Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

«Βγήκαν μαχαίρια» για τις επεκτάσεις της Αττικής Οδού

«Βγήκαν μαχαίρια» για τις επεκτάσεις της Αττικής Οδού

Σε σημείο σφοδρής αντιπαράθεσης μεταξύ των εργολάβων εξελίσσεται η απόφαση της κυβέρνησης να προχωρήσει τις επεκτάσεις της Αττικής Οδού, την ώρα που το υπουργείο Υποδομών ετοιμάζεται να επεκτείνει το φυσικό αντικείμενο όλων των συμβάσεων παραχώρησης, παίρνοντας ως αντάλλαγμα την μείωση των διοδίων και μια σειρά από κρίσιμα έργα περιβαλλοντικού κυρίως χαρακτήρα.


Οι τεχνικές εταιρείες μεσούσης της διαπραγμάτευσης για την επέκταση των παραχωρήσεων, εξαπολύουν βέλη εναντίον του υπουργού Υποδομών Χρίστου Σπίρτζη, υποστηρίζοντας ότι παρά τις εξαγγελίες για συνολική αντιμετώπιση των παραχωρήσεων στα πρότυπα άλλων χωρών όπως η Γαλλία και η Ιταλία, αιφνιδίως δίνει προβάδισμα στην σύμβαση της Αττικής Οδού και παγώνει όλα τα υπόλοιπα έργα. Θεωρούν μάλιστα ότι με την στάση του αυτή, δίνει στο “πιάτο” τις επεκτάσεις του χρυσού αυτοκινητοδρόμου στους υφιστάμενους μετόχους (τον όμιλο Ελλάκτωρ και την J&P Άβαξ) συνολικού ύψους περίπου 2,5 δισ. ευρώ.

Όπως αναφέρουν, η απόφαση του υπουργού να αναθέσει τις μελέτες για τα νέα έργα στην κοινοπραξία της Αττικής Οδού (σχετικό μνημόνιο συναντίληψης υπογράφτηκε στις αρχές του χρόνου), προσφέρει ανταγωνιστικό πλεονέκτημα στους νυν μετόχους του αυτοκινητοδρόμου και συγχρόνως τους δωρίζει 250 εκατομμύρια ευρώ, εάν επιβεβαιωθούν οι συζητήσεις για διετή παράταση της σύμβασης της Αττικής Οδού (ως αντάλλαγμα για τις μελέτες που θα εκπονήσει δωρεάν η κοινοπραξία).

Όπως αναφέρουν, πρόκειται για τα ετήσια μερίσματα της Αττικής Οδού, τα οποία υπολογίζονται σε 80 εκατομμύρια ευρώ, συν 100 εκατομμύρια ευρώ που σύμφωνα με τους ισχυρισμούς τους, είναι το όφελος από την συντήρηση του οδικού άξονα, καθώς η Αττική Οδός είναι ο μόνος αυτοκινητόδρομος που δεν έχει πλαφόν στις δαπάνες συντήρησης.

Το σκληρό πόκερ που παίζεται μεταξύ των εργολάβων, επιβεβαιώνει την μεγάλη αξία της παραχώρησης αλλά και την μάχη που έχει ξεκινήσει για την επόμενη μέρα ενόψει της λήξης της σύμβασης το 2024. Με τους νυν μετόχους να επιδιώκουν να διατηρήσουν τον έλεγχο του αυτοκινητοδρόμου και των μελλοντικών επεκτάσεων και τις υπόλοιπες τεχνικές εταιρείες να διεκδικούν κομμάτι ή το σύνολο της μεγάλης πίτας.

Σπίρτζης: Με διαγωνισμό οι επεκτάσεις

«Οι επεκτάσεις της Αττικής Οδού θα προκηρυχθούν μόνο με διαγωνισμό”, δηλώνει με κατηγορηματικό τρόπο στο “business story” ο κ. Σπίρτζης. Όπως αναφέρει, η Αττική Οδός προχωρεί πιο γρήγορα γιατί είναι μια σύμβαση πιο ώριμη, η οποία ολοκληρώνεται το 2024 όταν οι υπόλοιπες έχουν ορίζοντα 30ετίας. Η επέκταση των άλλων συμβάσεων θα υλοποιηθεί το επόμενο διάστημα για όλες μαζί, τονίζοντας ότι στόχος του υπουργείου είναι να υπάρξει “δικαιοσύνη” στα έργα που θα προστεθούν σε κάθε παραχώρηση ώστε να μην φορτωθεί κάποιο, αντικείμενο μεγαλύτερο από κάποιο άλλο.

Ο κ. Σπίρτζης εμφανίζεται απογοητευμένος από την τροπή που έχει πάρει η διαπραγμάτευση, αναφέροντας ότι στόχος της κυβέρνησης είναι να τροφοδοτήσει με ένα εθνικό πρόγραμμα έργων συνολικού ύψους 6,5 δισ. ευρώ τις κατασκευαστικές εταιρείες. Πρόκειται για το ύψος των διαγωνισμών που σχεδιάζει το υπουργείο ως επέκταση του φυσικού αντικειμένου των παραχωρήσεων μαζί με τα αντιπλημμυρικά και περιβαλλοντικά έργα που προγραμματίζει για την Αττική και την υπόλοιπη Ελλάδα.

Όμως η στάση των κατασκευαστικών εταιρειών και η μετωπική σύγκρουση που προκαλεί ο αυτοκινητόδρομος της Αττικής Οδού, δείχνουν κατά τον υπουργό, ότι οι τεχνικές εταιρείες, κοιτούν το δέντρο και χάνουν το δάσος. “Εάν προχωρήσουν άμεσα στην κατάθεση προτάσεων για την επέκταση του φυσικού αντικειμένου των έργων τότε θα μπορούσαμε έως το Φθινόπωρο να είχαμε εξασφαλίσει τις απαιτούμενες εγκρίσεις από την ΕΕ για να προχωρήσουν τα έργα”. Όπως αποκαλύπτει, με τις Βρυξέλλες έχουν γίνει δύο συναντήσεις σε πολύ καλό κλίμα και έχουν συζητηθεί σε προκαταρκτικό επίπεδο ακόμη και προϋπολογισμοί των έργων.

Το γεγονός μάλιστα ότι το υπουργείο έχει σχεδιάσει μια σειρά από δημόσια έργα συνολικού ύψους 12 δισεκατομμυρίων ευρώ (επέκταση της γραμμής 4 του μετρό, Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης, Ε65, αεροδρόμιο Καστελίου, επεκτάσεις του μετρό Θεσσαλονίκης, Παράκαμψη Χαλκίδας κ.α), διευκολύνει την συζήτηση για την επέκταση των συμβάσεων παραχώρησης ώστε να μην μπουν εμπόδια από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή Ανταγωνισμού (DG COMP) Διαμηνύει μάλιστα στις εργοληπτικές εταιρείες, ότι εάν δεν θελήσουν να επωφεληθούν από την δυνατότητα που τους δίνει το υπουργείο για επέκταση του φυσικού αντικειμένου, τότε τα έργα θα προκηρυχθούν με διαγωνισμούς. Τέτοια συμβάσεις είναι η διασύνδεση της Ιόνιας Οδού με το Αγρίνιο, η επέκταση της Ολυμπίας Οδού προς Μυκήνες ή αντίστοιχα το Καλό Νερό-Τσακώνα ως επέκταση του Μορέα κ.α.

Τα σχέδια των επεκτάσεων

Την ίδια στιγμή, για τους μετόχους της πιο επιτυχημένης σύμβασης παραχώρησης, το κρίσιμο σημείο είναι να μπουν τα θεμέλια για την επόμενη μέρα του έργου και μέλλον δεν υπάρχει εάν δεν υλοποιηθούν οι επεκτάσεις του αυτοκινητοδρόμου, στις οποίες θα ενσωματωθεί και η ανάπτυξη του δικτύου του προαστιακού σιδηροδρόμου. Στα νέα τμήματα του αστικού οδικού δικτύου, τα οποία όμως δεν έχουν επισημοποιηθεί ακόμη, εντάσσονται η επέκταση της Δυτικής Περιφερειακής Υμηττού προς Ραφήνα, η επέκταση του Προαστιακού προς Ραφήνα και Λαύριο, η σύνδεση του αεροδρομίου με την Ραφήνα καθώς και η αναβάθμιση του άξονα Σταυρού -Λαυρίου. Στα έργα που απαιτούνται να γίνουν για την βελτίωση του υφιστάμενου δικτύου και προβλέπεται να είναι στο ίδιο πακέτο με τις επεκτάσεις, είναι η αναβάθμιση του κόμβου της Μεταμόρφωσης που εμφανίζει σοβαρά κυκλοφοριακά προβλήματα όπως και ο κόμβος Λεονταρίου (εκεί που συγκλίνει η Περιφερειακή Υμηττού με τα Σπάτα) όπου χρειάζεται να γίνει μια τέταρτη λωρίδα, η οποία σε ώρες αιχμής θα υποκαθιστά την Λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης από την σήραγγα Βριλησσίων έως την Εθνική Οδό.

Στους τεχνικούς ομίλους της κοινοπραξίας που διαχειρίζεται και λειτουργεί το έργο, υπάρχει η άποψη ότι τα νέα τμήματα των επεκτάσεων από μόνα τους δεν μπορούν να είναι βιώσιμα. Η άποψη που διατυπώνουν είναι ότι τα τμήματα αυτά θα μπορούσαν να αποτελέσουν κομμάτι του υφιστάμενου δικτύου με αντάλλαγμα την επέκταση της παραχώρησης και χωρίς νέα διόδια με την ίδια χρέωση που έχουν σήμερα οι οδηγοί που χρησιμοποιούν τον αυτοκινητόδρομο.

πηγή; Newmoney.gr

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Online εφαρμογή εκτίμησης αξίας μεταχειρισμένων αυτοκινήτων

Η εφαρμογή AUTOSCAN είναι μια μηχανή προσεγγιστικής εκτίμησης αξίας μεταχειρισμένων αυτοκινήτων, βασιζόμενη στην επεξεργασία μεταβλητών παραγόντων που επηρεάζουν την εμπορική μεταπωλητική τους αξία σε ετήσια βάση. Το ανθρώπινο δυναμικό της δραστηριοποιείται στον χώρο του αυτοκινήτου καθημερινά, διατηρώντας βάσεις δεδομένων σχετικά με τα χαρακτηριστικά της εμπορικής αξίας των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων της ελληνικής αγοράς καταγράφοντας την διαδικασία αγοραπωλησίας τους. Αντλεί πολύτιμες πληροφορίες από τεχνικές και εμπορικές παραμέτρους που συνεχώς μεταβάλουν την οικονομική...

Το FIAT Pandina

Το FIAT Pandina Η FIAT παρουσίασε το τελευταίο όπως φάινεται facelift του θρυλικού Panda, ενός μοντέλου που έχει διαγράψει πορεία 40 ετών και πάνω από 8 εκατομμυρίων πωλήσεων. Το όνομα αυτού Pandina!Πανεύκολο στην οδήγηση, εύχρηστο στην καμπίνα και οικονομικό στη χρήση, το μοντέλο έχει δημιουργήσει το δικό του φανατικό όσο και πιστό κοινό.

Αγορά μοτοσυκλέτας, σκούτερ ή παπιού με άτοκες δόσεις χωρίς δάνειο από τράπεζα

Αγορά μοτοσυκλέτας, σκούτερ ή παπιού με άτοκες δόσεις Θέλετε να προβείτε στην αγορά μοτοσυκλέτας, σκούτερ ή παπιού με 36 άτοκες δόσεις και χωρίς δάνειο από τράπεζα; Και όμως γίνεται...Δείτε πώς: