Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Αγωγή κατά της Toyota για κρυφή επαναγορά ελαττωματικών Ι.Χ.

Ελαττωματικά οχήματα από πελάτες της επαναγόραζε κρυφά η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία Toyota Motor στις ΗΠΑ, υποχρεώνοντάς τους να υπογράψουν συμφωνία τήρησης απορρήτου με στόχο να μη γνωστοποιηθούν τα προβλήματα στο σύστημα επιτάχυνσης. Αυτή είναι η βασική κατηγορία στην οποία στηρίζεται μαζική αγωγή, που περιλαμβάνει 700 σελίδες, και κατατέθηκε σε δικαστήριο της Καλιφόρνιας, αυτήν την εβδομάδα.

Η αγωγή ενσωματώνει ...
τα αιτήματα δεκάδων ιδιωτών και επιχειρήσεων, μεταξύ άλλων, για απώλειες από την αξία μεταπώλησης προβληματικών αυτοκινήτων και φορτηγών. Αναφορά γίνεται, επίσης, σε τεχνικούς ή υπαλλήλους στο τμήμα παροχής υπηρεσιών (service) που καταγράφουν ανάλογα προβλήματα του συστήματος επιτάχυνσης με εκείνα των πελατών. Η εταιρεία απορρίπτει αυτούς τους ισχυρισμούς. Οπως επισημαίνεται στην αγωγή, η Toyota αποδέχεται μόνον ξεκάθαρο περιστατικό απρόβλεπτης επιτάχυνσης ενός αυτοκινήτου, το οποίο ουδέποτε γνωστοποιήθηκε στις ομοσπονδιακές αρχές ασφάλειας αυτοκινήτων.

Εκπρόσωπος της Toyota δήλωσε ότι οι πελάτες που πωλούσαν τα αυτοκίνητά τους υπέγραφαν -κατόπιν έκκλησης και όχι απαίτησης- συμφωνία συμβιβασμού με την οποία η εταιρεία απαλλασσόταν από κάθε οικονομική απαίτηση μετά την ολοκλήρωση της συναλλαγής. Στην αγωγή δεν περιλαμβάνονται πειστήρια «τήρησης απορρήτου», αλλά ο συνήγορος των εναγόντων, Στιβ Μπέρμαν, δήλωσε ότι «οι πελάτες μου μίλησαν γι' αυτά». Ο Μπράιαν Λάιονς, εκπροσωπώντας την Toyota, τόνισε ότι η επαναγορά των οχημάτων πραγματοποιούνταν μετά πρωτοβουλία της εταιρείας και όχι των πελατών, αλλά δεν διευκρίνισε τον αριθμό των οχημάτων που «απέσυρε» με αυτόν τον τρόπο.

Επισήμως, η Toyota έχει αποδεχτεί δύο ελαττώματα σε οχήματά της, τα οποία προκαλούσαν ανεπιθύμητη επιτάχυνση, αν και συνολικά έχουν εντοπιστεί τρία, συμπεριλαμβανομένων των τελευταίων ανακλήσεων. Το πρώτο αφορά το χαλί κάτω από τα πετάλια στη θέση του οδηγού και το δεύτερο το «κόλλημα» του γκαζιού δίχως την πρόθεση του οδηγού. Αυτά τα δύο ελαττώματα συνδέονται άμεσα με την ανάκληση 5,4 εκατ. οχημάτων στις ΗΠΑ. Αλλά η ιστορία δεν τελειώνει εκεί. Την περασμένη εβδομάδα, η Toyota ανακάλεσε 1,66 εκατ. Avalons, Highlander και άλλα μοντέλα, τα περισσότερα από τα οποία είχαν αγοραστεί στις ΗΠΑ και την Ιαπωνία. Προ δύο μηνών, περίπου, είχε ανακαλέσει στις ΗΠΑ και τον Καναδά ακόμη 1,3 εκατ. αυτοκίνητα Corolla και Matrix, αυτή τη φορά λόγω ελαττωμάτων που προκαλούσαν μείωση ταχύτητας. Σε επιστολή που εστάλη σε αντιπροσωπείες των ΗΠΑ σχετικά με τις πιο πρόσφατες ανακλήσεις, η επισκευή των ελαττωματικών οχημάτων θα διαρκούσε δύο ώρες. Το συνολικό εργατικό κόστος εκτιμάται ότι θα φθάσει τα 130 εκατ. δολάρια.

Το τελευταίο έτος, η Toyota έχει ανακαλέσει 14 εκατομμύρια οχήματα, παγκοσμίως. Από τις ανακλήσεις αυτές, 11 εκατομμύρια συνέβησαν στις ΗΠΑ, αποτελώντας τη χειρότερη κρίση σε μια αυτοκινητοβιομηχανία που εθεωρείτο η πλέον αξιόπιστη του κόσμου. «Οι ανακλήσεις καταδεικνύουν τη δέσμευση που έχουμε στους πελάτες μας», είχε δηλώσει ο κ. Λάιονς μια εβδομάδα πριν.

Η εταιρεία αρνείται ότι έχουν εμφανιστεί νέα προβλήματα στο σύστημα επιτάχυνσης οχημάτων της, αποδίδοντας το οποιοδήποτε πρόβλημα σε λάθη του οδηγού και όχι σε «κρυφά» ελαττώματα κατά τη μείωση της ταχύτητας. Ωστόσο, στοιχεία στην αγωγή επικεντρώνονται, ακριβώς, σε τέτοιας φύσεως περιστατικά που συζητήθηκαν μεταξύ τεχνικών της εταιρείας. Δεν προσδιορίζεται, όμως, το αίτιο που προκαλεί αυτήν την ανεπιθύμητη επιτάχυνση στα test drive (στις δοκιμές οδήγησης) που έκαναν τεχνικοί της εταιρείας. Αναλυτές της αγοράς συμφωνούν ότι η Toyota δεν έχει ακόμη ξεπεράσει το πλήγμα των μαζικών ανακλήσεων, ενώ η τελευταία δικαστική υπόθεση περιπλέκει τις συνέπειες για την αυτοκινητοβιομηχανία, κυρίως λόγω των κατηγοριών που την θέλουν υπεύθυνη για απόκρυψη ελαττωμάτων σε οχήματά της από τις αρμόδιες αρχές των ΗΠΑ αλλά και το καταναλωτικό κοινό.

Ραγδαία επέκταση

Με συμφωνίες «τήρησης απορρήτου» μεταξύ της ιδίας και πελατών της φέρεται πως επιδίωκε η Toyota να αποκρύψει από τις αρμόδιες αρχές των ΗΠΑ ελαττώματα στο σύστημα επιτάχυνσης οχημάτων της, σε μια περίοδο που η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία έχει υποστεί οικονομικό πλήγμα από κύμα μαζικών ανακλήσεων. Αναλυτές της αγοράς υποστηρίζουν ότι η αυτοκινητοβιομηχανία πληρώνει σήμερα το τίμημα μιας στρατηγικής ραγδαίας και απότομης επέκτασης των δραστηριοτήτων της, καθώς μέσα σε μια δεκαετία ξεπέρασε την General Motors, η οποία ήταν η κορυφαία του κόσμου επί μακρό χρονικό διάστημα. Ανακλήσεις έχουν, το τελευταίο έτος, πραγματοποιηθεί και από άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες, όπως οι ιαπωνικές Honda και Suzuki, η γαλλική PSA Peugeot Citroen και η αμερικανική General Motors.
ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Online εφαρμογή εκτίμησης αξίας μεταχειρισμένων αυτοκινήτων

Η εφαρμογή AUTOSCAN είναι μια μηχανή προσεγγιστικής εκτίμησης αξίας μεταχειρισμένων αυτοκινήτων, βασιζόμενη στην επεξεργασία μεταβλητών παραγόντων που επηρεάζουν την εμπορική μεταπωλητική τους αξία σε ετήσια βάση. Το ανθρώπινο δυναμικό της δραστηριοποιείται στον χώρο του αυτοκινήτου καθημερινά, διατηρώντας βάσεις δεδομένων σχετικά με τα χαρακτηριστικά της εμπορικής αξίας των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων της ελληνικής αγοράς καταγράφοντας την διαδικασία αγοραπωλησίας τους. Αντλεί πολύτιμες πληροφορίες από τεχνικές και εμπορικές παραμέτρους που συνεχώς μεταβάλουν την οικονομική...

Το FIAT Pandina

Το FIAT Pandina Η FIAT παρουσίασε το τελευταίο όπως φάινεται facelift του θρυλικού Panda, ενός μοντέλου που έχει διαγράψει πορεία 40 ετών και πάνω από 8 εκατομμυρίων πωλήσεων. Το όνομα αυτού Pandina!Πανεύκολο στην οδήγηση, εύχρηστο στην καμπίνα και οικονομικό στη χρήση, το μοντέλο έχει δημιουργήσει το δικό του φανατικό όσο και πιστό κοινό.

Αγορά μοτοσυκλέτας, σκούτερ ή παπιού με άτοκες δόσεις χωρίς δάνειο από τράπεζα

Αγορά μοτοσυκλέτας, σκούτερ ή παπιού με άτοκες δόσεις Θέλετε να προβείτε στην αγορά μοτοσυκλέτας, σκούτερ ή παπιού με 36 άτοκες δόσεις και χωρίς δάνειο από τράπεζα; Και όμως γίνεται...Δείτε πώς: