Τη μεγαλύτερη αύξηση της τελευταίας τετραετίας (13,3% σε 12μηνη βάση) κατέγραψαν οι πωλήσεις αυτοκινήτων στην Ε.Ε. τον Δεκέμβριο, ενισχύοντας τις ελπίδες ότι «τα δύσκολα πέρασαν για τον κλάδο». Συνολικά το 2013 οι πωλήσεις περιορίστηκαν για έκτη συνεχόμενη χρονιά, στα 11.850.905 αυτοκίνητα (-1,7% από το 2012), επίπεδο όπου οι πωλήσεις...
βρίσκονταν το 1995. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες ελπίζουν, όμως, ότι η τάση αύξησης που καταγράφεται σταθερά το τελευταίο τετράμηνο θα συνεχιστεί και το 2014.
Την ανάκαμψη οδηγεί η βρετανική αγορά, όπου οι πωλήσεις αυξήθηκαν 10,8% το 2013 και 23,8% τον Δεκέμβριο. Ήταν η μόνη από τις τέσσερις μεγάλες αγορές που παρουσίασε αύξηση το 2013. Στη Γερμανία η αγορά συρρικνώθηκε 4,2%, στη Γαλλία 5,7% και στην Ιταλία 7,1%. Πάνω από το ένα έκτο των πωλήσεων χάθηκε στην Ολλανδία (-17%) και πάνω από το ένα τρίτο στην Κύπρο (-35,2%). Τον Δεκέμβριο, όμως, οι πωλήσεις υπερδιπλασιάστηκαν στην Ολλανδία (115%), αυξήθηκαν με διψήφιους ρυθμούς σε Πορτογαλία (35,8%), Ισπανία (18,2%) και Ελλάδα (15,8%), ενώ θετική μεταβολή καταγράφηκε και σε Γαλλία (9,4%), Γερμανία (5,4%) και Ιταλία (1,4%). Η ανάκαμψη, δηλαδή, δείχνει να αφορά αγορές με διαφορετικά χαρακτηριστικά σε ολόκληρη την Ευρωζώνη αλλά και πέρα από αυτή (Βρετανία).
Ομιλοι
Τα πρωτεία για μία ακόμα φορά και με τεράστια διαφορά από τον δεύτερο έχει ο όμιλος Volkswagen, με πωλήσεις σχεδόν αμετάβλητες. Σε αυτό συνέβαλαν οι αυξήσεις των πωλήσεων Seat (+11,3%) και Skoda (+4,2%), που αντιστάθμισαν την υποχώρηση των πωλήσεων Volkswagen (-3,5%). Τις εντυπωσιακότερες επιδόσεις πέτυχε η Mazda (+16,1%), που το 2013 παρουσίασε νέα μοντέλα, καθώς και οι Jaguar (+14,4%) και Land Rover (+8,6%), που επωφελήθηκαν της ισχυρής ανάκαμψης στη βρετανική αγορά. Μεταξύ των μεγαλύτερων ομίλων, σημαντικότερος κερδισμένος είναι ο όμιλος Renault, χάρη στην αύξηση 23,3% των πωλήσεων της Dacia, καθώς και η Daimler (+4%) με τη Mercedes (+5,3%). Μεγάλοι χαμένοι ήταν ο όμιλος Peugeot, με τις συνολικές πωλήσεις να υποχωρούν 8,4% εξαιτίας της «βουτιάς» στα Citroen (-10,5%) αλλά και στα Peugeot (-6,7%), καθώς και ο όμιλος Fiat, εξαιτίας της μεγάλης υποχώρησης των πωλήσεων στις ακριβότερες μάρκες του (Alfa Romeo -28,3%, Lancia -20,1%, Jeep -13,9%).
Πηγή: imerisia.gr