Εφοδιάζονται πλέον με City Safety, Σύστημα Ανίχνευσης Πεζών, Προσαρμοζόμενο Cruise Control και την hi-tech κονσόλα Volvo Sensus, ενώ διαθέσιμοι και πιο ισχυροί diesel κινητήρες. Η νέα εταιρική ταυτότητα της Volvo, έτσι όπως εκφράζεται από κορυφαία συστήματα ασφάλειας και οδηγικής απόλαυσης, χαρακτηρίζει πλέον και τα Volvo S80, V70 και XC70. Τα δημοφιλή μοντέλα στις νέες τους εκδόσεις εφοδιάζονται με τα πιο προηγμένα συστήματα της αυτοκίνησης. Το σύστημα City Safety, για την αποφυγή συγκρούσεων με ταχύτητες έως και 30 χλμ/ώρα ανήκει στο βασικό εξοπλισμό. Το σύστημα Ανίχνευσης Πεζών με Αυτόματο Φρενάρισμα, που πρώτη φορά γνωρίσαμε στα Volvo S60 και V60, τώρα είναι διαθέσιμο και στα S80, V70 και XC70.
Παράλληλα, διατίθεται και το Προσαρμοζόμενο Cruise Control (Adaptive Cruise Control), που διατηρεί αυτόματα μία προκαθορισμένη επιθυμητή ταχύτητα ή απόσταση από το προπορευόμενο αυτοκίνητο. Άλλη σημαντική προσθήκη είναι η υιοθέτηση και στα τρία μοντέλα της κονσόλας, ή καλύτερα του συστήματος...
ψυχαγωγίας και ενημέρωσης που πρώτη φορά παρουσιάστηκε στα S60 και V60. Το σύστημα αυτό διατίθεται με τον χαρακτηριστικό εμπορικό τίτλο "Volvo Sensus". Τέλος, για όσους τυχερούς μπορούν να απολαύσουν τα προτερήματα της πετρελαιοκίνησης, οι πεντακύλινδροι D3 και D5 diesel κινητήρες αποδίδουν τώρα ακόμα περισσότερη ιπποδύναμη και ροπή, έχοντας ταυτόχρονα μειώσει την κατανάλωσή τους κατά 8%!
«Στόχος της Volvo είναι να περάσει στη συνείδηση του καταναλωτή ως η μάρκα που ικανοποιεί με τον καλύτερο τρόπο τις απαιτήσεις κάθε οδηγού αυτοκινήτων κύρους! Οι νέες εκδόσεις μας φέρνουν αναμφίβολα πιο κοντά σε αυτόν το στόχο. Προβάλλοντας το άνετο ευ ζην που είναι από τις βασικές αρχές του Σκανδιναβικού τρόπου ζωής, δημιουργήσαμε ένα υπέροχο περιβάλλον για τους οδηγούς των αυτοκινήτων μας. Μέσα σε αυτό, η αίσθηση της ηρεμίας, της πολυτέλειας και του απόλυτου ελέγχου, έχει τον πρώτο λόγο» δηλώνει ο Πρόεδρος και CEO της Volvo Cars, Στέφαν Γιακόμπι.
Το City Safety στο βασικό εξοπλισμό
Το σύστημα City Safety ανήκει πλέον στο βασικό εξοπλισμό και των τριών μοντέλων. Το σύστημα αυτό μπορεί να περιορίσει σημαντικά τις συνέπειες μιας σύγκρουσης με προπορευόμενο όχημα, σε ταχύτητες έως τα 30 χλμ./ώρα. Με έναν αισθητήρα laser στο παρμπρίζ και στο ύψος του εσωτερικού καθρέπτη, το City Safety αναγνωρίζει την ύπαρξη προπορευόμενου οχήματος που είτε μειώνει ταχύτητα είτε ακινητοποιείται και φρενάρει το αυτοκίνητο για να περιορίσει την ταχύτητα κίνησης στην περίπτωση που ο οδηγός δεν αντιδράσει μέσα σε ένα ορισμένο χρονικό πλαίσιο. Η ειδοποίηση του οδηγού, αφορά και στις περιπτώσεις που το αυτοκίνητό του κινείται με αυξημένη ταχύτητα προς κάποιο σταθερό αντικείμενο.
Αν η σχετική διαφορά στην ταχύτητα μεταξύ των δύο οχημάτων είναι μικρότερη από τα 15 χλμ./ώρα, η σύγκρουση μπορεί να αποφευχθεί πλήρως. Αν η διαφορά αυτή είναι μεταξύ 15 και 30 χλμ./ώρα, η αυτόματη επιβράδυνση του αυτοκινήτου είναι τέτοια ώστε μειώνονται σημαντικά οι συνέπειες της σύγκρουσης.
Ανίχνευση Πεζών με Αυτόματο Φρενάρισμα
Το σύστημα Ανίχνευσης Πεζών με Αυτόματο Φρενάρισμα έως και την ακινητοποίηση του οχήματος (Pedestrian Detection με Full Auto Brake) που είχε παρουσιαστεί πρώτα στα Volvo S60, V60 και στη συνέχεια στο XC60, πλέον είναι διαθέσιμο και στα S80, V70 και XC70. Είναι ένα μοναδικό σύστημα που έχει σχεδιαστεί για να βοηθάει τον οδηγό να αναγνωρίζει επικίνδυνες καταστάσεις αλλά και να επεμβαίνει καίρια προκειμένου να αποφευχθεί πιθανό εφιαλτικό σενάριο με ατύχημα στο οποίο εμπλέκεται πεζός.
Με τη χρήση κάμερας στο άνω τμήμα του παρμπρίζ και ειδικού ραντάρ στη μάσκα του αυτοκινήτου, το σύστημα Ανίχνευσης Πεζών «σκανάρει» την περιοχή μπροστά από το αυτοκίνητο για να εντοπίσει πιθανή ύπαρξη πεζών. Στην περίπτωση αυτή, αρχικά ειδοποιεί τον οδηγό έτσι ώστε να αναλάβει εκείνος δράση, είτε φρενάροντας, είτε πραγματοποιώντας ελιγμό αποφυγής.
Στην περίπτωση που ο οδηγός δεν αντιδράσει, το αυτοκίνητο αυτόματα θα φρενάρει όσο χρειαστεί για να αποφευχθεί η πρόσκρουση - παράσυρση. Όταν η ταχύτητα κίνησης είναι έως 35 χλμ/ώρα –που είναι πολύ σύνηθες για κίνηση στην πόλη- η πρόσκρουση μπορεί να αποφευχθεί πλήρως.
Αν όλα τα αυτοκίνητα εφοδιάζονταν με το εν λόγω σύστημα, υπολογίζεται πως τα θανατηφόρα ατυχήματα στα οποία εμπλέκονται πεζοί θα μπορούσαν να μειωθούν κατά 20%, ενώ οι σοβαροί τραυματισμοί θα περιορίζονταν κατά 30%. Στις 3 από τις 10 περιπτώσεις, οποιαδήποτε επαφή θα μπορούσε να έχει αποφευχθεί.
Προσαρμοζόμενο Cruise Control που φρενάρει μέχρι ακινητοποίησης
Τα Volvo S80, V70 και XC70 μπορούν πλέον να εφοδιαστούν και με το εξελιγμένο Προσαρμοζόμενο (Adaptive) Cruise Control (ACC), το οποίο φροντίζει έτσι ώστε η ταχύτητα ή η απόσταση από το προπορευόμενο όχημα να είναι σταθερή. Το πραγματικά νέο χαρακτηριστικό του συστήματος (το οποίο συναντήσαμε και στα Volvo S60, V60 και XC60) είναι πως μπορεί να ακολουθήσει πλήρως την ταχύτητα του προπορευόμενου αυτοκινήτου, ακόμα και μέχρι πλήρους ακινητοποίησης, όταν το αυτοκίνητο είναι εφοδιασμένο με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων. Στην περίπτωση αυτή το όχημά μας ξεκινάει από στάση, χωρίς να επέμβει ο οδηγός, όταν επανεκκινήσει το προπορευόμενο, διατηρώντας την προεπιλεγμένη απόσταση. Να σημειωθεί ότι για ευνόητους λόγους, στα Volvo S80, V70 και XC70 με manual κιβώτιο ταχυτήτων το Προσαρμοζόμενο Cruise Control λειτουργεί από την ταχύτητα των 30 χλμ/ώρα και άνω.
Volvo Sensus - εργονομία και υψηλή τεχνολογία
Το Volvo Sensus είναι ένα υπέροχο δείγμα για το πως εννοεί η Volvo Cars το ιδανικό περιβάλλον για τους οδηγούς. Το νέο αυτό σύστημα ελέγχου και ενημέρωσης του οδηγού, τοποθετημένο στην κεντρική κονσόλα του αυτοκινήτου, εμφανίστηκε για πρώτη φορά στα Volvo S60 και V60 μέσα στο 2010. Τώρα πλέον είναι διαθέσιμο και στα Volvo XC60, S80, V70 και XC70.
Χαρακτηριστικό του συστήματος Volvo Sensus είναι το πολύ φιλικό προς το χρήστη interface και ένα ιδιαίτερα εύκολο μενού. Χάρη σε αυτό, εξασφαλίζεται ακόμα υψηλότερο επίπεδο ασφάλειας κατά τις μετακινήσεις, ενώ μεγιστοποιείται και η άνεση που προσφέρει το αυτοκίνητο στους επιβάτες του.
Με το Sensus όλες οι πληροφορίες εμφανίζονται σε μια έγχρωμη οθόνη 5 ή 7 ιντσών στο επάνω μέρος της κεντρικής κονσόλας. Η τοποθέτηση της οθόνης έχει γίνει φυσικά με γνώμονα την άνετη παρακολούθηση των προβαλλόμενων πληροφοριών από τον οδηγό, χωρίς αυτός να χρειάζεται να πάρει τα μάτια του από το δρόμο.
Πιέζοντας μια φορά το κουμπί “My Car” στην κεντρική κονσόλα, ο οδηγός έχει πρόσβαση σε μια σειρά από ρυθμίσεις που αφορούν τα συστήματα του City Safety, την Προειδοποίηση Πιθανής Σύγκρουσης, το Σύστημα Ανίχνευσης Πεζών, την Αφύπνιση του Οδηγού, το Προσαρμοζόμενο Cruise Control, τα φώτα του αυτοκινήτου, τους καθρέπτες, τον κλιματισμό, το κεντρικό κλείδωμα αλλά και το ηχοσύστημα.
Στην περίπτωση που έχει παραγγελθεί το αναβαθμισμένο ηχοσύστημα με την υποστήριξη πολυμέσων, το Volvo Sensus συνδυάζεται με τη μεγαλύτερη οθόνη των 7 ιντσών, στην οποία προβάλλονται τόσο οι απεικονίσεις του συστήματος πλοήγησης, όσο και οι εικόνες που υποστηρίζουν τις λειτουργίες του τηλεφώνου, της κάμερας οπισθοπορείας αλλά και της πανοραμικής εμπρόσθιας κάμερας, του DVD player, καθώς και της ψηφιακής τηλεόρασης. Η Bluetooth σύνδεση δεν αφορά μόνο στην ανοιχτή συνομιλία για το τηλέφωνο αλλά πλέον υποστηρίζει και την αναπαραγωγή τραγουδιών από φορητό σύστημα αποθήκευσης - και αυτό είναι κάτι που μόνο η Volvo το προσφέρει σε όλη τη γκάμα των μοντέλων της.
Προαιρετικά διαθέσιμο είναι το ενσωματωμένο σύστημα πλοήγησης με φωνητικές εντολές αλλά και το σύστημα ψυχαγωγίας για τους επιβάτες του πίσω καθίσματος. Σε αυτήν την περίπτωση, ο εξοπλισμός περιλαμβάνει άλλες δύο οθόνες 8 ιντσών που βρίσκονται εγκατεστημένες στα προσκέφαλα των εμπρός καθισμάτων, ασύρματα ακουστικά και τηλεχειρισμό.
Πλήρης έλεγχος χωρίς να αποσπάται η προσοχή από το δρόμο
Όλες οι λειτουργίες ελέγχονται μέσω πλήκτρων που βρίσκονται στο τιμόνι ή από τα κουμπιά κάτω από τη μεγάλη κεντρική οθόνη.
«Το Volvo Sensus δεν αποσπά την προσοχή του οδηγού από το δρόμο. Η κεντρική ιδέα πίσω από τη συγκεκριμένη εφαρμογή, είναι ο οδηγός να χειρίζεται τα πάντα χωρίς να χρειάζεται να διαβάσει το εγχειρίδιο λειτουργίας του αυτοκινήτου και των επιμέρους συστημάτων του. Είμαστε από τους λίγους κατασκευαστές που προσφέρουν πρόσβαση σε όλες τις λειτουργίες με πλήκτρα στο τιμόνι» λέει ο Lex Kerssemakers, Αντιπρόεδρος και επικεφαλής του τμήματος Στρατηγικής Νέων Μοντέλων της Volvo Cars.
Ηχητική εμπειρία παγκοσμίου επιπέδου
Η πιο εξελιγμένη έκδοση ηχοσυστήματος, η Premium, εφοδιάζεται με έναν ψηφιακό ενισχυτή κλάσης D 5x130W, με subwoofer, σύστημα Dolby Digital σε συνδυασμό με Dolby Pro Logic II Surround, τον πιο εξελιγμένο ισοσταθμιστή MultEQ της Audyssey Laboratories και 10 ηχεία.
Η κορυφαία τεχνολογία του MultEQ της Audyssey Laboratories εξαλείφει την παραμόρφωση του ήχου και προσφέρει κρυστάλλινη απόδοση υψηλής ακουστικής ευκρίνειας για όλους τους επιβάτες του αυτοκινήτου. Διαθέσιμα είναι επίσης τρία ακόμα ηχοσυστήματα που έχουν σχεδιαστεί από το εξειδικευμένο τμήμα της Volvo, με γνώμονα την κορυφαία απόδοση.
Νέα στοιχεία στο εσωτερικό και το αμάξωμα
Μεταξύ άλλων, νέα στοιχεία για τα Volvo S80, V70 και XC70 είναι:
- Νέα χρώματα: Biarritz Blue (V70 και S80) και Twilight Bronze (XC70).
- Ανασχεδιασμένα φωτιστικά εμπρός. Προαιρετικά τα φώτα Active Xenon.
- Πλευρικά φλας τεχνολογίας LED ενσωματωμένα στους εξωτερικούς καθρέπτες (V70 και S80)
- Δύο νέα σχέδια για τις ζάντες των V70 και S80, καθώς και ένα νέο σχέδιο για τις ζάντες του XC70.
- Δύο επιπλέον χρώματα για τις επενδύσεις στην καμπίνα των επιβατών: Sangiovese Red (V70 και S80) και Blond (S80, V70 και XC70).
- Επιπλέον, υπάρχει ένα νέας σχεδίασης τριάκτινο τιμόνι, βελτιωμένος διάκοσμος και επανασχεδιασμένος εσωτερικός φωτισμός.
Βελτιωμένες επιδόσεις και περιορισμένη κατανάλωση καυσίμου
Τα Volvo S80, V70 και XC70 είναι τα πρώτα στη γκάμα των μοντέλων της εταιρείας που εφοδιάζονται με τις νέες, υψηλότερης απόδοσης, εκδόσεις των πεντακύλινδρων D5 και D3 turbo πετρελαιοκινητήρων. Στην περίπτωση του κινητήρα D5 οι μηχανικοί της Volvo έχουν πετύχει την αύξηση της ισχύος και της ροπής, από τους 205 ίππους και τα 420 Nm, στους 215 ίππους και τα 440 Nm, ενώ την ίδια στιγμή η κατανάλωση του καυσίμου εμφανίζεται περιορισμένη κατά 8%. Αυτό σημαίνει πως το Volvo S80 D5 με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων εμφανίζει κατανάλωση καυσίμου μόλις 4,9 λίτρα/100 χλμ. (σε μικτές συνθήκες κίνησης), στοιχείο που αντιστοιχεί σε εκπομπή 129 γρ. CO2 ανά χιλιόμετρο.