Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Το δίδαγμα από το σκάνδαλο της Volkswagen

Το δίδαγμα από το σκάνδαλο της Volkswagen
Το δίδαγμα από το σκάνδαλο της Volkswagen
Η υπερβολή δεν είναι τόσο κακή. Η εξαπάτηση είναι.

της Τζένιφερ Ράινγκολντ

Κάποιος δεν μπορεί παρά να αναρωτηθεί τι θα είχε γίνει αν η Volkswagen είχε επιλέξει να υπερβάλλει ως προς τις μετρήσεις της, αντί να τις παραποιήσει.

Ο επιχειρηματικός κόσμος και οι δημοσιογράφοι που τον καλύπτουν πάντα επιβράβευαν μια δόση υπερβολής. «Το καλύτερο!». «Νέο και βελτιωμένο!».

Στην πραγματικότητα, η αγάπη για την υπερβολή ξεπερνά τον κόσμο των επιχειρήσεων και συναντάται σε όλη την κοινωνία. Η δημοφιλία του Ντόναλντ Τραμπ είναι το πιο πρόσφατο παράδειγμα αυτού του φαινομένου.

Έχουμε όμως και όρια, όπως έδειξε το σκάνδαλο της Volkswagen. Η μετοχή της εταιρείας έχει καταβαραθρωθεί από τότε που παραδέχτηκε ότι είχε εγκαταστήσει λογισμικό που παραποιούσε τις επιδόσεις των οχημάτων ως προς τις εκπομπές ρύπων κατά τη διάρκεια των δοκιμών.

Κανένας δεν ξέρει τι θα συμβεί τελικά στην γερμανική εταιρεία – με πωλήσεις ύψους 221 δισεκατομμυρίων δολαρίων. Κάποιος, όμως, δεν μπορεί παρά να αναρωτηθεί τι θα είχε γίνει αν η Volkswagen είχε επιλέξει να υπερβάλλει ως προς τις μετρήσεις της, αντί να τις παραποιήσει.

Δεν εννοώ ότι τα πρότυπα επιδόσεων – ιδιαίτερα αυτά που αφορούν την ασφάλεια και την υγεία – πρέπει να αντιμετωπίζονται με ψεύδη. Αυτή η κίνηση της VW, όμως, ήταν τόσο θρασύτατη που είναι εξαιρετικά δύσκολο να φανταστεί κανείς πώς η εταιρεία θα καταφέρει να επανέλθει.

Δεν μιλάμε για έναν ή δύο ανθρώπους· μιλάμε για ένα σύστημα που αφορά εκατοντάδες ανθρώπους και 428.000 αυτοκίνητα. Και πραγματικά αναρωτιέμαι τι θα είχε ίσως καταφέρει η εταιρεία αν είχε βάλει όλο αυτό τον κόσμο να εργάζεται υπέρ της πραγματικής τήρησης των ορίων εκπομπών ρύπων, και όχι υπέρ της παραποίησης των επιδόσεων.

Σκεφθείτε την εναλλακτική υπόθεση: η VW να προσπαθεί και να αποτυγχάνει να ανταποκριθεί στα πρότυπα εκπομπών ρύπων της Υπηρεσίας Περιβαλλοντικής Προστασίας των ΗΠΑ, έχοντας πρώτα δηλώσει ότι ως εταιρεία πίστευε πως διέθετε κινητήρες ντίζελ που βρίσκονταν εντός των ορίων.

Η Υπηρεσία θα ήλεγχε τους κινητήρες, θα ανακάλυπτε ότι δεν καλύπτουν τις προδιαγραφές, και θα έβαζε πρόστιμο στην εταιρεία. Και πάλι η εταιρεία θα καλείτο να πληρώσει. Όμως, η αξιοπιστία της δεν θα πληττόταν τόσο βαθιά.

Η υπερβολή, όπως και να το κάνουμε, είναι καλύτερη από την εξαπάτηση.


Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Αγορά μοτοσυκλέτας, σκούτερ ή παπιού με άτοκες δόσεις χωρίς δάνειο από τράπεζα

Αγορά μοτοσυκλέτας, σκούτερ ή παπιού με άτοκες δόσεις Θέλετε να προβείτε στην αγορά μοτοσυκλέτας, σκούτερ ή παπιού με 36 άτοκες δόσεις και χωρίς δάνειο από τράπεζα; Και όμως γίνεται...Δείτε πώς:

Online εφαρμογή εκτίμησης αξίας μεταχειρισμένων αυτοκινήτων

Η εφαρμογή AUTOSCAN είναι μια μηχανή προσεγγιστικής εκτίμησης αξίας μεταχειρισμένων αυτοκινήτων, βασιζόμενη στην επεξεργασία μεταβλητών παραγόντων που επηρεάζουν την εμπορική μεταπωλητική τους αξία σε ετήσια βάση. Το ανθρώπινο δυναμικό της δραστηριοποιείται στον χώρο του αυτοκινήτου καθημερινά, διατηρώντας βάσεις δεδομένων σχετικά με τα χαρακτηριστικά της εμπορικής αξίας των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων της ελληνικής αγοράς καταγράφοντας την διαδικασία αγοραπωλησίας τους. Αντλεί πολύτιμες πληροφορίες από τεχνικές και εμπορικές παραμέτρους που συνεχώς μεταβάλουν την οικονομική...

Αυτοκίνητα-ευκαιρίες: Το τμήμα μεταχειρισμένων - κατασχεμένων αυτοκινήτων της Eurobank δίνει αυτοκίνητα με 600-800 ευρώ! Ελέγξτε αν αξίζουν με 45 ευρώ παίρνοντας 10σέλιδη τεχνική αναφορά!

Το τμήμα μεταχειρισμένων - κατασχεμένων αυτοκινήτων της Eurobank δίνει αυτοκίνητα με 600-800 ευρώ! Το αρμόδιο τμήμα μεταχειρισμένων - κατασχεμένων αυτοκινήτων της Eurobank δίνει προς πώληση νέα αυτοκίνητα-προσφορές με πολύ χαμηλές τιμές και πού ξέρεις με λϊγο καλό ψάξιμο - και αρκετή τύχη -  ίσως βρείς αυτό που σε ενδιαφέρει χωρίς να πονέσει ιδιαίτερα η τσέπη σου...