Σε κατηγοριοποίηση των ελαστικών των αυτοκινήτων που θα πωλούνται στην Ευρώπη από το Νοέμβριο του 2012, ανάλογα με την οικονομία καυσίμου, την πρόσφυση στο βρεγμένο οδόστρωμα και τον θόρυβο που εκπέμπουν στο περιβάλλον. Τα σχετικά στοιχεία θα αναγράφονται πάνω στα ελαστικά, όπως προβλέπει το σχέδιο οδηγίας της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.
Όπως στην ευρωπαϊκή προδιαγραφή σχετικά με την ενεργειακή κλάση των ηλεκτρικών συσκευών, έτσι και στα ελαστικά θα υπάρχουν κατηγορίες που θα τα κατατάσσουν από την ανώτερη «πράσινη Α κατηγορία» έως την κατώτερη «κόκκινη G κατηγορία». Στα ελαστικά, εκτός από την ένδειξη σχετικά με την οικονομία στα καύσιμα, θα αναγράφονται πληροφορίες για τις επιδόσεις τους υπό βροχήν και τον θόρυβο κύλισης σε ντεσιμπέλ.
Από την 1η Νοεμβρίου 2012, οι προμηθευτές ελαστικών για επιβατικά αυτοκίνητα, ελαφρά και βαρέα οχήματα (ελαστικά C1,C2 και C3) θα πρέπει να παρέχουν τις εν λόγω πληροφορίες προς τους καταναλωτές σε κάθε διαφημιστικό υλικό, ακόμη και στο Διαδίκτυο. Θα εξαιρούνται τα αναγομωμένα ελαστικά, τα επαγγελματικά εκτός δρόμου ελαστικά και τα ελαστικά αγώνων.
Όλα τα C1 και C2 ελαστικά που θα παράγονται μετά το 2012 όταν θα διανέμονται από το εργοστάσιο στα καταστήματα ή στα συνεργεία θα πρέπει είτε να φέρουν ένα αυτοκόλλητο είτε να έχουν τη σχετική επιγραφή. Σε αντίθεση με τις ηλεκτρικές συσκευές, τα λάστιχα των αυτοκινήτων δεν είναι πάντοτε σε προθήκες καταστημάτων. Ως εκ τούτου οι ευρωβουλευτές επέμειναν να είναι υποχρεωμένα τα καταστήματα λιανικής πώλησης να επιδεικνύουν την επιγραφή στον αγοραστή πριν από την πώληση καθώς και να την περιλαμβάνουν στο τιμολόγιο.
Για να προωθηθούν τα ιδιαίτερα αθόρυβα ελαστικά το Κοινοβούλιο διαπραγματεύτηκε τον επανασχεδιασμό του πικτογράμματος θορύβου. Το ύψος του θορύβου κύλισης στο περιβάλλον θα υποδεικνύεται με μία ανερχόμενη κλίμακα μαύρων «κυμάτων». Τα αθόρυβα ελαστικά (που θα παράγουν θόρυβο χαμηλότερο από 68 ντεσιμπέλ) θα επισημαίνονται από ένα μαύρο και δύο λευκά «κύματα» δίπλα από την ένδειξη των ντεσιμπέλ.
Κίνητρα για την προώθηση ελαστικών με ακόμη πιο καλές επιδόσεις στους καταναλωτές θα μπορούν να αποφασιστούν ενδεχομένως και σε εθνικό επίπεδο. Τα κράτη μέλη θα μπορούν να τα παρέχουν όμως μόνο για ελαστικά της κατηγορίας C όσον αφορά την ενεργειακή απόδοση και την πρόσφυση στο βρεγμένο.
e-go.gr