Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

ΒΕΝΖΙΝΗ: Να μειωθούν οι ειδικοί φόροι (60%) του κράτους

Να μειωθεί ο Ειδικός Φόρος Κατανάλωσης και το ΦΠΑ για να πέσουν οι τιμές στα καύσιμα, ζητούν τα κόμματα της αντιπολίτευσης μπροστά στον ορατό πλέον κίνδυνο να φθάσει τα 2 ευρώ το λίτρο στη βενζίνη. Υπογραμμίζουν ότι οι φόροι-δασμοί, που αποτελούν πάνω από το 60% επί του συνόλου της τιμής της αμόλυβδης και επομένως στην κατεύθυνση αυτή πρέπει να δράσει άμεσα η κυβέρνηση. Η σφοδρή επίθεση που δέχεται η κυβέρνηση οφείλεται στην τιμή της αμόλυβδης που την Κυριακή έφθασε σε επίπεδα - ρεκόρ όλων των εποχών, καθιστώντας...
τη χώρα μας τη δεύτερη χώρα με τα ακριβότερα καύσιμα στην Ευρώπη.

Η κυβέρνηση από την πλευρά της παρουσίασε τη σύλληψη παράνομων συστημάτων κλοπής καυσίμων ως μέτρο πάταξης της αισχροκέρδειας, αντιμετωπίζοντας τη χλεύη της ΝΔ για επικοινωνιακά τερτίπια, όταν δε κάνει τίποτε για να ελέγξει την κατάσταση. ΝΔ, ΚΚΕ, ΣΥΝ και Δημοκρατική Αριστερά, ζητούν την παρέμβαση της κυβέρνησης στα καύσιμα και καταθέτουν συγκεκριμένες προτάσεις ελέγχου των τιμών στην πηγή. Από την πλευρά της η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Περιφερειακής Ανάπτυξης αναφέρθηκε, σε συνέντευξη Τύπου, στη μελέτη του Πολυτεχνείου, σύμφωνα με την οποία ενδεχομένως, το 10% των αντλιών στα πρατήρια υγρών καυσίμων να είναι ''πειραγμένες''.

Αντιδράσεις αντπολίτευσης


O υπεύθυνος Εμπορίου της Ν.Δ, Γεώργιος Βλάχος, δήλωσε:

«Η κυβέρνηση, με την πολιτική της, επέλεξε να έχουμε ακριβά καύσιμα. Φθάσαμε στο σημείο, να είμαστε η δεύτερη ακριβότερη χώρα στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Η κατάσταση γίνεται ανεξέλεγκτη. Ενώ οι τιμές των καυσίμων εκτινάσσονται στα ύψη και γίνονται απαγορευτικές για το μέσο νοικοκυριό, η κυβέρνηση παραμένει θεατής των εξελίξεων.
Οι σημερινοί Υπουργοί, που ως αντιπολίτευση ήταν λαλίστατοι τώρα σιωπούν, ουσιαστικά δεν υπάρχουν.
Μπροστά σ' αυτό το αδιέξοδο και κυρίως μπροστά στα χειρότερα - που δυστυχώς φαίνεται να έρχονται- προτείνουμε στην κυβέρνηση:

α) Μείωση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης (Ε.Φ.Κ), αφού τα έσοδα από τον ΦΠΑ -λόγω υψηλότερων τιμών- θα αυξηθούν. Στόχος μειωμένες τιμές, που θα κρατήσουν την κατανάλωση στα επίπεδα που έχει προϋπολογίσει η Κυβέρνηση,

β) Πραγματοποίηση κοστολογικών ελέγχων, ούτως ώστε κάθε μείωση του ποσοστού κέρδους και κομίστρων, να φθάνει στον καταναλωτή,

γ) Χρήση δεξαμενών καυσίμων τρίτων, στα νησιά και στις απομακρυσμένες περιοχές,

δ) Εφαρμογή του συστήματος εισροών-εκροών, προκειμένου να μπει οριστικό τέλος στην κλοπή και λαθρεμπορία από πρατήρια, που θα έχει ως αποτέλεσμα τη στήριξη τους υγιούς ανταγωνισμού,

ε) Ολοκλήρωση της λειτουργίας του συστήματος «Ποσειδώνας», για την τηλεματική παρακολούθηση και τον έλεγχο διακίνησης ναυτιλιακών καυσίμων (πετρέλαιο ναυτιλίας)

στ) Επέκταση του συστήματος «Ποσειδώνας» στα καύσιμα των αεροπλάνων,

ζ) Εγκατάσταση συστήματος προσδιορισμού (G.P.S) στα βυτιοφόρα, καθώς και ηλεκτρονική σφράγιση των βυτίων,

η) Κίνητρα τόσο για τη λειτουργία πρατηρίων υγραερίου και φυσικού αερίου όσο και για τη μετατροπή αυτοκινήτων,

θ) Προώθηση της πετρελαιοκίνησης στα επιβατικά αυτοκίνητα σε όλη τη χώρα, με τις προδιαγραφές που ισχύουν στις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης,

ι) Επανεξέταση της διακίνησης αφορολόγητων καυσίμων (πετρέλαιο), στις εξόδους της χώρας προς Τουρκία, Αλβανία, Π.Γ.Δ.Μ (Σκόπια)

Η κυβέρνηση, αντί να πανηγυρίζει για τη σύλληψη ενός πρατηριούχου με παραποιημένες αντλίες, καλείται να θωρακίσει τη διαδικασία διακίνησης.

Οι έλεγχοι πρέπει να συνεχιστούν, αλλά δεν φθάνουν. Απαιτείται η θεσμική θωράκιση της διακίνησης και εμπορίας καυσίμων σε όλα τα στάδια, έτσι ώστε να εξασφαλίζονται ο υγιής ανταγωνισμός, καθώς και τα συμφέροντα του καταναλωτή».

Το Γραφείο Τύπου του ΚΚΕ ανακοίνωσε:

« Το ΚΚΕ απαιτεί τη δραστική μείωση των έμμεσων φόρων στα καύσιμα και την κατάργηση τώρα του ΦΠΑ και των ειδικών φόρων στο πετρέλαιο θέρμανσης. Είναι επιτακτική ανάγκη η εισαγωγή η διύλιση, το εμπόριο του πετρελαίου να μην γίνεται από τα μονοπώλια αλλά από ένα αποκλειστικά ενιαίο δημόσιο φορέα ενέργειας».

Το Τμήμα Οικονομικής Πολιτικής/Επιτροπή Ενέργειας του ΣΥΝ, ανακοίνωσε:

« Η εκτίναξη των διεθνών τιμών των καυσίμων σε συνδυασμό με την αδράνεια της κυβέρνησης, την ανοχή στους ισχυρούς «παίκτες» του κλάδου, οξύνει το πρόβλημα των νοικοκυριών και των επιχειρήσεων
Την τελευταία περίοδο, παρακολουθούμε τις διεθνείς τιμές του αργού πετρελαίου να καλπάζουν. Την Πέμπτη άγγιξαν τα 120 €/βαρέλι και το ράλι αυτό μεταφέρεται και στις τιμές βενζίνης (από το διυλιστήριο στο βενζινάδικο) δηλαδή στον καταναλωτή. Ήδη από προχτές σε κάποιες περιοχές επαρχίας (Κεφαλονιά, Λασίθι, Ρέθυμνο, Χίος και Κυκλάδες) η τιμή αμόλυβδης κτύπησε τα 1,80 €/λίτρο.
Αν και ως σήμερα το θέμα των διεθνών τιμών συσχετιζόταν με τα υπάρχοντα αποθέματα, σήμερα σε μια περίοδο ύφεσης είναι καθοριστικός ο ρόλος κυρίως των κερδοσκόπων που η διεθνής κοινότητα δεν αντιμετωπίζει σε κανένα επίπεδο.
Για παράδειγμα ενώ η συμμετοχή του πετρελαίου Λιβύης στην παγκόσμια παραγωγή είναι μικρό -της τάξης του 2% - τις τελευταίες μέρες, προβάλλονται σαν βασική αιτία ανόδου του αργού, οι «ταραχές» σε Λιβύη. Αξίζει εδώ να αναφερθεί, για να τεκμηριωθεί το φαινόμενο της κερδοσκοπίας, ότι πριν ένα μήνα υπεύθυνοι παράγοντες της Σαουδικής Αραβίας εκτιμούσαν σαν λογικές τιμές για το αργό, μεταξύ 70 και 80 δολάρια/βαρέλι.
Όσον αφορά τη χώρα μας, με τον τρόπο που λειτουργεί ο έλεγχος σε διύλιση και εμπορία, αφήνει ουσιαστικά ανέπαφη τη σημερινή ολιγοπωλιακή κατάσταση στην αγορά καυσίμων. Χωρίς ουσιαστική αντιμετώπιση από κυβέρνηση(υπουργείο, επιτροπή Ανταγωνισμού) το πρόβλημα οξύνεται περαιτέρω. Είναι γνωστό ότι τα δύο διυλιστήρια πουλούν στις ίδιες ακριβώς τιμές.
Καθοριστικός λοιπόν παράγοντας είναι το γεγονός ότι ο κλάδος είναι ιδιωτικοποιημένος, από λίγους «παίκτες», που δρουν εναρμονισμένα. Έτσι, παρά τις δοξασίες των οικονομολόγων του «νεοφιλελευθερισμού» ότι η απελευθέρωση θα αυξήσει τον ανταγωνισμό και θα μειώσει τις τιμές, στην Ελλάδα αλλά και στην Ευρώπη οι τιμές καλπάζουν δεν επαληθεύονται τα δόγματα αυτά.
Επισημαίνεται, ότι, σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα της ΕΛΠΑ, η Ελλάδα έχει τη δεύτερη υψηλότερη τιμή στην αμόλυβδη -μετά την Ολλανδία- και το πετρέλαιο κίνησης, μεταξύ των χωρών της Ευρώπης.
Τι κάνει όμως η κυβέρνησή του ΠΑΣΟΚ; Αφού επέτρεψε την ιδιωτικοποίηση ενός στρατηγικής σημασίας φορέα(ΕΛΠΕ),απλά παρακολουθεί τα τρένα να περνούν.
Όπως διαβάσαμε μάλιστα πρόσφατα, ο όμιλος Ελληνικά Πετρέλαια (ΕΛ.ΠΕ.) το 2010 εμφανίζει αύξηση στα κέρδη του 18%, έναντι του 2009, ενώ με βάση τα στοιχεία που δημοσιοποίησε πρόσφατα το ίδιο το υπουργείο Περιφερειακής Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας, προκύπτει ότι οι μεγαλύτερες αυξήσεις προέρχονται συνολικά από τα διυλιστήρια. Οι πετρελαϊκοί όμιλοι το μόνο για το οποίο ενδιαφέρονται είναι η κερδοφορία τους, όμως, μία υπεύθυνη κυβέρνηση θα έπρεπε να ενδιαφέρεται και για το κοινωνικό σύνολο και να δράσει ανάλογα. Να ενδυναμώσει τους ελέγχους και να καταπολεμήσει την εναρμονισμένη πρακτική των εταιρειών διύλισης και των μεγάλων εταιρειών εμπορίας. Βεβαίως ουσιαστικό μέτρο παρέμβασης θα ήταν η ανάκτηση του ελέγχου των ΕΛΠΕ που θα έδινε τη δυνατότητα ουσιαστικού ελέγχου της διύλισης.

Πέραν τούτων, η κυβέρνηση, θα μπορούσε, σήμερα, να πάρει έστω κάποια προσωρινά μέτρα σαν αυτά που έχουν προτείνει φορείς του κλάδου.
Δηλαδή εφόσον διά της ανόδου των τιμών, το κράτος κερδίζει από τη φορολογία περισσότερα από όσα είχε προϋπολογίσει, θα μπορούσε να παραιτηθεί από το επιπλέον κέρδος υπέρ των πολιτών και των επιχειρήσεων.
Να μειώσει δηλαδή τη φορολογία των καυσίµων, μέχρι να αποκατασταθεί η αγορά σε χαμηλότερα επίπεδα, ώστε να συγκρατηθούν οι λιανικές τιμές στα επίπεδα πριν την άνοδό τους. Θα ήταν μία κίνηση η οποία πέρα από τον κοινωνικό χαρακτήρα της θα ανακουφίσει και τις επιχειρήσεις, ιδιαίτερα τις ενεργοβόρες που πλήττονται βαρύτατα.

Η ανακοίνωση της Δημοκρατικής Αριστεράς έχει ως εξής:

«Η κατάσταση με τις τιμές των καυσίμων είναι πλέον ανεξέλεγκτη. Η Ελλάδα αν συνεχίσει στον ίδιο δρόμο θα φτάσει σε λίγο καιρό να διεκδικεί τη θλιβερή πρωτιά στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Την ίδια ώρα η έρευνα του ΕΜΠ είναι αποκαλυπτική για το ποσοστό των πρατηρίων που έχουν πειραγμένες αντλίες.
Το υπουργείο Περιφερειακής Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας δεν μπορεί να κλείνει άλλο τα μάτια στην αισχροκέρδεια. Απαιτείται αυστηροποίηση των ελέγχων και θεσμοθέτηση ενός ισχυρού πλαισίου για τη διακίνηση και την εμπορία των καυσίμων».
πηγή

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Αγορά μοτοσυκλέτας, σκούτερ ή παπιού με άτοκες δόσεις χωρίς δάνειο από τράπεζα

Αγορά μοτοσυκλέτας, σκούτερ ή παπιού με άτοκες δόσεις Θέλετε να προβείτε στην αγορά μοτοσυκλέτας, σκούτερ ή παπιού με 36 άτοκες δόσεις και χωρίς δάνειο από τράπεζα; Και όμως γίνεται...Δείτε πώς:

Online εφαρμογή εκτίμησης αξίας μεταχειρισμένων αυτοκινήτων

Η εφαρμογή AUTOSCAN είναι μια μηχανή προσεγγιστικής εκτίμησης αξίας μεταχειρισμένων αυτοκινήτων, βασιζόμενη στην επεξεργασία μεταβλητών παραγόντων που επηρεάζουν την εμπορική μεταπωλητική τους αξία σε ετήσια βάση. Το ανθρώπινο δυναμικό της δραστηριοποιείται στον χώρο του αυτοκινήτου καθημερινά, διατηρώντας βάσεις δεδομένων σχετικά με τα χαρακτηριστικά της εμπορικής αξίας των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων της ελληνικής αγοράς καταγράφοντας την διαδικασία αγοραπωλησίας τους. Αντλεί πολύτιμες πληροφορίες από τεχνικές και εμπορικές παραμέτρους που συνεχώς μεταβάλουν την οικονομική...

Αυτοκίνητα-ευκαιρίες: Το τμήμα μεταχειρισμένων - κατασχεμένων αυτοκινήτων της Eurobank δίνει αυτοκίνητα με 600-800 ευρώ! Ελέγξτε αν αξίζουν με 45 ευρώ παίρνοντας 10σέλιδη τεχνική αναφορά!

Το τμήμα μεταχειρισμένων - κατασχεμένων αυτοκινήτων της Eurobank δίνει αυτοκίνητα με 600-800 ευρώ! Το αρμόδιο τμήμα μεταχειρισμένων - κατασχεμένων αυτοκινήτων της Eurobank δίνει προς πώληση νέα αυτοκίνητα-προσφορές με πολύ χαμηλές τιμές και πού ξέρεις με λϊγο καλό ψάξιμο - και αρκετή τύχη -  ίσως βρείς αυτό που σε ενδιαφέρει χωρίς να πονέσει ιδιαίτερα η τσέπη σου...