Η νέα BMW Σειρά 8 Coupe |
Στο τελικό στάδιο της διαδικασίας εξέλιξης πριν τη μαζική παραγωγή, η νέα BMW Σειρά 8 Coupe κάνει μία επίδειξη δυνατοτήτων δυναμικής συμπεριφοράς. Τα test drive που διεξάγονται στην ...
Ουαλία προορίζονται αποκλειστικά για τον τελικό συντονισμό όλων των συστημάτων κίνησης και ανάρτησης, με ιδιαίτερη έμφαση στην BMW M850i xDrive Coupe, ένα μοντέλο που ενσαρκώνει απόλυτα τα χαρακτηριστικά επιδόσεων του νέου πολυτελούς σπορ αυτοκινήτου. Ένας πλήρως ανασχεδιασμένος V8 κινητήρας, προηγμένη, ευφυής τεχνολογία τετρακίνησης, ενεργό, μπλοκέ διαφορικό στον πίσω άξονα, προσαρμοζόμενη ανάρτηση Μ Professional με ενεργές αντιστρεπτικές δοκούς και ενεργό σύστημα διεύθυνσης με την ονομασία Integral Active Steering συνθέτουν ένα τέλεια εναρμονισμένο πακέτο για συναρπαστικές σπορ επιδόσεις και εξαιρετική άνεση.
Εκείνο που εντυπωσιάζει κυρίως είναι ο συνδυασμός των χαρακτηριστικών του κινητήρα και της ανάρτησης για την υποστήριξη ποικίλων οδηγικών στυλ. Ο οκτακύλινδρος κινητήρας που χρησιμοποιείται για πρώτη φορά στην BMW M850i xDrive Coupe παράγει ακριβώς την ροπή και τον ήχο που ταιριάζει σε ένα χαλαρό στυλ οδήγησης. Από την άλλη, στο Sport ή Sport+ mode, τόσο η καμπύλη ισχύος όσο και ο ήχος του κινητήρα γίνονται πολύ πιο δυναμικά για την υποστήριξη μιας σπορ οδηγικής εμπειρίας. Παρομοίως, η λειτουργία των ηλεκτρονικά ελεγχόμενων αποσβεστήρων, το σύστημα ελέγχου ευστάθειας DSC (Dynamic Stability Control) και το σύστημα τετρακίνησης προσαρμόζονται με ακρίβεια στο επιλεγμένο πρόγραμμα οδήγησης. Η έμφαση στην ελκτική ισχύ των πίσω τροχών του νέου συστήματος BMW xDrive είναι αντιληπτή σε όλα τα προγράμματα οδήγησης, ενώ οι οδηγοί με σπορ φιλοδοξίες επωφελούνται από το ενεργό μπλοκέ διαφορικό στη μετάδοση του πίσω άξονα, που εξασφαλίζει μέγιστη ελκτική πρόσφυση κατά την επιτάχυνση μετά από μία στροφή.
«Το στοιχείο που πάντα εντυπωσιάζει όταν κάποιος δοκιμάζει τη νέα BMW Σειρά 8 Coupe είναι η προσαρμοστικότητά της», σχολιάζει ο Markus Flasch, Project Manager της BMW Σειράς 8. «Ανεξάρτητα εάν ο οδηγός δείξει προτίμηση στην άνεση ή στη σπορ συμπεριφορά, είτε χρησιμοποιώντας το πεντάλ του γκαζιού ή πιέζοντας ένα μπουτόν, το όχημα προσαρμόζεται άμεσα και τέλεια σε κάθε επιλογή».
Το χαμηλό κέντρο βάρους και η υψηλή ακαμψία του αμαξώματος και της ανάρτησης αποτελούν τη βάση της δυναμικής συμπεριφοράς της νέας BMW Σειράς 8 Coupe. Στην περίπτωση της BMW M850i xDrive Coupe, τόσο η ευελιξία όσο και η αμεσότητα διεύθυνσης υποστηρίζονται επιπλέον από το στάνταρ Integral Active Steering και τις ενεργές αντιστρεπτικές δοκούς. Εξάλλου, οι ηλεκτρονικά ελεγχόμενοι αποσβεστήρες μπορούν να παρέχουν μέγιστη σταθερότητα στους τροχούς ανά πάσα στιγμή, ώστε η επαφή με το δρόμο να είναι εξασφαλισμένη, ακόμα και σε τμήματα με ανώμαλο οδόστρωμα.
«Η νέα BMW Σειρά 8 Coupe θα διατίθενται αποκλειστικά με ελαστικά διαφορετικών διαστάσεων εμπρός/πίσω. Όταν σετάραμε τα συστήματα ελέγχου ανάρτησης, αυτό μας προσέφερε τη δυνατότητα να αξιοποιήσουμε τις δυνατότητες των φαρδιών πίσω τροχών υπέρ μιας εξαιρετικά σπορ συμπεριφοράς», σχολιάζει ο Jos Van As, επικεφαλής Συστημάτων Ανάρτησης. «Επίσης, οι υψηλότερες τιμές camber σε όλους τους τροχούς και ειδικά ρυθμισμένη ελαστοκινηματική συνεισφέρουν στις ιδιαίτερα υψηλές πλευρικές επιταχύνσεις, πριν την παρέμβαση των ηλεκτρονικών. Επομένως, όσοι επιθυμούν μπορούν να οδηγήσουν και στην αγωνιστική πίστα και με ενεργό DSC».
Προσφέροντας μία πλούσια αλλά και σπορ καμπύλη ισχύος, ο νέος V8 συμβάλλει επίσης αποφασιστικά στα χαρακτηριστικά επιδόσεων της BMW M850i xDrive Coupe. Έχοντας ίδιο βάρος με τον προκάτοχό του, ο νέος κινητήρας αποδίδει ισχύ αυξημένη κατά 50 kW/68 hp φτάνοντας στα 390 kW/530 hp. Η μέγιστη ροπή έχει αυξηθεί κατά 100 Nm στα 750 Nm και είναι διαθέσιμη στα 1.800 rpm. Ο οκτακύλινδρος μεταφέρει την ισχύ του σε ένα εκτενώς εξελιγμένο 8-τάχυτο σπορ κιβώτιο Steptronic που χαρακτηρίζεται από ευρεία κλιμάκωση και μικρότερους χρόνους αλλαγών.
«Ο νέος V8 κινητήρας προσφέρει την βέλτιστη ισορροπία μεταξύ επιδόσεων και συναισθήματος, ακριβώς αυτό που κάνει τη νέα BMW Σειρά 8 Coupe να ξεχωρίζει», δήλωσε ο Christian Billig, επικεφαλής Drive System Integration. «Πρωτίστως, ο οκτακύλινδρος εναρμονίζεται άριστα με το εξελιγμένο κιβώτιο Steptronic κατά τη διάρκεια δυναμικής επιτάχυνσης. Ταυτόχρονα, ο σπορ ήχος του συστήματος εξαγωγής αντανακλά την καμπύλη ισχύος. Και χάρη στο BMW xDrive και το ενεργό πίσω μπλοκέ διαφορικό, ο κινητήρας μεταφέρει πάντα την ισχύ με ακρίβεια εκεί που μετατρέπεται καλύτερα σε δυναμική συμπεριφορά.
Με τα test drives στην Ουαλία, ολοκληρώνεται το πολυδιάστατο και εντατικό πρόγραμμα εξέλιξης πριν τη μαζική παραγωγή της νέας BMW Σειράς 8 Coupe. Εκτός της αγωνιστικής πίστας και των προστατευμένων χώρων δοκιμών, τα πρωτότυπα του νέου μοντέλου δοκιμάζονται επίσης σε δημόσιους δρόμους για τη λήψη πληροφοριών σχετικών με τις οδηγικές συνήθειες των πελατών, σε όσο το δυνατόν πιο ρεαλιστικές συνθήκες. Οι πληροφορίες αυτές συμπληρώνουν άριστα τα στοιχεία που συγκεντρώνονται για παράδειγμα κατά τη διάρκεια χειμερινών δοκιμών στο Arjeplog, στη Σουηδία, στην πίστα δοκιμών του BMW Group στο Miramas στη Νότια Γαλλία, στο κέντρο δοκιμών στο Nürburgring Nordschleife ή κατά τις πρώτες δοκιμές σε αγωνιστικό σιρκουί.
Η BMW Σειρά 8 Coupe θα αρχίσει να πωλείται μέσα στο 2018. Το ψηφίο 8 στην ονομασία της αναφέρεται στη διακεκριμένη θέση της στη γκάμα προϊόντων BMW. Όπως συνέβη κάποτε στην περίπτωση της BMW Z8 και τώρα στο BMW i8, συμβολίζει τα άκρως συναισθηματικά και εξαιρετικά σπορ οχήματα. Γι’ αυτό, η BMW Σειρά 8 Coupe θα γίνει σημαντικό στοιχείο της επέλασης πολυτελών μοντέλων, σύμφωνα με τη στρατηγική του BMW Group NUMBER ONE > NEXT.
*Λόγω του ότι πρόκειται για πρωτότυπο, τεχνικές λεπτομέρειες όπως η κατανάλωση καυσίμου, οι εκπομπές CO2 κλπ., θα δημοσιευτούν αργότερα μέσα στη χρονιά.