Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΙΝ.ΚΑ. (ν. ΙΝ.ΚΑ.) : Με βάση τα στοιχεία το πετρέλαιο θέρμανσης πρέπει να κυκλοφορήσει με τιμή 57 λεπτά το λίτρο!!!


Σύντομα το πετρέλαιο θέρμανσης θα πωλείται όσο και το πετρέλαιο κίνησης δηλαδή στην διπλάσια τιμή. με άλλα λόγια θα χρειαστούμε έναν μισθό ακόμα για να γεμίζουμε!!! Εκτός και αν αλλάξει κάτι. Ο Πρόεδρος Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ενώσεων Καταναλωτών «Η ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ» και Αντιπρόεδρος Ν. ΙΝ.ΚΑ αναλύει:



"Κυκλοφόρησε χθες το απόγευμα το δελτίο τύπου του ΙΝ.ΚΑ. (Ν. ΙΝ.ΚΑ.) για την τιμή του πετρελαίου θέρμανσης.

Από την συγκριτική μελέτη των τιμών προκύπτει ότι:

Α. Πέρυσι, στις 16/10/2009 η τιμή του πετρελαίου BREND, ήταν 74,58 δολάρια ΗΠΑ ή 50,15 Ευρώ το βαρέλι. Την ίδια ημέρα τα διυλιστήρια πωλούσαν το πετρέλαιο θέρμανσης προς 355 Ευρώ τον τόνο (1.000 λίτρα).
Σήμερα, η τιμή του πετρελαίου BREND, είναι 81,51 δολάρια ΗΠΑ ή 58,48 Ευρώ το βαρέλι. Τα διυλιστήρια πωλούν τον τόνο προς 471,09 ή 47,1 λεπτά το λίτρο.
Η αύξηση της τιμής του πετρελαίου BREND κατά 8,33 Ευρώ το βαρέλι ή σε ποσοστό 16,6 % μεταφράζεται από τα διυλιστήρια σε αύξηση 121 Ευρώ ανά τόνο πετρελαίου θέρμανσης ή άλλως αύξηση 34% στην τιμή του πετρελαίου θέρμανσης !!!.
Αυξάνεται δηλαδή η τιμή του πετρελαίου θέρμανσης εντελώς αναντίστοιχα με την πρώτη ύλη. Διπλάσια είναι η αύξηση της τιμής του πετρελαίου θέρμανσης από αυτή της πρώτης ύλης (Brend)
Η διαφορά αυτή είναι για εμάς ΑΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΗ.
Με βάση τα δεδομένα αυτά, τα διυλιστήρια θα έπρεπε να πωλούν και διαθέτουν τον τόνο προς 413 Ευρώ ή 41,3 λεπτά το λίτρο.


Β. Αντίστοιχα, πέρυσι η διάθεση του πετρελαίου θέρμανσης στους καταναλωτές ξεκίνησε την ίδια ημέρα από τα 51,5 λεπτά το λίτρο (0,515 Ευρώ). Αυτό σημαίνει ότι το σύστημα εμπορίας του πετρελαίου θέρμανσης αποκόμιζε πέρυσι 16 λεπτά ανά λίτρο.
Εάν ισχύσει η τιμή που το ίδιο σύστημα προβλέπει, φέτος, για το ίδιο αγαθό θα αποκομίζουν 22 λεπτά ανά λίτρο !!!.


Με βάση τα ανωτέρω στοιχεία που βασίζονται στις περυσινές τιμές, η τιμή του πετρελαίου θέρμανσης θα έπρεπε να είναι: 41 λεπτά/λίτρο στο διυλιστήριο + 16 λεπτά η εμπορική προσαύξηση = 57 λεπτά το λίτρο.
Η αγορά προπαγανδίζει μέρες τώρα τιμές άνω των 69 λεπτών.


Εμείς ως πολίτες – καταναλωτές τι κάνουμε ;


Το «κράτος μας» τι κάνει, θα ενεργήσει επιτέλους ως κράτος και πολιτεία της κοινωνίας των Ελλήνων ή θα συνεχίσει να λειτουργεί ως κράτος προαγωγός ιδιωτικών συμφερόντων και κονφερασιέ στα πάρτυ κερδοσκοπίας;


Επισημαίνω ότι και πέρυσι τα διυλιστήρια είχαν κέρδος, άρα φέτος μπορούν να πωλήσουν και κάτω ακόμα από 0,41 και όχι με 0,47.
Επισημαίνω ότι οι εταιρείες εμπορίας επιβαρύνουν την τιμή με κέρδη που δεν αιτιολογούνται ορθολογικά (ποια είναι τελικά η συμμετοχή τους στην παραγωγική διαδικασία;)
Επισημαίνω ότι οι βενζινοπώλες με 5-6 λεπτά το λίτρο αμοιβή έχουν έσοδο 50-60 Ευρώ ανά παραδοτέο τόνο πετρελαίου.
Με μία λογική και πολιτική που θα είχε πραγματικά ως κέντρο της τον άνθρωπο και την κοινωνία, το πετρέλαιο θέρμανσης θα μπορούσε να πωλείται 52 -55 λεπτά και όλοι να έχουν σημαντικά κέρδη και η ελληνική κοινωνία να έχει πολλαπλάσια οφέλη.
Στο ΙΝ.ΚΑ. θέσαμε το όριο : τιμές άνω των 59 λεπτών θα τις θεωρήσουμε αισχροκερδείς.
Καλούμε το κράτος να αναλάβει τις πολιτειακές συνταγματικές του ευθύνες έναντι των πολιτών και να παρέμβει άμεσα.
Καλούμε τους παράγοντες της «αγοράς» να συνειδητοποιήσουν την κατάσταση της χώρας και των Ελλήνων πολιτών και να περιορίσουν σε κοινωνικά θεμιτά και νόμιμα πλαίσια την διάθεσή τους για κέρδη.
Εάν δεν συνετιστούν, θα βρεθούμε στην δυσάρεστη για εμάς θέση να χρησιμοποιήσουμε ως Ένωση Καταναλωτών κάθε νόμιμο μέσο έναντι παντός υπευθύνου για να προασπίσουμε τα δίκαια της κοινωνίας και των μελών μας."

Δημήτρης Καραμήτσας
Πρόεδρος Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ενώσεων Καταναλωτών «Η ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ»
Αντιπρόεδρος Ν. ΙΝ.ΚΑ.





ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
12/10/2010



ΠΕΤΡΕΛΑΙΟ ΘΕΡΜΑΝΣΗΣ, ΜΙΑ ΑΚΟΜΗ ΠΡΟΚΛΗΣΗ ΤΟΥ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ

Χρόνια τώρα το Δημόσιο δεν μπόρεσε επί σειρά ετών να επιβάλλει στην αγορά τους στοιχειώδεις κανόνες ανταγωνιστικότητας, που συνήθως οδηγούν σε ισορροπία τις τιμές αγαθών και υπηρεσιών.
Έχουμε ύφεση και πληθωρισμό και εκτίναξη του δείκτη τιμών καταναλωτή και διαπιστώνουμε για τις εξαγγελλόμενες τιμές του πετρελαίου θέρμανσης, συνταγή φτιαγμένη με «κρατικά» υλικά παραδοτέα στον κάθε λογής κερδοσκόπο προς ευρεία κατανάλωση.
Η ελληνική τραγωδία δεν είναι μόνο το χρέος και το έλλειμμα, αλλά είναι και το σύνδρομο της κερδοσκοπίας και της αισχροκέρδειας από κάποιους «έξυπνους».
Η υποτίμηση των ανθρώπων, εργαζομένων, ανέργων και συνταξιούχων λόγω της οικονομικής αναγκαιότητας όπως λένε, δεν νομιμοποιεί κανένα να τον οδηγεί σε φτώχεια αδιαφορώντας αλαζονικά για τη διάσπαση του κοινωνικού ιστού.
Η αναζήτηση του κέρδους από τις αγορές με κάθε τρόπο διαμορφώνει και τους όρους της οικονομικής κρίσης που βιώνουμε.
Η ψυχολογία των νοικοκυριών βρίσκεται στο χαμηλότερο επίπεδο διαβίωσης, αλλά η αγορά του πετρελαίου θέλει να το οδηγήσει σε ακόμη χαμηλότερο επίπεδο εξαθλίωσης, όπως προκύπτει από τις εξαγγελλόμενες τιμές του πετρελαίου θέρμανσης.
Ο πιο δύσκολος χειμώνας των τελευταίων... πολλών δεκαετιών για τον ελληνικό λαό βρίσκεται προ των πυλών. Δραματικές μειώσεις των αποδοχών και συντάξεων των περισσοτέρων από την μία πλευρά και μεγάλες αυξήσεις στα βιοτικά αγαθά από την άλλη, συνθέτουν μία ζοφερή κατάσταση.
Για το πετρέλαιο θέρμανσης, η διάθεση του οποίου αρχίζει από την 15/10/2010, οι «προβλέψεις της αγοράς» είναι εξαιρετικά αρνητικές και επιδιώκουν να διαμορφώσουν τις τιμές σε υψηλά επίπεδα, περί τα 69 λεπτά το λίτρο ως ελάχιστη τιμή εκκίνησης !!!. Στις επαφές μας με τους βενζινοπώλες, δικαιολογούν τα ανωτέρω λαμβάνοντας ως βάση την τιμή πώλησης από τα διυλιστήρια, η οποία είναι ανάλογη με την τιμή πώλησης του 2008.

Τα στοιχεία δείχνουν ότι οι τιμές μπορούν και πρέπει να μειωθούν. Η μελέτη των περσινών τιμών δείχνει ότι υπάρχουν ερωτηματικά αναπάντητα στην ουσία και η κατωτέρω ανάλυση των στοιχείων αποδεικνύει ότι η τιμή του πετρελαίου θέρμανσης πρέπει να είναι 57 λεπτά ανά λίτρο το ανώτερο.

Το 1ο ερωτηματικό αφορά τα διυλιστήρια:

Πέρυσι, στις 16/10/2009 η τιμή του πετρελαίου BREND, ήταν 74,58 δολάρια ΗΠΑ ή 50,15 Ευρώ το βαρέλι. Τα διυλιστήρια πωλούσαν το πετρέλαιο θέρμανσης προς 355 Ευρώ τον τόνο (1.000 λίτρα).
Σήμερα, η τιμή του πετρελαίου BREND, είναι 81,51 δολάρια ΗΠΑ ή 58,48 Ευρώ το βαρέλι. Τα διυλιστήρια πωλούν τον τόνο προς 471,09 ή 47,1 λεπτά το λίτρο.

Η αύξηση του BREND κατά 8,33 Ευρώ το βαρέλι ή σε ποσοστό 16,6 % μεταφράζεται από τα διυλιστήρια σε αύξηση 121 Ευρώ ανά τόνο πετρελαίου θέρμανσης ή άλλως αύξηση 34% στην τιμή του πετρελαίου θέρμανσης.
Αυξάνεται δηλαδή η τιμή του πετρελαίου θέρμανσης εντελώς αναντίστοιχα με την πρώτη ύλη. Διπλάσια είναι η αύξηση της τιμής του πετρελαίου θέρμανσης από αυτή της πρώτης ύλης (Brend)
Η διαφορά αυτή είναι για εμάς ΑΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΗ.
Με βάση τα περυσινά δεδομένα, τα διυλιστήρια θα έπρεπε να πωλούν και διαθέτουν τον τόνο προς 413 Ευρώ ή 41,3 λεπτά το λίτρο.

Ως πολίτες – καταναλωτές ζητούμε άμεση διόρθωση της τιμής.

Το 2ο ερωτηματικό αφορά το «σύστημα» εμπορίας:
Αντίστοιχα, πέρυσι η διάθεση του πετρελαίου θέρμανσης στους καταναλωτές ξεκίνησε από τα 51,5 λεπτά το λίτρο (0,515 Ευρώ). Αυτό σημαίνει ότι το σύστημα εμπορίας του πετρελαίου θέρμανσης αποκόμιζε πέρυσι 16 λεπτά ανά λίτρο. Εάν ισχύσει η τιμή που το ίδιο σύστημα προβλέπει, φέτος, για το ίδιο αγαθό θα αποκομίζουν 22 λεπτά ανά λίτρο !!!. Γιατί;

Με βάση τα ανωτέρω στοιχεία που βασίζονται στις περυσινές τιμές, η τιμή του πετρελαίου θέρμανσης θα πρέπει να ξεκινήσει από τα 57 λεπτά το λίτρο (και όχι από τα 69 λεπτά, όπως προετοιμάζουν τους πολίτες).

Εν κατακλείδι
Από τα πιο πάνω είναι σαφές ότι και πάλι κάποιοι, όχι μόνο δεν αντιλαμβάνονται την κατάσταση της χώρας, αλλά σπεύδουν να αυξήσουν τις κερδοφορίες τους σε βάρος του ελληνικού λαού και της εθνικής οικονομίας.
Γιατί να πρέπει να πληρώσει ο Έλληνας πολίτης, είτε ως ιδιώτης είτε ως κράτος (νοσοκομεία, σχολεία, γυμναστήρια, δημόσια κτίρια κλπ.) αυτή την αδικαιολόγητη κερδοφορία.
Πότε επιτέλους θα παρέμβει αυτό το κράτος και ποιο τελικά ρόλο παίζει ;

Επισημαίνουμε ότι τα ανωτέρω στοιχεία αποτελούν την στατιστική καταγραφή μιας κατάστασης που ήταν ήδη κοινωνικά και οικονομικά προβληματική. Στην πραγματικότητα τόσο τα διυλιστήρια, όσο και οι εταιρείες εμπορίας μπορούν και πρέπει να μειώσουν και άλλο τις τιμές (κάτω από τα 57 λεπτά ανά λίτρο), αφού ο λαός της χώρας μας περνά δύσκολες ώρες. Κάλλιστα τα διυλιστήρια θα μπορούσαν να πωλήσουν το πετρέλαιο θέρμανσης και κάτω από τα 41 λεπτά. Κάλλιστα, οι ενδιάμεσες εταιρείες (τι προσφέρουν στην πραγματικότητα ;) θα μπορούσαν να μειώσουν το κέρδος τους κάτω από τα 8 λεπτά ανά λίτρο.
Με μία κοινωνική λογική το πετρέλαιο θέρμανσης θα μπορούσε να πωλείται 52 -55 λεπτά και όλοι να έχουν σημαντικά κέρδη και πολλαπλάσια οφέλη.
Είναι σαφές ότι σε κάθε περίπτωση τιμές άνω των 59 λεπτών θα τις θεωρήσουμε αισχροκερδείς.
Καλούμε το κράτος να αναλάβει τις πολιτειακές συνταγματικές του ευθύνες έναντι των πολιτών και να παρέμβει άμεσα.
Καλούμε τους παράγοντες της «αγοράς» να συνειδητοποιήσουν τα ανωτέρω και την κατάσταση της χώρας και να περιορίσουν σε κοινωνικά θεμιτά και νόμιμα πλαίσια την διάθεσή τους για κέρδη.
Εάν δεν συνετιστούν, θα βρεθούμε στην δυσάρεστη για εμάς θέση να χρησιμοποιήσουμε ως Ένωση Καταναλωτών κάθε νόμιμο μέσο έναντι παντός υπευθύνου για να προασπίσουμε τα δίκαια της κοινωνίας και των μελών μας.


Το Δελτίο Τύπου και η ανάλυση του προέδρου
μας απεστάλη με e-mail


Δείτε το νέο site αγγελιών από το autocarnet σε συνεργασία με το sosivio.gr!

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Αγορά μοτοσυκλέτας, σκούτερ ή παπιού με άτοκες δόσεις χωρίς δάνειο από τράπεζα

Αγορά μοτοσυκλέτας, σκούτερ ή παπιού με άτοκες δόσεις Θέλετε να προβείτε στην αγορά μοτοσυκλέτας, σκούτερ ή παπιού με 36 άτοκες δόσεις και χωρίς δάνειο από τράπεζα; Και όμως γίνεται...Δείτε πώς:

Online εφαρμογή εκτίμησης αξίας μεταχειρισμένων αυτοκινήτων

Η εφαρμογή AUTOSCAN είναι μια μηχανή προσεγγιστικής εκτίμησης αξίας μεταχειρισμένων αυτοκινήτων, βασιζόμενη στην επεξεργασία μεταβλητών παραγόντων που επηρεάζουν την εμπορική μεταπωλητική τους αξία σε ετήσια βάση. Το ανθρώπινο δυναμικό της δραστηριοποιείται στον χώρο του αυτοκινήτου καθημερινά, διατηρώντας βάσεις δεδομένων σχετικά με τα χαρακτηριστικά της εμπορικής αξίας των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων της ελληνικής αγοράς καταγράφοντας την διαδικασία αγοραπωλησίας τους. Αντλεί πολύτιμες πληροφορίες από τεχνικές και εμπορικές παραμέτρους που συνεχώς μεταβάλουν την οικονομική...

Αυτοκίνητα-ευκαιρίες: Το τμήμα μεταχειρισμένων - κατασχεμένων αυτοκινήτων της Eurobank δίνει αυτοκίνητα με 600-800 ευρώ! Ελέγξτε αν αξίζουν με 45 ευρώ παίρνοντας 10σέλιδη τεχνική αναφορά!

Το τμήμα μεταχειρισμένων - κατασχεμένων αυτοκινήτων της Eurobank δίνει αυτοκίνητα με 600-800 ευρώ! Το αρμόδιο τμήμα μεταχειρισμένων - κατασχεμένων αυτοκινήτων της Eurobank δίνει προς πώληση νέα αυτοκίνητα-προσφορές με πολύ χαμηλές τιμές και πού ξέρεις με λϊγο καλό ψάξιμο - και αρκετή τύχη -  ίσως βρείς αυτό που σε ενδιαφέρει χωρίς να πονέσει ιδιαίτερα η τσέπη σου...