Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Πανελλήνιος Σύλλογος Εκπαιδευτών Οδήγησης: Εξετάσεις πορείας για τους 74άρηδες που ανανεώνουν το δίπλωμα οδήγησης τους!

Πανελλήνιος Σύλλογος Εκπαιδευτών Οδήγησης: Εξετάσεις πορείας για τους 74άρηδες που ανανεώνουν το δίπλωμα οδήγησης τους! 

74ρων χρονών. Ανανέωση διπλώματος, αλλά πώς;


ΝΑΙ στην επικαιροποίηση και την αξιολόγηση οδηγητικής επάρκειας! ΟΧΙ σε εξετάσεις με τις προδιαγραφές της υ.α.50984/7947/2013, οι οποίες δεν μπορούν να συνεισφέρουν τίποτα στην επάρκεια ενός ηλικιωμένου οδηγού!

Με ανάμεικτα συναισθήματα πληροφορηθήκαμε την διαδικασία ανανέωσης διπλώματος οδήγησης για τους άνω των 74 χρονών οδηγούς.

Θεωρούμε ότι η διαδικασία που επιλέχτηκε είναι πρόχειρη, είναι ήδη απαξιωμένη από την κοινωνία και βρίσκεται σε διαδικασία απόσυρσης, ενώ δεν μπορεί να δώσει πειστικά αποτελέσματα.

Ξεκινώντας από μια αυθαίρετη παραδοχή ότι οι ηλικιωμένοι οδηγοί είναι πιο επικίνδυνοι, σε αντίθεση με τα στατιστικά δεδομένα και τις έρευνες, υποβάλλονται σε εξέταση προσόντων και συμπεριφοράς αρχικής χορήγησης!

Νομίζουμε ότι η ελευθερία κίνησης και η κινητικότητα ως σημείο αναφοράς, αποτελούν σημαντικούς παράγοντες για την ανθρώπινη ευεξία, διαμορφώνουν το προσδόκιμο ζωής και ως εκ τούτου πρέπει να προσεγγίσουμε το θέμα με εντελώς διαφορετική οπτική, εφόσον αναλύσουμε τις πραγματικές ανάγκες των ηλικιωμένων οδηγών.

Θεωρούμε ότι η Διεπιστημονική θεώρηση του θέματος και η διαμόρφωση σύγχρονων πρωτοκόλλων εκτίμησης της ικανότητας οδήγησης των ηλικιωμένων, καθώς και των ατόμων με ειδικές παθήσεις, σε πραγματικές συνθήκες οδήγησης θα μπορέσει να δώσει απάντηση στο παραπάνω ζήτημα!

Πιστεύουμε ότι η πρόταση του συλλόγου μας, στην οποία περιγράφεται η διαδικασία θεσμοθέτησης του Διπλώματος Κινητικότητας και η δια βίου κατάρτιση για κάθε ομάδα τακτικών οδηγών, μπορεί να αποτελέσει σημείο αναφοράς για μια ολιστική λύση στην πιστοποίηση της επάρκειας ενός οδηγού καθόλη την διάρκεια της συμμετοχής του στην ΚτΚ.

Επικουρικά θα μπορούσε να αποσυμφορηθεί η διαμορφωμένη κατάσταση, με επαναληπτικά μαθήματα από ΚΕ.Θ.Ε.Υ.Ο. τα οποία θα εξελιχθούν σε Κέντρα Εκπαίδευσης Κινητικότητας, που θα περιλαμβάνουν:

Επικαιροποίηση κανόνων κυκλοφορίας και αξιολόγηση αντιληπτικοκινητικών δεξιοτήτων.

Με την ολοκλήρωση της παραπάνω διαδικασίας, θα χορηγείται πιστοποιητικό επιτυχίας και μαζί με τις ιατρικές εξετάσεις θα ανανεώνεται το δίπλωμά τους.

Επίσης, θεωρούμε ότι στις εποχές ένδειας και οικονομικής κρίσης που ζούμε, η δια βίου μάθηση και οι επιμέρους αξιολογήσεις των χρηστών του δρόμου, ΔΕΝ πρέπει να αποτελούν μια ακόμα οικονομική επιβάρυνση για τους ηλικιωμένους, αλλά να χρηματοδοτούνται από το Ταμείο Εκπαίδευσης Κινητικότητας.

Τέλος, θεωρούμε επιβεβλημένη την μη εφαρμογή της συμπλήρωση και τροποποίηση της υπ’ αριθμ. πρωτ. 50984/7947/22-11-2013 (Β΄3056) υπουργικής απόφασης και καλούμε τον υπουργό να ξεκινήσει μια διαβούλευση, σε συγκεκριμένο χρονικό πλαίσιο, με τους εμπλεκόμενους φορείς, ώστε να διαμορφωθεί ένα πλαίσιο που αφενός θα διασφαλίζει με τον πιο σύγχρονο τρόπο την ικανότητα οδήγησης για τους ηλικιωμένους και αφετέρου, δεν θα φέρνει την κοινωνία αντιμέτωπη με τετελεσμένα και οικονομικές επιβαρύνσεις.



Με τιμή για το Δ.Σ

Ο Πρόεδρος
Άρης Ζωγράφος

Ο Γ. Γραμματέας
Λευτέρης Μιχελάκης

Με εκτίμηση

Hellenic Association of Driving Instructors
Πανελλήνιος Σύλλογος Εκπαιδευτών Οδήγησης ™


Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Online εφαρμογή εκτίμησης αξίας μεταχειρισμένων αυτοκινήτων

Η εφαρμογή AUTOSCAN είναι μια μηχανή προσεγγιστικής εκτίμησης αξίας μεταχειρισμένων αυτοκινήτων, βασιζόμενη στην επεξεργασία μεταβλητών παραγόντων που επηρεάζουν την εμπορική μεταπωλητική τους αξία σε ετήσια βάση. Το ανθρώπινο δυναμικό της δραστηριοποιείται στον χώρο του αυτοκινήτου καθημερινά, διατηρώντας βάσεις δεδομένων σχετικά με τα χαρακτηριστικά της εμπορικής αξίας των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων της ελληνικής αγοράς καταγράφοντας την διαδικασία αγοραπωλησίας τους. Αντλεί πολύτιμες πληροφορίες από τεχνικές και εμπορικές παραμέτρους που συνεχώς μεταβάλουν την οικονομική...

Το FIAT Pandina

Το FIAT Pandina Η FIAT παρουσίασε το τελευταίο όπως φάινεται facelift του θρυλικού Panda, ενός μοντέλου που έχει διαγράψει πορεία 40 ετών και πάνω από 8 εκατομμυρίων πωλήσεων. Το όνομα αυτού Pandina!Πανεύκολο στην οδήγηση, εύχρηστο στην καμπίνα και οικονομικό στη χρήση, το μοντέλο έχει δημιουργήσει το δικό του φανατικό όσο και πιστό κοινό.

SsangYong Actyon (2006) pictures & wallpapers

Απολαύστε πλούσια θεματολογία από το autocarnet: Δείτε τα Dream Cars του autocarnet . Διαβάστε Ειδήσεις από τον χώρο αυτοκινήτου. Είμαστε σίγουροι ότι θα σας συναρπάσει μια "βόλτα" από την ενότητα του autocarnet με θέμα την Γυναίκα και το Αυτοκίνητο! Δείτε Video - επιλογές από το αρχείο του autocarnet. Γελάστε πολύ διαβάζοντας τα ανέκδοτα - επιλογές του autocarnet. Μην ξεχάσετε να ρίξετε μια ματιά στο άλμπουμ φωτογραφιών μας!