Η Opel κυρίαρχη στον αγώνα του FIA ERC Junior στα Καρπάθια Όρη με νικητή τον επίσημο οδηγό της Opel Jari Huttunen με το εργοστασιακό ADAM R2
Η Opel κυρίαρχη στον αγώνα του FIA ERC Junior στα Καρπάθια Όρη με νικητή τον επίσημο οδηγό της Opel Jari Huttunen με το εργοστασιακό ADAM R2 |
Ο Φινλανδός Jari Huttunen (23 ετών από το Kiuruvesi) και ο συνοδηγός του Antti Linnaketo οδήγησαν το εργοστασιακό ADAM R2 στην πρώτη του νίκη στο Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Νέων. Οι νικητές του περσινού ADAC Opel Rallye Cup διατήρησαν τον έλεγχο του δύσκολου ασφάλτινου αγώνα στην περιοχή της πόλης Rzeszów, στις παρυφές των Καρπαθίων Ορέων, στο νοτιοανατολικό άκρο της Πολωνίας, πετυχαίνοντας τον ταχύτερο χρόνο σε εννέα από τις έντεκα ειδικές διαδρομές. Στο τέλος ‘έχτισαν’ μία διαφορά δυόμισι σχεδόν λεπτών από το δεύτερο πλήρωμα. Χάρη στις νίκες του και στα δύο σκέλη του αγώνα και στους επτά βαθμούς που αποκόμισε σε κάθε σκέλος, ο Huttunen πήρε τους 39 διαθέσιμους βαθμούς που αντιστοιχούν σε κάθε αγώνα του Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος. Στη συνολική βαθμολογία του FIA ERC Junior U27, ο ήρεμος Φινλανδός είναι τώρα δεύτερος, πίσω από τον team mate του, Chris Ingram.
«Ήταν ένα απίστευτα σκληρό ράλι», δήλωσε ο Huttunen στον τερματισμό. «Οι διαδρομές ήταν εξαιρετικά στενές, αλλά τρομερά γρήγορες. Το παραμικρό λάθος μπορούσε να φέρει την καταστροφή – όπως αποδείχτηκε την πρώτη μέρα με τόσα ατυχήματα. Πάνω απ’ όλα είμαι χαρούμενος που ο Antti κι εγώ κάναμε έναν αλάνθαστο αγώνα και καταφέραμε τελικά να πάρουμε την πρώτη μας νίκη στο Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Junior, χωρίς σοβαρά προβλήματα σε κανένα από τα δύο σκέλη. Το ADAM R2 λειτούργησε σαν ρολόι και οι μηχανικοί μου στην ADAC Opel Rallye Junior Team έκαναν εξαιρετική δουλειά όπως πάντα. Δεν θα με πείραζε καθόλου να συνεχίζαμε με τον ίδιο τρόπο».
Τα σχόλια του Ingram για την εμπειρία του στο Rzeszów ήταν λιγότερο ενθουσιώδη. O 23χρονος οδηγός από το Μάντσεστερ και ο συνοδηγός του Elliott Edmondson αντιμετώπισαν αρκετά προβλήματα. Σε δύο ειδικές διαδρομές αναγκάστηκαν να σταματήσουν λόγω ατυχημάτων που συνέβησαν μπροστά τους με αποτέλεσμα να χάσουν χρόνο. Επιπλέον, χρειάστηκε να αντικαταστήσουν την κεντρική μονάδα ελέγχου στην τέταρτη ειδική διαδρομή ενώ δέχτηκαν ποινή ενός λεπτού για καθυστέρηση στο κοντρόλ της ειδικής διαδρομής 10, λόγω του ότι το ADAM R2 δεν έπαιρνε μπροστά. Τουλάχιστον ήταν το μόνο πλήρωμα που κέρδισε ειδική διαδρομή πέρα από τον Huttunen. Ο Ingram είχε σχεδόν εξασφαλισμένο από την αρχή του αγώνα τον άτυπο τίτλο του «Πρωταθλητή της μισής σεζόν» στο Junior European Championship.
«Τι αγώνας», δήλωσε ο Πρωταθλητής Ευρώπης ERC3 με έναν αναστεναγμό στον τερματισμό, όπου αρκέστηκε στην όγδοη θέση. «Ήταν ξεκάθαρο από την πρώτη κιόλας ημέρα ότι αυτός ο αγώνας θα ήταν μία άσκηση ελέγχου ζημιών. Ελπίζω να έχουμε εξαντλήσει όλη την κακή μας τύχη γι’ αυτή την αγωνιστική περίοδο στο συγκεκριμένο ράλι. Όμως πέραν αυτού, τα συγχαρητήριά μου στον Jari! Έκανε εξαιρετική δουλειά και, ακόμη κι αν δεν είχαμε προβλήματα, θα ήταν δύσκολο να το νικήσουμε. Νομίζω ότι θα έχουμε μία συναρπαστική μάχη μαζί του μέχρι το τέλος της χρονιάς».
Στη συνολική κατάταξη του FIA ERC Junior U27, η βαθμολογική υπεροχή του Ingram έχει περιοριστεί στους οκτώ βαθμούς. Όμως δεδομένου ότι μόνο τέσσερα αποτελέσματα από έξι αγώνες προσμετρούν στην τελική κατάταξη, η προσωρινή κατάταξη είναι μόνο ενδεικτική. Με δεδομένη την τεράστια δυναμική του οδηγού και του αυτοκινήτου, κατά πάσα πιθανότητα τα αποτελέσματα του ράλι Rzeszów θα ξεπεραστούν από τον Ingram. Ο τοπικός οδηγός Aleks Zawada ολοκλήρωσε το ράλι της πατρίδας του στην τρίτη θέση με το ιδιωτικό ADAM R2, χαρίζοντας στην Opel ένα ιδανικό 1-2-3 στη συνολική κατάταξη. Τώρα βρίσκεται 21 βαθμούς πίσω από τον επικεφαλής Ingram.
Η Ιταλίδα οδηγός της Opel Junior, Tamara Molinaro, είχε επίσης έναν επεισοδιακό αγώνα. Η 19χρονη από την πόλη Moltrasio που βρίσκεται στην ακτή της λίμνης Como, στερήθηκε αγωνιστικό χρόνο την πρώτη ημέρα, αφού τρεις από τις πέντε ειδικές διαδρομές ακυρώθηκαν ή διακόπηκαν λόγω ατυχημάτων που συνέβησαν σε προπορευόμενα οχήματα. «Αυτό με δυσκόλεψε ακόμη περισσότερο να βρω το ρυθμό μου στις εξαιρετικά απαιτητικές πλαγιές. Τη δεύτερη μέρα συνειδητοποίησα ότι το να ρισκάρουμε δεν θα ήταν η καλύτερη στρατηγική. Είμαι χαρούμενη που τερματίσαμε αυτό τον απίστευτο αγώνα», δήλωσε η Molinaro, η οποία πήρε πολύτιμους βαθμούς χάρη στην έβδομη θέση της και τώρα βρίσκεται στην έβδομη θέση της γενικής κατάταξης με 34 βαθμούς. Επιπλέον, κατέκτησε και τη δεύτερη νίκη της χρονιάς στο ERC Ladies’ Trophy.
Το δεύτερο μέρος της αγωνιστικής περιόδου για το FIA ERC Junior ξεκινά στις 25 με 27 Αυγούστου από το παραδοσιακό Barum Czech Rally Zlín. Όμως πριν από το συγκεκριμένο αγώνα, οι εργοστασιακοί Huttunen και Molinaro θα βρεθούν στην εκκίνηση του γερμανικού γύρου του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλι της FIA (WRC), στο ADAC Rallye Deutschland, το οποίο θα διεξαχθεί από τις 17 έως τις 20 Αυγούστου.