Με επιτυχία διεξήχθη ο αγώνας για το παγκόσμιο πρωτάθλημα
Έναν άρτιο από κάθε άποψη αγώνα και τους πρωταγωνιστές του παγκοσμίου πρωταθλήματος Enduro απόλαυσαν οι χιλιάδες θεατές το 3ήμερο 9-11 Μαΐου στην Καλαμπάκα. Μεγάλες ειδικές διαδρομές και διαρκείς μάχες σε όλες τις κατηγορίες κράτησαν σε αγωνία μέχρι το τελευταίο δευτερόλεπτο.
Πάνω από 75 λεπτά κατέγραψαν οι πρώτοι στο αγωνιστικό 3ημερο, σε ειδικές διαδρομές Enduro, Motocross και Xtreme test. Οι ουραγοί έφτασαν σε σύνολο τις 2 ώρες, στοιχείο που έγινε καθοριστικό για να «κουράσουν» τους αθλητές και να αναδείξουν τους δυνατότερους.
Ο καιρός στάθηκε αρωγός και κράτησε τη βροχή μακριά. Ο αγώνας έγινε με ιδανικές συνθήκες, χωρίς ιδιαίτερη ζέστη αλλά με αρκετή σκόνη προς το τέλος, χωρίς όμως να προβληματίσει οδηγούς και θεατές.
Στην κατηγορία Enduro 1, ο ιδιαίτερα φορμαρισμένος Christophe Nambotin (KTM) κυριάρχησε το Σάββατο απέναντι στον του Eero Remes (TM). Μια ατυχία του Remes με το mousse τον ανάγκασε τελικά σε εγκατάλειψη στην είσοδο του Park Ferme την 1η μέρα. Αυτό όμως έγινε αιτία να «θυμώσει» και να επιστρέψει δριμύτερος την επόμενη ημέρα κερδίζοντας τον αγώνα.
Οι αναβάτες της Sherco Jeremy Tarroux και Antoiny Boissiere ανέβηκαν στο βάθρο την 1η μέρα, ενώ ο Cristobal Guerrero (KTM) φάνηκε ότι θα κυριαρχούσε την Κυριακή όμως τελικά έμεινε 3ος. Άτυχος ήταν ο εντυπωσιακός Nicolas Depparois που χτύπησε στο γόνατο την Κυριακή.
Από ελληνικής πλευράς ο Αλέξης Ζώρας ξεκίνησε δυνατά αλλά τον εγκατέλειψαν οι δυνάμεις του. Ο Παναγιώτης Ζαφειρίου (Honda) έδειξε μεγάλες αντοχές κερδίζοντας τους πρώτους του βαθμούς σε παγκόσμιο πρωτάθλημα με δυο 11ες θέσεις.
Στην Enduro 2 φάνηκε από νωρίς ότι 4 αναβάτες θα έπαιζαν μεταξύ τους για τις 3 θέσεις του βάθρου. Ο Renet Pierre Alexandre (Husqvarna), o Antoine Meo (KTM), o Alexa Salvini (Honda) και ο Johhny Aubert (Beta).
Οι επικές τους μάχες με τον Meo όπως πάντα να αντεπιτίθεται στους τελευταίους γύρους, τους κατέταξαν με αυτή τη σειρά το Σάββατο. Την Κυριακή ο Meo έδειξε τα δόντια και τις αντοχές του κερδίζοντας, ενώ ο Salvini τραυματίστηκε στην κλείδα στην προτελευταία ειδική.
Οι δυνατότεροι έλληνες αναβάτες συμμετείχαν σε αυτή τη κλάση, με τον Γιάννη Τρίγκα (Honda) να κερδίζει με άνεση στην άτυπη Ελληνική κατάταξη το Σάββατο, ενώ ο Ηλίας Κυριλής (Beta) και ο Βασίλης Σιαφαρίκας (Honda) έπαιξαν στο δευτερόλεπτο.
Την Κυριακή ο Σιαφαρίκας κατάφερε να επιβληθεί του Τρίγκα αποδεικνύοντας ότι δεν εγκαταλείπει εύκολα τα όπλα, με τον Κυριλή να μένει πιο πίσω. Αξιόλογη ήταν η παρουσία του Αντώνη Δήμου (Husqvarna) που βαθμολογήθηκε κι αυτός στο Παγκόσμιο.
Στην Enduro 3 o αγαπημένος των Ελλήνων Ivan Cervantes (KTM) κράτησε την 1η θέση από τον Mathias Bellino (Husqvarna) και τον Matthew Phillips (KTM) το Σάββατο. Την Κυριακή ήταν η σειρά του νεαρού αυστραλού Phillips να κερδίσει τον πρώτο του αγώνα στην senior class μπροστά από τους μεγάλους του αντιπάλους.
Τέσσερις Έλληνες συμμετείχαν και σε αυτή την κατηγορία. Ο Νάσος Τρίγκας (Honda) πρωταγωνίστησε μεταξύ τους το Σάββατο τερματίζοντας μπροστά από τον Χρήστο Παπαθεοδώρου (Honda). Και οι δύο όμως εγκατέλειψαν την Κυριακή. Δυνατές ήταν οι παρουσίες του Απόστολου Ζβιντερίκου (ΚΤΜ) και του Γιάννη Σεβαστόπουλου (Gas Gas) που κέρδισαν τις εντυπώσεις και το χειροκρότημα τερματίζοντας και τις 2 ημέρες.
Στην Enduro Junior ο Giacomo Redondi (Beta) κέρδισε και τις δύο ημέρες τους αντιπάλους του Daniel McCanney (Beta) και Loic Larrieu (Husqvarna). Οι δυο που μοιράστηκαν εναλλάξ τις άλλες θέσεις του βάθρου, ενώ ο Έλληνας Παναγιώτης Κακολύρης τερμάτισε μόνο το Σάββατο συγκεντρώνοντας εμπειρίες από ένα τέτοιο αγώνα.
Στους νεαρούς αναβάτες της Enduro Youth o Davide Soreca (Yamaha) επικράτησε του Nicolas Pellegrinelli (KTM). Κι εδώ είχαμε τον Έλληνα Αρτέμη Σφιναρολάκη (Husqvarna) να ολοκληρώνει τις 2 ημέρες του αγώνα, αλλά και τον Δημήτρη Μπάκα (ΚΤΜ) να τερματίζει το Σάββατο.
Ο αγώνας της Καλμπάκας κατά γενική ομολογία ήταν απόλυτα επιτυχημένος, αποκομίζοντας μόνο θετικά σχόλια από έλληνες και ξένους παρατηρητές. Η πολυπλοκότητα του αγώνα αλλά και η βαρύτητα του θεσμού του παγκοσμίου πρωταθλήματος κάνουν ακόμη σημαντικότερο το «επίτευγμα» της τοπικής λέσχης της Καλαμπάκας.
Είναι πλέον η μοναδική περίπτωση όπου η ελληνική σημαία εμφανίζεται σε καλεντάρι αγώνων μηχανοκίνητου αθλητισμού επιπέδου παγκοσμίου πρωταθλήματος.
Δείτε το βίντεο του αγώνα...