Krüger: Προχωράμε αποφασιστικά με ‘τελικές ταχύτητες’ προς την ηλεκτρική μετακίνηση. |
«Η Βιωσιμότητα αποτελεί ‘συστατικό’ μας όπως και η Γνήσια Οδηγική Απόλαυση. Με την BMW i, ήμασταν ο πρώτος Γερμανός Κατασκευαστής Αυτοκινήτων που δήλωσε σαφή δέσμευση στην ηλεκτρική μετακίνηση», εξήγησε ο Πρόεδρος Δ.Σ. της BMW AG Harald Kr ü ger. «Όμως παράλληλα με το συναίσθημα και την απόλαυση, είμαστε πεπεισμένοι ότι η μελλοντική μετακίνηση πρέπει να είναι βιώσιμη. Διανύουμε τη μεταβατική περίοδο με μεγάλες ταχύτητες και αποφασιστικότητα και έχουμε λανσάρει περισσότερα ηλεκτρικά μοντέλα από οποιονδήποτε εδραιωμένο ανταγωνιστή μας».
Ωστόσο, ο εξηλεκτρισμός δεν είναι η μοναδική βιώσιμη λύση στον τομέα αυτό: «Η μελλοντική μετακίνηση θα εξαρτηθεί αναμφισβήτητα και από προηγμένους κινητήρες diesel», δήλωσε ο Krüger, «επειδή η προστασία του περιβάλλοντος έχει αρκετές διαστάσεις: μία από αυτές είναι η μάχη κατά της κλιματικής αλλαγής».
Οι σύγχρονοι, αποδοτικοί πετρελαιοκινητήρες διασφαλίζουν χαμηλότερες εκπομπές CO2 και επομένως συμβάλλουν σημαντικά στην προστασία του περιβάλλοντος. Επιπλέον, σε ό,τι αφορά τις ανεπιθύμητες εκπομπές ρύπων, οι κινητήρες diesel είναι εξίσου καθαροί ή ακόμα καθαρότεροι από τους βενζινοκινητήρες. Αυτό μπορεί να λεχθεί με σιγουριά για τα μικροσωματίδια, τους υδρογονάνθρακες και τις εκπομπές του μονοξειδίου του άνθρακα, που σημαίνει ότι τα τρία από τα τέσσερα σημαντικότερα θέματα ρυπογόνων ουσιών έχουν επιλυθεί και δεν έχουν πλέον αρνητικές επιπτώσεις στην ποιότητα του αέρα. Αυτός είναι ο λόγος που το BMW Group απαιτεί αντικειμενικό διάλογο βασισμένο σε γεγονότα και επιστημονικά τεκμηριωμένα στοιχεία.
Στο πλαίσιο αυτό, το BMW Group υποστηρίζει τα ολοκληρωμένα μέτρα του “National Diesel Forum” με στόχο την περαιτέρω βελτίωση της ποιότητας του αέρα στις πόλεις.
Επιπλέον αυτών των μέτρων, το BMW Group προετοιμάζει την Πανευρωπαϊκή καμπάνια ανανέωσης στόλου που θα έχει θετική επίδραση στους πόρους, το κλίμα και το περιβάλλον γενικότερα. Αρχικά, μέχρι τις 31 Δεκεμβρίου 2017, στα οχήματα diesel που πληρούν τις προδιαγραφές Euro 4 ή ακόμα χαμηλότερες θα χορηγηθεί ένα περιβαλλοντικό bonus αξίας έως €2.000 (το ποσό εξαρτάται από το μοντέλο που θα αγοράσουν) όταν ανταλλάξουν το όχημά τους και αγοράσουν ένα νέο μοντέλο BMW ή MINI. Το όχημα που θα επιλέξουν για αντικατάσταση πρέπει να είναι είτε BMW i3, plug-in υβριδικό ή όχημα προδιαγραφών Euro 6 με εκπομπές CO2 έως 130 g / km (στον κύκλο NEDC). Αυτή η ειδική καμπάνια θα ξεκινήσει σύντομα, σίγουρα πριν από τα τέλη Αυγούστου. Το bonus δίδεται έξτρα σε οποιαδήποτε άλλα κίνητρα της κυβέρνησης.
Κατά μέσο όρο σε όλο το στόλο, τα οχήματα diesel του BMW Group εκπέμπουν 40% λιγότερα οξείδια του αζώτου NOX από το Γερμανικό μέσο όρο, σύμφωνα με έκθεση του Γερμανικού Υπουργείου Περιβάλλοντος τον Απρίλιο του 2017. Αυτές οι εξαιρετικές τιμές ισχύουν τόσο για τα οχήματα Euro 5 όσο και για τα Euro 6. Επιπλέον, η εμπειρία που έχει αποκτηθεί από την οδήγηση σε πραγματικές συνθήκες από το 2010 έως το 2015 σημαίνει ότι το BMW Group μπορεί να προσφέρει ένα βελτιστοποιημένο σύστημα επεξεργασίας καυσαερίων για τα 225.000 μοντέλα Euro 5 που κυκλοφορούν αυτή τη στιγμή στους Γερμανικούς δρόμους – ασφαλώς χωρίς έξτρα κόστος για τον πελάτη.
Πέραν αυτού, το BMW Group έχει επενδύσει στο ταμείο Sustainable Urban Mobility και χρησιμοποιεί τις ευκαιρίες που προσφέρει η ψηφιοποίηση για την υποστήριξη μεγάλων πόλεων με σκοπό την καλύτερη διαχείριση αυξημένων όγκων κυκλοφορίας, μειώνοντας επομένως τις εκπομπές ρύπων. Με πρωτοβουλίες όπως η στρατηγική συνεργασία με το Αμβούργο για την εξάπλωση της ηλεκτρικής μετακίνησης και το ερευνητικό project “City2Share” με το Μόναχο και το Αμβούργο, το BMW Group εντείνει το διάλογο με τις δημοτικές αρχές προκειμένου να δημιουργηθούν καλύτερες προϋποθέσεις για επέκταση της ηλεκτρικής μετακίνησης και της κοινοχρησίας οχημάτων (car-sharing).
Αναφορικά με την τρέχουσα αντιπαράθεση πάνω στους κινητήρες diesel, ο Krüger δήλωσε: «Επί μία διετία σχεδόν, η τεχνολογία diesel που είναι προηγμένη, άκρως αποδοτική και δημοφιλής μεταξύ των πελατών, δυσφημίζεται ανοιχτά και σκόπιμα. Αυτό έχει προκαλέσει τρομερή αβεβαιότητα μεταξύ εκατομμυρίων οδηγών και δε θα μας οδηγήσει πουθενά. Η Γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία θα παραμείνει ισχυρή στην καινοτομία: εμείς θα προσφέρουμε λύσεις μετακίνησης για το μέλλον».
Το BMW Group έχει καταστήσει σαφές κατ’ επανάληψη ότι οι τεχνολογίες επεξεργασίας καυσαερίων που διαθέτει, είναι πολύ διαφορετικές από τις υπόλοιπες της αγοράς και η εταιρία εξακολουθεί να αναζητά πραγματικούς ανταγωνιστές στον τομέα αυτό. Η εταιρία απορρίπτει κατηγορηματικά τους ισχυρισμούς ορισμένων μέσων ενημέρωσης περί χρήσης τεχνολογίας που δε συμμορφώνεται με τους κανονισμούς σε συστήματα επεξεργασίας καυσαερίων. «Επίσημες έρευνες στην εγχώρια αγορά και στο εξωτερικό επιβεβαιώνουν ότι τα οχήματα του BMW Group δεν είναι ‘πειραγμένα’ για τους σκοπούς των δοκιμών», εξήγησε ο Krüger.
Πέρα από τη συνεχή βελτιστοποίηση του κινητήρα εσωτερικής καύσης, το BMW Group προχωρά αποφασιστικά με την εξάπλωση της ηλεκτρικής μετακίνησης. Στο μέλλον, ευέλικτες αρχιτεκτονικές οχημάτων και εγκαταστάσεις παραγωγής θα επιτρέπουν στο BMW Group να αποφασίζει πολύ σύντομα τα είδη των μοντέλων και τον όγκο παραγωγής με κάθε τύπο συστήματος κίνησης: πολύ αποδοτικά με κινητήρα καύσης, plug-in υβριδικά ή πλήρως ηλεκτρικά.
Το 2017, το BMW Group εκτιμά ότι οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων θα ξεπεράσουν τις 100.000 για πρώτη φορά σε μία χρονιά, ένα νούμερο στο οποίο θα συμβάλλουν τα πλήρως ηλεκτρικά BMW i3, BMW i8, τα plug-in υβριδικά της BMW iPerformance και το plug-in υβριδικό MINI Countryman. Η γκάμα ηλεκτρικών οχημάτων της εταιρίας περιλαμβάνει αυτή τη στιγμή εννέα ηλεκτροκίνητα μοντέλα και το 2018 θα προστεθεί το νέο BMW i8 Roadster. Αμέσως μετά, λύσεις οχημάτων μπαταρίας θα λανσαριστούν στις βασικές μάρκες του BMW Group, με το Εργοστάσιο της Οξφόρδης να ξεκινά την παραγωγή του τροφοδοτούμενο με μπαταρία MINI το 2019, και το BMW X3 (που θα κινείται μόνο με μπαταρία) να ακολουθεί το 2020. Το 2021, θα λανσαριστεί το πλήρως ηλεκτρικό BMW iNEXT που θα αποτελέσει τη νέα τεχνολογική αιχμή του δόρατος του BMW Group. Αυτό θα κατασκευάζεται στο εργοστάσιο του Dingolfing – μία απόφαση που υπογραμμίζει τη σημασία της Γερμανίας ως βάση για μελλοντικές τεχνολογίες και πρότυπο κέντρο για την ηλεκτρική μετακίνηση.