Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

H Ελληνική αγορά οχημάτων (Αύγουστος 2010)

Επιβατικά αυτοκίνητα
Καινούργια: Τη χαμηλότερη επίδοση από το 1996 σημείωσαν οι ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων κατά το μήνα Αύγουστο. Η κάμψη των ταξινομήσεων έφθασε το -68,6%, ως προς την ανάλογη περίοδο του 2009 ή το -65,3%, ως προς το μέσο όρο των αντίστοιχων μηνών της περιόδου 2004-2009. Συγκεκριμένα, το μήνα Αύγουστο κατά το διάστημα που προηγήθηκε της κρίσης*  ταξινομούνταν, κατά μέσο όρο, 20.628 οχήματα ενώ τον περασμένο μήνα μόλις 7.167.  Σημειώνεται ότι από την αρχή του έτους έχουν ταξινομηθεί 41,3% λιγότερα επιβατικά αυτοκίνητα σε σύγκριση με την εξαετία 2004-2009.
Καθίσταται προφανές ότι η επανειλημμένη αύξηση της φορολογίας στην αγορά και στη χρήση του αυτοκινήτου βαθαίνει συνεχώς την κρίση στον κλάδο. Αντίθετα από τη στόχευση, η εκτεταμένη αύξηση της φορολογίας στα αυτοκίνητα οδηγεί πλέον οριστικά σε σημαντικότατη...
υστέρηση στα δημοσιονομικά έσοδα. Υπολογίζεται ότι η απώλεια σε σχέση με τους ήδη πολύ χαμηλούς στόχους που έχουν τεθεί στον προϋπολογισμό του 2010, δηλαδή 980 εκατομμύρια ευρώ, θα είναι της τάξης των 350 εκατομμυρίων ευρώ.
Σημειώνεται, ότι εκτός των επιπτώσεων στα δημοσιονομικά έσοδα η καθίζηση των πωλήσεων έχει άμεσο αντίκτυπο στην απασχόληση και την επιχειρηματικότητα στον κλάδο του αυτοκινήτου, όπου δραστηριοποιούνται πάνω από 30.000 επιχειρήσεις και απασχολούνται 90.000 εργαζόμενοι. Ήδη από επίσημα στοιχεία καταγράφεται μείωση στην απασχόληση που υπερβαίνει το 10%.

Ελαφρά φορτηγά (μικτού βάρους ως 3,5 τόνους)
Καινούργια: Παρομοίως, εξαιρετική κάμψη 43,8%, παρουσιάστηκε το πρώτο οκτάμηνο του 2010 στην αγορά καινούριων ελαφρών φορτηγών. Οι ταξινομήσεις ελαφρών φορτηγών άγγιξαν τις 8.322 μονάδες, σε σύγκριση με τις 14.811, κατά μέσο όρο, το αντίστοιχο διάστημα της εξαετίας 2004-2009.
Η πτώση συνδέεται σαφώς με την ύφεση που αντιμετωπίζει η ελληνική οικονομία. Ταυτόχρονα, εξακολουθεί η αύξηση της διείσδυσης των εισαγόμενων μεταχειρισμένων ελαφρών φορτηγών που από τις αρχές του έτους  ξεπερνά το 50% της συγκεκριμένης αγοράς.
Φορτηγά (μικτού βάρους πάνω από 3,5 τόνους)
Καινούργια: Κατά τους πρώτους οκτώ μήνες του έτους, η αγορά των καινούριων μεσαίων και βαρέων φορτηγών σημείωσε μεγάλη μείωση της τάξης του 38% με τις ταξινομήσεις να αγγίζουν τις 965 έναντι των 1.557 που ήταν, κατά μέσο όρο, κατά την παρελθούσα εξαετία. Ο Αύγουστος ήταν ο μήνας με τη μεγαλύτερη κάμψη από τις αρχές του έτους σε σχέση με το μέσο όρο των ετών 2004-2009 (-58,7%).
Η οικονομική ύφεση, τα μεγάλα έργα που βρίσκονται σε αναστολή και η αναμονή του νέου νομοσχεδίου για την απελευθέρωση της αγοράς των αδειών φορτηγών Δημοσίας Χρήσης δημιουργούν αβεβαιότητα με αποτέλεσμα την πρωτοφανή μείωση των ταξινομήσεων.
Σημειώνεται ότι το μεγαλύτερο ποσοστό της συγκεκριμένης κατηγορίας οχημάτων συνεχίζει να καλύπτεται από εισαγόμενα μεταχειρισμένα οχήματα. Τα καινούρια εξακολουθούν να αντιπροσωπεύουν μόνο ένα μικρό ποσοστό του συνόλου, διατηρώντας υψηλό το μέσο όρο ηλικίας των μεσαίων και βαρέων φορτηγών στη χώρα μας, με όλα τα προβλήματα οδικής ασφάλειας και περιβαλλοντικής επιβάρυνσης που συνεπάγεται ο υπέργηρος στόλος.
Λεωφορεία
Καινούργια: Συνεχίστηκε και κατά το μήνα Αύγουστο η κάθετη πτώση των ταξινομήσεων καινούριων λεωφορείων. Συνολικά, κατά το πρώτο εξάμηνο του τρέχοντος έτους  η πτώση άγγιξε το 68,9%, αφού οι ταξινομήσεις μειώθηκαν από 659, κατά μέσο όρο το αντίστοιχο χρονικό διάστημα της εξαετίας 2004-2009, σε 205  το 2010. Μάλιστα, οι ταξινομήσεις Αυγούστου μπορεί να άγγιξαν τις 83, αριθμός σχετικά αυξημένος σε σύγκριση με τους προηγούμενους μήνες του έτους, η βελτίωση αυτή ωστόσο φαίνεται ότι θα είναι παροδική καθώς συμπεριλαμβάνονται 75 ταξινομήσεις αστικών λεωφορείων. Η συγκεκριμένη κάμψη είναι αποτέλεσμα δύο παραγόντων, της κρίσης στον τουρισμό και της λήξης της επιδότησης των υπεραστικών λεωφορείων από την Πολιτεία.
Μοτοσυκλέτες (άνω των 50cc)
Καινούργιες μοτοσυκλέτες: Πτώση 25,7% παρουσίασε η αγορά μοτοσυκλέτας κατά τη διάρκεια του πρώτου οκταμήνου του έτους (47.144 δίκυκλα το 2010, έναντι 63.450 μονάδων κατά την προηγούμενη εξαετία). Η αγορά μοτοσυκλετών κινείται σε επίπεδα σημαντικά χαμηλότερα του έτους 2004, παρά το γεγονός ότι κατά τους προηγούμενους μήνες συμπεριλήφθηκαν στις ταξινομήσεις και αυτές που έγιναν από την Ελληνική Αστυνομία για τις ανάγκες της δίκυκλης αστυνόμευσης.
Λύση για την αντιμετώπιση τόσο της κρίσης στην αγορά δικύκλων όσο και στο κυκλοφοριακό πρόβλημα των μεγάλων πόλεων, θα αποτελούσε η υλοποίηση της πάγιας επιδίωξης του ΣΕΑΑ, να επιτραπεί στους έμπειρους οδηγούς αυτοκινήτων να οδηγούν μοτοσυκλέτες μικρού κυβισμού.

*Η σύγκριση των στατιστικών στοιχείων του ΣΕΑΑ πραγματοποιείται με βάση το μέσο όρο κατά την εξαετία 2004-2009 (πχ. Ιανουάριος 2010, ως προς το μέσο όρο Ιανουαρίου των ετών 2004-2009).
Πετρελαιοκίνηση
Η πετρελαιοκίνηση στην Ελλάδα είναι απαγορευμένη για τα επιβατικά αυτοκίνητα και τα ελαφρά φορτηγά στις αστικές περιοχές όπως η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη.
Ο λόγος που αρχικά επιβλήθηκε η απαγόρευση αυτή ήταν οι αυξημένες εκπομπές σωματιδίων που προκαλούσαν στο παρελθόν (δεκαετία '80) οι πετρελαιοκινητήρες.
Όμως η τεχνολογική εξέλιξη σε συνδυασμό με τον βαθμό φιλικότητας των πετρελαιοκίνητων οχημάτων και την ανάγκη για οικονομία καυσίμου, που προκύπτει σε διεθνές επίπεδο από την ανατίμηση του πετρελαίου, συνηγορούν υπέρ της άρσης της απαγόρευσης κυκλοφορίας μόνο των πετρελαιοκίνητων επιβατικών αυτοκινήτων και ελαφρών φορτηγών τελευταίας τεχνολογίας (Euro IV) στα αστικά κέντρα.
Η Ελλάδα αποτελεί και εδώ εξαίρεση, δεδομένου ότι στα επιβατικά αυτοκίνητα, μόνο τα ταξί πωλούνται με πετρελαιοκίνηση, δηλαδή λιγότερο από το 1% της αγοράς, ενώ στα ελαφρά φορτηγά, παρά το γεγονός ότι το ποσοστό των πετρελαιοκίνητων ανέρχεται στο 81% πετρελαιοκίνητα, παραμένει εντούτοις το χαμηλότερο της ΕΕ.
Ο ΣΕΑΑ πιστεύει ότι λαμβάνοντας υπ' όψιν τις τεχνολογικές εξελίξεις της τελευταίας δεκαετίας και την εξέλιξη της ευρωπαϊκής αγοράς, η πολιτεία θα έπρεπε να επανεξετάσει το θέμα.
Στόλος κυκλοφορούντων οχημάτων 2007
Στον παρακάτω πίνακα εμφανίζεται ο στόλος των οχημάτων που κυκλοφορούσαν στην Ελλάδα το 2007.
ΣΤΟΛΟΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΟΥΝΤΩΝ ΟΧΗΜΑΤΩΝ 2007
Κατηγορίες
Μονάδες
Ποσοστό (%)
Διαφορά με 2006
Επιβατικά αυτοκίνητα
(συμπεριλαμβάνονται τα ταξί)
4.834.313
71,3%
5,7%
εκ των οποίων Συμβατικά
1.323.646
27,4% επί του συνόλου
των επιβατικών αυτ/των
-
εκ των οποίων Καταλυτικά
3.510.667
72,6% επί του συνόλου των
επιβατικών αυτ/των
-
Ελαφρά φορτηγά
750.477
11,1%
0,4%
Βαρέα φορτηγά
238.939
3,5%
4,5%
Λεωφορεία
26.197
0,4%
0,9%
Μοτοσικλέτες (>50 cc)
931.527
13,7%
12%
ΣΥΝΟΛΟ
6.781.453

5,8%
Επιβατικά αυτοκίνητα
Όπως φαίνεται και στον παραπάνω πίνακα, τα κυκλοφορούντα επιβατικά αυτοκίνητα ξεπέρασαν τα 4,8 εκατομμύρια, παρουσιάζοντας έτσι μια αύξηση κατά 5,7% συγκριτικά ως προς το 2006.
Eκείνο που πρέπει να επισημανθεί, είναι ότι το 27,4% του στόλου των επιβατικών αυτοκινήτων είναι ακόμη συμβατικής τεχνολογίας, δηλαδή ταξινομημένα προ του 1990. Tο ποσοστό αυτό είναι επίσης μοναδικό στο πλαίσιο της Ε.Ε., όπου κατά μέσο όρο, το ποσοστό των συμβατικών αυτοκινήτων που παραμένει σε κυκλοφορία είναι κάτω του 10% και σε μερικές χώρες ακόμα και κάτω του 5%.
Ελαφρά φορτηγά (μικτού βάρους ως 3.5 τόνους)
H κατηγορία των ελαφρών φορτηγών με 750.477 μονάδες αντιπροσωπεύει το 11,1% των κυκλοφορούντων οχημάτων.
Φορτηγά (μικτού βάρους άνω των 3.5 τόνων)
O στόλος των βαρέων επαγγελματικών οχημάτων παρουσιάζει αύξηση κατά 4,5%. H αναλογία του στόλου αυτού στο σύνολο των οχημάτων (3,5%).
Λεωφορεία
O στόλος των λεωφορείων παρουσιάζει μικρή αύξηση κατά 0,4.
Μοτοσυκλέτες (άνω των 50cc)
Το σύνολο των κυκλοφορούντων μοτοσυκλετών ανέρχονται σε 931.527. Στο σύνολο αυτό δεν περιλαμβάνονται τα μοτοποδήλατα (έως 50cc) διότι τέτοιου τύπου δίκυκλα δεν ταξινομούνται στο Υπουργείο Μεταφορών αλλά στα κατά τόπους αστυνομικά τμήματα με ευθύνη του Υπουργείου Δημόσιας Τάξης. Βάσει εκτιμήσεων, υπολογίζεται ότι οι μοτοσυκλέτες κάτω των 50cc αντιπροσωπεύουν το 20%-22% του συνόλου και είναι ±230.000, οπότε το σύνολο των δικύκλων στην Ελλάδα ανέρχεται περίπου στο 1 εκατομμύριο.

seaa.gr

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Αγορά μοτοσυκλέτας, σκούτερ ή παπιού με άτοκες δόσεις χωρίς δάνειο από τράπεζα

Αγορά μοτοσυκλέτας, σκούτερ ή παπιού με άτοκες δόσεις Θέλετε να προβείτε στην αγορά μοτοσυκλέτας, σκούτερ ή παπιού με 36 άτοκες δόσεις και χωρίς δάνειο από τράπεζα; Και όμως γίνεται...Δείτε πώς:

Online εφαρμογή εκτίμησης αξίας μεταχειρισμένων αυτοκινήτων

Η εφαρμογή AUTOSCAN είναι μια μηχανή προσεγγιστικής εκτίμησης αξίας μεταχειρισμένων αυτοκινήτων, βασιζόμενη στην επεξεργασία μεταβλητών παραγόντων που επηρεάζουν την εμπορική μεταπωλητική τους αξία σε ετήσια βάση. Το ανθρώπινο δυναμικό της δραστηριοποιείται στον χώρο του αυτοκινήτου καθημερινά, διατηρώντας βάσεις δεδομένων σχετικά με τα χαρακτηριστικά της εμπορικής αξίας των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων της ελληνικής αγοράς καταγράφοντας την διαδικασία αγοραπωλησίας τους. Αντλεί πολύτιμες πληροφορίες από τεχνικές και εμπορικές παραμέτρους που συνεχώς μεταβάλουν την οικονομική...

Αυτοκίνητα-ευκαιρίες: Το τμήμα μεταχειρισμένων - κατασχεμένων αυτοκινήτων της Eurobank δίνει αυτοκίνητα με 600-800 ευρώ! Ελέγξτε αν αξίζουν με 45 ευρώ παίρνοντας 10σέλιδη τεχνική αναφορά!

Το τμήμα μεταχειρισμένων - κατασχεμένων αυτοκινήτων της Eurobank δίνει αυτοκίνητα με 600-800 ευρώ! Το αρμόδιο τμήμα μεταχειρισμένων - κατασχεμένων αυτοκινήτων της Eurobank δίνει προς πώληση νέα αυτοκίνητα-προσφορές με πολύ χαμηλές τιμές και πού ξέρεις με λϊγο καλό ψάξιμο - και αρκετή τύχη -  ίσως βρείς αυτό που σε ενδιαφέρει χωρίς να πονέσει ιδιαίτερα η τσέπη σου...