Υποδοχή ήρωα σε αστικό λεωφορείο; Κι όμως, συνέβη στο Χαϊδάρι όταν έφτασε το πρώτο θρυλικό μπλε λεωφορείο. Από που βγήκε η φράση «τέρμα τα δίφραγκα»...
Οι κάτοικοι της περιοχής νέοι, ηλικιωμένοι, παιδιά- είχαν συγκεντρωθεί στην πλατεία Ηρώων για να «καλωσορίσουν» την πρώτη διαδρομή του λεωφορείου με τον αριθμό 100 που έκανε την διαδρομή Αθήνα- Κέντρο Χαϊδάρι το 1960. Ο οδηγός Ηλίας Τασούλης με τον εισπράκτορα Τάσο Παράσχο πέρασαν στην ιστορία με το θρυλικό μπλε λεωφορείο με τον αριθμό 100. Ήρθαν από την Ιερά οδό στη σημερινή οδό Καραϊσκάκη (πρώην Λ. Κωνσταντίνου). Τα πρόσωπά των κατοίκων, όπως φαίνεται στη φωτογραφία,...
έλαμπαν από χαρά και θαυμασμό, σαν να υποδέχονταν ένα τιμώμενο πρόσωπο ή ένα σταρ της εποχής. Μετά από αρκετό καιρό η διαδρομή άλλαξε, ο αριθμός έγινε 177 αλλά η σύνδεση των κατοίκων του Κέντρου Χαϊδαρίου με τη πλατεία Κουμουνδούρου συνεχίστηκε με άλλους αριθμούς.
Η φωτογραφία αυτή ξυπνά τις αναμνήσεις της Αθήνας των δεκαετιών του ’50 και του ‘60, όπου τα μπλε λεωφορεία μάρκας Σκάνια Βάμπις, Σκόντα, Βόλβο κι αργότερα Βritish Leyland και ΗΙΝΟ, κυριαρχούσαν στους αθηναϊκούς δρόμους. Τότε που οι τυχεροί με Ι.Χ ήταν λίγοι και οι μετακινήσεις γίνονταν κυρίως με τα λεωφορεία. Τα μπλε αστικά λεωφορεία είχαν τη μηχανή «κρυμμένη» μέσα σε μπλε καπιτονέ δερμάτινα καλύμματα δίπλα στον οδηγό και αγκομαχούσαν κάθε φορά που έπαιρναν μπρος. Αν τύχαινε όμως καμιά φορά και είχαν μια θέση μπροστά δεξιά, δίπλα στη μηχανή, ο ήχος πλέον χανόταν μέσα στο ταξίδι της πόλης, που τη χάζευες από το μπροστινό τζάμι. Τον χειμώνα το κουβούκλιο της μηχανής ήταν ένας προνομιακός χώρος, καθώς οποίος προλάβαινε να πιάσει θέση δίπλα, ζεσταινόταν από την υπερθέρμανση του κινητήρα. Γραμμή Ν.Ιωνίας. Λεωφορείο με εισπράκτορα και μικρόφωνο. Εισπράκτορας μπλε λεωφορείου. Ο πρώτος δημόσιος υπάλληλος με μικρόφωνο Στην πίσω πόρτα «καραδοκούσε» ο εισπράκτορας με το χαρακτηριστικό γκρι καπέλο με το γείσο, ο οποίος έκοβε τα εισιτήρια των επιβατών ανάλογα με τον προορισμό τους και φρόντιζε να ενημερώνει για την επικείμενη στάση. Ο εισπράκτορας ήταν το «αφεντικό» της διαδρομής και κρατούσε στα χέρια του δύο σημαντικά όπλα: τον κερματοδέκτη ...
πηγή: mixanitouxronou.gr
Δημοσίευση by Autocarnet.