Μεγάλη σταρ του εκθεσιακού χώρου της Alfa Romeo στο Παρίσι, θα είναι η Giulietta, το ασφαλέστερο αυτοκίνητο της κλάσης του στον κόσμο, σύμφωνα με το crash test του EuroNCAP.
Δύο θα είναι οι πρεμιέρες που θα ντεμπουτάρει στη Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου του Παρισιού η Alfa Romeo Giulietta. Η πρώτη αφορά το νέο turbo diesel κινητήρα των δύο λίτρων που αποδίδει 140 ίππους και 350 Nm ροπής, κινητήρας ο οποίος καταναλώνει μόλις 4,5 λίτρα καυσίμου ανά 100 χιλιόμετρα συνδυασμένου κύκλου μέτρησης και εκπέμπει μόνο 119 γραμμάρια διοξειδίου του άνθρακα ανά χιλιόμετρο.
Η δεύτερη πρεμιέρα, αφορά στον κινητήρα βενζίνης των 1.4...
λίτρων MultiAir με τους 170 ίππους, που εφοδιάζεται με το νέο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη Alfa TCT και τοποθετείται για πρώτη φορά στην Giulietta.
Η Alfa Romeo Giulietta σχεδιάστηκε ώστε να έχει δύο προσωπικότητες: Μία σπορτίφ, επιθετική και συναρπαστική στην οδήγηση ακόμα και στις πιο απαιτητικές διαδρομές και μία πιο λειτουργική, με ποιότητες όπως ευρυχωρία και απλόχερη άνεση για την καθημερινή οδήγηση. Αυτός ο διττός χαρακτήρας επιτεύχθηκε μέσω πολλών εφαρμογών. Κάποιες από αυτές είναι η compact αρχιτεκτονική και η εξεζητημένες τεχνολογικές λύσεις που χρησιμοποιήθηκαν στην ανάρτηση, τη διπλή κρεμαγιέρα, καθώς και στα στιβαρά και ταυτόχρονα ελαφρά υλικά κατασκευής. Όλα τα παραπάνω συντελούν ώστε η Giulietta να είναι ένα αυτοκίνητο του οποίου τα δυναμικά χαρακτηριστικά αλλά και τα στοιχεία ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας να υπερτερούν του ανταγωνισμού. Δεν είναι τυχαίο ότι το αυτοκίνητο πέτυχε το υψηλότερο σκορ ασφάλειας στη διαδικασία δοκιμής πρόσκρουσης του EuroNCAP (87/100) εξασφαλίζοντας φυσικά, 5 αστέρια συνολικής αξιολόγησης – η καλύτερη απ’ οποιοδήποτε άλλο αυτοκίνητο της κλάσης, καθιστώντας την το ασφαλέστερο αυτοκίνητο της κατηγορίας της, στην ιστορία των δοκιμών “crash test”.
Το πρωτοποριακό κιβώτιο διπλού συμπλέκτη Alfa TCT
Μετά το λανσάρισμά του στην Alfa Romeo MiTo, η Giulietta... γίνεται το δεύτερο αυτοκίνητο του Fiat Group που συνδυάζει το κιβώτιο TCT με τον κινητήρα 1.4 MultiAir Turbo. Πρόκειται γα ένα απόσταγμα τεχνολογίας που επιτυγχάνει υψηλές επιδόσεις, διατηρώντας ταυτόχρονα τα επίπεδα κατανάλωσης και εκπομπών ρύπων στο χαμηλότερο σημείο. Με τελική ταχύτητα της τάξης των 218 χλμ./ώρα, επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε μόλις 7,7 δευτερόλεπτα, μέση κατανάλωση 5,2 λίτρα (συνδυασμένος κύκλος) και εξαιρετικά χαμηλές εκπομπές ρύπων, μόλις 121 γρμ./χλμ., η Giulietta είναι ένα σύγχρονο σύμβολο μηχανολογικής αποδοτικότητας. Το κιβώτιο TCT είναι κάτι παραπάνω από ένα αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων: είναι ένα «έξυπνο» σύστημα διαχείρισης της δυναμικής συμπεριφοράς του αυτοκινήτου. Συνεργάζεται με όλα τα συστήματα της Giulietta, όπως το Alfa DNA, το Start&Stop, το VDC, τα φρένα, την κεντρική μονάδα του κινητήρα ώστε να προσφέρει ιδανική απόδοση, σε κάθε περίπτωση.
Σχεδιασμένο και εξελιγμένο από το FPT – Fiat Powertrain Technologies, το TCT αποτελείται στην ουσία από δύο παράλληλα κιβώτια ταχυτήτων, το κάθε ένα με τον δικό του συμπλέκτη, πράγμα που επιτρέπει την επιλογή επόμενης ταχύτητας, ενώ η προηγούμενη είναι ήδη σε χρήση, εξασφαλίζοντας ακαριαίες αλλαγές, ομαλή λειτουργία και υψηλότατη αποδοτικότητα. Το κιβώτιο TCT αυξάνει τα επίπεδα ενεργητικής ασφάλειας της Giulietta και σε συνδυασμό με την κορυφαία παθητική ασφάλεια που εγγυώνται τα πέντε αστέρια που αποκόμμισε στη δοκιμή πρόσκρουσης του EuroNCAP (με τις προδιαγραφές του 2010 και σκορ 87/100 – το υψηλότερο που έχει επιτευχθεί ποτέ στην κατηγορία) συντελούν ώστε η Giulietta να αποτελεί τον ιδανικότερο συνδυασμό ασφάλειας και οδηγικής απόλαυσης.
Η MiTo ξανά στο προσκήνιο
Τα φώτα της Διεθνούς Έκθεσης Αυτοκινήτου του Παρισιού θα στραφούν στη MiTo για μία ακόμη φορά, καθώς θα ντεμπουτάρει στο ευρύ κοινό μία νέα έκδοση στην εξοπλιστική έκδοση Distinctive και τον κινητήρα 1.3 MultiJet ECO με τους 95 ίππους. Η έκδοση χρησιμοποιεί τον δεύτερης γενιάς κινητήρα των 1.3 λίτρων που με τη βοήθεια υπερτροφοδότη μεταβλητής γεωμετρίας και ψεκασμού common rail, από 1.3 λίτρα επιτυγχάνει την κορυφαία απόδοση των 95 ίππων και 200 Nm ροπής, συνδυασμένα με κατανάλωση που κατά μέσο όρο –σε μεικτό κύκλο- βρίσκεται μεταξύ 4,0 και 4,3 λίτρων για κάθε 100 χιλιόμετρα. Οι επιδόσεις παραμένουν μεταξύ των κορυφαίων στην κλάση, αφού το αυτοκίνητο επιτυγχάνει τελική ταχύτητα της τάξης των 180 χιλιομέτρων ανά ώρα και επιταχύνει στα 100 χιλιόμετρα ανά ώρα από στάση σε 11,6 δευτερόλεπτα.
Τεχνικά χαρακτηριστικά
Alfa Romeo Giulietta 170 HP 1.4 TB MultiAir με το κιβώτιο "Alfa TCT"
Τεχνικά χαρακτηριστικά | ||
Κινητήρας | Κύλινδροι, Διάταξη | 4 |
Διάμετρος Χ Διαδρομή (mm) | 72x84 | |
Χωρητικότητα (cc) | 1368 | |
Σχέση συμπίεσης | 9,8:1 | |
Μέγιστη ισχύς kW (HP - EC) / σ.α.λ. (NORMAL) | 125/170 στις 5500 rpm | |
Μέγιστη ισχύς kW (HP - EC) / σ.α.λ. (DYNAMIC) | 125/170 στις 5500 rpm | |
Μέγιστη ροπή Nm (kgm - EC) / σ.α.λ. (NORMAL) | 230 (23,4) στις 2250 rpm | |
Μέγιστη ροπή Nm (kgm - EC) / σ.α.λ. (DYNAMIC) | 250 (25,4) στις 2500 rpm | |
Σύστημα χρονισμού | Οδοντωτός ιμάντας με υδραυλικά ωστήρια και σύστημα εισαγωγής MultiAir | |
Τροφοδοσία | Υπερτροφοδοτούμενο MPFI με MultiAir direct valve control system, intercooler | |
Σύστημα Start&Stop | Standard | |
Μετάδοση | Κίνηση | Εμπρός |
Κιβώτιο | Διπλού συμπλέκτη | |
1η | 1:4,154 | |
2α | 1:2,269 | |
3η | 1:1,435 | |
4η | 1:0,978 | |
5η | 1:0,754 | |
6η | 1:0,622 | |
Όπισθεν | 1:4,000 | |
Τελική σχέση μετάδοσης | 1:4,118 | |
Επιδόσεις | Μέγιστη ταχύτητα (χλμ./ώρα) | 218 |
Επιτάχυνση (1 άτομο + 30 κιλά) 0-100 km/h (δλ.) | 7,7 | |
Κατανάλωση καυσίμου – Εκπομπές ρύπων | Αστικός κύκλος (λτ./100 χλμ.) | 6,7 |
Υπεραστικός κύκλος (λτ./100 χλμ.) | 4,3 | |
Συνδυασμένος κύκλος (λτ./100 χλμ.) | 5,2 | |
Εκπομπές ρύπων CO2 (γρμ./χλμ.) | 121 | |
Διαστήματα service | 30.000 χλμ. | |
Κατηγορία κινητήρα (εκπομπές ρύπων) | Euro 5 | |
Επιτάχυνση (ρεπρίζ) 60 - 100 χλμ./ώρα (δλ.) | 4,8 | |
Επιτάχυνση (ρεπρίζ) 80 - 120 χλμ./ώρα (δλ.) | 6,5 |