Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Κλειστά συνεχίζουν να είναι τα εργοστάσια Toyota και Honda...




Τρία από τα μεγαλύτερα διεθνή εμπορικά σήματα της Ιαπωνίας, η Toyota, η Sony και η Honda, ανακοίνωσαν χθες ότι θα αργήσουν να επιστρέψουν σε φυσιολογική παραγωγή. Και αυτό εξαιτίας των ελλείψεων σε ανταλλακτικά και ενέργεια, μετά το κλείσιμο των 11 από τα 54 πυρηνικά εργοστάσια της χώρας, και τις καταστροφές που προκλήθηκαν σε εργοστάσια παραγωγής ανταλλακτικών αυτοκινήτων, ηλεκτρονικών εξαρτημάτων και βιομηχανικών υλικών. Η Toyota και η Honda θα παρατείνουν μέχρι το τέλος της εβδομάδας το κλείσιμο των εργοστασίων τους στην Ιαπωνία, ενώ η Sony ανακοίνωσε ότι θα αναστείλει τη λειτουργία πέντε εργοστασίων της μέχρι το τέλος του μηνός.

Οι επιπτώσεις, οι οποίες ήδη γίνονται αισθητές σε ολόκληρη την Ασία, από την Ταϊλάνδη έως τη Νότια Κορέα και την Ταϊβάν, άρχισαν να επηρεάζουν και...
ορισμένες ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες, όπως την Opel, τη γερμανική μονάδα της General Motors, που μείωσε την παραγωγή της στις μονάδες της Ισπανίας και της Γερμανία, καθώς και τη γαλλική Peugeot - Citroen, η οποία προειδοποίησε για προβλήματα στην παραγωγή μηχανών ντίζελ. Επίσης, η Volvo ανακοίνωσε ότι τα αποθέματα ανταλλακτικών της αρκούν για παραγωγή μίας εβδομάδας. Στον τομέα εξόρυξης, η Rio Tinto προειδοποίησε ότι τα προβλήματα στην παγκόσμια αλυσίδα προσφοράς θέτουν σε κίνδυνο τα επεκτατικά της σχέδια.

Η μεγάλη καταστροφή στην Ιαπωνία έδειξε καθαρά πόσο «εύθραυστη» είναι η παγκόσμια οικονομία. Εργοστάσια σε ολόκληρο τον κόσμο αναγκάστηκαν να μειώσουν την παραγωγή τους εξαιτίας της έλλειψης ανταλλακτικών, καθώς η τρίτη μεγαλύτερη οικονομία στον πλανήτη, που εξαγάγει τα προϊόντα της σε κάθε γωνιά του, «πάγωσε» μετά το σεισμό. Οι γιαπωνέζικες εταιρείες προμηθεύουν τις διεθνείς αγορές με πληθώρα προϊόντων, από σύγχρονους μικροεπεξεργαστές μνήμης και επίπεδες οθόνες τηλεοράσεων έως κάμερες και αυτοκίνητα. Και τα πράγματα θα χειροτερέψουν σε περίπτωση που αποτύχουν οι προσπάθειες να εμποδιστεί μία μαζική καταστροφή στους πυρηνικούς αντιδραστήρες της Φουκουσίμα.

Ωστόσο, πολλοί αναλυτές αισιοδοξούν ότι η Ιαπωνία θα ανακάμψει το δεύτερο εξάμηνο της φετινής χρονιάς, και ότι οι συνολικές επιπτώσεις στην οικονομία της θα καθοριστούν από το μέγεθος των προβλημάτων στην ηλεκτροδότησή της. «Όσο πιο αργά αποκατασταθεί η ηλεκτροδότηση τόσο μεγαλύτερη θα είναι η ζημιά», σχολίασε χαρακτηριστικά ο Μάικλ Μπουκάναν, κορυφαίος οικονομολόγος της Goldman Sachs για την περιοχή Ασίας - Ειρηνικού.

Την ίδια στιγμή, η ιαπωνική κυβέρνηση προειδοποιεί ότι θα παρέμβει ξανά για να διατηρήσει υπό έλεγχο την ανοδική πορεία του γεν, για να στηρίξει τις εξαγωγές. Ο αξιωματούχος της Τράπεζας της Αγγλίας, Άντριου Σέντανς, εκτιμά ότι η παγκόσμια οικονομία θα αντέξει το σοκ από το σεισμό στην Ιαπωνία και την πολιτική αναταραχή στη Μέση Ανατολή, προβλέποντας ότι θα συνεχιστούν οι πληθωριστικές πιέσεις. Όμως, σε κάθε περίπτωση, ο απόηχος από την πυρηνική κρίση στην Ιαπωνία θα αντηχεί στις διεθνείς αγορές ενέργειας τα επόμενα χρόνια, οδηγώντας σε άνοδο τις τιμές.
ΗΜΕΡΗΣΙΑ

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Online εφαρμογή εκτίμησης αξίας μεταχειρισμένων αυτοκινήτων

Η εφαρμογή AUTOSCAN είναι μια μηχανή προσεγγιστικής εκτίμησης αξίας μεταχειρισμένων αυτοκινήτων, βασιζόμενη στην επεξεργασία μεταβλητών παραγόντων που επηρεάζουν την εμπορική μεταπωλητική τους αξία σε ετήσια βάση. Το ανθρώπινο δυναμικό της δραστηριοποιείται στον χώρο του αυτοκινήτου καθημερινά, διατηρώντας βάσεις δεδομένων σχετικά με τα χαρακτηριστικά της εμπορικής αξίας των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων της ελληνικής αγοράς καταγράφοντας την διαδικασία αγοραπωλησίας τους. Αντλεί πολύτιμες πληροφορίες από τεχνικές και εμπορικές παραμέτρους που συνεχώς μεταβάλουν την οικονομική...

Αγορά μοτοσυκλέτας, σκούτερ ή παπιού με άτοκες δόσεις χωρίς δάνειο από τράπεζα

Αγορά μοτοσυκλέτας, σκούτερ ή παπιού με άτοκες δόσεις Θέλετε να προβείτε στην αγορά μοτοσυκλέτας, σκούτερ ή παπιού με 36 άτοκες δόσεις και χωρίς δάνειο από τράπεζα; Και όμως γίνεται...Δείτε πώς:

Το FIAT Pandina

Το FIAT Pandina Η FIAT παρουσίασε το τελευταίο όπως φάινεται facelift του θρυλικού Panda, ενός μοντέλου που έχει διαγράψει πορεία 40 ετών και πάνω από 8 εκατομμυρίων πωλήσεων. Το όνομα αυτού Pandina!Πανεύκολο στην οδήγηση, εύχρηστο στην καμπίνα και οικονομικό στη χρήση, το μοντέλο έχει δημιουργήσει το δικό του φανατικό όσο και πιστό κοινό.