Το BMW Concept iX3 |
Το BMW Group επιταχύνει τη στρατηγική εξηλεκτρισμού του, επεκτείνοντας τη γκάμα πλήρως...
ηλεκτρικών μοντέλων και στις μάρκες που αποτελούν τον πυρήνα της εταιρίας. Το BMW Concept iX3 – που παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στη φετινή Έκθεση Αυτοκινήτου της Κίνας (Auto China 2018) στο Πεκίνο – προαναγγέλλει αυτή τη μελλοντική επέκταση. Το πρώτο πλήρως ηλεκτροκίνητο μοντέλο BMW θα είναι ολοκληρωμένο Sports Activity Vehicle (SAV) – με όλα τα διαπιστευτήρια λειτουργικότητας και άνεσης της κατηγορίας.
Το BMW Concept iX3 υπογραμμίζει την απόφαση του BMW Group να ενισχύσει την επένδυσή του του στον τομέα της ηλεκτροκίνησης. Η επέκταση μοντέλων μηδενικών ρύπων της εταιρίας αποτελεί σημαντική προτεραιότητα για τους τομείς Αυτοματοποιημένης Οδήγησης, Συνδεσιμότητας, Ηλεκτρικών/Plug-in Υβριδικών Μοντέλων και Υπηρεσιών [Automated, Connected, Electrified and Services (ACES)], μέσω των οποίων η εταιρία προωθεί τη μεταμόρφωση της μετακίνησης στο πλαίσιο της στρατηγικής NUMBER ONE > NEXT.
Η επέκταση οχημάτων με μηδενικούς εκπεμπόμενους ρύπους είναι από τις πρωταρχικές δραστηριότητες της εταιρίας, μαζί με την αυτοματοποιημένη οδήγηση, την προηγμένη συνδεσιμότητα και τις νέες ψηφιακές υπηρεσίες που θα οδηγήσουν τη μεταμόρφωση της βιομηχανίας μέσω της στρατηγικής NUMBER ONE> NEXT. Υπό τον γενικό όρο "iNext" και με την υποστήριξη ολόκληρου του BMW Group, δημιουργείται τώρα το μελλοντικό προϊοντικό και τεχνολογικό πακέτο στο οποίο το BMW Concept iX3 παίζει πρωταγωνιστικό ρόλο.
Ανάμεσα στις καινοτομίες που αναδεικνύονται μέσω του BMW Concept iX3 είναι η πέμπτη γενιά της τεχνολογίας BMW eDrive. Κύριο πλεονέκτημα αυτής της τεχνολογίας ηλεκτροκίνησης είναι ότι ο ηλεκτροκινητήρας, το κιβώτιο και τα ηλεκτρονικά ισχύος βρίσκονται σε μία νέα, ανεξάρτητη μονάδα ηλεκτροκίνησης. Επιπλέον, το σύστημα περιλαμβάνει νέες και ισχυρότερες μπαταρίες. Αυτό το φρέσκο τεχνολογικό πακέτο θα βελτιώσει σημαντικά τα χαρακτηριστικά επιδόσεων, τη λειτουργική αυτονομία, το βάρος, τη χωροταξία και την ευελιξία – και θα κάνει ντεμπούτο στο αμιγώς ηλεκτροκίνητο SAV.
Η τεχνογνωσία της BMW i έχει συντελέσει ουσιαστικά στην εξέλιξη του συστήματος ηλεκτροκίνησης πέμπτης γενιάς, επιβεβαιώνοντας για μία ακόμα φορά ότι η BMW i είναι ένα νευραλγικό κέντρο για βιώσιμη μετακίνηση. Η μεταφορά της τεχνολογίας ηλεκτροκίνησης που αρχικά είχε εξελιχθεί για αυτοκίνητα BMW i σε μοντέλα του προϊοντικού πυρήνα του BMW Group μπαίνει σε μία νέα διάσταση εδώ.
Πλήρως ηλεκτρικά / plug-in υβριδικά μοντέλα της βασικής μάρκας θα φέρουν στο μέλλον ένα λογότυπο BMW i. Αυτό είναι ορατό στο πρωτότυπο όχημα, στο πλάι και πίσω. Η τεχνολογία BMW eDrive σήμερα ήδη αποτελεί τμήμα του plug-in υβριδικού συστήματος κίνησης που χρησιμοποιείται από τα μοντέλα BMW iPerformance και το MINI Cooper S E Countryman ALL4. Στο BMW Concept iX3, το επόμενο, εξαιρετικά ενσωματωμένο στάδιο εξέλιξης αυτής της τεχνολογίας προσφέρει πλήρως ηλεκτρική μετακίνηση. Επομένως, η μελλοντική έκδοση μαζικής παραγωγής του ηλεκτρικού SAV θα επωφεληθεί και από την τεχνολογική βάση του συστήματος κίνησης του BMW iNext, που πρόκειται να παρουσιαστεί το 2021.
Με την παγκόσμια πρεμιέρα του BMW Concept iX3, το BMW Group ανοίγει ένα νέο κεφάλαιο στη στρατηγική εξηλεκτρισμού του. Στο μέλλον, οι ευέλικτες, πιο εξελιγμένες αρχιτεκτονικές οχημάτων θα συνδυάζονται με όλους τους τύπους εμπρόσθιας κίνησης, πίσω κίνησης και τετρακίνησης, ώστε μοντέλα όλων των μαρκών του Group να μπορούν να εφοδιάζονται με διαφορετικές εκδόσεις συστημάτων κίνησης. Και αυτό σημαίνει ότι ένας κινητήρας καύσης, ένα plug-in υβριδικό σύστημα κίνησης ή μία ηλεκτρική λύση μπαταρίας θα μπορούν να ενσωματώνονται σε οποιοδήποτε μοντέλο.
Το λανσάρισμα της τεχνολογίας ηλεκτροκίνησης πέμπτης γενιάς διευκολύνει επίσης την ενσωμάτωση σε διαφορετικές αρχιτεκτονικές οχημάτων. Τα συστατικά στοιχεία αυτής της τεχνολογίας BMW eDrive είναι ελαφρύτερα, κλιμακούμενα, με εξαιρετικά συμπαγή δομή. Επιπλέον, προσαρμόζονται σε μία ευέλικτη, αρθρωτή σχεδιαστική φιλοσοφία και μπορούν να χρησιμοποιούνται ποικιλοτρόπως. Στο μέλλον, η φιλοσοφία ενσωματωμένης ηλεκτροκίνησης της BMW θα μπορεί να εφαρμόζεται σε ένα μεγάλο αριθμό διαφορετικών μοντέλων.
Για την αξιοποίηση αυτής της δυνατότητας, οι αρχιτεκτονικές σημερινών και μελλοντικών μοντέλων όλων των μαρκών της εταιρίας θα επιτρέπουν την ενσωμάτωση διαφορετικών εκδόσεων συστημάτων κίνησης. Με αυτό τον τρόπο, το BMW Group θα μπορεί να ικανοποιεί τη συνεχώς αυξανόμενη ανάγκη για ηλεκτρικά / plug-in υβριδικά οχήματα με πληθώρα διαφορετικών εκδόσεων προσαρμοσμένων να ανταποκρίνονται σε κάθε είδους ζήτηση. Η BMW X3, που αποτελεί και τη βάση του πρωτοτύπου, είναι ένα από τα πρώτα μοντέλα με αρχιτεκτονική ευελιξίας. Επιπλέον, το BMW Concept iX3 διαθέτει ένα ειδικά εξελιγμένο υποπλαίσιο πίσω άξονα και ειδική ενσωμάτωση πλαισίου.
Η πέμπτη γενιά της τεχνολογίας BMW eDrive ξεχωρίζει χάρη σε μία εξαιρετικά συμπαγή σχεδίαση. Ο ηλεκτροκινητήρας, το κιβώτιο και τα ηλεκτρονικά ισχύος συγκεντρώνονται τώρα σε μία μονάδα, κάτι που διευκολύνει την ενσωμάτωσή τους σε διαφορετικές αρχιτεκτονικές οχημάτων. Επιπλέον, η αρθρωτή τους σχεδίαση επιτρέπει την προσαρμογή τους στα απαιτούμενα επίπεδα επιδόσεων και το διαθέσιμο χώρο. Αξιοσημείωτο είναι ότι ο ηλεκτροκινητήρας δεν χρειάζεται σπάνιες γαίες, που σημαίνει ότι το BMW Group δεν εξαρτάται από τη διαθεσιμότητά τους.
Η φιλοσοφία αρθρωτής σχεδίασης έχει βελτιστοποιηθεί στην εξέλιξη της μπαταρίας υψηλής τάσης επόμενης γενιάς. Η εμπειρία που έχει αποκομίσει η BMW i και η αναγνωρισμένη ικανότητα της εταιρίας στους τομείς τεχνολογίας και σχεδιασμού κυψελών έχουν εφαρμοστεί αυστηρά για περαιτέρω αύξηση των επιδόσεων, του ενεργειακού δυναμικού, της δυνατότητας φόρτισης και της αντοχής της μπαταρίας. Επιπλέον, η παραγωγή πρωτοτύπων κυψελών μπαταρίας επιτρέπει πλήρη ανάλυση και κατανόηση των διαδικασιών δημιουργίας προστιθέμενης αξίας και προετοιμάζει μελλοντικούς προμηθευτές για την παραγωγή κυψελών σύμφωνα με ειδικές απαιτήσεις.
Όπως οι αρχιτεκτονικές οχημάτων και η τεχνολογία eDrive του μέλλοντος, το διεθνές δίκτυο παραγωγής του BMW Group είναι επίσης προετοιμασμένο να προσφέρει υψηλά επίπεδα ευελιξίας – στη συγκεκριμένη περίπτωση για την παραγωγή μοντέλων με ηλεκτρικά συστήματα κίνησης. Πράγματι, ηλεκτρικά και plug-in υβριδικά οχήματα ήδη περνούν από τις γραμμές συναρμολόγησης δέκα εργοστασίων του BMW Group σε όλο τον κόσμο. Εξαρτήματα eDrive προέρχονται από εγκαταστάσεις παραγωγής σε Dingolfing (Γερμανία), Shenyang (Κίνα) και Spartanburg (ΗΠΑ). Το εργοστάσιο του BMW Group στο Dingolfing παίζει πρωταγωνιστικό ρόλο εδώ, ως κέντρο τεχνογνωσίας του δικτύου για ηλεκτρικά συστήματα κίνησης.
Η κοινοπραξία BMW Brilliance Automotive θα κατασκευάσει τη μελλοντική έκδοση παραγωγής του BMW Concept iX3 στο Shenyang, Κίνα.
BMW Concept iX 3 με ηλεκτροκινητήρα άνω των 200 kW /270 hp και αυτονομία WLTP άνω των 400 km .
Το BMW Concept iX3 αποτελεί ένα ακόμα ορόσημο στο δρόμο για μετακινήσεις μηδενικών εκπεμπόμενων ρύπων υπό την ομπρέλα της στρατηγικής εξηλεκτρισμού του BMW Group. Έτσι, ένα Sports Activity Vehicle (SAV) ανοίγει και πάλι νέους δρόμους για μία νέα και επαναστατική μορφή της θρυλικής, οδηγικής απόλαυσης BMW. Η BMW X5 xDrive40e iPerformance (κατανάλωση βενζίνης στο μικτό κύκλο: 3,4 – 3,3 l/100 km, κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας στο μικτό κύκλο: 15,4 – 15,3 kWh/100 km, εκπομπές CO2 στο μικτό κύκλο: 78 – 77 g/km) έκανε το ντεμπούτο της το 2015 ως το πρώτο plug-in υβριδικό μοντέλο BMW. Και η BMW ActiveHybrid X6 που παρουσιάστηκε το 2009 ήταν το παγκοσμίως πρώτο Sports Activity Coupe με πλήρως υβριδικό σύστημα κίνησης.
Το BMW Concept iX3 ενσαρκώνει το συνδυασμό της πολυδιάστατης οδηγικής απόλαυσης για την οποία φημίζονται τα μοντέλα BMW X και της μετακίνησης μηδενικών ρύπων. Η έκδοση του ηλεκτροκινητήρα 5ης γενιάς παράγει μέγιστη ισχύ πάνω από 200 kW/270 hp. Η αποκλειστική μπαταρία υψηλής τάσης έχει καθαρή χωρητικότητα πάνω από 70 kWh, αρκετή για να προσφέρει στο ηλεκτρικό SAV αυτονομία μεγαλύτερη των 400 km στον κύκλο WLTP.
Ένα ακόμα χαρακτηριστικό της μπαταρίας υψηλής τάσης που έχει εξελιχθεί για την 5η γενιά της τεχνολογίας eDrive είναι η βελτιστοποιημένη ικανότητα φόρτισης. Το σύστημα αποθήκευσης ενέργειας έχει μία νέα Μονάδα Ελέγχου Φόρτισης και είναι σχεδιασμένο για να συνδέεται με σταθμούς ταχείας φόρτισης που παράγουν μέχρι 150 kW. Η μπαταρία υψηλής τάσης μπορεί να φορτίζεται σε μόλις 30 λεπτά σε ένα τέτοιο σταθμό.
Ηλεκτροκίνηση σημαίνει σχεδιαστική διαφοροποίηση.
Μπροστά, η μάσκα και το έμβλημα της μάρκας επιβεβαιώνουν τη συγγένεια με την BMW i. Τα διπλά ‘νεφρά’ της μάσκας με τη μπλε πινελιά συνεχίζει τη φιλοσοφία της μάρκας BMW i που υπάρχει ήδη στη μελέτη BMW i Vision Dynamics. Η κλειστή επιφάνεια μειώνει την αντίσταση του αέρα, προσφέροντας αεροδυναμικά πλεονεκτήματα.
Ανάμεσα στα στοιχεία ταυτότητας του BMW Concept iX3 είναι μία κλειστού τύπου μάσκα ‘νεφρών’ της BMW με το γνώριμο γραφικό μοντέλου BMW i, πινελιές BMW i Blue γύρω από τη μάσκα, το λογότυπο της μάρκας μπροστά και κατά μήκος των μαρσπιέ, και ένας διαχύτης στο ίδιο χρώμα, ενσωματωμένος στην πίσω ποδιά. Αυτά τα στιλιστικά στοιχεία δημιουργούν μία εντυπωσιακή αντίθεση με την εξωτερική βαφή Moonstone Silver matt. Η σχεδιαστική μελέτη φορά επίσης ζάντες αλουμινίου με αεροδυναμικά βελτιστοποιημένη σχεδίαση.
Μαζί με την παγκόσμια πρεμιέρα του BMW Concept iX3 και της μελέτης BMW i Vision Dynamics που επίσης εκτίθεται στο Πεκίνο, το BMW Group υπογραμμίζει το εύρος σχεδιαστικής διαφοροποίησης μεταξύ των μαρκών BMW και BMW i.
Το στυλ του BMW i Vision Dynamics αποτυπώνει την πρωτοποριακή σχεδιαστική γλώσσα που έχει εξελιχθεί αποκλειστικά για μοντέλα BMW i. Η ιδιαίτερη εμφάνιση των αυτοκινήτων BMW i θα κάνει και τα μελλοντικά μοντέλα της μάρκας να ξεχωρίζουν. Το πρώτο, πλήρως ηλεκτρικό πρωτότυπο ενός μοντέλου της BMW ορίζεται καθαρά από τον στιβαρό κα προηγμένο χαρακτήρα ενός SAV παντός εδάφους που παραμένει ανεπηρέαστο από ένα σύστημα κίνησης μηδενικών ρύπων.
Η φιλοσοφία ηλεκτροκίνησης θα είναι ορατή μέσω στιλιστικών στοιχείων της BMW i στο σχεδιασμό εξωτερικού που προαναφέρθηκε.