Το BMW Group χρησιμοποιεί εικονική πραγματικότητα για τον σχεδιασμό μελλοντικών σταθμών παραγωγής |
Η Εικονική Πραγματικότητα (VR) χρησιμοποιείται όλο και περισσότερο στην παραγωγή του BMW Group. Λίγους μήνες πριν η παραγωγή της νέας ...
BMW Σειράς 3 εντατικοποιηθεί στο Μόναχο, οι υπεύθυνοι οργάνωσης του BMW Group έχουν εγκαταστήσει εξατομικευμένους σταθμούς εργασίας σε ένα εικονικό περιβάλλον. Αυτό περιλαμβάνει προσυναρμολόγηση cockpit, για παράδειγμα, όπου το cockpit συναρμολογείται πριν εγκατασταθεί στο όχημα. Για πρώτη φορά, οι υπεύθυνοι προγραμματισμού παραγωγής, συστημάτων, logistics και συναρμολόγησης, μαζί με τους εργαζόμενους στην παραγωγή, κατάφεραν να αξιολογήσουν συνολικά ένα νέο τομέα παραγωγής σε περιβάλλον VR και να δοκιμάσουν νέες διαδικασίες σε 3D.
Ο Matthias Schindler, υπεύθυνος Εικονικού Σχεδιασμού & Υλοποίησης στην Παραγωγή του BMW Group δήλωσε: «Η τεχνολογία VR μας επέτρεψε να δημιουργήσουμε σταθμούς προσυναρμολόγησης cockpit γρήγορα και αποδοτικά. Δεν χρειάστηκαν χρονοβόρες δοκιμαστικές εγκαταστάσεις σε πανομοιότυπους σταθμούς εργασίας. Και το γεγονός ότι όλοι οι εμπλεκόμενοι – από τους ειδικούς logistics μέχρι τους σχεδιαστές συστημάτων και τους εργαζόμενους στην παραγωγή – μπορούσαν να ανταλλάσσουν τις ιδέες τους από τα πρώτα στάδια, ήταν ένα σημαντικό πρόσθετο πλεονέκτημα για την ομάδα. Υπήρχε συνολικά, μεγαλύτερη διαφάνεια, ευελιξία και ταχύτητα».
Η παραγωγή του υπάρχοντος cockpit συνεχίστηκε κατά τη διάρκεια των προετοιμασιών χωρίς περιορισμούς, καθώς ο προγραμματισμός γινόταν σε εικονικό περιβάλλον. Λόγω της χρήσης ίδιων δεδομένων και ίδιου λογισμικού, η διαδικασία ήταν λιγότερο χρονοβόρα για τα διάφορα τμήματα και το προσωπικό παραγωγής. Με ένα τόσο εύχρηστο σύστημα, οι ειδικοί μπόρεσαν να εκτιμήσουν τις απαιτήσεις χώρου, γρήγορα και εύκολα, και να ενσωματώσουν την τεχνογνωσία των εργαζομένων παραγωγής στον προγραμματισμό από την πρώτη στιγμή. Μετά από σύντομη ενημέρωση και χωρίς κάποια ειδική γνώση, η ομάδα εκπροσώπων διαφορετικών ειδικοτήτων ήταν σε θέση να ξεκινήσει αμέσως το project. Το λογισμικό διαχειρίζεται περίπλοκους υπολογισμούς για την αποτύπωση σε πραγματικό χρόνο όλων των αντικειμένων σε γυαλιά VR και προσομοιώσεις.
Ένας τέτοιος προγραμματισμός βασίζεται σε ψηφιοποιημένα 3D εργοστασιακά δεδομένα. Για αρκετά χρόνια, το BMW Group αποτυπώνει τις πραγματικές δομές των εργοστασίων του σε ψηφιακή μορφή με ακρίβεια χιλιοστού, χρησιμοποιώντας 3D σκάνερ και κάμερες υψηλής ανάλυσης. Αυτό δημιουργεί μία τρισδιάστατη απεικόνιση της παραγωγής με τη μορφή ενός διαγράμματος cloud. Η χρονοβόρα ψηφιακή αναπαράσταση πραγματικών δομών και η μηχανική καταγραφή επιτόπου δεν είναι πλέον απαραίτητα. Είτε σχεδιάζουν μελλοντικούς σταθμούς εργασίας είτε ολόκληρες αίθουσες συναρμολόγησης, τα τμήματα του BMW Group μπορούν τώρα να συνδυάζουν υφιστάμενα δεδομένα με μία εικονική "βιβλιοθήκη" ραφιών, καλαθιών αποθήκευσης, συστημάτων μεταφοράς ελαφρών φορτίων και περίπου 50 ακόμα λειτουργικούς πόρους ευρείας χρήσης.