Στη φετινή Έκθεση Αυτοκινήτου στη Γενεύη θα κάνει την πρώτη του εμφάνιση ενώπιον του κοινού το νέο Fiat Freemont, το οποίο θα αρχίσει να πωλείται μέσα στο δεύτερο εξάμηνο του 2011. Το Freemont είναι «χτισμένο» πάνω στη βάση του Dodge Journey και είναι το πρώτο μοντέλο της Fiat που πηγάζει από τη συνεργασία με το Chrysler Group. Θα παράγεται δε στο εργοστάσιο του Μεξικού στην Toluca, εκεί όπου κατασκευάζεται και το 500 για την αγορά των ΗΠΑ.
Το όνομα του νέου μοντέλου δημιουργεί μια αίσθηση ελευθερίας, τη χαρά της ζωής στη Φύση, της περιπέτειας και της δυνατότητας αντιμετώπισης οποιουδήποτε προβλήματος μπορεί να εμφανιστεί στην καθημερινότητα. Το Fiat Freemont είναι ...
στην πραγματικότητα σχεδιασμένο για να ικανοποιεί αντικρουόμενες αλλά και σύνθετες ανάγκες, όπως έχουν οι οικογένειες και όσοι θέλουν ένα ευρύχωρο αυτοκίνητο, είτε γιατί ζουν έντονα την κάθε μέρα είτε γιατί χρησιμοποιούν έντονα τον ελεύθερο χρόνο του Σαββατοκύριακου.
στην πραγματικότητα σχεδιασμένο για να ικανοποιεί αντικρουόμενες αλλά και σύνθετες ανάγκες, όπως έχουν οι οικογένειες και όσοι θέλουν ένα ευρύχωρο αυτοκίνητο, είτε γιατί ζουν έντονα την κάθε μέρα είτε γιατί χρησιμοποιούν έντονα τον ελεύθερο χρόνο του Σαββατοκύριακου.
Το αυτοκίνητο συνδυάζει πολυμορφικότητα και πρακτικότητα με το δικό του ξεχωριστό, κομψό και αυθεντικό στιλ. Οι διαστάσεις του (μήκος 489 cm, πλάτος 188 cm και ύψος 172 cm) εγγυώνται μεγάλη εσωτερική ευρυχωρία, ενώ το μεταξόνιο είναι το καλύτερο της κατηγορίας (289 cm). Το Fiat Freemont εγγυάται μεγάλους χώρους, άνεση και πολυμορφικότητα στα 7 στάνταρ καθίσματά του, με την τρίτη σειρά καθισμάτων να είναι εξαιρετικά προσβάσιμη, λόγω του γεγονότος ότι οι πόρτες πίσω ανοίγουν σε γωνία 90°. Τα καθίσματα της τρίτης σειράς πέφτουν με ένα απλό άγγιγμα κι εξαφανίζονται κάτω από το πάτωμα, δημιουργώντας έτσι έναν άνετο χώρο φόρτωσης. Τα καθίσματα της δεύτερης σειράς είναι τοποθετημένα ψηλότερα από τα εμπρός ενώ και το ίδιο ισχύει και για την τρίτη σειρά καθισμάτων, προσφέροντας έτσι τη μέγιστη δυνατή ορατότητα στους επιβάτες.
Τα καθίσματα της δεύτερης σειράς μπορούν επίσης να εξοπλιστούν με ένα καινοτόμο σύστημα με «μαξιλαράκι» (booster) για τα παιδιά, που εξασφαλίζει ότι κάθονται σωστά, με τη σωστή γεωμετρία στις ζώνες ασφαλείας και εγγυάται την ασφάλεια, την πρακτικότητα και την άνεση. Η άνεση στο εσωτερικό είναι επίσης εξασφαλισμένη με μια κορυφαία θέση οδήγησης, ευρύχωρα και εργονομικά καθίσματα, πληθώρα αποθηκευτικών χώρων, ένα γενναιόδωρο χώρο αποσκευών με δυο διαμερίσματα και επίπεδη πλατφόρμα φόρτωσης, η χωρητικότητα του οποίου μπορεί να φτάσει μέχρι τα 1.461 λίτρα.
Το αυτοκίνητο διαθέτει ένα ξεχωριστό, πολύ ανεξάρτητο και δυναμικό σχεδιασμό με «μυώδεις» γραμμές με νέα γρίλια και τη νέα οικογένεια προφυλακτήρων της εταιρίας. Το πίσω μέρος έχει επανασχεδιαστεί με την υιοθέτηση νέου προφυλακτήρα και φώτων με LED.
Ο χώρος για τους επιβάτες, σχεδιασμένος από την αρχή, έχει σύγχρονο ντιζάιν και μαλακά υλικά. Στα χαρακτηριστικά του περιλαμβάνεται και το οδηγοκεντρικό ταμπλό με λεπτομέρειες χρωμίου, ένας εντελώς νέος πίνακας οργάνων, μια δυναμική κι ελκυστική κεντρική κονσόλα κι ένα καινοτόμο σύστημα πληροφοριών με μια έγχρωμη μεγάλη οθόνη αφής.
Για να απλοποιηθούν οι επιλογές και η διαδικασία αγοράς, το αυτοκίνητο θα είναι διαθέσιμο μόνο σε δύο εκδόσεις, οι οποίες απευθύνονται σε διαφορετικούς τύπους υποψηφίων πελατών. Το επίπεδο εξοπλισμού και στις δυο περιπτώσεις είναι εξόχως ανταγωνιστικό. Και οι δυο εκδόσεις θα προσφέρουν 7 θέσεις, αυτόματο κλιματιστικό σύστημα τριών ζωνών, σύστημα εισόδου χωρίς κλειδί, cruise control, αναβαθμισμένο υπολογιστή ταξιδιού, σύστημα που μετράει και μεταφέρει στην οθόνη την πίεση των ελαστικών (TPMS), φώτα ομίχλης και touchscreen ραδιόφωνο με έγχρωμη οθόνη και χειριστήρια πάνω στο τιμόνι. Η πιο «αστική» έκδοση θα περιλαμβάνει στον εξοπλισμό της ζάντες αλουμινίου 17”, touchscreen ραδιόφωνο με οθόνη 8,4 ιντσών, κάρτα SD και DVD reader, σύστημα Bluetooth, αισθητήρες παρκαρίσματος στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου, αναδιπλούμενους καθρέφτες, αυτόματη λειτουργία των φώτων, σκούρα πίσω παράθυρα και μπάρες οροφής.
Το Freemont θα είναι προσθιοκίνητο και θα είναι εξοπλισμένο με ένα 2λιτρο κινητήρα diesel MultiJet σε δυο εκδόσεις (με 140 ή 170 ίππους) κι ένα χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων. Αργότερα, το αυτοκίνητο θα είναι επίσης διαθέσιμο και σε εκδόσεις 4x4 με ισχύ 170 ίππων από τον 2.0 MultiJet και με ισχύ 276 ίππων από τον βενζινοκινητήρα 3.6 V6, ενώ και οι δύο αυτές εκδόσεις θα συνδυάζονται αποκλειστικά με αυτόματο σύστημα μετάδοσης. Με την εξαίρεση του δυνατού κινητήρα 3.6 της οικογένειας Pentastar του Chrysler Group και το αυτόματο κιβώτιο με το οποίο αυτός θα συνεργάζεται, όλες οι κινητήριες μονάδες είναι σχεδιασμένες και παράγονται από την FPT (Fiat PowerTrain Technologies).
Οι δυναμικές επιδόσεις του αυτοκινήτου έχουν επίσης δεχτεί φυσικά τη φροντίδα και την ανάλογη βελτίωση από το τμήμα Fiat Εngineering, το οποίο έχει εξελίξει μια ειδική ρύθμιση των αναρτήσεων και του τιμονιού για ακριβέστερη συμπεριφορά και καλύτερη αίσθηση. Η άνεση είναι επίσης εγγυημένη από τις σημαντικές βελτιώσεις στην ηχομόνωση της καμπίνας των επιβατών. Η ασφάλεια είναι κορυφαίου επιπέδου, με 7 αερόσακους, σύστημα ABS με Brake Assist, σύστημα ελέγχου ευστάθειας (ESP) με Hill-Holder και ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου παρέκκλισης οχήματος (ERM) στάνταρ σε όλα τα αυτοκίνητα.