Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Το Opel ADAM ROCKS δοκιμάζει τα Όριά του στο Dudenhofen - Το mini-crossover πόλης ‘ροκάρει’ στην πίστα

Το Opel ADAM ROCKS ετοιμάζεται για λανσάρισμα! Η οδηγική απόλαυση ανοιχτού αυτοκινήτου είναι βασικό στοιχείο του ρεπερτορίου του ADAM ROCKS με υφασμάτινη οροφή Swing Top (στάνταρ), και μάλιστα στην τιμή των 16.000 ευρώ. Αλλά πριν οι πελάτες οδηγήσουν αυτό το κομψό mini-crossover εντός και εκτός πόλης, οι μηχανικοί της Opel δοκίμασαν τα όρια των δυνατοτήτων του για μία ακόμα φορά στο Κέντρο Δοκιμών της Opel στο Dudenhofen.

Με τις μυώδεις αναλογίες του πλαισιωμένες από τολμηρά μαρσπιέ και εντυπωσιακά προστατευτικά αμαξώματος, το ROCKS είναι πρόθυμο να επιδείξει τις ικανότητές του και πέραν του αστικού...
τοπίου. Στο επιβλητικό του στήσιμο ξεχωρίζει η αυξημένη απόσταση από το έδαφος κατά 15 mm και η αίσθηση πλάτους και στιβαρότητας. Πολυάριθμα εξαρτήματα έχουν τροποποιηθεί ή επαναρρυθμιστεί με κριτήριο τη μέγιστη οδηγική απόλαυση. Μεταξύ αυτών είναι αποσβεστήρες, ελατήρια, γεωμετρία εμπρός / πίσω ανάρτησης, σύστημα διεύθυνσης και ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου ευστάθειας (ESC).

Για να επιβεβαιωθεί η αποτελεσματικότητα αυτών των αλλαγών, έπρεπε να βγει στην πίστα, ασφαλώς υπό την καθοδήγηση ειδικών. Η ομάδα μηχανολογίας της Opel εξώθησε το ADAM ROCKS στα όρια των δυνατοτήτων του στο Κέντρο Δοκιμών. Στην ‘πίστα βασανιστηρίων’, στην οβάλ πίστα υψηλών ταχυτήτων ή στην ορεινή πίστα – το ADAM ROCKS έπρεπε να καλύψει περίπου 40.000 km στο Dudenhofen. Αυτή η εξουθενωτική δοκιμή αντιστοιχεί με οδήγηση 160.000 km σε άκρως απαιτητικούς σύγχρονους δρόμους. Τα οχήματα στο Κέντρο Δοκιμών της Opel εκτίθενται σε επίπεδα καταπόνησης και πίεσης επί 24 εβδομάδες που όμως αντιστοιχούν σε ολόκληρο το προσδόκιμο ζωής τους με λειτουργία υπό κανονικές οδικές συνθήκες.

Για παράδειγμα η ‘πίστα βασανιστηρίων’: εδώ το πρώτο τρίθυρο mini-crossover πόλης απέδειξε την αντοχή του, αφού τα χαρακτηριστικά της πίστας δικαιώνουν την ονομασία της, με πάνω από 900 μέτρα με λακκούβες, σαμαράκια, συνεχείς ανωμαλίες, καλντερίμια και λιθόστρωτα. Είναι μία πραγματικά εξουθενωτική δοκιμή για το πλαίσιο, το οποίο προφανώς δε θα αντιμετωπίσει ποτέ αντίστοιχες συνθήκες στην πραγματικότητα. Όμως αυτό δεν ήταν πρόβλημα για το ROCKS. Στο κάτω-κάτω, η σχεδίαση και η αντοχή του μικρού ADAM ROCKS είναι εμπνευσμένα από τα κατορθώματα των ευέλικτων αθλητών ‘Parkour’ που χρησιμοποιούν το αστικό τοπίο σαν μια παιδική χαρά και εύκολα ξεπερνούν κάθε εμπόδιο και δυσκολία.

Στην οβάλ πίστα υψηλών ταχυτήτων που επεκτάθηκε πρόσφατα, το σύνθημα είναι: “Only flying is better”. Χάρη στις κλίσεις 40 μοιρών, επιτυγχάνονται ταχύτητες 250 km/h χωρίς πλευρικές δυνάμεις. Αυτό επιτρέπει τους μηχανικούς της Opel να δοκιμάσουν τις υπολογισμένες τιμές επιδόσεων, όπως τελική ταχύτητα, και να μπορούν ταυτόχρονα να χαλαρώνουν και να αφήνουν το τιμόνι καμιά φορά. Για να δοκιμαστούν τα συστήματα διεύθυνσης, μετάδοσης και πέδησης, το ADAM ROCKS ολοκλήρωσε με επιτυχία την ορεινή πίστα. Αυτή η τεχνητή διαδρομή μεταβαλλόμενων συνθηκών περιλαμβάνει ανηφόρες και κατηφόρες, κλίσεις από 8 έως 30%, με διαφορετικές οδικές επιφάνειες και ένα τμήμα αλλεπάλληλων στροφών (με φουρκέτες) – παρόμοιο με τις συνθήκες που συναντάμε σε ορεινές διαδρομές. Ήταν μία ακόμα δοκιμασία που το νεότερο μέλος της οικογένειας Opel ξεπέρασε με άνεση. Ο ευέλικτος αθλητής πόλης της Opel απέδειξε τις ικανότητές του κυρίως στις στροφές. Το σύστημα διεύθυνσης με το νέο σετάρισμα υποστηρίζει την ευελιξία του ADAM ROCKS, εντυπωσιάζοντας με την άμεση απόκριση και τη σπορ συμπεριφορά.

Διασφάλιση ποιότητας πριν την έναρξη των πωλήσεων

Στην πίστα μέτρησης επιπέδων άνεσης και θορύβων του Dudenhofen σε ποικίλα οδοστρώματα, οι μηχανικοί αξιολόγησαν την αποτελεσματικότητα των μέτρων που είχαν λάβει σε πραγματικές πλέον συνθήκες. Έτσι, το ADAM ROCKS πληροί τις απαιτήσεις των κανονισμών ECE-R51.02 περί εξωτερικού θορύβου. Οι κυριότεροι παράγοντες που τον επηρεάζουν είναι η λειτουργία του κινητήρα και το σύστημα εξαγωγής. Η πίστα δοκιμών που χρησιμοποιήθηκε για το ADAM ROCKS είχε μήκος ακριβώς 23.74 m. Σύμφωνα με τη στάνταρ διαδικασία, οι μηχανικοί οδηγούν στην πίστα με δεύτερη και τρίτη σχέση, με 50 km/h, και στη συνέχεια επιταχύνουν τέρμα γκάζι. Αριστερά και δεξιά της πίστας, τοποθετούνται κατευθυντικά μικρόφωνα που καταγράφουν τον εξωτερικό θόρυβο. Το όριο για την μέση τιμή με δεύτερη και τρίτη σχέση είναι 74 dB(A) – και το μικρό crossover πέρασε το τεστ χωρίς πρόβλημα.

Αλλά δεν είναι μόνον αυτό. Μία κρίσιμη δοκιμασία την οποία έπρεπε να περάσει η έκδοση παραγωγής του ADAM ROCKS ήταν η πίστα αντοχής. Η μεγαλύτερη σε μήκος πίστα του κέντρου δοκιμών προσφέρει ποικίλους, διαφορετικούς τύπους οδοστρώματος όπως άσφαλτο και καλντερίμια, ανωμαλίες και πολυάριθμες στροφές. Εδώ, οι μηχανικοί ελέγχουν εάν τα πρότυπα επιδόσεων και ποιότητας που έχουν ορίσει και εγκρίνει στα οχήματα εξέλιξης έχουν μεταφερθεί με επιτυχία στα αυτοκίνητα μαζικής παραγωγής. «Αυτό μας δίνει μία ακόμα δυνατότητα για πρόσθετη διασφάλιση ποιότητας πριν την έναρξη των πωλήσεων,» σχολιάζει ο Rainer Bachen, Lead Development Engineer στην Opel. «Για παράδειγμα, αν αποφασίσουμε στο Dudenhofen ότι το τιμόνι έχει διαφορετική αίσθηση ή ακούγονται ενοχλητικοί θόρυβοι μέσα στην καμπίνα, μπορούμε άμεσα να λάβουμε τα κατάλληλα μέτρα και να ελέγξουμε εκ νέου την ποιότητα στην πίστα πριν παραδώσουμε τα οχήματα στους πελάτες μας.»

Στη φάση εξέλιξης του ADAM ROCKS, όλες οι εργασίες πάνω στο πρωτότυπο γίνονται με το χέρι. Στη μαζική παραγωγή όμως μετρά η ταχύτητα και ο όγκος, γι αυτό και η ποιότητα της μαζικής παραγωγής πρέπει επίσης να υποβάλλεται σε τελικές δοκιμές. Εξ ου και η ομάδα φέρνει το ADAM ROCKS στο συνεργείο μετά από κάποιους γύρους δοκιμών και εξετάζει το όχημα και τα ατομικά του εξαρτήματα. «Θέλουμε να είμαστε απόλυτα σίγουροι ότι τα αυτοκίνητα παραγωγής συμπεριφέρονται όπως ακριβώς ρυθμίσαμε τα πρωτότυπά μας στη φάση εξέλιξης. Στη διαδικασία αυτή, η ασφάλεια, η ποιότητα και η αντοχή είναι κορυφαίες προτεραιότητες,» σχολιάζει ο Bachen. Όταν η δοκιμή αντοχής ολοκληρωθεί, οι μηχανικοί ελέγχουν και πάλι όλα τα στοιχεία έδρασης που ήταν βιδωμένα μέσω εξοπλισμού μαζικής παραγωγής, αποσυναρμολογώντας πλήρως το ROCKS ώστε να αξιολογηθεί κάθε εξάρτημα ξεχωριστά. Μετά από αυτό τον προσεκτικό έλεγχο, η ετυμηγορία ήταν ομόφωνη: ‘Όλα τέλεια’! Η γνήσια οδηγική απόλαυση είναι εγγυημένη στο τιμόνι του ADAM ROCKS – ακόμα και στα βουνά και τα λαγκάδια – από το Σεπτέμβριο.

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Online εφαρμογή εκτίμησης αξίας μεταχειρισμένων αυτοκινήτων

Η εφαρμογή AUTOSCAN είναι μια μηχανή προσεγγιστικής εκτίμησης αξίας μεταχειρισμένων αυτοκινήτων, βασιζόμενη στην επεξεργασία μεταβλητών παραγόντων που επηρεάζουν την εμπορική μεταπωλητική τους αξία σε ετήσια βάση. Το ανθρώπινο δυναμικό της δραστηριοποιείται στον χώρο του αυτοκινήτου καθημερινά, διατηρώντας βάσεις δεδομένων σχετικά με τα χαρακτηριστικά της εμπορικής αξίας των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων της ελληνικής αγοράς καταγράφοντας την διαδικασία αγοραπωλησίας τους. Αντλεί πολύτιμες πληροφορίες από τεχνικές και εμπορικές παραμέτρους που συνεχώς μεταβάλουν την οικονομική...

Το FIAT Pandina

Το FIAT Pandina Η FIAT παρουσίασε το τελευταίο όπως φάινεται facelift του θρυλικού Panda, ενός μοντέλου που έχει διαγράψει πορεία 40 ετών και πάνω από 8 εκατομμυρίων πωλήσεων. Το όνομα αυτού Pandina!Πανεύκολο στην οδήγηση, εύχρηστο στην καμπίνα και οικονομικό στη χρήση, το μοντέλο έχει δημιουργήσει το δικό του φανατικό όσο και πιστό κοινό.

Αγορά μοτοσυκλέτας, σκούτερ ή παπιού με άτοκες δόσεις χωρίς δάνειο από τράπεζα

Αγορά μοτοσυκλέτας, σκούτερ ή παπιού με άτοκες δόσεις Θέλετε να προβείτε στην αγορά μοτοσυκλέτας, σκούτερ ή παπιού με 36 άτοκες δόσεις και χωρίς δάνειο από τράπεζα; Και όμως γίνεται...Δείτε πώς: