Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Μέσα σε ένα αυτοκίνητο CNG: Δύο στόμια πλήρωσης καυσίμων πίσω από την ίδια θύρα τροφοδοσίας


Μέσα σε ένα αυτοκίνητο CNG: Δύο στόμια πλήρωσης καυσίμων πίσω από την ίδια θύρα τροφοδοσίας
Είναι οικολογικό και λειτουργεί με ένα καύσιμο που είναι λιγότερο δαπανηρό αλλά αξίσου ασφαλές με τη βενζίνη ή το diesel. Γνωρίζουμε όμως πραγματικά πως λειτουργεί ένα αυτοκίνητο με φυσικό άεριο; Ο Andrew Shepherd και ο Antonio Calvo της SEAT, ειδικοί στο συμπιεσμένο φυσικό άεριο (CNG), μας εξηγούν πώς λειτουργεί ένα τέτοιο όχημα:


Δύο στόμια πλήρωσης καυσίμων πίσω από την ίδια θύρα τροφοδοσίας
Ο Antonio Calvo, Director of sustainable mobility, εξηγεί: «Ο ανεφοδιασμός είναι ίδιος όπως σε ένα βενζινοκίνητο ή πετρελαιοκίνητο αυτοκίνητο. Το στόμιο πλήρωσης είναι στην ίδια θέση και χρειάζεται τον ίδιο χρόνο για το γέμισμα. Και δεδομένου ότι ο ανεφοδιασμός γίνεται με φυσικό άεριο, δεν μυρίζει, ούτε στάζει τίποτα».


Αεροστεγείς δεξαμενές
Βρίσκονται κάτω από το πάτωμα του χώρου αποσκευών, εκεί όπου συνήθως υπάρχει ο εφεδρικός τροχός και είναι κατασκευασμένες από χάλυβα υψηλής αντοχής με αντιδιαβρωτική επεξεργασία. Ένα σετ από ηλεκτρομαγνητικές βαλβίδες ασφαλείας σφραγίζουν το αέριο στο εσωτερικό και ανοίγουν μόνο όταν ανάβει η ανάφλεξη.

Η κατάσταση τους πιστοποιείται κάθε 4 χρόνια και τα εξαρτήματα έχουν δοκιμαστεί κάτω από ακραίες συνθήκες: «Οι δεξαμενές βρίσκονται σε πίεση 200 bars, αλλά αντέχουν περισσότερο από το διπλάσιο, ώστε η ασφάλεια να είναι απολύτως εγγυημένη», λέει ο Antonio.

Δύο τύποι καυσίμων και ένας μόνο κινητήρας
Οι δεξαμενές είναι σφραγισμένες και φτάνουν στο ήμισυ της πίεσης που μπορούν πραγματικά να αντέξουν.

Τα αυτοκίνητα CNG είναι εξοπλισμένα με τελευταίας τεχνολογίας κινητήρα εσωτερικής καύσης, που λειτουργεί με συμπιεσμένο φυσικό αέριο ή βενζίνη. Ο οδηγός δεν αντιλαμβάνεται πότε πραγματοποιείται η αλλαγή αυτή, καθώς η απόδοση του κινητήρα είναι ακριβώς η ίδια και με τους δύο τύπους καυσίμου. «Ο κινητήρας διαθέτει πολλά ειδικά ενισχυμένα εξαρτήματα για την καύση του φυσικού αερίου. Συμμορφώνεται με τους πιο αυστηρούς κανονισμούς σχετικά με τις εκπομπές και η επικέτα ECO της Γενικής Διεύθυνσης Κυκλοφορίας για τα αυτοκίνητα που τροφοδοτούνται με φυσικό αέριο το αποδεικνύει», εξηγεί ο SEAT CNG product manager, Andrew Shepherd.

Έλεγχοι ασφαλείας
Τα οχήματα CNG συμμορφώνονται με τα πιο αυστηρά πρότυπα του κλάδου. Κατά τη διάρκεια του σταδίου ανάπτυξης, υποβάλλονται σε μία σειρά αυστηρών δοκιμών, συμπεριλαμβανομένων δοκιμών σύγκρουσης προκειμένου να εξασφαλιαστεί ότι παραμένουν απόλυτα ασφαλή.

«Στην ακραία περίπτωση υψηλών θερμοκρασιών που προκαλούνται από πυρκαγιά, το αέριο μπορεί να απελευθερωθεί ελεγχόμενα χάρη στις θερμικές ασφάλειες που βρίσκονται σε κάθε δεξαμενή, αποτρέποντας έτσι τη δημιουργία υπερβολικής πίεσης», λέει ο Andrew.

Ηλεκτρονικά ελεγχόμενη και προσαρμοσμένη πίεση
Για εύκολο ανεφοδιασμό, υπάρχουν δύο στόμια πλήρωσης καυσίμων, ένα για αέριο και ένα για βενζίνη.

Το φυσικό αέριο αποθηκεύεται στις δεξαμενές σε περίπου πίεση 200 bar, αλλά εισάγεται στον κινητήρα με πίεση που δεν υπερβαίνει τα 10 bar. Ένας ρυθμιστής πίεσης δύο σταδιών που βρίσκεται στο χώρο του κινητήρα μειώνει την πίεση και διασφαλίζει τη βέλτιστη παροχή αερίου ενώ η ηλεκτρονική μονάδα ελέγχου του κινητήρα παρακολουθεί συνεχώς αυτόν τον ηλεκτρονικό ρυθμιστή.

Ένας δείκτης δείχνει το είδος καυσίμου που χρησιμοποιείται
Η αίσθηση στο τιμόνι είναι ίδια είτε το όχημα κινείται με φυσικό αέριο είτε με βενζίνη, οπότε ο μόνος τρόπος που ο οδηγός μπορεί να καταλάβει αυτή τη διαφορά είναι να κοιτάξει την ένδειξη καυσίμου στον πίνακα οργάνων.

Όταν είναι ενεργοποιημένη σημαίνει ότι το αυτοκίνητο λειτουργεί με φυσικό αέριο ενώ όταν είναι εκτός λειτουργίας σημαίνει ότι βρίσκεται σε λειτουργία βενζίνης. Δύο επιπλέον δείκτες εμφανίζουν την ποσότητα κάθε τύπου καυσίμου ενώ ο υπολογιστής ταξιδίου παρέχει πληροφορίες όπως η κατανάλωση και το εύρος που απομένει.



Τα αυτοκίνητα CNG είναι ακριβώς όπως όλα τα άλλα
Ο Andrew Shepherd εξηγεί ότι «τα αυτοκίνητα που τροφοδοτούνται με φυσικό αέριο σχεδιάζονται, κατασκευάζονται και πιστοποιούνται σύμφωνα με τα υψηλότερα ποιοτικά πρότυπα της βιομηχανίας». «Δεν υπάρχουν διαφορές ούτε στην κατασκευή ούτε στην οδήγηση. Θα ήθελα να πω πως δεν υπάρχει απολύτως τίποτα ασυνήθιστο για ένα αυτοκίνητο που τροφοδοτείται με CNG και πως είναι εξίσου ασφαλές και αξιόπιστο με όλα τα υπόλοιπα», καταλήγει ο Antonio Calvo.






Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Online εφαρμογή εκτίμησης αξίας μεταχειρισμένων αυτοκινήτων

Η εφαρμογή AUTOSCAN είναι μια μηχανή προσεγγιστικής εκτίμησης αξίας μεταχειρισμένων αυτοκινήτων, βασιζόμενη στην επεξεργασία μεταβλητών παραγόντων που επηρεάζουν την εμπορική μεταπωλητική τους αξία σε ετήσια βάση. Το ανθρώπινο δυναμικό της δραστηριοποιείται στον χώρο του αυτοκινήτου καθημερινά, διατηρώντας βάσεις δεδομένων σχετικά με τα χαρακτηριστικά της εμπορικής αξίας των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων της ελληνικής αγοράς καταγράφοντας την διαδικασία αγοραπωλησίας τους. Αντλεί πολύτιμες πληροφορίες από τεχνικές και εμπορικές παραμέτρους που συνεχώς μεταβάλουν την οικονομική...

Το FIAT Pandina

Το FIAT Pandina Η FIAT παρουσίασε το τελευταίο όπως φάινεται facelift του θρυλικού Panda, ενός μοντέλου που έχει διαγράψει πορεία 40 ετών και πάνω από 8 εκατομμυρίων πωλήσεων. Το όνομα αυτού Pandina!Πανεύκολο στην οδήγηση, εύχρηστο στην καμπίνα και οικονομικό στη χρήση, το μοντέλο έχει δημιουργήσει το δικό του φανατικό όσο και πιστό κοινό.

SsangYong Actyon (2006) pictures & wallpapers

Απολαύστε πλούσια θεματολογία από το autocarnet: Δείτε τα Dream Cars του autocarnet . Διαβάστε Ειδήσεις από τον χώρο αυτοκινήτου. Είμαστε σίγουροι ότι θα σας συναρπάσει μια "βόλτα" από την ενότητα του autocarnet με θέμα την Γυναίκα και το Αυτοκίνητο! Δείτε Video - επιλογές από το αρχείο του autocarnet. Γελάστε πολύ διαβάζοντας τα ανέκδοτα - επιλογές του autocarnet. Μην ξεχάσετε να ρίξετε μια ματιά στο άλμπουμ φωτογραφιών μας!