Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Volvo Concept Coupé: αποκαλύπτει το μελλοντικό design της Volvo

Στην επερχόμενη Έκθεση Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης, η Volvo θα παρουσιάσει ένα πρωτότυπο σε κουπέ σχήμα. Το πρωτότυπο, με τη χαρακτηριστική ονομασία Volvo Concept Coupé, δεν αποτελεί μία συνηθισμένη σχεδιαστική προσέγγιση, από αυτές που είθισται να παρουσιάζονται στις μεγάλες εκθέσεις αυτοκινήτου ανά τον κόσμο. Σχεδιαστικά, δίνει μία σαφή εικόνα της κατεύθυνσης που θα ακολουθήσει η μάρκα τα επόμενα χρόνια, με το design να παίζει κυρίαρχο ρόλο ώστε να καταστήσει τη Volvo ακόμα πιο ελκυστική σε ευρύτερο κοινό.

«Μέρος της στρατηγικής μας για το μέλλον είναι η Volvo να αποκτήσει ακόμα πιο premium...
χαρακτήρα. Το να βγάλουμε προς τα έξω το συναίσθημα που κρύβει το ανθρωποκεντρικής φιλοσοφίας design της μάρκας, είναι σημείο κλειδί για τη Volvo Cars. Μία ακόμα πιο premium εικόνα της μάρκας, είναι ζωτικής σημασίας στην επίτευξη του ετήσιου στόχου πωλήσεων 800.000 αυτοκινήτων το 2020,» δηλώνει ο Αλαίν Βισσέρ (Alain Visser), Ανώτερος Αντιπρόεδρος Marketing, Πωλήσεων και Εξυπηρέτησης Πελατών στη Volvo Cars.

Η παρουσίαση του νέου Volvo V40 το 2012 ήταν το πρώτο βήμα σε αυτήν την κατεύθυνση. Η ανταπόκριση τόσο των Μ.Μ.Ε. όσο και – ιδίως – του κοινού, επιβεβαίωσε ότι το design αποτελεί ένα από τα εν δυνάμει συγκριτικά πλεονεκτήματα της Volvo, απέναντι στον ανταγωνισμό.

Το Volvo Concept Coupé αποτελεί ουσιαστικά το πρώτο «δείγμα γραφής» του Τόμας Ίνγκενλατ, (Thomas Ingenlath), του νέου Ανώτερου Αντιπρόεδρου Σχεδιασμού της Volvo. Εμπνευσμένο από το σύγχρονο, σκανδιναβικό τρόπο ζωής και το σουηδικό design, το Volvo Concept Coupé είναι το πρώτο από τρία συνολικά πρωτότυπα (τα άλλα δύο θα ακολουθήσουν σε επόμενες μεγάλες εκθέσεις αυτοκινήτου) που θα αποκαλύψουν τις δυνατότητες που προσφέρει στη Volvo η Scalable Product Architecture - SPA (Αρχιτεκτονική Μεταβλητού Προϊόντος).

Εξελιγμένη αποκλειστικά από τη Volvo και για δική της χρήση, η Αρχιτεκτονική Μεταβλητού Προϊόντος απελευθερώνει τους σχεδιαστές της εταιρείας από όποιους περιορισμούς του παρελθόντος. Περιορισμούς που είχαν να κάνουν με τις κοινές πλατφόρμες που έπρεπε να χρησιμοποιούνται από διαφορετικά μοντέλα – ή ακόμα και διαφορετικές μάρκες, στο πιο μακρινό παρελθόν. Το πρώτο μοντέλο παραγωγής που θα προκύψει από την SPA θα είναι το νέο XC90 που αναμένεται στα τέλη του 2014, πρώτο από τα νέα μοντέλα της Volvo με τη καινούρια σχεδιαστική ταυτότητα.

«Το Volvo Concept Coupé δεν είναι ένα φουτουριστικό πρωτότυπο που ανήκει αυστηρά στον κόσμο της φαντασίας. Δημιουργήθηκε για να επιδείξει της δυνατότητες που έχει η Volvo ως εταιρεία, τις σχεδιαστικές αναλογίες που θα ακολουθήσουμε και τις χαρακτηριστικές εκείνες γραμμές που θα υπογράφουν το design της μάρκας στο μέλλον. Ελεύθερη από όποια διάθεση στείρου εντυπωσιασμού, η νέα σχεδιαστική κατεύθυνση της Volvo εκφράζει πλήρως την αυτοπεποίθηση που χαρακτηρίζει το σκανδιναβικό design. Αν και πρόκειται για ένα τελείως διαφορετικό τύπο αυτοκινήτου, όταν παρουσιαστεί το XC90, θα διαπιστώσετε αμέσως την οπτική συγγένεια με το Volvo Concept Coupé,» σχολιάζει ο Τόμας Ίνγκενλατ. Και συνεχίζει: «Η ανθρωποκεντρική φιλοσοφία και ο σκανδιναβικός σχεδιασμός δεν έλειψαν ποτέ από τη Volvo. Αυτό που ήταν απαραίτητο, είναι το ακόμα περισσότερο τολμηρό και με έντονη ταυτότητα design. Και τα δύο αυτά στοιχεία είναι πρωταρχικής σημασίας για τον αγοραστή ενός premium αυτοκινήτου!»

Πραγματικά, ο premium χαρακτήρας είναι ένα σύνολο ποιοτικών παραμέτρων που απευθύνονται στη λογική, ανάμικτες με πολλές συναισθηματικές αξίες που δημιουργούν έντονη επιθυμία, απευθυνόμενες στο θυμικό! Η παγκόσμια βίβλος του Marketing έχει πλείστα όσα παραδείγματα από μάρκες που διακρίνονταν από μαζικό χαρακτήρα και αναβαθμίστηκαν σε premium, απλά δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση στο design. Στην περίπτωση της Volvo η εξέλιξη αυτή είναι πιο εύκολη, με τη μάρκα να διαθέτει ήδη την premium ταυτότητα, με στόχο πλέον να την αναβαθμίσει στην κορυφαία θέση ανάμεσα στον ανταγωνισμό.

Αν κάποιος έπρεπε να αποτυπώσει τη σχεδιαστική γλώσσα που εκφράζει το Volvo Concept Coupé σε έξι μόνο σημεία, αυτά θα ήταν:

• Το Volvo Concept Coupé ιδανικά αντικρίζεται από το πλάι. Από τη συγκεκριμένη οπτική γωνία γίνονται εμφανείς στο μέγιστο οι μοναδικές αναλογίες των γραμμών του. Η απόσταση ανάμεσα στο ταμπλό και τον μπροστινό άξονα είναι επιτηδευμένα επιμηκυμένη, με το χώρο των επιβατών να έχει τραβηχτεί προς τα πίσω.
• Χαμηλωμένο καπό και οροφή, με τροχούς 21” και μία εμφατική γραμμή που διατρέχει στο πλάι το αμάξωμα, συμβάλλουν στην οπτική εντύπωση ενός ταξιδιάρικου αυτοκινήτου μεγάλων αποστάσεων, ενός Grand Tourer.
• Η χωροθέτηση των σχεδιαστικών στοιχείων που βρίσκει κάποιος στο εμπρός τμήμα του πρωτότυπου, έχει διαφοροποιηθεί από το συνηθισμένο: για παράδειγμα, το έντονα χαμηλωμένο καπό ή η γρίλια που δίνει την εντύπωση ότι αιωρείται. Ταυτόχρονα, τα φώτα ημέρας σε σχήμα Τ είναι πολύ χαρακτηριστικά και θα αποτελέσουν σχεδιαστική υπογραφή των Volvo στο μέλλον. Αντίστοιχη σχεδιαστική υπογραφή θα αποτελέσουν και τα πίσω φωτιστικά σώματα, που στο Volvo Concept Coupé έχουν – όχι τυχαία - σχήμα C.
• Το Volvo Concept Coupé φέρει και πολλά στοιχεία από τη σχεδιαστική ιστορία της Volvo, με ιδιαίτερη έμφαση στο κουπέ P1800. Χωρίς το συγκεκριμένο πρωτότυπο να είναι ρετρό, εκφράζει με μοντέρνο τρόπο τη διαχρονικότητα στο design της Volvo, δανειζόμενο φόρμες και λεπτομέρειες από το P1800, ένα μοντέλο που άφησε εποχή με την εμφάνισή του.
• Στο εσωτερικό, η λαβή του μοχλού ταχυτήτων, από κατεργασμένο κρύσταλλο, δημιουργεί έναν άμεσο συνειρμό σκανδιναβικής σχεδιαστικής παράδοσης. Η σημασία στη λεπτομέρεια και η χρήση υλικών όπως το φυσικό ξύλο για τα διακοσμητικά φιλέτα και το γνήσιο πολυτελές δέρμα γύρω από τον πίνακα οργάνων, συμβάλλουν στην αίσθηση μοναδικότητας και υψηλής αισθητικής που θέλει να εκπέμψει το Volvo Concept Coupé.
• Η προσήλωση που δείχνει η Volvo στην ανθρωποκεντρική σχεδίαση, εκφράζεται με τον καλύτερο τρόπο στην κεντρική κονσόλα του Volvo Concept Coupé. Πρόκειται για μία μεγάλων διαστάσεων οθόνη αφής, τοποθετημένη κατά τον κάθετο άξονα, που λειτουργεί διαδραστικά με τον ψηφιακό πίνακα οργάνων και την οπτική απεικόνιση λειτουργιών και ενδείξεων στο παρμπρίζ, εμπρός από τον οδηγό (head-up display). Η απουσία κουμπιών είναι εμφανής και το μήνυμα της σχεδιαστικής ομάδας αρκούντως σαφές: Πλήρης έλεγχος όλων των λειτουργιών, με συμμετοχή του οδηγού αλλά χωρίς απόσπαση προσοχής! Η συνδεσιμότητα στο Volvo Concept Coupé είναι εξίσου πλήρης και εκφράζεται σε πολλές εφαρμογές, χωρίς όμως να διακυβεύεται η ασφάλεια.

Αν και το Volvo Concept Coupé είναι ένα στατικό πρωτότυπο που δεν προορίζεται για οδήγηση, η Volvo το έχει συνδυάσει με ένα υβριδικό σύστημα κίνησης που χρησιμοποιεί ως καύσιμο τη βενζίνη. Ο σκοπός προφανής: Η επίδειξη των επιπέδων ισχύος και οικονομίας που μπορούν να φτάσουν οι νέοι κινητήρες Drive-E, όταν συνδυαστούν με τα συστήματα ηλεκτροκίνησης που διαθέτει η εταιρεία.

Χαρακτηριστικά, ο συνδυασμός του τετρακύλινδρου βενζινοκινητήρα δύο λίτρων της οικογένειας Drive-E με ηλεκτροκινητήρα στον πίσω άξονα, ανεβάζει την ισχύ του Volvo Concept Coupé στους 400 ίππους περίπου, με ροπή σχεδόν 60 χιλιογραμμόμετρα, σε επίπεδα δηλαδή ενός V8 κινητήρα!

Αξίζει να προστεθεί ότι η Αρχιτεκτονική Μεταβλητού Προϊόντος προσφέρει και το τεχνολογικό υπόβαθρο για τελείως αυτόνομη οδήγηση. Τα πρώτα δείγματα τεχνολογίας αυτόνομης οδήγησης με σκοπό την αποφυγή ατυχημάτων και την ακόμα πιο άνετη οδήγηση, θα παρουσιαστούν μέσα στο 2014. Στόχος της Volvo είναι να διαθέτει αυτοκίνητα με τεχνολογία πλήρως αυτόνομης οδήγησης πριν το 2020!

Το Volvo Concept Coupé θα παρουσιαστεί για πρώτη φορά στο κοινό στην Έκθεση Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης, 12-22 Σεπτεμβρίου 2013.





Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Online εφαρμογή εκτίμησης αξίας μεταχειρισμένων αυτοκινήτων

Η εφαρμογή AUTOSCAN είναι μια μηχανή προσεγγιστικής εκτίμησης αξίας μεταχειρισμένων αυτοκινήτων, βασιζόμενη στην επεξεργασία μεταβλητών παραγόντων που επηρεάζουν την εμπορική μεταπωλητική τους αξία σε ετήσια βάση. Το ανθρώπινο δυναμικό της δραστηριοποιείται στον χώρο του αυτοκινήτου καθημερινά, διατηρώντας βάσεις δεδομένων σχετικά με τα χαρακτηριστικά της εμπορικής αξίας των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων της ελληνικής αγοράς καταγράφοντας την διαδικασία αγοραπωλησίας τους. Αντλεί πολύτιμες πληροφορίες από τεχνικές και εμπορικές παραμέτρους που συνεχώς μεταβάλουν την οικονομική...

Το FIAT Pandina

Το FIAT Pandina Η FIAT παρουσίασε το τελευταίο όπως φάινεται facelift του θρυλικού Panda, ενός μοντέλου που έχει διαγράψει πορεία 40 ετών και πάνω από 8 εκατομμυρίων πωλήσεων. Το όνομα αυτού Pandina!Πανεύκολο στην οδήγηση, εύχρηστο στην καμπίνα και οικονομικό στη χρήση, το μοντέλο έχει δημιουργήσει το δικό του φανατικό όσο και πιστό κοινό.

SsangYong Actyon (2006) pictures & wallpapers

Απολαύστε πλούσια θεματολογία από το autocarnet: Δείτε τα Dream Cars του autocarnet . Διαβάστε Ειδήσεις από τον χώρο αυτοκινήτου. Είμαστε σίγουροι ότι θα σας συναρπάσει μια "βόλτα" από την ενότητα του autocarnet με θέμα την Γυναίκα και το Αυτοκίνητο! Δείτε Video - επιλογές από το αρχείο του autocarnet. Γελάστε πολύ διαβάζοντας τα ανέκδοτα - επιλογές του autocarnet. Μην ξεχάσετε να ρίξετε μια ματιά στο άλμπουμ φωτογραφιών μας!