Πλήγμα στο ντίζελ το σκάνδαλο της VW |
Η βιαστική και υπέρ το δέον αυστηρή αλλαγή των ευρωπαϊκών τεστ μέτρησης εκπομπών καυσαερίων μετά τη δημοσιοποίηση του σκανδάλου της Volkswagen θα μπορούσε να καταστήσει τα μοντέλα ντίζελ τόσο ακριβά ώστε οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα αναγκαστούν να διακόψουν την πώλησή τους.
«Η αυτοκινητοβιομηχανία συμφωνεί ότι είναι ανάγκη τα τεστ εκπομπών καυσαερίων να αντανακλούν πιο πιστά τις συνθήκες του πραγματικού κόσμου. Ωστόσο είναι σημαντικό να προχωρήσει κανείς με τέτοιο τρόπο που θα επιτρέπει στους κατασκευαστές να σχεδιάσουν και να εφαρμόσουν τις απαραίτητες αλλαγές χωρίς να τεθεί σε κίνδυνο ο ρόλος του ντίζελ ως ενός εκ των βασικών πυλώνων για την επίτευξη των στόχων για το διοξείδιο του άνθρακα», αναφέρεται σε ανακοίνωση της Ευρωπαϊκής Ενωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA).
Σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες οι Αρχές έχουν ενθαρρύνει τη χρήση ντίζελ, διότι εκπέμπουν λιγότερο διοξείδιο του άνθρακα σε σχέση με οχήματα που κινούνται με βενζίνη. Ωστόσο τα ντιζελοκίνητα αυτοκίνητα εκπέμπουν υψηλότερα επίπεδα οξειδίου του αζώτου, το οποίο είναι επίσης επιβλαβές για την ανθρώπινη υγεία. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αρχίζει να πιέζει περισσότερο τις αυτοκινητοβιομηχανίες για να συμφωνήσουν στην ταχύτερη μείωση των εκπομπών καυσαερίων, βασιζόμενη στην οργή της κοινής γνώμης μετά την αποκάλυψη του σκανδάλου της Volkswagen. Αξιωματούχοι από τα κράτη-μέλη της Ε.Ε. συναντήθηκαν την περασμένη εβδομάδα στις Βρυξέλλες προσπαθώντας να υπερβούν το αδιέξοδο σχετικά με το σχέδιο να υιοθετηθούν τεστ εκπομπών σε πραγματικές συνθήκες σε αντικατάσταση των τεστ εργαστηρίου που αποδείχτηκε εύκολο να χειραγωγηθούν. Αυτά τα νέα τεστ για τη μέτρηση των εκπομπών οξειδίου του αζώτου θα αρχίσουν να διεξάγονται στις αρχές του επόμενου έτους και τα αποτελέσματά τους θα αρχίσουν να χρησιμοποιούνται στα τέλη του 2017.
«Η ACEA εξακολουθεί να τονίζει ότι είναι ανάγκη να συμφωνηθεί ένα χρονοδιάγραμμα και τα τεστ να διεξάγονται σε συνθήκες που θα λαμβάνουν υπόψη τους την τεχνική και οικονομική πραγματικότητα της αγοράς, επιτρέποντας την ύπαρξη επαρκούς μεταβατικού διαστήματος στα τεστ σε πραγματικές συνθήκες», αναφέρεται στην ανακοίνωση Τύπου της ACEA. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες υποστηρίζουν πως «χωρίς ρεαλιστικό χρονοδιάγραμμα και συνθήκες μέτρησης, ορισμένα μοντέλα ντίζελ θα μπορούσαν στην πραγματικότητα να γίνουν ασύμφορα, αναγκάζοντας τους κατασκευαστές να τα αποσύρουν από την αγορά», κάτι που θα πλήξει τόσο τους καταναλωτές όσο και τις θέσεις εργασίας στον κλάδο, προειδοποιεί η ACEA.
Πηγή: εφ. ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ
Amazing #Mustang or NOT?
Posted by Autocarnet on Τετάρτη, 21 Οκτωβρίου 2015