Η εικονική, νέα BMW Σειρά 5: Πλήρως αυτοματοποιημένη τεχνολογία μέτρησης υψηλής ακρίβειας παράγει ένα τρισδιάστατο μοντέλο επόμενης γενιάς
Η εικονική, νέα BMW Σειρά 5 |
Μοναδική φιλοσοφία συστήματος με πλήρως αυτοματοποιημένη, οπτική κυψέλη μέτρησης που χρησιμοποιείται για πρώτη φορά στην αυτοκινητοβιομηχανία. Δεδομένα μετρήσεων διαμορφώνουν ένα ολοκληρωμένο εικονικό όχημα. Η BMW Σειρά 5 Sedan επόμενης γενιάς ωφελείται από τη νέα διαδικασία.
Το BMW Group είναι η πρώτη αυτοκινητοβιομηχανία που λανσάρει μία μοναδική φιλοσοφία συστήματος με πλήρως αυτοματοποιημένη οπτική κυψέλη μέτρησης στο πιλοτικό εργοστάσιό της στο Μόναχο. Ρομποτικοί βραχίονες με μεγάλη ελευθερία κινήσεων χρησιμοποιούν αισθητήρες για τη δημιουργία μιας τρισδιάστατης εικόνας ολόκληρου του οχήματος και παράγουν ένα τρισδιάστατο μοντέλο από τα δεδομένα που συλλέγονται με ακρίβεια της τάξης των 100 µm. Αυτό επιτρέπει την αναγνώριση ακόμα οριακά ορατών αποκλίσεων σε αρχικό στάδιο.
Η οπτική κυψέλη μέτρησης χρησιμοποιείται στη διεπαφή μεταξύ εξέλιξης και μαζικής παραγωγής. Αποτελεί τμήμα της στρατηγικής ψηφιοποίησης του BMW Group για την παραγωγή και υποστηρίζει τα πρότυπα υψηλής ποιότητας στην παραγωγή premium οχημάτων. Η BMW Σειρά 5 Sedan επόμενης γενιάς θα είναι η πρώτη που ωφελείται από αυτή τη νέα τεχνολογία.
Ο Eduard Obst, Υπεύθυνος Γεωμετρικής Ανάλυσης, Τεχνολογίας Μέτρησης και Ισομετρικής, εξηγεί: «Είμαστε χαρούμενοι που πετυχαίνουμε ένα πραγματικό ορόσημο στην προ-παραγωγή με την οπτική κυψέλη μέτρησης. Μία απλή μέτρηση μας προσφέρει ένα τρισδιάστατο μοντέλο δεδομένων ολόκληρου του αυτοκινήτου. Δεν χρειάζονται πλέον εκτενείς ατομικές μετρήσεις και συλλογή δεδομένων – κάτι που εξοικονομεί χρόνο και αναβαθμίζει την ποιότητα στο ξεκίνημα της μαζικής παραγωγής».
Ένας ρομποτικός βραχίονας τοποθετημένος πάνω σε ράγες σε κάθε διαμήκη άξονα της οπτικής κυψέλης μέτρησης κινείται ελεύθερα καθώς χαρτογραφεί πλήρως το όχημα. Καταλαμβάνοντας σχετικά μικρό χώρο, αυτό το σύστημα επιτρέπει την παράλληλη χρήση δύο μικρών ευέλικτων ρομπότ με βέλτιστο εύρος λειτουργίας. Συγκριτικά με προηγούμενες διαδικασίες στις οποίες τα ρομπότ χρησιμοποιούν έναν αισθητήρα για να καταγράφουν τη μία πλευρά του οχήματος μετά την άλλη, οι μετρήσεις γίνονται τώρα στο μισό χρόνο και ολοκληρώνονται μέσα σε λίγες ημέρες.
Τα ρομπότ εφοδιάζονται με δύο αισθητήρες που καταγράφουν σημεία αναφοράς και στη συνέχεια τα τμήματα επιφανειών διαστάσεων περίπου 80 x 80 cm. Μέσα από το συνδυασμό τους δημιουργείται μία σάρωση ολόκληρου του αυτοκινήτου. Η ανάλυση των δεδομένων αποκαλύπτει γρήγορα τις όποιες αποκλίσεις, δίνοντας τη δυνατότητα στους ειδικούς τεχνικής ενσωμάτωσης στην Παραγωγή να λαμβάνουν έγκαιρα τα απαραίτητα μέτρα.
Η τρισδιάστατη σάρωση του οχήματος μπορεί να είναι πλήρως αυτοματοποιημένη και να εκτελείται εκτός ωρών αιχμής ή κατά τη διάρκεια της νύχτας. Επομένως η κυψέλη μέτρησης μπορεί να χρησιμοποιείται σε πλήρη δυναμικότητα. Καθώς τα αποτελέσματα παρέχονται άμεσα, οι κύκλοι ενημέρωσης είναι μικρότεροι ή απλά δε χρειάζονται. Τα δεδομένα των μετρήσεων και τα ευρήματα αναλύσεων εμφανίζονται online στο δίκτυο παραγωγής και διατίθενται στο εργοστάσιο που είναι υπεύθυνο για τη μαζική παραγωγή βοηθώντας το στην προετοιμασία.
Η πλήρως αυτοματοποιημένη οπτική κυψέλη μέτρησης αποκτά αυξανόμενη σημασία στο BMW Group. Αυτή η τεχνολογία χρησιμοποιείται με επιτυχία στην παραγωγή εργαλείων στο Μόναχο από το 2015 για ολοκληρωμένη μέτρηση μεμονωμένων μεταλλικών εξαρτημάτων καθώς και έλεγχο εργαλείων.
Το BMW Group εξετάζει συνεχώς τη χρήση αυτοματοποιημένης οπτικής μέτρησης στα εργοστάσια παραγωγής των αυτοκινήτων του.