Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Τα πουλιά γνωρίζουν τα όρια ταχύτητας



Τα πτηνά προσαρμόζουν την ταχύτητά τους σε αυτή των υπολοίπων αντικειμένων που κινούνται στον περιβάλλοντα χώρο τηρώντας με αυτό τον τρόπο ένα ιδιότυπο όριο ταχύτητας.

Ερευνητές των πανεπιστημίων του Κάρντιφ της Ουαλίας και του Κεμπέκ του Καναδά παρατήρησαν...
ότι σε δρόμους με υψηλότερο όριο ταχύτητας, τα πουλιά απογειώνονται ταχύτερα για να αποφύγουν τα οχήματα. Αντίθετα, όταν το όριο ταχύτητας ήταν χαμηλότερο περίμεναν.

Στην ουσία τα πουλιά δεν αξιολόγησαν την ονομαστική ταχύτητα των οχημάτων, παρά μάλλον επέδειξαν τη δυνατότητα να αξιολογήσουν τα όρια ταχύτητας εντός των οποίων αυτά κινούνταν και άρα του χρόνου διανύσματος μιας συγκεκριμένης απόστασης.

Για τα πειράματα που έλαβαν χώρα σε επαρχιακούς δρόμους της Γαλλίας (στις πόλεις άλλωστε τα πουλιά εκτός των περιστεριών είναι δυσεύρετα) χρησιμοποιήθηκε ένα λευκό αυτοκίνητο μάρκας Peugeot με όρια ταχύτητας 20, 50, 90 και 110 χλμ/ώρα.

Συνολικά παρατηρήθηκαν οι αντιδράσεις 21 διαφορετικών ειδών πτηνών.

Τα πουλιά που βρίσκονταν στην άκρη του κάθε δρόμου επέλεγαν μια συγκεκριμένη απόσταση από το αυτοκίνητο για να απομακρυνθούν πετώντας, διαφορετική σε κάθε δρόμο.

“Η απόσταση αυτή δεν είχε σχέση με την πραγματική ταχύτητα κάθε οχήματος, καθώς αντιδρούσαν με κριτήριο την απόσταση ανεξάρτητα από την ταχύτητα” δήλωσε στο National Geographic ο βιολόγος στο πανεπιστήμιο του Κεμπέκ, Πιερ Λεγκανιέ.

Σύμφωνα με τους επιστήμονες τα πουλιά επέδειξαν μια εξαιρετική ικανότητα μάθησης και προσαρμογής στα δεδομένα του εξωτερικού περιβάλλοντος: στη συγκεκριμένη περίπτωση στα όρια ταχύτητας των οχημάτων.

Όπως εκτιμά ο Λεγκανιέ, τα πτηνά που μαθαίνουν να ανταποκρίνονται στα αυτοκίνητα με βάση τα όρια ταχύτητας βρίσκονται σε πλεονεκτική θέση σε σχέση με εκείνα που δεν έχουν αποκτήσει αυτήν την ικανότητα. Ο λόγος είναι ότι τα πουλιά που γνωρίζουν πότε πρέπει να απογειωθούν, μπορούν να περάσουν περισσότερο χρόνο κυνηγώντας το θήραμά τους, ενώ παράλληλα προστατεύονται από τα αυτοκίνητα.

«Με τον τρόπο αυτό, δεν περνούν πολύ χρόνο για να βρίσκονται σε εγρήγορση παρακολουθώντας την ταχύτητα κάθε αυτοκινήτου», πρόσθεσε ο Λεγκανιέ, ένας από τους συντάκτες της έκθεσης που δημοσιεύεται στην επιθεώρηση Biology Letters.

Πηγή: econews.gr


Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Online εφαρμογή εκτίμησης αξίας μεταχειρισμένων αυτοκινήτων

Η εφαρμογή AUTOSCAN είναι μια μηχανή προσεγγιστικής εκτίμησης αξίας μεταχειρισμένων αυτοκινήτων, βασιζόμενη στην επεξεργασία μεταβλητών παραγόντων που επηρεάζουν την εμπορική μεταπωλητική τους αξία σε ετήσια βάση. Το ανθρώπινο δυναμικό της δραστηριοποιείται στον χώρο του αυτοκινήτου καθημερινά, διατηρώντας βάσεις δεδομένων σχετικά με τα χαρακτηριστικά της εμπορικής αξίας των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων της ελληνικής αγοράς καταγράφοντας την διαδικασία αγοραπωλησίας τους. Αντλεί πολύτιμες πληροφορίες από τεχνικές και εμπορικές παραμέτρους που συνεχώς μεταβάλουν την οικονομική...

Το FIAT Pandina

Το FIAT Pandina Η FIAT παρουσίασε το τελευταίο όπως φάινεται facelift του θρυλικού Panda, ενός μοντέλου που έχει διαγράψει πορεία 40 ετών και πάνω από 8 εκατομμυρίων πωλήσεων. Το όνομα αυτού Pandina!Πανεύκολο στην οδήγηση, εύχρηστο στην καμπίνα και οικονομικό στη χρήση, το μοντέλο έχει δημιουργήσει το δικό του φανατικό όσο και πιστό κοινό.

Alfa Romeo Racing ORLEN – Grand Prix Αυστρίας

Alfa Romeo Racing ORLEN – Grand Prix Αυστρίας Η Alfa Romeo Racing ORLEN για ακόμα μια φορά πλησίασε πολύ κοντά στην κατάκτηση βαθμών, χωρίς όμως τελικά να έχει την τύχη να ολοκληρώσει το έργο της. Ο Kimi Räikkönen, και ενώ πάλευε μέχρι τον τελευταίο γύρο για την 10η θέση, τερμάτισε 16ος μετά από μια σύγκρουση, ενώ ο Antonio Giovinazzi ολοκλήρωσε την προσπάθεια του τερματίζοντας στην 14η θέση μετά από μια ποινή που δέχθηκε στην αρχή του αγώνα.