Η Toyota και η EDF παρέδωσαν τα κλειδιά τριών Plug-in Hybrid Vehicles (PHV) στο Δήμο της Πόλης του Παρισιού. Κατά τη διάρκεια της επόμενης τριετίας, τα οχήματα αυτά θα χρησιμοποιηθούν από διάφορες υπηρεσίες του Δήμου προκειμένου να αξιολογηθεί η συνάφεια και η αποτελεσματικότητα αυτής της τεχνολογίας σαν μία βιώσιμη λύση για τη Γαλλική πρωτεύουσα.
Για την Toyota και την EDF, η νέα συνεργασία με την Πόλη του Παρισιού γίνεται στο πλαίσιο ενός προγράμματος δοκιμών ευρείας κλίμακας της τεχνολογίας PHV και της υποδομής φόρτισης, που ήδη περιλαμβάνει πάνω από...
100 PHV στη Γαλλία και μία ειδική υποδομή φόρτισης. Το project λανσαρίστηκε την άνοιξη του 2010 με την Αστική Κοινότητα του Στρασβούργου και την υποστήριξη του Ταμείου Έρευνας που ελέγχει η Γαλλική Εταιρία για το Περιβάλλον και τη Διαχείριση Ενέργειας (ADEME).Το πρόγραμμα δοκιμών PHV στη Γαλλία αποτελεί τμήμα ενός παγκόσμιου project με τη συμμετοχή 600 Prius Plug-in Hybrid, τα οποία κυκλοφορούν σε Ιαπωνία, ΗΠΑ, Καναδά, Αυστραλία και 17 ακόμα Ευρωπαϊκές χώρες. Στόχος της Toyota είναι να επιταχυνθεί η αξιολόγηση της τεχνολογίας και των επιδόσεων των PHV. Η συνεργασία EDF-Toyota ιδρύθηκε στην Ευρώπη για δοκιμές των PHV σε πραγματικές συνθήκες στη Γαλλία το φθινόπωρο του 2007 και το 2008 επεκτάθηκε στη Βρετανία. Από τη δοκιμή της Γαλλίας που θα έχει την οικονομική υποστήριξη της ADEME θα προκύψουν αναλυτικές πληροφορίες για το βαθμό αποδοχής της νέας αυτοκινητιστικής φιλοσοφίας από τους οδηγούς πριν λανσαριστεί στην αγορά.
Η EDF θα ωφεληθεί καθώς θα αξιολογηθούν διαφορετικές λύσεις για την υποστήριξη της λειτουργικής υποδομής. Οι χρήστες θα μπορούν να επαναφορτίζουν τα αυτοκίνητά τους από σημεία φόρτισης εγκατεστημένα από την Sodetrel (100% θυγατρική της EDF) σε διαφορετικές περιοχές των υπηρεσιών μεταφορών της πόλης (“Transports Automobiles Municipaux”). Για διαδρομές στο Παρίσι και τα προάστια, οι χρήστες θα έχουν πρόσβαση στα σημεία φόρτισης εγκατεστημένα σε δημόσιους δρόμους και χώρους στάθμευσης (συνολικά από 150 μέχρι 200).
Για την ADEME, το project είναι μέρος του προγράμματος "research demonstrators" που λανσαρίστηκε το 2008, με σκοπό τη δοκιμή μελλοντικών τεχνολογιών μείωσης των αερίων του θερμοκηπίου. Η βιομηχανία αυτοκινήτου αντιμετωπίζει σημαντικές προκλήσεις, που απαιτούν εναλλακτικές λύσεις έναντι των συμβατικών κινητήρων εσωτερικής καύσης. Το πρόγραμμα αυτό είναι ένα από τα έντεκα projects που επιλέχθηκαν σε εκδήλωση ενδιαφέροντος στο Demonstrators Fund για οχήματα χαμηλών εκπομπών ρύπων, το οποίο λανσαρίστηκε από την ADEME το 2008. Αυτό το πείραμα σε πραγματικές συνθήκες υπό την αιγίδα της Toyota και της EDT είναι απαραίτητο για να αξιολογηθεί η βιωσιμότητα των εν λόγω τεχνολογιών, η υιοθέτησή τους από τους καθημερινούς χρήστες, αλλά και η προετοιμασία για το μέλλον.
Ένα Plug-in Hybrid Vehicle χρησιμοποιεί αμιγώς υβριδική τεχνολογία Toyota, έχοντας το πρόσθετο πλεονέκτημα επαναφόρτισης της μπαταρίας σε στάνταρ ηλεκτρική πρίζα. Το PHV της Toyota συγκεντρώνει ‘τα καλύτερα δύο κόσμων’ για μικρές αποστάσεις, καθώς μπορεί να λειτουργεί σαν ηλεκτρικό όχημα, χωρίς θορύβους και με μηδενικές εκπομπές CO2. Για μεγαλύτερες διαδρομές, το PHV λειτουργεί σαν ένα συμβατικό υβριδικό, προσφέροντας όλα τα πλεονεκτήματα της υβριδικής τεχνολογίας Toyota, όπως χαμηλά επίπεδα εκπομπών ρύπων και κατανάλωσης και εξαιρετικές οδηγικές επιδόσεις. Η Toyota εκτιμά ότι το PHV θα προσφέρει απαράμιλλη απόδοση καυσίμου και εκπομπές ρύπων ρεκόρ – συγκριτικά με άλλα οχήματα μαζικής παραγωγής που κυκλοφορούν σήμερα. Βασισμένο στην τρίτη γενιά Prius, το νέο Prius Plug-in Hybrid εφοδιάζεται με μπαταρία ιόντων λιθίου και εκπέμπει μόλις 59g CO2 / km στο Νέο Ευρωπαϊκό Κύκλο Οδήγησης (1).
Κατά τη διάρκεια της τελετής παράδοσης στις 18 Μαρτίου στο Δημαρχείο του Παρισιού, ο Michel Gardel, Αντιπρόεδρος της Toyota Motor Europe στις Εξωτερικές & Περιβαλλοντικές Υποθέσεις δήλωσε: «Η τεχνολογία Plug-in Hybrid παίζει ουσιαστικό ρόλο στη στρατηγική με στόχο τη βιώσιμη μετακίνηση. Βασισμένο στην αμιγώς υβριδική τεχνολογία της Toyota, το PHV αντιπροσωπεύει την πιο ρεαλιστική λύση για περαιτέρω χρήση της ηλεκτρικής ενέργειας στα ατομικά μέσα μεταφοράς σήμερα».
Παραδίδοντας τα κλειδιά των τριών PHV, ο Daniele Schillaci, Πρόεδρος της Toyota France, επέμεινε στη σημασία αυτού του προγράμματος δοκιμών σε πραγματικές συνθήκες: «Πριν το λανσάρισμα του PHV στην αγορά, θέλουμε να μελετήσουμε διεξοδικά τις απόψεις των χρηστών και την πιθανή χρήση σε ιδιωτικούς και δημόσιους οργανισμούς. Γι’ αυτό, είμαστε ενθουσιασμένοι που συνεργαζόμαστε με το Δήμο του Παρισιού. Προσδοκούμε ότι θα συλλέξουμε πολύτιμες πληροφορίες για τη μελλοντική εξέλιξη αυτής της τεχνολογίας».
Ο Igor Czerny, Διευθυντής της EDF στα Ηλεκτρικά Μέσα Μεταφοράς & Οχήματα, δήλωσε: «Θα βασιστούμε στις καινοτομίες της EDF για να εξελίξουμε το ηλεκτρικό αυτοκίνητο και να μειώσουμε τις εκπομπές άνθρακα από τα μέσα μεταφοράς. Η EDF χαίρεται που η Πόλη του Παρισιού συμμετέχει σε ένα project που αποτελεί μέρος της μεγαλύτερης δοκιμής για Plug-in Hybrid Vehicles και της υποδομής φόρτισής τους».
Το project συνεργασίας με την Πόλη του Παρισιού εντάσσεται στο πρόγραμμα μετακινήσεων δημοσίων προσώπων του Παρισιού. Στόχος του προγράμματος είναι η μείωση των εκπομπών των αερίων του θερμοκηπίου με χρήση μέσων μεταφοράς φιλικών προς το περιβάλλον. Εξετάζονται αρκετές δράσεις, όπως η διεύρυνση και η βελτίωση των δημοσίων μέσων μεταφοράς (τραμ, κλπ), η επέκταση φιλικών μέσων μετακίνησης (δίκτυο ποδηλατοδρόμων…) και η εξέλιξη της ηλεκτροκίνησης (ηλεκτρικά μοτοποδήλατα, ηλεκτρικά ποδήλατα, Autolib - πρόγραμμα με ελεύθερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στο Παρίσι). Η Πόλη του Παρισιού επίσης στοχεύει να βελτιώσει το δημοτικό στόλο που ήδη περιλαμβάνει 44 υβριδικά αυτοκίνητα (βενζινοηλεκτρικά) εξοικονομώντας πάνω από ένα τόνο διοξειδίου του άνθρακα κάθε χρόνο ανά όχημα.