Στις 25.000 εκτιμά ο Σύνδεσμος Εμπόρων Εισαγωγέων Αυτοκινήτων Ελλάδος (ΣΕΕΑΕ) ότι θα φθάσουν οι απολύσεις των εργαζομένων στον κλάδο αυτοκινήτου.
Στις 25.000 εκτιμά ο Σύνδεσμος Εμπόρων Εισαγωγέων Αυτοκινήτων Ελλάδος (ΣΕΕΑΕ) ότι θα φθάσουν οι απολύσεις των εργαζομένων στον κλάδο αυτοκινήτου για τη διετία 2008 - 2010, με συνολικά 2.500 επιχειρήσεις να βάζουν λουκέτο.
Όπως ανέφερε κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου ο πρόεδρος του συνδέσμου, Απ. Πετιμεζάς, από το καλοκαίρι του 2008 η πτώση...
των πωλήσεων ανέρχεται στο 65,3% με τάσεις περαιτέρω μείωσης, ενώ η πτώση του κύκλου εργασιών αγγίζει το 60%.
Παράλληλα, όπως επεσήμανε, η ανεργία στον κλάδο ανέρχεται στο 10% με πρόβλεψη να διπλασιαστεί τους επόμενους τρεις μήνες, ενώ ανάλογη είναι η εικόνα σε πλήθος επαγγελμάτων που δραστηριοποιούνται γύρω από την εμπορία αυτοκινήτων.
Συνέπεια της κρίσης και των πολιτικών που ακολουθεί η κυβέρνηση στον κλάδο, όπως παρατήρησε ο Απ. Πετιμεζάς, είναι επίσης τα λιγότερα έσοδα στα δημόσια ταμεία κατά 300 εκατ. ευρώ σε σχέση με το 2009 και κατά τουλάχιστον 550 εκατ. ευρώ σε σχέση με το 2008.
Όσον αφορά τις πωλήσεις, το 2010 αναμένεται να κλείσει με μείωση της τάξης του 36%, στα 160.000 επιβατικά Ι.Χ, ενώ σε περίπτωση που δεν υπάρξουν διορθωτικές κινήσεις στην αγορά, εκτιμάται ότι οι πωλήσεις αυτοκίνητων το 2011 δεν θα ξεπεράσουν τις 90.000.
Οι προτάσεις του Συνδέσμου είναι η μείωση του τέλους ταξινόμησης και η επαναφορά των κινήτρων αντικατάστασης των παλαιάς τεχνολογίας ρυπογόνων αυτοκινήτων, η οποία μάλιστα να αφορά, εκτός από τα καινούρια αυτοκίνητα, και τα ελαφρώς μεταχειρισμένα νέας αντιρρυπαντικής τεχνολογίας.
Σε ό,τι αφορά τον τραπεζικό δανεισμό, επισημάνθηκε ότι σήμερα χρηματοδοτούνται μόνο οι δύο στις δέκα αιτήσεις, με τον Σύνδεσμο να ζητεί την παροχή χαμηλού κόστους επιχειρηματικών δανείων.
Τέλος, προτείνεται η κατάργηση του φόρου πολυτελείας και η άρση της απαγόρευσης της πετρελαιοκίνησης σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
ΠΗΓΉ ΣΕΑΑ
Όπως ανέφερε κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου ο πρόεδρος του συνδέσμου, Απ. Πετιμεζάς, από το καλοκαίρι του 2008 η πτώση...
των πωλήσεων ανέρχεται στο 65,3% με τάσεις περαιτέρω μείωσης, ενώ η πτώση του κύκλου εργασιών αγγίζει το 60%.
Παράλληλα, όπως επεσήμανε, η ανεργία στον κλάδο ανέρχεται στο 10% με πρόβλεψη να διπλασιαστεί τους επόμενους τρεις μήνες, ενώ ανάλογη είναι η εικόνα σε πλήθος επαγγελμάτων που δραστηριοποιούνται γύρω από την εμπορία αυτοκινήτων.
Συνέπεια της κρίσης και των πολιτικών που ακολουθεί η κυβέρνηση στον κλάδο, όπως παρατήρησε ο Απ. Πετιμεζάς, είναι επίσης τα λιγότερα έσοδα στα δημόσια ταμεία κατά 300 εκατ. ευρώ σε σχέση με το 2009 και κατά τουλάχιστον 550 εκατ. ευρώ σε σχέση με το 2008.
Όσον αφορά τις πωλήσεις, το 2010 αναμένεται να κλείσει με μείωση της τάξης του 36%, στα 160.000 επιβατικά Ι.Χ, ενώ σε περίπτωση που δεν υπάρξουν διορθωτικές κινήσεις στην αγορά, εκτιμάται ότι οι πωλήσεις αυτοκίνητων το 2011 δεν θα ξεπεράσουν τις 90.000.
Οι προτάσεις του Συνδέσμου είναι η μείωση του τέλους ταξινόμησης και η επαναφορά των κινήτρων αντικατάστασης των παλαιάς τεχνολογίας ρυπογόνων αυτοκινήτων, η οποία μάλιστα να αφορά, εκτός από τα καινούρια αυτοκίνητα, και τα ελαφρώς μεταχειρισμένα νέας αντιρρυπαντικής τεχνολογίας.
Σε ό,τι αφορά τον τραπεζικό δανεισμό, επισημάνθηκε ότι σήμερα χρηματοδοτούνται μόνο οι δύο στις δέκα αιτήσεις, με τον Σύνδεσμο να ζητεί την παροχή χαμηλού κόστους επιχειρηματικών δανείων.
Τέλος, προτείνεται η κατάργηση του φόρου πολυτελείας και η άρση της απαγόρευσης της πετρελαιοκίνησης σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
ΠΗΓΉ ΣΕΑΑ