Κώστας Κόρακας, εξήγησε πως σε συνεργασία με το Πολυτεχνείο και ειδικότερα με τον καθηγητή Βαγγέλη Χριστοφόρου, που έχει αναλάβει το πρόγραμμα με τη νομαρχία Αθηνών, το συνεργείο τους θα μετατρέψει συνολικά σε ηλεκτροκίνητα τρία αυτοκίνητα, εκ των οποίων το πρώτο, ένα Mercedes Smart, ολοκληρώνεται σήμερα - αύριο και θα ακολουθήσουν ακόμη ένα Citroen Saxo κι ένα Fiat Panda.
80 χιλιόμετρα αυτονομία
Απ’ το Smart, πάνω στο οποίο οι μηχανικοί δουλεύουν εδώ και 20 μέρες, αφαιρέθηκε ο βενζινοκινητήρας και θα αντικατασταθεί από ηλεκτροκίνητο, που θα παίρνει ρεύμα από 12 μπαταρίες λιθίου των οκτώ βολτ η κάθε μία (96 συνολικά). Η αυτονομία του οχήματος με αυτές τις μπαταρίες θα είναι της τάξης των 80 χιλιομέτρων, ενώ το Saxo που θα μετατραπεί σε δεύτερη φάση, θα έχει διπλάσια αυτονομία, της τάξης των 160 χιλιομέτρων.
«Το πρόγραμμα έχει ως σκοπό να βρεθεί τρόπος η μετατροπή να έχει ένα κόστος που να μην ξεπερνά τις 7.000 ευρώ, οπότε και να συμφέρει κανείς, αντί να πετάξει το παλιό του αυτοκίνητο, να αλλάξει τον κινητήρα με ηλεκτρικό», ανέφερε ο Κώστας Κόρακας, προσθέτοντας ότι στην πράξη φαίνεται πως το κόστος της μετατροπής είναι σε συνάρτηση με τα χιλιόμετρα της αυτονομίας, κι αυτό γιατί είναι πολύ υψηλό το κόστος των μπαταριών. Με δεδομένο, όμως, ότι ένα καινούργιο ηλεκτροκίνητο όχημα κοστίζει περίπου 40.000 ευρώ, φαίνεται να συμφέρει η μετατροπή ενός παλιού οχήματος, ιδιαίτερα όταν δεν προκύπτει ανάγκη - π.χ. σε νησιά ίσως και μικρότερα απ’ τη Λέσβο - για μεγάλη χιλιομετρική αυτονομία.
Σε δυο μέρες
Η μετατροπή τού Smart καθυστέρησε χρονικά, γιατί, όπως εξήγησαν οι δύο μηχανολόγοι μηχανικοί, ήταν το πρώτο αυτοκίνητο και τα βήματα χρειάστηκε να είναι ιδιαίτερα προσεκτικά. Όταν το όλο σύστημα μπει σε παραγωγή (αφού αυτός είναι και ο τελικός στόχος του προγράμματος, να βρεθεί δηλαδή ο φορέας που θα πάρει την έγκριση να κάνει αυτές τις μετατροπές τηρώντας συγκεκριμένες προδιαγραφές), η διάρκεια μετατροπής θα είναι μόλις δυο μέρες.
Η «Αφοί Ν. Κόρακας Α.Ε.» θα εκπροσωπηθούν απ’ τον Κώστα Κόρακα στην εκδήλωση που από κοινού διοργανώνουν η νομαρχία Αθηνών και το Πολυτεχνείο, στη 1 το μεσημέρι της Τετάρτης, όπου ο νομάρχης Αθηνών και υποψήφιος περιφερειάρχης Αττικής, Γιάννης Σγουρός, θα οδηγήσει το Smart της Μυτιλήνης στο Ζάππειο.
πηγή