Ρεπορτάζ: Ειρήνη Χρυσολωρά
(απο ΤΑ ΝΕΑ)
Μειωμένα τέλη κυκλοφορίας για τα καινούργια αυτοκίνητα που θα πρωτοκυκλοφορήσουν την 1η Ιανουαρίου του 2011 και θα είναι αντιρρυπαντικής τεχνολογίας θα προβλέπει το φορολογικό νομοσχέδιο που θα κατατεθεί στη Βουλή τον Οκτώβριο, ενώ παράλληλα θα μειώνει το βάρος για τα παλαιά και μεγάλου κυβισμού αυτοκίνητα που δέχθηκαν μεγάλη επιβάρυνση πριν από έναν χρόνο...
Το θέμα είναι ευαίσθητο, καθώς μια τέτοια κίνηση μπορεί να θεωρηθεί ότι ευνοεί τις αντιπροσωπείες αυτοκινήτων, τις εισαγωγές και τους καταναλωτές με υψηλά εισοδήματα που έχουν τη δυνατότητα να αποκτήσουν αυτά τα αυτοκίνητα. Μάλιστα, ο Πρωθυπουργός, απαντώντας στη ΔΕΘ σε ερώτηση για το ενδεχόμενο να εφαρμοστεί το μέτρο της απόσυρσης, είπε ότι αυτά είναι προτάσεις και όχι αποφάσεις. Με το ίδιο νομοσχέδιο θα ρυθμίζονται τα νέα φορολογικά μέτρα, για την ενίσχυση των εσόδων του προϋπολογισμού του 2011, με κυριότερο την αύξηση του χαμηλού συντελεστή ΦΠΑ. Οπως είναι γνωστό, απορρίφθηκε η λύση της μετάταξης του 30% των προϊόντων στον υψηλό συντελεστή, κάτι που ξεκαθάρισε από τις ΗΠΑ ο Πρωθυπουργός. Σύμφωνα με πληροφορίες, η κυβέρνηση εξετάζει εναλλακτικά την αύξηση του χαμηλού συντελεστή 11% στο 13%, ενδεχομένως όμως και στο 12%. Επιπλέον, θα προβλεφθεί η εξίσωση του φόρου στο πετρέλαιο θέρμανσης και κίνησης από το φθινόπωρο του 2011, με παράλληλη εφαρμογή ενός συστήματος επιστροφής του σε χαμηλά εισοδήματα, που θα βασίζεται σε πολλά κριτήρια. Από την εξίσωση αυτή η κυβέρνηση προσδοκά να αυξήσει τα έσοδα κατά 1 δισ. ευρώ ετησίως. Τις πρώτες θετικές ενδείξεις για την πορεία των εσόδων του προϋπολογισμού διαπίστωσε το οικονομικό επιτελείο τον Σεπτέμβριο καθώς το, πρώτο 20ήμερο αυξήθηκαν κατά 22,4%. Ο υπουργός Οικονομικών κ. Γ. Παπακωνσταντίνου έχοντας υπόψιν του αυτό το στοιχείο είπε σε εκδήλωση του Κέντρου Οικονομικών Σπουδών της Φρανκφούρτης στην Αθήνα, ότι ο στόχος της μείωσης του ελλείμματος για το 2010 και το 2011 θα επιτευχθεί. Στο οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου τα έσοδα είχαν αυξηθεί μόλις κατά 3,4% έναντι στόχου 13,7%. Εικόνα που δύσκολα θα ανατραπεί. Εφικτή ωστόσο χαρακτήρισε την εφαρμογή του προγράματος σταθερότητας ο σύμβουλος του πρωθυπουργού, καθηγητής κ. Λουκάς Παπαδήμος. Ο ίδιος τόνισε επίσης ότι πρέπει να επισπευθεί η φορολογική μεταρρύθμιση και οι μεταρρυθμίσεις που θα τονώσουν την ανταγωνιστικότητα της οικονομίας.
Το είδαμε στο fimotro
(απο ΤΑ ΝΕΑ)
Μειωμένα τέλη κυκλοφορίας για τα καινούργια αυτοκίνητα που θα πρωτοκυκλοφορήσουν την 1η Ιανουαρίου του 2011 και θα είναι αντιρρυπαντικής τεχνολογίας θα προβλέπει το φορολογικό νομοσχέδιο που θα κατατεθεί στη Βουλή τον Οκτώβριο, ενώ παράλληλα θα μειώνει το βάρος για τα παλαιά και μεγάλου κυβισμού αυτοκίνητα που δέχθηκαν μεγάλη επιβάρυνση πριν από έναν χρόνο...
Το θέμα είναι ευαίσθητο, καθώς μια τέτοια κίνηση μπορεί να θεωρηθεί ότι ευνοεί τις αντιπροσωπείες αυτοκινήτων, τις εισαγωγές και τους καταναλωτές με υψηλά εισοδήματα που έχουν τη δυνατότητα να αποκτήσουν αυτά τα αυτοκίνητα. Μάλιστα, ο Πρωθυπουργός, απαντώντας στη ΔΕΘ σε ερώτηση για το ενδεχόμενο να εφαρμοστεί το μέτρο της απόσυρσης, είπε ότι αυτά είναι προτάσεις και όχι αποφάσεις. Με το ίδιο νομοσχέδιο θα ρυθμίζονται τα νέα φορολογικά μέτρα, για την ενίσχυση των εσόδων του προϋπολογισμού του 2011, με κυριότερο την αύξηση του χαμηλού συντελεστή ΦΠΑ. Οπως είναι γνωστό, απορρίφθηκε η λύση της μετάταξης του 30% των προϊόντων στον υψηλό συντελεστή, κάτι που ξεκαθάρισε από τις ΗΠΑ ο Πρωθυπουργός. Σύμφωνα με πληροφορίες, η κυβέρνηση εξετάζει εναλλακτικά την αύξηση του χαμηλού συντελεστή 11% στο 13%, ενδεχομένως όμως και στο 12%. Επιπλέον, θα προβλεφθεί η εξίσωση του φόρου στο πετρέλαιο θέρμανσης και κίνησης από το φθινόπωρο του 2011, με παράλληλη εφαρμογή ενός συστήματος επιστροφής του σε χαμηλά εισοδήματα, που θα βασίζεται σε πολλά κριτήρια. Από την εξίσωση αυτή η κυβέρνηση προσδοκά να αυξήσει τα έσοδα κατά 1 δισ. ευρώ ετησίως. Τις πρώτες θετικές ενδείξεις για την πορεία των εσόδων του προϋπολογισμού διαπίστωσε το οικονομικό επιτελείο τον Σεπτέμβριο καθώς το, πρώτο 20ήμερο αυξήθηκαν κατά 22,4%. Ο υπουργός Οικονομικών κ. Γ. Παπακωνσταντίνου έχοντας υπόψιν του αυτό το στοιχείο είπε σε εκδήλωση του Κέντρου Οικονομικών Σπουδών της Φρανκφούρτης στην Αθήνα, ότι ο στόχος της μείωσης του ελλείμματος για το 2010 και το 2011 θα επιτευχθεί. Στο οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου τα έσοδα είχαν αυξηθεί μόλις κατά 3,4% έναντι στόχου 13,7%. Εικόνα που δύσκολα θα ανατραπεί. Εφικτή ωστόσο χαρακτήρισε την εφαρμογή του προγράματος σταθερότητας ο σύμβουλος του πρωθυπουργού, καθηγητής κ. Λουκάς Παπαδήμος. Ο ίδιος τόνισε επίσης ότι πρέπει να επισπευθεί η φορολογική μεταρρύθμιση και οι μεταρρυθμίσεις που θα τονώσουν την ανταγωνιστικότητα της οικονομίας.
Το είδαμε στο fimotro