Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες της «Η« οι καταθέσεις πινακίδων κυκλοφορίας έσπασαν κάθε ρεκόρ καταγράφοντας αύξηση 114% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2010 όποτε και κατατέθηκαν 170.000 πινακίδες. Τέλος σε σχέση με το 2009 η αύξηση στις καταθέσεις πινακίδων ανήλθε σε 63,6% καθώς τότε τα «Πράσινα Τέλη» οδήγησαν σε προσωρινή ακινησία 210.000 οχήματα.
Περισσότεροι από...
365.000 ιδιοκτήτες αυτοκινήτων κατέθεσαν τις πινακίδες κυκλοφορίας των οχημάτων τους μέχρι τις αρχές του 2012, χωρίς ακόμη να έχει ολοκληρωθεί η συλλογή των στοιχείων από όλη την Ελλάδα, ανεβάζοντας συνεχώς τον αριθμό, ώστε να γλιτώσουν από τα υπέρογκα Τέλη αλλά και τα πολύ υψηλά τεκμήρια διαβίωσης.
Greek Statistics!
Μέσα σε 3 χρόνια 745.000 ιδιοκτήτες αυτοκινήτων έχουν καταθέσει τις πινακίδες κυκλοφορίας των οχημάτων τους τη στιγμή που στην αγορά το αντίστιχο διάστημα έχουν εισέλθει σε κυκλοφορία 459.818 οχήματα. Με μια απλή αφαίρεση το αποτέλεσμα δείχνει πως 285.182 οχήματα βγήκαν εκτός κυκλοφορίας τα 3 τελευταία χρόνια. Ωστόσο ο εν λόγο αριθμός αυξάνεται ραγδαία αν συνυπολογίσει κανείς πως στα 3 τελευταία χρόνια οδηγήθηκαν στα Κέντρα Ανακύκλωσης της Εναλλκτικής Διαχείρισης Οχημάτων Ελλάδος 310.000 οχήματα. Οπότε περίπου 600.000 οχήματα έχουν τεθεί εκτός κυκλοφορίας ή έχουν αποσυρθεί από το 2009 έως και το 2011.
Στην Ελλάδα σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του κράτους το 2011 κυκλοφορούσαν 6.340.000 οχήματα και οι ιδιοκτήτες των οποίων κατέβαλαν τα Τέλη Κυκλοφορίας του 2011 ενώ για το 2012 σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία μόλις 5.900.000 κάτοχοι οχημάτων κατέβαλαν το ποσό που τους αναλογεί για τα Τέλη Κυκλοφορίας της χρονιάς που διανύουμε.
Οπότε 440.000 κάτοιχοι οχημάτων δεν κατέβαλαν τα Τέλη Κυκλοφορίας του 2012. Αν ωστόσο αναλογιστεί κανείς πως το 2011 κατατέθηκαν 365.000 πινακίδες κυκλοφορίας και οδηγήθηκαν στα κέντρα Ανακύκλωσης της ΕΔΟΕ 108.068 οχήματα τότε εύκολα επιβεβαιώνονται τα στοιχεία του Κράτους καθώς οι ακριβείς αριθμοί προκύπτουν μαζί με τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα οχήματα.
Ωστόσο σύμφωνα με τα στοιχεία τα έσοδα από τα Τέλη Κυκλοφορίας αν διατηρούνταν στην κυκλοφορία τα 6,3 εκατ. οχήματα και με δεδομένη την αύξηση των Τελών Κυκλοφορίας κατά μέσο όρο 8% θα είχαμε την αύξηση στα Τέλη του 2012. Ωστόσο με δεδομένη την “απόσυρση” από την κυκλοφορία 440.000 οχημάτων τα έσοδα από τα Τέλη θα έπρεπε να κυμαίνονταν στο 1,1 δισ. ευρώ αντί 1,2 δισ. ευρώ...
Βέβαια θα πρέπει να τονίσουμε πως τα περισσότερα οχήματα με κινητήρες άνω των 2 λίτρων έχουν οδηγηθεί σε “προσωρινή” ακινησία γεγονός που μειώνει κατά πολύ τα έσοδα στον προϋπολογισμό των Τελών του 2012...
Eπίσης όσα αυτοκίνητα ταξινομήθηκαν από το Νοέμβριο του 2010 και μετά τα Τέλη Κυκλοφορίας υπολογίζονται βάσει των εκπομπών ρύπων γεγονός το οποίο έχει μειώσει πάρα πολύ τα έσοδα καθώς πάρα πολλά μοντέλα εξαιτίας των πολύ χαμηλών ρύπων δεν καταβάλλουν καθόλου Τέλη...
Αύξηση εξαγωγών
Τον αριθμό ρεκόρ των 15.000 οχημάτων άγγιξαν οι εξαγωγές μεταχειρισμένων ΙΧ το 2011 τη στιγμή που τα προηγούμενα χρόνια διατηρούνταν μεταξύ 700 και 1.500 οχημάτων. Ωστόσο το γεγονός αυτό απορρέει από τις μαζικές εξαγωγές που πραγματοποίησαν οι έμποροι αυτοκινήτων αλλά και οι τράπεζες προς εμπορίες αυτοκινήτων του εξωτερικού αλλά και προς Τρίτες Χώρες. Μάλιστα σύμφωνα με εκτιμήσεις αναλυτών της αγοράς το φαινόμενο των εξαγωγών μεταχειρισμένων ΙΧ κυρίως υψηλού κυβισμού αναμένεται να συνεχιστεί και κατά τη διάρκεια όλου του 2012 καθώς τα Τεκμήρια Διαβίωσης αλλά και τα Υψηλά Τέλη Κυκλοφορίας έχουν ρίξει το αγοραστικό ενδιαφέρον των καταναλωτών προς την συγκεκριμένη κατηγορία οχημάτων τα οποία δεν έχουν καμία απολύτως αξία στην εγχώρια αγορά.
Ακινησίες ΙΧ
Από 1/11/2009 Από 1/11/2010 Από 1/11/11
έως 30/10/2010 έως 30/10/2011 έως 20/2/12
210.000 170.000 365.000 *
Συνεχώς αυξάνεται ο αριθμός
Συγκριτικός πίνακας καταβολής Τελών 2011-2012
Ετος Ιδιοκτήτες Εσοδα
Καταβολή Τελών 2011 6.340.000 1.150.800.000 ευρώ
Καταβολή Τελών 2012 5.900.000 1.201.260.000 ευρώ*
* Σύμφωνα με δηλώσεις κυβερνητικού στελέχους