Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Ράλλυ Ακρόπολις 2012: Τελική Συνέντευξη Τύπου

Τελική Συνέντευξη Τύπου
27 Μαΐου 2012

Οδηγοί-Συνοδηγοί:
1ος - Sébastien Loeb, Citroën Total World Rally Team
1ος - Daniel Elena, Citroën Total World Rally Team
2ος - Mikko Hirvonen, Citroën Total World Rally Team
2ος - Jarmo Lehtinen, Citroën Total World Rally Team
3ος - Jari-Matti Latvala, Ford World Rally Team
3ος - Miikka Anttila, Ford World Rally Team
Yves Matton, Επικεφαλής, Citroën Total World Rally Team

Ε:
Sébastien, συγχαρητήρια για την τρίτη σου νίκη στο Ράλλυ Ακρόπολις. Ήταν μια μεγάλη μάχη με τα Ford καθ' όλη τη διάρκεια του σαββατοκύριακου, αλλά μας τρόμαξες όλους σήμερα, όταν σταμάτησες στο δεύτερο πέρασμα της ειδικής Άγ. Θεόδωροι! Πώς νιώθεις ύστερα από αυτό το δύσκολο σαββατοκύριακο;
SL:
Το έκανα για να πιέσω λίγο την ομάδα. Ήταν τόσο σίγουροι και έπρεπε να τους ξυπνήσουμε! Δεν ήταν κάτι σημαντικό. Σε μια δεξιά στροφή υπήρχε μια πέτρα...
στη μέση του δρόμου. Στο πρώτο πέρασμα δεν ήταν πολύ ψηλά, αλλά στο δεύτερο είχε σκαφτεί και μου κατέστρεψε το ελαστικό. Ύστερα από 1 χιλιόμετρο αποφάσισα να σταματήσω και να το αλλάξω. Ο Daniel είπε να συνεχίσουμε, αλλά διαφώνησα. Θυμάμαι το 2006 είχα ένα κλατάρισμα και ολοκλήρωσα την ειδική στο δισκόφρενο. Όλα είχαν καταστραφεί. Στο τέλος της ειδικής δεν μπορούσα να βάλω τον τροχό στο αυτοκίνητο. Χάσαμε τα πάντα. Νόμιζα ότι είχα 1 λ. 50 δλ. διαφορά, και αυτό ήταν αρκετό για την αλλαγή ελαστικού.

Ε:
Πόσο γρήγορα αλλάξατε το ελαστικό;
SL:
Ναι, ήταν 1 λ. 40 δλ. Ήταν καλός χρόνος και όλα πήγαν καλά. Ήμασταν προετοιμασμένοι για αλλαγή ελαστικού. Εξασκούμαστε μία φορά το χρόνο! Όχι… Δεν εξασκούμαστε τόσο πολύ, αλλά γνωρίζουμε τι πρέπει να κάνουμε, και όλα πήγαν καλά.

Ε:
Ωστόσο, ήταν σκληρή μάχη;
SL:
Ήταν μια πραγματικά σκληρή μάχη. Είμαστε συνηθισμένοι στο να έχουμε αντοχή και να προσέχουμε τα ελαστικά. Αλλά εδώ πηγαίναμε flat-out για δύο μέρες και μία ειδική. Δώσαμε μεγάλη μάχη με τον Jari-Matti (Latvala) -αρχικά ήμασταν τέσσερις οδηγοί-, μετά ήταν ακόμα εντονότερη. Κατόπιν ο Latvala έκανε το λάθος του και ο Petter (Solberg) μας πίεσε στη λάσπη. Ο Petter είναι έτσι. Όταν οι συνθήκες είναι δύσκολες, μπορεί να πάει σαν τρελός και σήμερα έκανε ένα λάθος. Έτσι, ηρεμήσαμε και είχαμε το κλατάρισμα.

Ε:
Ήσουν στο όριο χτες;
SL:
Ναι. Ο Daniel είπε πως ήμασταν στο 80%, αλλά δεν ήταν έτσι - ήταν flat-out, εκτός από τα κακά σημεία, όπου ήταν πολύ σκληρό για το αυτοκίνητο και τα ελαστικά. Δεν ήταν πολλά αυτά τα σημεία. Το αυτοκίνητο είναι πραγματικά ανθεκτικό, όπως και τα ελαστικά. Σε κάθε ειδική πηγαίναμε στο 98%.

Ε:
Είπες ότι, αφότου ο Petter εγκατέλειψε σήμερα το πρωί, δεν ήξερες πώς να οδηγήσεις. Τι εννοούσες;
SL:
Όταν είσαι 100% συγκεντρωμένος στην οδήγηση και ξαφνικά πρέπει απλώς να μείνεις στο δρόμο, ωραία, κόβεις λίγο, αλλά μετά. Είναι περίεργο. Δεν είναι η νορμάλ οδήγηση. Μου πήρε κάποια ώρα να βρω την αυτοπεποίθησή μου, αλλά μετά, στην επόμενη ειδική, προσπάθησα περισσότερο.

Ε:
Ήταν αυτό το σκληρότερο ράλλυ;
SL:
Όχι. Κάθε ράλλυ αποτελεί μια πρόκληση, αλλά αυτό είναι διαφορετικό. Είναι τόσο απαιτητικό για το αυτοκίνητο και τα ελαστικά. Είμαι σίγουρος πως θα έχουμε μερικές μάχες σαν αυτή στο μέλλον. Είναι ένα ράλλυ: όταν το κερδίζεις νιώθεις ευτυχισμένος και ικανοποιημένος, αλλά όταν ξεκινάς όλα μπορούν να συμβούν. Είναι σπουδαίο που πήρα 28 πόντους, ενώ με τον Mikko 2ο είμαι πραγματικά ευτυχής.

Ε:
Τι πιστεύεις εσύ, Daniel;
DΕ:
Ήταν πολύ δύσκολο. Την πρώτη ημέρα είχαμε δύο Remote Services και έπρεπε να προσέξουμε, αλλά ο ρυθμός ήταν αντίστοιχος αυτού της Φινλανδίας: διαφορά 0,1 δλ. εδώ, 0,4 δλ. εκεί. Αυτοί οι οδηγοί οδηγούν πολύ γρήγορα! Είναι πολύ δύσκολο. Μιλούσα με τον Jari-Matti και του έλεγα: «Jari-Matti, είναι σαν τη Φινλανδία, ναι, αλλά, κοιτά, είσαι στην Ελλάδα». Όχι, είναι πολύ καλό. Μου αρέσει να μάχομαι, είμαι χαρούμενος. SL: Στη Φινλανδία πιέζουμε συνέχεια - για να εξηγήσω, ο Elena καταλαβαίνει τι λέω, αλλά ίσως κανείς άλλος…

Ε:
Με όλες αυτές τις μάχες, θα πρέπει να ήταν εξουθενωτικό;
DΕ:
Ναι, είχαμε τέσσερις οδηγούς στο όριο, και αυτό είναι διασκεδαστικό. Είναι αδρεναλίνη και μου αρέσει. Είναι ενδιαφέρον να μάχεσαι.

Ε:
Mikko, συγχαρητήρια, αλλά γιατί δεν σε είδαμε στη μάχη για τις πρώτες θέσεις αυτό το σαββατοκύριακο; Ήταν σχέδιο της ομάδας;
MH:
Σίγουρα δεν ήταν το σχέδιο της ομάδας. Ήθελα να είμαι όπως και την Παρασκευή, αλλά οι ε.δ. στέγνωσαν, είχαμε πρόσφυση και το πάλεψα για λίγο. Μετά έχασα περισσότερο χρόνο. Σε κάποια σημεία αρχίζεις να διστάζεις, κάτι που δεν κάνεις, εάν, όπως αυτοί οι τύποι, αγωνίζεσαι για την κορυφή. Μετά είπα: «ΟΚ, ας αφήσουμε τα λάθη και ας πάμε για τερματισμό». Αυτό δεν είναι πολύ κακό για την ομάδα.

Ε:
Ένιωσες απογοήτευση;
MH:
Πρέπει να σκεφτώ γιατί κάποια πράγματα δεν πάνε τόσο καλά. Κάποια πράγματα δεν ήταν ακριβώς ίδια όπως και στην Αργεντινή και ίσως εκεί έγκειται η διαφορά για μένα. Όταν έχασα θέσεις την Παρασκευή, όταν είχαμε τη σκόνη και το κλαταρισμένο λάστιχο, ήμασταν 30 λ. πίσω. Έπρεπε να είχα πιέσει περισσότερο. Δεν ήταν τόσο καλή ημέρα για μένα το Σάββατο.

Ε:
Μπορείς να γίνεις πιο συγκεκριμένος;
MH:
Όχι, δεν μπορώ. Γνωρίζω τι έγινε, αλλά δεν μπορώ να το συζητήσω. Στο επόμενο ράλλυ θα είμαι πιο γρήγορος.

Ε:
Χτες είπες ότι κατά τη διάρκεια των απογευματινών ειδικών ένιωσες σαν να οδηγείς στο Μόντε Κάρλο, σε συνθήκες χιονιού και πάγου, με σλικ. Γλιστρούσε πραγματικά τόσο πολύ;
MH:
Γλιστρούσε πραγματικά πάρα πολύ. Είναι εκπληκτικό. Στην πραγματικότητα, είναι πολύ δύσκολο. Όταν βρέχει σε αυτές τις ειδικές, τα πράγματα γίνονται πολύ δύσκολα. Η λάσπη καλύπτει τα ελαστικά και γλιστράς. Είναι δύσκολο και αλλάζει συνέχεια. Σίγουρα, δεν είναι εύκολο να οδηγείς σε τέτοιες συνθήκες.

Ε:
Αισθάνθηκες την ίδια απογοήτευση και εσύ, Jarmo;
JL:
Σίγουρα αισθάνεσαι έτσι όταν δεν παλεύεις στην κορυφή. Είμαστε αρκετά πεπειραμένοι για να καταλάβουμε ότι αυτό δεν ήταν το σαββατοκύριακό μας, κι έτσι προσπαθήσαμε να αποφύγουμε τις όποιες κακοτοπιές και να φυλάξουμε το αυτοκίνητο. Το δωράκι μας το πήραμε σήμερα το πρωί (εγκατάλειψη του Solberg).

Ε:
Ήταν το ίδιο καλό όσο και κακό αυτό το σαββατοκύριακο;
JL:
Πάντα πρέπει να προσπαθείς να βρίσκεις τα θετικά σημεία σε οτιδήποτε. Και βρήκαμε αρκετά από αυτά που πήγαν στραβά και έτσι θα είμαστε καλύτεροι στη Ν. Ζηλανδία.

Ε:
Αισθάνεσαι μεγαλύτερη σιγουριά για τη Ν. Ζηλανδία;
JL:
Σίγουρα. Είναι ένα από τα πιο ευχάριστα ράλλυ. Δεν χρειάζεται να ανησυχείς για φθορές ελαστικών ή καταστροφή του αυτοκινήτου, καθώς οι ειδικές έχουν καλό οδόστρωμα. Θα είναι ένα καλό σαββατοκύριακο για όλους.

Ε:
Jari-Matti, ξεκίνησες εξαιρετικά καλά, τρεις νίκες σε ειδικές και μια φανταστική μάχη με τον Sébastien Loeb – πήγε πολύ άσχημα χτες, όταν γλίστρησες στην πρώτη ειδική το πρωί και χτύπησες ένα ανάχωμα, με αποτέλεσμα ένα κλατάρισμα. Ήρθες στην 3η θέση όταν εγκατέλειψε ο Petter – τι γνώμη έχεις για το σαββατοκύριακο;
J-ML:
Ήταν πολύ καλά που βρέθηκα πάλι στο πεδίο της μάχης – βέβαια είχα κάποιες αμφιβολίες. Τα παιδιά έκαναν 500 χλμ. στην Αργεντινή και εγώ τα έχασα αυτά. Κάναμε κάποια προετοιμασία με τον Miikka στη Φινλανδία, αλλά και πάλι είχαμε αμφιβολίες. Ήταν πολύ ωραία που βλέπαμε ότι είχαμε ταχύτητα. Όλα φαίνονταν καλά, αλλά το λάθος της Παρασκευής μας κόστισε πολύ. Έβρεχε πολύ το βράδυ και οι ειδικές του σκέλους είχαν πολλή λάσπη. Σε μια διασταύρωση φρενάρισα και όλα έδειχναν ΟΚ, αλλά μετά μπλόκαραν τα φρένα και έσβησε ο κινητήρας. Νόμιζα ότι μπορούσα να στρίψω, αλλά ο κινητήρας ήταν νεκρός. Δεν μπόρεσα να στρίψω, είδα να πλησιάζουμε ένα μικρό δέντρο, αλλά επίσης είδα ένα άνοιγμα στο πλάι και σκέφτηκα: «ΟΚ, ας πάμε από εκεί». Έβαλα μπροστά τον κινητήρα και πήγα από εκεί. Μετά από αυτό ο Sébastien ήταν επικεφαλής. Στους Βωξίτες και στο Δροσοχώρι, στις ειδικές 5 και 6, ένιωθα να παλεύω στην ανηφόρα. Δεν ήταν πολύ καλά τα πράγματα. Πλησιάσαμε στο τέλος της ημέρας νομίζω κοντά στα 6 δλ.

Ε:
Ήταν καλή επιλογή να πιέσετε τόσο πολύ;
J-ML:
Ναι. Είχαμε μια πολύ καλή μάχη. Ανησυχούσα το Σάββατο. Ήξερα πως ο Seb θα πιει τον εσπρέσο του και θα ένα ανυπόμονος να οδηγήσει. Κατάφερα να κρατήσω τη μάχη ζωντανή – κάναμε μερικές πολύ καλές ειδικές, αλλά μετά ήρθε το απόγευμα. Θεωρώ ότι μπορούσα να πάρω τη 2η θέση. Όμως, αν θέλουμε ως ομάδα να πλησιάσουμε τη Citroen και εγώ να διεκδικήσω τον τίτλο των Οδηγών, τότε έπρεπε να πάω για τη νίκη. Δεν μπορείς να παίζεις εκ του ασφαλούς, αν θες να γίνεις Παγκόσμιος Πρωταθλητής. Γνωρίζω ότι είμαι πίσω στη βαθμολογία και έκανα ένα λάθος. Αυτό είναι το στοιχείο που κάνει τον Seb πολύ δυνατό – δεν κάνει λάθη. Θα πρέπει να το έχω αυτό στο μυαλό μου, να μην επιτίθεμαι χωρίς πρώτα να σκέφτομαι λίγο. Πέρασα ανοιχτά από μια στροφή, μας έπιασε λάστιχο και από αυτό προέκυψε πρόβλημα στα φρένα. Αυτό είναι όμως το Ακρόπολις. Πιέζουμε στο όριο και όλα μπορούν να συμβούν.

Ε:
Χρειάζεσαι, λοιπόν, μια προσέγγιση σαν αυτή του Seb;
J-ML:
Με τη δική μου φιλοσοφία, είναι όλα ή τίποτα. Για να φτάσουμε στο ίδιο επίπεδο, χρειάζεται χρόνος, όμως, τουλάχιστον, είμαι στη σωστή κατεύθυνση. Και, ναι, θα ήταν πολύ καλό να γίνω σαν τον Seb.

Ε:
Η ομάδα χρειάζεται μία νίκη. Τι πρέπει να αλλάξει για να συμβεί αυτό;
J-ML:
Νομίζω ότι έχουμε καταφέρει να προηγούμαστε σε όλους τους αγώνες. Έχουμε σημειώσει πολλούς ταχύτερους χρόνους σε ειδικές, σε Power Stage και σε Qualifying Stage, αλλά, αν κοιτάξει κάποιος τα αποτελέσματα, η Citroen προηγείται με 70 βαθμούς και εγώ είμαι 70 βαθμούς πίσω στη βαθμολογία των Οδηγών. Τι πρέπει να κάνουμε διαφορετικό; Σίγουρα έχουμε την ταχύτητα. Δεν υπάρχει καμία αμφιβολία. Τα παιδιά έχουν κάνει πολύ καλή δουλειά με το αυτοκίνητο και είναι πολύ αξιόπιστο, όμως όταν επιτίθεσαι το ρίσκο είναι μεγάλο. Πόσο μεγάλο ρίσκο πρέπει να πάρουμε; Χρειαζόμαστε το αποτέλεσμα. Όπως είπα, δεν μπορείς να παίζεις εκ του ασφαλούς. Πρέπει να κερδίσουμε. Η 2η και η 3η θέση δε θα μας βοηθήσουν στο Πρωτάθλημα.

Ε:
Miikka, πώς αισθάνεσαι;
MA:
Σκέφτομαι τα θετικά πράγματα σε αυτόν τον αγώνα. Είχαμε μάχη μέχρι το μέσο του Σαββάτου, τη μεγαλύτερη που έχω δει σε αγώνα μέχρι τώρα. Ίσως μέχρι το τέλος του χρόνου να μπορούμε να είμαστε μέσα στη μάχη μέχρι το απόγευμα της Κυριακής!

Ε:
Ήταν όμως μια πολύ ωραία μάχη…
MA:
Όπως είπε και ο Daniel, ήταν όπως το Ράλλυ Φινλανδίας. Το Σάββατο το πρωί ο Malcolm (Wilson, Επικεφαλής της Ford World Rally Team) είπε πως ο Yves (επικεφαλής της Citroën Total World Rally Team) έλεγε ότι η ταχύτητα ήταν πολύ υψηλή, εσείς όμως δεν ακολουθήσατε τη συμβουλή του να μειώσετε ρυθμό…
SL:
Δεν ήταν ο Yves που το είπε αυτό. Ο Malcolm ήρθε σε μένα και μου είπε πως ήμασταν πολύ γρήγοροι.

Ε:
Yves, ήσουν εσύ ή ο Malcolm?
YM:
Νομίζω και οι δύο! Σίγουρα πήγαιναν πολύ γρήγορα, αλλά ποτέ δεν τους ζητήσαμε να κόψουν ρυθμό…

Ε:
Ήταν ένα εξαιρετικό σαββατοκύριακο με το «1-2»;
YM:
Ναι, ήταν ένα πολύ καλό σαββατοκύριακο! Είχαμε μεγάλη μάχη και τις τρεις ημέρες. Οι οδηγοί μας έκαναν πολύ καλή δουλειά, όπως και ολόκληρη η ομάδα. Όταν το επίπεδο του συναγωνισμού είναι τόσο υψηλό, πρέπει να είμαστε σωστοί, και όλη η δουλειά ξεκίνησε σωστά πριν από την έναρξη του αγώνα.

Ε:
Τι σκεφτήκατε όταν ο Sebastien είχε το κλατάρισμα;
YM:
Σίγουρα, όταν άκουσα το ραδιόφωνο δεν ήμουν και τόσο χαρούμενος. Σίγουρα, είχα μεγάλο άγχος, όταν βρέθηκα σε αυτήν τη θέση. Ήλπιζα να δω το επόμενο split και ο χαμένος χρόνος να είναι λιγότερος από 2 λεπτά. Όταν έγινε αυτό, τότε κατάλαβα ότι όλα είναι εντάξει.

FIA PRODUCTION CAR WORLD RALLY CHAMPIONSHIP

1st – Valeriy Gorban
1st – Andriy Nikolayev

Ε:
Valeriy, πώς αισθάνεσαι μετά από αυτήν τη μεγάλη νίκη;
VG:
Ήταν ένας πολύ σκληρός αγώνας για εμάς και το αυτοκίνητο και καταβάλαμε μεγάλη προσπάθεια να τερματίσουμε. Είμαι πολύ χαρούμενος που κέρδισα τον αγώνα. Ήταν πολύ σκληρές οι συνθήκες για το πλήρωμα.

Ε:
Ήσουν επικεφαλής στην αρχή, αλλά μετά είχες κάποια προβλήματα. Τι έγινε;
VG:
Έσπασε η ανάρτηση και αποφασίσαμε να μην κάνουμε χρήση Rally 2. Οδηγήσαμε στις δύο τελευταίες ειδικές χωρίς εμπρός και ανάρτηση στη δεξιά πλευρά.

Ε:
Πίστευες ότι μπορούσες να αποκομίσεις το μέγιστο αριθμό βαθμών σήμερα; Και όταν είδες τον Nicolas (Fuchs) να έχει πρόβλημα, τι σκέφτηκες;
VG:
Στενοχωρηθήκαμε πολύ που ο Nicolas εγκατέλειψε, αφού οι χρόνοι μας ήταν πολύ καλοί στις ειδικές. Για αυτό και είναι λυπηρό για τον Nicolas. Δεν περιμέναμε ότι θα κερδίσουμε σε αυτόν τον αγώνα.

Ε:
Ποια είναι τα σχέδιά σου για το υπόλοιπο της χρονιάς; Μπορείς να παλέψεις για τον τίτλο;
VG:
Αυτήν τη στιγμή στο Πρωτάθλημα υπάρχουν πολλοί οδηγοί που θέλουν τον τίτλο, και εμείς είμαστε έτοιμοι να παλέψουμε για αυτό. Θα δώσουμε τον καλύτερό μας εαυτό για τους επόμενους αγώνες.

Ε:
Ποιο ήταν το πιο δύσκολο στοιχείο του σαββατοκύριακου;
AN:
Είναι ο πιο σκληρός αγώνας που έχω λάβει μέρος στη ζωή μου και όλα τα έζησα ακριβώς το ίδιο έντονα. Όλες οι ειδικές ήταν δύσκολες και η μάχη με τον Nicolas ήταν σπουδαία.


Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Online εφαρμογή εκτίμησης αξίας μεταχειρισμένων αυτοκινήτων

Η εφαρμογή AUTOSCAN είναι μια μηχανή προσεγγιστικής εκτίμησης αξίας μεταχειρισμένων αυτοκινήτων, βασιζόμενη στην επεξεργασία μεταβλητών παραγόντων που επηρεάζουν την εμπορική μεταπωλητική τους αξία σε ετήσια βάση. Το ανθρώπινο δυναμικό της δραστηριοποιείται στον χώρο του αυτοκινήτου καθημερινά, διατηρώντας βάσεις δεδομένων σχετικά με τα χαρακτηριστικά της εμπορικής αξίας των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων της ελληνικής αγοράς καταγράφοντας την διαδικασία αγοραπωλησίας τους. Αντλεί πολύτιμες πληροφορίες από τεχνικές και εμπορικές παραμέτρους που συνεχώς μεταβάλουν την οικονομική...

Το FIAT Pandina

Το FIAT Pandina Η FIAT παρουσίασε το τελευταίο όπως φάινεται facelift του θρυλικού Panda, ενός μοντέλου που έχει διαγράψει πορεία 40 ετών και πάνω από 8 εκατομμυρίων πωλήσεων. Το όνομα αυτού Pandina!Πανεύκολο στην οδήγηση, εύχρηστο στην καμπίνα και οικονομικό στη χρήση, το μοντέλο έχει δημιουργήσει το δικό του φανατικό όσο και πιστό κοινό.

Αγορά μοτοσυκλέτας, σκούτερ ή παπιού με άτοκες δόσεις χωρίς δάνειο από τράπεζα

Αγορά μοτοσυκλέτας, σκούτερ ή παπιού με άτοκες δόσεις Θέλετε να προβείτε στην αγορά μοτοσυκλέτας, σκούτερ ή παπιού με 36 άτοκες δόσεις και χωρίς δάνειο από τράπεζα; Και όμως γίνεται...Δείτε πώς: