Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

DRIFTWARS: Κανόνες Βαθμολογίας 2011


Παρακάτω θα κάνουμε μια πιο λεπτομερή περιγραφή του τρόπου με τον οποίο θα βαθμολογούμε στα DriftWars για το 2011. Οι βασικές αλλαγές σε σχέση με την περσινή χρονιά έχουν να κάνουν με τον τρόπο που γίνεται η τελική κατάταξη μετά τα διπλά αλλά και τη συγκομιδή βαθμών μετά το πέρας κάθε γύρου.

To Drift είναι οριακή οδήγηση, όπου ο οδηγός προσπαθεί να διανύσει την βαθμολογούμενη διαδρομή με την μεγαλύτερη ταχύτητα, την μεγαλύτερη γωνία πλαγιολίσθησης την σωστή γραμμή και τον πιο θεαματικό και πιεστικό τρόπο στον αντίπαλο. Flat Out οδήγηση κοντά στα όρια κάθε αυτοκινήτου. Κάθε διπλή μάχη είναι και μια ξεχωριστή περίπτωση και για αυτό το λόγο είναι πολύ δύσκολη η θέση των βαθμολογητών. Η επιτροπή βαθμολόγησης αποτελείται από 2-3 κριτές ανάλογα με την πίστα και τις ανάγκες της, οι οποίοι βαθμολογούν βασικές αρχές που ακολουθούνται και αποτελούν κριτήρια βαθμολόγησης για κάθε οδηγό.

Κριτήρια βαθμολόγησης
1) Αγωνιστική γραμμή
Το πρώτο σκέλος κάθε γύρου των DriftWars οι κριτές ...
εξηγούν αναλυτικά την προτεινόμενη αγωνιστική γραμμή και αν υπάρχουν clipping points και drift zones. Τα πρώτα ορίζουν τις εσωτερικές γραμμές και τα δεύτερα τις εξωτερικές. Αυτά δεν είναι υποχρεωτικά και υπάρχουν κυρίως για να βοηθησουν τους οδηγούς για να ακολουθήσουν την προτεινόμενη γραμμή. Οι οδηγοί λοιπόν θα πρέπει να περνάνε τα αυτοκίνητά τους συνέχεια πάνω από αυτές τις γραμμές με την μεγαλύτερη ταχύτητα και τις μέγιστες δυνατές γωνίες driftαρίσματος. Οι παραπάνω αγωνιστικές γραμμές είναι τρομερά σημαντικές για ένα πετυχημένο driftάρισμα, κάτι πέρα από αυτές αφαιρεί βαθμούς από το πέρασμα

2) Γωνία πλαγιολίσθησης – Μεταφορές βάρους
Η γωνία πλαγιολίσθησης είναι η γωνία που έχει το αυτοκίνητο σε σχέση με την πορεία του. Σημαντική είναι η γωνία από την είσοδο μέχρι την κορυφή της κάθε στροφής, όπου το αυτοκίνητο πρέπει να πιάνει τη μέγιστη γωνία πλαγιολίσθησης από την αρχή και βίαια και όχι να την αυξάνει σταδιακά με τη βοήθεια της δύναμής του. Επίσης, η άυξηση της γωνίας με την δύναμη, αποτελεί συντηρητική οδήγηση και αφαιρεί πόντους. Επίσης, η υπερβολική γωνία πλαγιολίσθησης στις εξόδους των στροφών που μειώνουν την ταχύτητα του αυτοκινήτου μπορεί να μειώσουν την βαθμολογία. Τεράστια σημασία παίζει η εναλλαγή πορείας του αυτοκινήτου. Βίαιες, γρήγορες στο σωστό μέρος και με τον σωστό τρόπο βαθμολογούνται θετικά. Εδώ φαίνεται και η ικανότητα του οδηγού να ελέγχει με επιδεξιότητα το αυτοκίνητό του, πραγματοποιώντας απότομες μεταφορές βάρους. Οι γρήγορες και ακριβείς εναλλαγές βάρους του αυτοκινήτου παίζουν πολύ σημαντικό ρόλο στη βαθμολογία του οδηγού και οι οδηγοί που τις πετυχαίνουν με επιτυχία έχουν το πλεονέκτημα στη βαθμολόγησή τους. Επίσης οι ελιγμοί αυτοί πρέπει να γίνονται με απόλυτο έλεγχο και ασφάλεια στον ελάχιστο χρόνο, δείχνοντας στον κριτή ότι υπάρχει ακρίβεια χειρισμών και σιγουριά κινήσεων. Όταν δίνεται η εντύπωση ότι κάποια πράγματα γίνονται στην τύχη ή ότι ο οδηγός παλεύει να το σώσει τότε αφαιρούνται βαθμοί.

3) Ροή - ταχύτητα
Η ταχύτητα παίζει σημασία σε όλη την διαδρομή. Μπορεί δειγματοληπτικά οι κριτές να μετρούν την ταχύτητα σε διάφορα μέρη της διαδρομής και ειδικά στην είσοδο των στροφών, όπου φαίνεται πόσο επιθετικά οδηγεί ο διαγωνιζόμενος. Η ταχύτητα του drift είναι πολύ σημαντική αφού όσο υψηλότερη είναι και όσο ταχύτερα γίνονται όλα, τόσο πιο δύσκολο και επιδέξιο είναι και το έργο του οδηγού. Επίσης πολύ σημαντική είναι και η ροή του οδηγού στο βαθμολογημένο κομμάτι. Επιβραδύνσεις στη ροή, απότομα φρεναρίσματα και περιττά χειρόφρενα είναι σημεία που αφαιρούν βαθμούς. Μην ξεχνάμε ότι η χρήση χειροφρένου χωρίς λόγο, δείχνει αδυναμία ελέγχου και ταχύτητας στο πέρασμα και επιφέρει αρνητική βαθμολογία. Επίσης πολλές φορές βλέπουμε την περιττή χρήση χειροφρένου στην μεταφορά βάρους και ιδιαίτερα πριν από αυτή. Πολλοί οδηγοί τραβούν χειρόφρενο για να μειώσουν την ταχύτητα τους και να κάνουν την μεταφορά. Ιδανικά η αλλαγή πορείας γίνεται χωρίς την χρήση χειροφρένου και η μορφή της επόμενης στροφής δείχνει αν χρειάζεται η μετέπειτα χρήση του.

4) Συνολική εντύπωση
Η συνολική εικόνα και εντύπωση παίζει και αυτή τον ρόλο της στη βαθμολογία των οδηγών και έχει να κάνει με τα θεωρητικά όρια που θα φτάσουν ή και θα ξεπεράσουν οι οδηγοί κατά τη διάρκεια του περάσματός τους. Συντηρητικά περάσματα με όχι οριακές ταχύτητες, μέτριες εναλλαγές πορείας, ακόμη και αν έχουν καλές γραμμές δεν εντυπωσιάζουν τους κριτές. Θυμίζουμε ότι σημαντικό παράγοντα στην βαθμολογία παίζει η είσοδος των αυτοκινήτων στις στροφές, η οριακή κατάσταση και όχι η έξοδος των στροφών και η πλαγιολίσθηση ισχύος. Επίσης, αυτοκίνητα με πολύ υψηλή ιπποδύναμη που δεν «εκμεταλέυονται» την ιπποδύναμη τους θα βαθμολογηθούν με χαμηλότερη βαθμολογία. Στον αντίποδα, η πάνω από τα όρια οδήγηση ενός αυτοκινήτου θα αξιολογηθεί θετικά από το team βαθμολόγησης. Επίσης σταθερά τιμόνια, χωρίς διορθώσεις αλλά και σταθερές δόσεις γκαζιού θα αξιολογηθούν θετικά στη βαθμολόγηση.
Όλα τα παραπάνω ισχύουν τόσο στα μονά qualification runs αλλά και στα διπλά περάσματα.
Στα μονά περάσματα το άριστα είναι οι 100 βαθμοί και 30% της βαθμολογίας έχει να κάνει με το 1ο κριτήριο(Racing lines, Clipping points και Drift Zones), 30% έχει να κάνει με το 2ο κριτήριο(Γωνία πλαγιολίσθησης – Μεταφορές βάρους), 30% έχει να κάνει με το 3ο κριτήριο(Ροή – ταχύτητα) και 10% έχει να κάνει με το 4ο κριτήριο(Συνολική εντύπωση)

Tsuiso – Twin drifting
Μετά τη διαδικασία των μονών περασμάτων οι 16 οδηγοί με την υψηλότερη βαθμολογία μπαίνουν στη διαδικασία του twin drifting.
Στα διπλά περάσματα, το αυτοκίνητο που οδηγεί την κούρσα πρέπει να κάνει ακριβώς ότι έχει ζητηθεί και στα μονά περάσματα. Όλα τα παραπάνω κριτήρια ισχύουν και ο οδηγός θα πρέπει να λειτουργήσει σα να κάνει μονό πέρασμα.

Κάτι διαφορετικό, π.χ. μικρότερη ταχύτητα, περιττά φρεναρίσματα και μπλοκαρίσματα τροχών, αλλαγή αγωνιστικής γραμμής, μικρότερες γωνίες για να απομακρυνθεί από τον πίσω, θα λάβουν αρνητική βαθμολογία. Το αυτοκίνητο που ακολουθεί, λοιπόν, θα κριθεί ως προς την ικανότητά του να ακολουθήσει τον ρυθμό του πρώτου και να το συναγωνιστεί στα παραπάνω κριτήρια. Επιπλέον, βαθμοί θα δίνονται στον πίσω εφόσον καταφέρνει να πιέζει την πορεία του πρώτου αυτοκινήτου από κοντά με την ίδια ή και μεγαλύτερη γωνία, με τις ίδιες ή καλύτερες μεταφορές βάρους και όχι με μείωση γωνιών και κλειστές γραμμές. Κάτι τέτοιο θα του αφαιρέσει βαθμούς παρόλο που θα είναι σε πολύ κοντινή απόσταση από τον προπορευόμενο. Επειδή, ο πίσω ακολουθεί, προσαρμόζει και το πέρασμά του, μέσα βέβαια σε κάποια όρια.
Προσπέραση μπορεί να γίνει, αν το επιτρέψει ο κριτής ανάλογα την πίστα και μόνο εφόσον ο επιτιθέμενος οδηγός πατάει πάνω στις αγωνιστικές γραμμές, έχει συνεχόμενη γωνία πλαγιολίσθησης και ο μπροστά οδηγός κάνει κάποιο λάθος, π.χ. ανοίξει τη γραμμή του σε κάποιο clipping point ή βγει εκτός διαδρομής. Σε καμία περίπτωση δεν πρέπει ο πίσω οδηγός να κάνει επιφυλακτική οδήγηση για να πιέσει με μικρότερες γωνίες καθώς τότε θα πάρει αρνητική βαθμολογία.
Στα διπλά, οι βαθμοί δίνονται συγκριτικά, δηλαδή 10 βαθμοί μοιράζονται μεταξύ των 2 οδηγών συγκριτικά με το ποιος έχει κάνει το καλύτερο πέρασμα, ενώ μπορεί να υπάρχει και ανάλυση δεκαδικών, π.χ. 3,8-6,2. Οι κριτές μπορούν να δώσουν επανάληψη των μαχών μέχρι 3 φορές ή μέχρι να υπάρχει ξεκάθαρο αποτέλεσμα με συνολική διαφορά μεγαλύτερη από 1 βαθμό. Αν στην πρώτη μάχη είναι 5-5 και στην δεύτερη 4,5-5,5, τότε η συνολική διαφορά δεν είναι πάνω από ένα βαθμό και δίνεται sudden death. Στο τέλος και του 3ου sudden death αν δεν υπάρχει διαφορά μεγαλύτερη από τον 1 βαθμό, τότε αθροίζονται όλα τα αποτελέσματα των οδηγών από τις προηγούμενες 4 μάχες και αυτός με τη συνολικά μεγαλύτερη βαθμολογία περνάει και στην επόμενη φάση.


Παραβιάσεις κανονισμών στα διπλά περάσματα
Στα διπλά περάσματα, οι οδηγοί θα πρέπει να είναι πολύ προσεκτικοί όσον αφορά πρώτα τη συμπεριφορά τους και να δείξουν σεβασμό στο fair play και στη διαδικασία.
- Διαγωνιζόμενος που εμποδίζει σκοπίμως τη ροή ή την επιτάχυνση του αυτοκινήτου που ακολουθεί, εναπόκεινται σε αποκλεισμό ή μείωση της βαθμολογίας του.
- Όταν το αυτοκίνητο που ακολουθεί δεν αφήνει ικανοποιητικό χώρο στο αυτοκίνητο που προπορεύεται, π.χ. στην είσοδο, μετά το Initiation χωρίς μεγάλη γωνία πάει να βάλει τα μούτρα του στην εσωτερική της στροφής, για να πάρει τη γραμμή ή στην προσέγγιση κάποιου clipping point, με μικρότερη γωνία πάει να εμποδίσει την είσοδο του οδηγού που είναι μπροστά και που δεν έχει χάσει τις γραμμές του, τότε αυτό θεωρείται παράβαση και μπορεί να επιφέρει τον αποκλεισμό του.
- Ελάχιστη επαφή είναι επιτρεπτή. Στην περίπτωση που ένα αυτοκίνητο σπρώχνει το άλλο και προκαλεί αλλαγή γραμμής, τότε ανάλογα με τη φάση οι κριτές θα δείξουν σε εκείνο το σημείο ποιος έχει το πλεονέκτημα. Συνήθως, ο μπροστά οδηγός έχει το πλεονέκτημα, πλην των περιπτώσεων που έχει χάσει τη γραμμή του και ο πίσω έχει πραγματοποιήσει επιτυχημένο και ολοκληρωμένο προσπέρασμα. .
- Λανθασμένος ελιγμός του μπροστά που προκαλεί ξαφνική και δραματική μείωση της ταχύτητας με παρακώλυση της ροής του πίσω, δίνει το πλεονέκτημα στον επιτιθέμενο οδηγό. Δεν είναι δυνατόν, σε κάποιες περιπτώσεις ο πίσω οδηγός να συνεχίσει να driftάρει μετά από ένα τόσο σοβαρό λάθος του μπροστά.
- Οι κριτές μπορούν σε κάποιες δύσκολες και αμφισβητούμενες φάσεις να επικαλεστούν κάποιο βίντεο, που έχει η οργάνωση τραβήξει, με σκοπό την διαλεύκανση της φάσης. Από τη στιγμή που η απόφαση παρθεί, είναι οριστική και οποιεσδήποτε αμφισβητήσεις συζητούνται μετά τη λήξη του αγώνα.

Ψάχνοντας τον θεαματικότερο
Γνωρίζοντας λοιπόν ένας οδηγός όλα τα παραπάνω, μπορεί να κατανοεί τον τρόπο που θα συναγωνιστεί, τα κριτήρια βαθμολόγησης αλλά και τη φιλοσοφία του drifting ως αθλήματος. Με τη βοήθεια της τεχνολογίας (ραντάρ, βίντεο) τα DriftWars, πάνε τη βαθμολογία ένα βήμα παραπέρα και προσεγγίζουν την αντικειμενικότητα που θα ανεβάσει και το επίπεδο ακόμη πιο υψηλά.


Στο τέλος κάθε γύρου θα δίνεται η παρακάτω βαθμολογία για το πρωτάθλημα.
1ος 25 βαθμοί, 2ος 21β, 3ος 18β, 4ος 16β, 5ος 13β, 6ος 12β, 7ος 11β, 8ος 10β, 9ος 8β, 10ος 7β, 11ος 6β, 12ος 5β, 13ος 4β, 14ος 3, 15ος 2β και 16ος 1 βαθμό. Οι θέσεις κάτω από τη 16η δε βαθμολογούνται.
Οι βαθμοί δίνονται ως εξής: 1η και 2η θέση από τελικό, 3η και 4η θέση από μικρό τελικό, 5η -8η θέση καταλαμβάνουν οι υπόλοιποι οδηγοί που έχουν φτάσει μέχρι την οκτάδα με βάση την πορεία τους στις διπλές μάχες και την συγκέντρωση βαθμών σε αυτές. Αντίστοιχα τις θέσεις 9η – 16η καταλαμβάνουν οι οδηγοί που πέρασαν στους καλύτερους 16 οδηγούν, δεν προκρίθηκαν στους καλύτερους 8, βάση της πορείας τους στις διπλές μάχες και το σύνολο των βαθμών σε αυτές. Σε περιπτώσεις ισοβαθμίας, τότε η θέση βγαίνει σε σχέση με την πορεία του αντίπαλου οδηγού στις επόμενες μάχες. Δηλαδή αν δύο οδηγοί στους καλύτερους 8 οδηγούς ισοβαθμίσουν στο σύνολο των πόντων στα διπλά, αλλά ο ένας συναγωνίστηκε με τον 1ο και ο άλλος με τον 3ο τότε ο πρώτος οδηγός κατατάσεται σε καλύτερη θέση.
Από το Driftclub.gr

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Online εφαρμογή εκτίμησης αξίας μεταχειρισμένων αυτοκινήτων

Η εφαρμογή AUTOSCAN είναι μια μηχανή προσεγγιστικής εκτίμησης αξίας μεταχειρισμένων αυτοκινήτων, βασιζόμενη στην επεξεργασία μεταβλητών παραγόντων που επηρεάζουν την εμπορική μεταπωλητική τους αξία σε ετήσια βάση. Το ανθρώπινο δυναμικό της δραστηριοποιείται στον χώρο του αυτοκινήτου καθημερινά, διατηρώντας βάσεις δεδομένων σχετικά με τα χαρακτηριστικά της εμπορικής αξίας των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων της ελληνικής αγοράς καταγράφοντας την διαδικασία αγοραπωλησίας τους. Αντλεί πολύτιμες πληροφορίες από τεχνικές και εμπορικές παραμέτρους που συνεχώς μεταβάλουν την οικονομική...

Το FIAT Pandina

Το FIAT Pandina Η FIAT παρουσίασε το τελευταίο όπως φάινεται facelift του θρυλικού Panda, ενός μοντέλου που έχει διαγράψει πορεία 40 ετών και πάνω από 8 εκατομμυρίων πωλήσεων. Το όνομα αυτού Pandina!Πανεύκολο στην οδήγηση, εύχρηστο στην καμπίνα και οικονομικό στη χρήση, το μοντέλο έχει δημιουργήσει το δικό του φανατικό όσο και πιστό κοινό.

Αγορά μοτοσυκλέτας, σκούτερ ή παπιού με άτοκες δόσεις χωρίς δάνειο από τράπεζα

Αγορά μοτοσυκλέτας, σκούτερ ή παπιού με άτοκες δόσεις Θέλετε να προβείτε στην αγορά μοτοσυκλέτας, σκούτερ ή παπιού με 36 άτοκες δόσεις και χωρίς δάνειο από τράπεζα; Και όμως γίνεται...Δείτε πώς: