Η Alfa Romeo 4C Concept ακολουθεί τις τεχνικές προσταγές της σπορ αυτοκίνησης καθότι είναι διθέσια, έχει κίνηση στους πίσω τροχούς, τον κινητήρα στο κέντρο του αμαξώματος, μήκος κοντά στα 4 μέτρα και μεταξόνιο λιγότερο από 2,4 μέτρα (διαστάσεις που όχι μόνο τονίζουν το μικρό μέγεθος του μοντέλου, αλλά και την ευελιξία του), ενώ οι γραμμές του αμαξώματος είναι καθαρές και αντικατοπτρίζουν τον σπορ χαρακτήρα του. Οι απλές και σπορτίφ στιλιστικές γραμμές συνεχίζονται και στο εσωτερικό της Alfa Romeo 4C Concept, που ακολουθεί τις τελευταίες εξελίξεις της τεχνολογίας, τόσο σε φιλοσοφία, όσο και σε ηλεκτρονικές εφαρμογές.
Η τεχνογνωσία και πολλά από τα υλικά της Alfa Romeo 4C Concept προέρχονται από την 8C Competizione, όπως τα ανθρακονημάτινα τμήματα του αμαξώματος, η χρήση αλουμινίου σε ...
πλαίσιο και σε κινούμενα τμήματα, η κίνηση στους πίσω τροχούς, ενώ η ψυχή όλου του αυτοκινήτου -ο τοποθετημένος στο κέντρο κινητήρας- προέρχεται από τη μονάδα παραγωγής της ιταλικής φίρμας. Πρόκειται για τον 1750 TΒi με το σύστημα άμεσου ψεκασμού του καυσίμου, που συνδυάζεται με το εξελιγμένο “Alfa TCT” κιβώτιο με τον διπλό συμπλέκτη, όπως επίσης και με το σύστημα αλλαγής δυναμικής κατάστασης Alfa DNA. Πολύ απλά λοιπόν, αυτό το concept φωνάζει Alfa από μακριά. Η καθαρόαιμη σπορ καρδιά του είναι ικανή να δημιουργήσει έντονα οδηγικά συναισθήματα τόσο σε καθημερινούς αλλά και σε πιο αγωνιστικούς ρυθμούς κίνησης.
πλαίσιο και σε κινούμενα τμήματα, η κίνηση στους πίσω τροχούς, ενώ η ψυχή όλου του αυτοκινήτου -ο τοποθετημένος στο κέντρο κινητήρας- προέρχεται από τη μονάδα παραγωγής της ιταλικής φίρμας. Πρόκειται για τον 1750 TΒi με το σύστημα άμεσου ψεκασμού του καυσίμου, που συνδυάζεται με το εξελιγμένο “Alfa TCT” κιβώτιο με τον διπλό συμπλέκτη, όπως επίσης και με το σύστημα αλλαγής δυναμικής κατάστασης Alfa DNA. Πολύ απλά λοιπόν, αυτό το concept φωνάζει Alfa από μακριά. Η καθαρόαιμη σπορ καρδιά του είναι ικανή να δημιουργήσει έντονα οδηγικά συναισθήματα τόσο σε καθημερινούς αλλά και σε πιο αγωνιστικούς ρυθμούς κίνησης.
Προερχόμενο από την τεχνογνωσία που απέκτησε η εταιρεία από την Alfa Romeo 8C Competizione και την 8C Spider, το σύστημα μετάδοσης του νέου concept έχει ξεκάθαρη φιλοσοφία και είναι προσανατολισμένο στην παροχή οδηγικής ευχαρίστησης. Αυτός είναι άλλωστε ο κύριος στόχος που για την περίπτωση της Alfa Romeo 8C Competizione και 8C Spider επιτεύχθηκε με την αυξημένη ιπποδύναμη του κινητήριου συνόλου. Η Alfa Romeo 4C Concept ωστόσο, ακολουθεί τη λογική περιορισμού του βάρους, η οποία έγινε δυνατή με τη χρήση ανθρακονημάτων ακόμη και σε δομικά σημεία του πλαισίου, αφού σαν υλικό εγγυάται για την εξαιρετική ακαμψία του και τη συμπεριφορά του, ειδικά σε μηχανοκίνητες κατασκευές που έχουν αναλογία βάρους και δύναμης χαμηλότερη από τα 4Kg/HP. Στο high-end πλαίσιο πατάει ένα αμάξωμα εξ' ολοκλήρου κατασκευασμένο από ανθρακονήματα, ενώ το πίσω υποπλαίσιο (καθώς και οι ζώνες απορρόφησης) έχει δεχθεί εκτεταμένη προσθήκη αλουμινίου. Το τελικό αποτέλεσμα έχει άμεσο αντίκτυπο στο βάρος του αμαξώματος, που περιορίζεται στα 850Kg αλλά και στο κέντρο βάρους το αυτοκινήτου που αντίστοιχα επηρεάζει τη συμπεριφορά του και την οδηγική του ταυτότητα σε απαιτητικούς δρόμους.
Το όνομα “4C Concept” δόθηκε για να υπενθυμίσει την οδηγική απόλαυση που μπορεί να προσφέρει ο εντυπωσιακός τετρακύλινδρος 1750 Τbi, που στην προκειμένη θα αποδίδει πάνω από 200 HP. Με την καριέρα του να έχει ξεκινήσει από τα μοντέλα παραγωγής, όπως η Giulietta Quadrifoglio Verde, το κινητήριο σύνολο έχει ήδη κερδίσει το ενδιαφέρον του αυτοκινητιστικού κόσμου με τις καινοτόμες τεχνολογικές εφαρμογές, όπως η άμεση έκχυση καυσίμου στον θάλαμο, ο διπλός και συνεχόμενος χρονισμός των βαλβίδων, ο σύγχρονος υπερσυμπιεστής και το επαναστατικό σύστημα ελέγχου σάρωσης που εξαφανίζει την υστέρηση του τούρμπο.
Για την Alfa Romeo 4C Concept, η θέση του 1750 TBi είναι κοντά στο κέντρο του αυτοκινήτου, με την απόδοσή του -σε συνδυασμό με το χαμηλό βάρος- να συγκρίνεται με αυτήν ενός μοτέρ χωρητικότητας 3.000 και πλέον κυβικών, ενώ η κατανάλωσή του παραμένει στις τυπικά χαμηλές τιμές ενός τετρακύλινδρου κινητήρα. Το “πάντρεμα” του τούρμπο κινητήρα και του νέου Alfa TCT ηλεκτροϋδραυλικού κιβωτίου διπλού συμπλέκτη (το είδαμε πριν από λίγο καιρό στην Alfa Romeo MiTo και αργότερα θα περάσει και στην γκάμα της Giulietta), έχει σαν αποτέλεσμα τις εκρηκτικές επιδόσεις της Alfa Romeo 4C Concept: τελική πάνω από 250Km/h και επιτάχυνση από 0 στα 100Km/h σε κάτω από 5 δευτερόλεπτα. Το νέο αυτό Concept ενσωματώνει με τον καλύτερο τρόπο στα χαρακτηριστικά του, την τεχνολογία “Alfa DNA” και κάνει την οδήγηση ακόμη πιο ευχάριστη, πιο δυναμική ή ακόμη πιο άνετη και ασφαλή, έτσι όπως την θέλει ο εκάστοτε οδηγός, τονίζοντας περισσότερο την ανταγωνιστική φύση της Alfa Romeo 4C Concept, σε σχέση με άλλα αυτοκίνητα που βρίσκονται ήδη σε γραμμή παραγωγής.
Ιδιαίτερα σοφιστικέ και εξελιγμένο είναι το σύστημα ανάρτησης της Alfa Romeo 4C Concept. Στον μπροστινό άξονα έχει μία high-end διάταξη διπλών -τετράπλευρων- ψαλιδιών, ενώ για τον πίσω άξονα προτιμήθηκε η λογική των γονάτων MacPherson, για να εξασφαλιστεί το απόλυτο κράτημα και η μέγιστη ευελιξία του συνόλου. Η παραπάνω λύση, σε συνδυασμό με τη μετάδοση της κίνησης στους πίσω τροχούς, την κορυφαία αναλογία Kg/HP, αλλά και την κατανομή του βάρους 40-60 ανάμεσα στον εμπρός και τον πίσω άξονα, διαβεβαιώνουν για την οδηγική ευχαρίστηση που θα προσφέρει η Alfa Romeo 4C Concept.
Το νέο αυτό πρωτότυπο μοντέλο παίρνει στοιχεία από την παράδοση της φίρμας και μας πηγαίνει πίσω στις ρίζες της, όταν η ευελιξία και η αναλογία Kg/HP ήταν το κλειδί για ένα επιτυχημένο αγωνιστικό όχημα, αλλά ταυτόχρονα και για μία καθαρόαιμη Alfa Romeo παραγωγής. Από το 2012 το... “compact supercar” της Alfa Romeo θα περάσει την πύλη στη γραμμής παραγωγής για να ενισχύσει ακόμη περισσότερο την παγκόσμια εξάπλωση της ιταλικής φίρμας.
[FIAT/ALFA ROMEO]
[FIAT/ALFA ROMEO]