H σουηδική εταιρεία κατασκευής σπορ αυτοκινήτων Koenigsegg Group AB έβαλε μυαλό. Η εταιρεία αποφάσισε να μην προχωρήσει με τη συμφωνία εξαγοράς της Saab από τη General Motors. Περιμένοντας κάποια απόφαση από το διοικητικό συμβούλιο της GM, η αυτοκινητοβιομηχανία λογικά θα κλείσει το εμπορικό σήμα. To management δεν θέλει να το κρατήσει, λένε δύο στελέχη της GM που γνωρίζουν τον προγραμματισμό της εταιρείας. Έτσι, εκτός εάν το ΔΣ πάει κόντρα στις επιθυμίες τους, η Saab θα ακολουθήσει τις Pontiac και Saturn στην αφάνεια.
Για τον CEO της GM, Fritz Henderson, αυτή είναι η τρίτη απόπειρα για deal που έχει αποτύχει. Το δικό του διοικητικό συμβούλιο αποφάσισε να κρατήσει την Opel αντί να την πουλήσει στην κοινοπραξία του κατασκευαστή τμημάτων αυτοκινήτων Magna International με την ρωσική OAO Sberbank. Η Renault-Nissan δεν θα παρείχε νέα αυτοκίνητα για να γεμίσουν τις αντιπροσωπείες της Saturn όταν η αλυσίδα αντιπροσωπειών Penske Automotive Group ανέλαβε. Έτσι, η συμφωνία πέθανε. Και τώρα η συμφωνία για τη Saab έχει αποτύχει.
Η GM δεν μπόρεσε ποτέ να τη χρηματοδοτήσει επαρκώς από τότε που αγόρασε το 50% πίσω στο 1990. To brand έχει μια μικρή θέση στις βορειοανατολικές ΗΠΑ. Αλλά αυτό έδωσε στην GM μόνο 7.441 πωλήσεις στις ΗΠΑ φέτος. Αυτές είναι μειωμένες κατά 62%. Οι πωλήσεις στην Ευρώπη είναι εξίσου μειωμένες.
Μιλάμε για ένα εμπορικό σήμα που αγωνίζεται να πουλήσει 100.000 αυτοκίνητα ετησίως σε παγκόσμιο επίπεδο. Οι πραγματικές πωλήσεις αφορούν στην πραγματικότητα μόνο δύο μοντέλα, τα 9-3 και 9-5 sedan. Ακόμη και η κοινή χρήση εξαρτημάτων και πλατφορμών με την Opel, είναι δύσκολο να έχει κέρδος. "Δεν νομίζω πως αυτό είναι κάτι βιώσιμο,” λέει ο αναλυτής της IHS Global Insight John Wolkonowicz. Αυτό είναι ιδιαίτερα αληθές για τη GM.
foreignpress-gr.com