ΑΡΝΗΤΙΚΗ πορεία ακολούθησε για το 2009 η ιταλική αυτοκινητοβιομηχανία Fiat, καθώς ανακοίνωσε ότι είχε συνολικές ζημίες ύψους 800 εκατ. ευρώ, έναντι κερδών 1,7 δισ. ευρώ το 2008. Οι ζημίες αποδόθηκαν στις εξ ανάγκης απομειώσεις ενεργητικού σε κάποιες μονάδες της αλλά και στις υψηλές δαπάνες για αναδιοργάνωση, κυρίως στην αμερικανική Chrysler, της οποίας μερίδιο αγόρασε πέρυσι.
Σε ό,τι αφορά το δ'Α τρίμηνο του 2009 –για το οποίο ο όμιλος έδωσε στη δημοσιότητα περισσότερο λεπτομερή στοιχεία– η Fiat είχε ζημίες 281 εκατ. ευρώ, ενώ στο ίδιο διάστημα του 2008 είχε εμφανίσει κέρδη ύψους 163 εκατ. ευρώ. Ο συνολικός κύκλος εργασιών τριμήνου υποχώρησε κατά 3,6% στα 13,6 δισ. ευρώ. Η μονάδα παραγωγής αυτοκινήτων είχε θετική πορεία, με τον κύκλο εργασιών της να ενισχύεται κατά 23% (πάντα στο δ'Α τρίμηνο), ενώ αντίθετα η θυγατρική CNH, δηλαδή η μονάδα παραγωγής εξοπλισμού κατασκευών αλλά και μηχανημάτων που χρησιμοποιούντα στον αγροτικό τομέα, είδε τον κύκλο εργασιών της να υποχωρεί κατά 22%. Οι πωλήσεις στη μονάδα κατασκευής φορτηγών και επαγγελματικών οχημάτων Iveco σημείωσαν πτώση της τάξης του 8%.
Το εμπορικό κέρδος (trading) της ιταλικής εταιρίας –ένα μέγεθος το οποίο παρακολουθείται «στενά» από τις αγορές– υποχώρησε στα 488 εκατ. ευρώ, έναντι 663 εκατ. που ήταν στο δ'Α τρίμηνο του 2008. Για το σύνολο του 2009, το εμπορικό κέρδος στις μονάδες κατασκευής οχημάτων Fiat, Maserati, Alfa Romeo, Lancia και Ferrari έφθασε στο 1,06 δισ. ευρώ, κατορθώνοντας να ξεπεράσει τον στόχο που είχε θέσει ο όμιλος για εμπορικό κέρδος ενός δισ. ευρώ, αλλά διαμορφούμενο πολύ χαμηλότερα από τα 3,36 δισ. που είχε «κατακτήσει» το 2008.
Θετικό για τη Fiat θεωρείται το γεγονός ότι το συνολικό της χρέος για το 2009 μειώθηκε στα 4,4 δισ. ευρώ, από 5,9 δισ. ευρώ που ήταν το 2008. Η εταιρία θα προσφέρει συνολικό μέρισμα στους μετόχους της ύψους 237 εκατ. ευρώ για το 2009.
Πάντως ο ιταλικός όμιλος εμφανίστηκε συγκρατημένα αισιόδοξος για την πορεία του εντός του 2010. Οπως τονίζεται σε ανακοίνωσή του «αναμένουμε βελτίωση των μεγεθών μας σε σύγκριση με το 2009. Μοναδική εξαίρεση αποτελεί η μονάδα παραγωγής αυτοκινήτων καθώς η πορεία της θα εξαρτηθεί από τη διατήρηση των προγραμμάτων στήριξης για τον κλάδο και αυτών της απόσυρσης οχημάτων, τουλάχιστον στις αγορές της Δ. Ευρώπης». Για φέτος η Fiat στοχεύει σε κύκλο εργασιών μεταξύ 52 και 53 δισ. ευρώ, εμπορικό κέρδος 1,5 δισ. ευρώ και καθαρά κέρδη μεταξύ 200 και 300 εκατ. ευρώ.
www.express.gr