Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Έλληνες κατασκευάζουν σούπερ αυτοκίνητο για δρόμο, αλλά και βουνό

Κινείται σαν βολίδα στην άσφαλτο και την ίδια στιγμή ανεβαίνει απόκρημνες πλαγιές, σκαλιά ή κερκίδες. Πρόκειται για το ελληνικό πρωτότυπο αυτοκίνητο Korres Project 4, που βγαίνει σε τρεις μήνες στην αγορά.

Ειδικότερα, το πολύ σε τρεις μήνες η ομάδα που εργάζεται εδώ και πολλά χρόνια για τη δημιουργία ενός πρωτότυπου...
αυτοκινήτου -για την ώρα ονομάζεται «KorresProject 4», από το όνομα του δημιουργού του- θα έχει ολοκληρώσει μια δουλειά που φαντάζει απίστευτη για δύο λόγους. Πρώτον, γιατί το αυτοκίνητο αυτό μπορεί να φτάσει σε πιο δύσβατα σημεία από οποιοδήποτε άλλο. Δεύτερον, γιατί όλη η δουλειά έγινε στην Ελλάδα, όπου όχι μόνο δεν υπάρχει βάση και ιστορία σε αυτού του είδους την παραγωγή, αλλά και που -όπως αποδείχθηκε και πάλι αποθαρρύνει κάθε φιλόδοξο ή περίεργο από το να παλέψει για να δημιουργήσει κάτι καινούργιο.

«Ολα ξεκίνησαν από χόμπι, πριν από πολλά χρόνια, πίσω στις αρχές της προηγούμενης δεκαετίας», λέει ο κ. Μάνος Βορδοναράκης, εξειδικευμένος σε ειδικές κατασκευές και μέλος της ομάδας. «Πρόκειται για ένα από αυτά τα στοιχήματα που βάζεις με τον εαυτό σου» και αυτό ήταν ένα στοίχημα που ο Δημήτρης Κορρές, γνωστός περισσότερο με την ιδιότητα του αρχιτέκτονα, έβαλε με τον εαυτό του. «Ο στόχος ήταν να φτιαχτεί ένα αυτοκίνητο με την ακρίβεια του Mini Coοper στον δρόμο και τη σταθερότητα ενός Decevo στο χώμα». Το πρωτότυπο νούμερο 1 ήταν ένα συνονθύλευμα από πατέντες και ευρεσιτεχνίες, αλλά και με πολλές αδυναμίες. Αυτό τράβηξε την προσοχή της ελληνικής εταιρείας MEVAKO που πρότεινε να βγει το αμάξι στην παραγωγή και με τη δική της συνδρομή ολοκληρώθηκε ένα δεύτερο βελτιωμένο μοντέλο το 2004, το οποίο όμως δεν μπορούσε να βγει την παραγωγή.

«Για τους δικούς του λόγους ο Κορρές δεν τα παράτησε. Χρεώθηκε παντού και ξεκίνησε το τρίτο πρωτότυπο, που θεωρούσαμε ότι θα βγει στην παραγωγή». Ούτε αυτό όμως ήταν έτοιμο, αφού προέκυψαν σοβαρά θέματα. Ετσι ξεκίνησε και η τέταρτη εκδοχή, που πιστεύουμε ότι είναι τελειοποιημένη. Με κάθε νέο μοντέλο μεγαλώνει και το αμάξι, από 1.000 κυβικά το πρώτο έχει πια φτάσει σε 7.000. «Ο λόγος είναι ότι ανακαλύπτουμε πώς οι αναρτήσεις μπορούν να βγάλουν στον δρόμο αυτή την ιπποδύναμη. Και έπειτα από αυτό αντιλαμβανόμαστε ότι δεν γίνεται να φτιάξουμε ένα φθηνό αυτοκίνητο. Ισως ακουστεί οξύμωρο, αλλά αυτό θα απαιτούσε τεράστια υποδομή που μόνο μια οργανωμένη εταιρεία μπορεί να έχει.

Η βασική καινοτομία του αυτοκινήτου είναι η ανάρτηση, που δεν επιτρέπει στους τροχούς να σηκωθούν από το έδαφος. Ετσι το αυτοκίνητο σκαρφαλώνει απίστευτα εμπόδια και δεν το καταλαβαίνεις. Επίσης, το ειδικό σασμάν του αυτοκινήτου δίνει τη δυνατότητα για διαφορετικούς τρόπους οδήγησης σε εντελώς διαφορετικά περιβάλλοντα. Ετσι ώστε να υπάρχει η επιλογή για γρήγορη οδήγηση, και με τα ίδια λάστιχα για τρομερό σκαρφάλωμα σε σκαλιά ή ακόμα και κερκίδες. Και όλα αυτά σε ένα αυτοκίνητο 1.600 κιλά, με τελική ταχύτητα γύρω στα 300 χιλ. και επιτάχυνση 0-100 σε περίπου 3,8 δεύτερα. «Το αυτοκίνητο είναι θηρίο, αλλά η αίσθηση ασφάλειας και σταθερότητας είναι μοναδική» λέει ο κ. Βορδοναράκης.

Κάθε φορά που ολοκληρωνόταν ένα μοντέλο, ένα βίντεο παρουσιαζόταν σε κάποια έκθεση στο εξωτερικό. Και οι ιδιαίτερες ικανότητές του δεν πέρασαν απαρατήρητες. «Ηδη από το δεύτερο μοντέλο υπήρχε πρόταση από μια στρατιωτική βιομηχανία στο Αμπού Ντάμπι, να γίνει η παραγωγή εκεί, σε στρατιωτικού τύπου μη επανδρωμένο όχημα. Και η δεύτερη σοβαρή πρόταση ήταν πάλι από τον χώρο της στρατιωτικής βιομηχανίας. Ωστόσο, αυτό δεν ήταν κάτι που ενδιέφερε άμεσα όσους εμπλέκονταν στην προσπάθεια αυτή. Η ομάδα συνέχισε και ολοκληρώνει το «KorresProject 4» στην Ελλάδα και σε λίγο θα το παρουσιάσει. Αλλά όταν βγει στην αγορά δεν θα είναι για όλα τα βαλάντια, η τιμή του ενός θα μπορούσε να φτάσει και τις 250.000 ευρώ.

Πηγή: kathimerini.gr


Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Online εφαρμογή εκτίμησης αξίας μεταχειρισμένων αυτοκινήτων

Η εφαρμογή AUTOSCAN είναι μια μηχανή προσεγγιστικής εκτίμησης αξίας μεταχειρισμένων αυτοκινήτων, βασιζόμενη στην επεξεργασία μεταβλητών παραγόντων που επηρεάζουν την εμπορική μεταπωλητική τους αξία σε ετήσια βάση. Το ανθρώπινο δυναμικό της δραστηριοποιείται στον χώρο του αυτοκινήτου καθημερινά, διατηρώντας βάσεις δεδομένων σχετικά με τα χαρακτηριστικά της εμπορικής αξίας των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων της ελληνικής αγοράς καταγράφοντας την διαδικασία αγοραπωλησίας τους. Αντλεί πολύτιμες πληροφορίες από τεχνικές και εμπορικές παραμέτρους που συνεχώς μεταβάλουν την οικονομική...

Το FIAT Pandina

Το FIAT Pandina Η FIAT παρουσίασε το τελευταίο όπως φάινεται facelift του θρυλικού Panda, ενός μοντέλου που έχει διαγράψει πορεία 40 ετών και πάνω από 8 εκατομμυρίων πωλήσεων. Το όνομα αυτού Pandina!Πανεύκολο στην οδήγηση, εύχρηστο στην καμπίνα και οικονομικό στη χρήση, το μοντέλο έχει δημιουργήσει το δικό του φανατικό όσο και πιστό κοινό.

SsangYong Actyon (2006) pictures & wallpapers

Απολαύστε πλούσια θεματολογία από το autocarnet: Δείτε τα Dream Cars του autocarnet . Διαβάστε Ειδήσεις από τον χώρο αυτοκινήτου. Είμαστε σίγουροι ότι θα σας συναρπάσει μια "βόλτα" από την ενότητα του autocarnet με θέμα την Γυναίκα και το Αυτοκίνητο! Δείτε Video - επιλογές από το αρχείο του autocarnet. Γελάστε πολύ διαβάζοντας τα ανέκδοτα - επιλογές του autocarnet. Μην ξεχάσετε να ρίξετε μια ματιά στο άλμπουμ φωτογραφιών μας!