Ένα εκατομμύριο 3D εκτυπωμένα εξαρτήματα σε δέκα χρόνια: Η τρισδιάστατη εκτύπωση αξιοποιείται όλο και περισσότερο από το BMW Group
Ένα εκατομμύριο 3D εκτυπωμένα εξαρτήματα σε δέκα χρόνια: Η τρισδιάστατη εκτύπωση αξιοποιείται όλο και περισσότερο από το BMW Group |
Το BMW Group πρωτοστατεί στην προσθετική κατασκευή (additive manufacturing). Δυναμική πλέον η παρουσία της προσθετικής κατασκευής στη μαζική παραγωγή των οχημάτων.
Στο BMW Group, η χρήση τρισδιάστατων εκτυπωμένων εξαρτημάτων κερδίζει συνεχώς έδαφος. Μόνο την τελευταία δεκαετία, η εταιρία παρήγαγε ένα εκατομμύριο εξαρτήματα με αυτή την καινοτόμο μέθοδο, ενώ η φετινή παραγωγή του Κέντρου Προσθετικής Κατασκευής του BMW Group (Additive Manufacturing Center) αναμένεται να ξεπεράσει τα 200.000 εξαρτήματα — αύξηση 42% έναντι της συνολικής περσινής χρονιάς.
Ο Dr. Jens Ertel, Διευθυντής του Κέντρου Προσθετικής Κατασκευής του BMW Group δήλωσε: «Η χρήση προϊόντων τρισδιάστατης εκτύπωσης στην παραγωγή οχημάτων γίνεται όλο και πιο δημοφιλής. Παρακολουθούμε από κοντά την εξέλιξη και εφαρμογή αυτών των προηγμένων μεθόδων παραγωγής, συμμετέχοντας μεταξύ άλλων και σε μακροχρόνιες συνεργασίες με κορυφαίους κατασκευαστές του χώρου. Ταυτόχρονα, κάνουμε στοχευμένη διερεύνηση τεχνολογιών και αξιολογούμε καινοτόμα συστήματα παραγωγής».
Πρόσφατα το BMW Group τοποθέτησε το εκατομμυριοστό τρισδιάστατο εκτυπωμένο εξάρτημα σε όχημα μαζικής παραγωγής: μία ράγα οδηγού παραθύρου για το BMW i8 Roadster. Χάρη στους ειδικούς του Additive Manufacturing Center, χρειάστηκαν πέντε ημέρες για τη δημιουργία της ράγας, η οποία εντάχθηκε αμέσως στη μαζική παραγωγή, στο εργοστάσιο της Λειψίας. Συμπληρώνει στο παράθυρο του BMW i8 Roadster και διευκολύνει την ομαλή λειτουργία του. Το εξάρτημα κατασκευάζεται με την HP Multi Jet Fusion Technology, μία γρήγορη μέθοδο βελτιωμένη από το BMW Group σε συνεργασία με την HP που τώρα υιοθετείται για πρώτη φορά στη μαζική παραγωγή οχημάτων. Μπορούν να κατασκευαστούν μέχρι 100 ράγες οδηγών παραθύρων σε 24 ώρες.
Το BMW i8 Roadster περιλαμβάνει τώρα δύο προϊόντα προσθετικής κατασκευής.
Η ράγα οδηγού παραθύρου είναι το δεύτερο 3D εκτυπωμένο εξάρτημα του BMW i8 Roadster. Το πρώτο ήταν το εξάρτημα του μηχανισμού στήριξης της αναδιπλούμενης οροφής, που επίσης παράγεται στο Κέντρο Προσθετικής Κατασκευής στο Μόναχο. Κατασκευασμένο από κράμα αλουμινίου, το μεταλλικό εξάρτημα είναι ελαφρύτερο από το σύνηθες χυτοπρεσσαριστό πλαστικό, αλλά παραμένει πολύ πιο άκαμπτο.
Η τεχνολογία αυτή έχει ήδη τιμηθεί με το Altair Enlighten Award στην κατηγορία Modules τη φετινή χρονιά. Πρόκειται για μία βράβευση των καινοτομιών ελαφρού βάρους στον τομέα υποσυστημάτων και εξαρτημάτων.
Η προσθετική κατασκευή ικανοποιεί τις επιθυμίες των πελατών.
Από την άλλη, η εξατομίκευση οχημάτων και εξαρτημάτων από τους ίδιους τους πελάτες έχει εξελιχθεί σε μείζον θέμα. Με το MINI Yours Customised, οι πελάτες μπορούν να σχεδιάζουν επιλεγμένα εξαρτήματα οι ίδιοι, όπως ένθετα ενδείξεων και διακοσμητικές λωρίδες ταμπλό. Οι ίδιοι δημιουργούν τα σχέδιά τους σε ένα online shop (www.yours-customised.mini), και τα εξαρτήματα εκτυπώνονται τρισδιάστατα σύμφωνα με τις προδιαγραφές.
Προηγμένο όσο και πελατοκεντρικό, το MINI Yours Customised τιμήθηκε με μία ειδική διάκριση: το χρυσό Γερμανικό Βραβείο Καινοτομίας (German Innovation Award) απονεμήθηκε από το Γερμανικό Συμβούλιο Σχεδιασμού (German Design Council).
Το BMW Group διερευνά συνεχώς νέους ορίζοντες για χρήση της προσθετικής κατασκευής προς όφελος των πελατών.
Προσθετική κατασκευή για μαζική παραγωγή.
Για το BMW Group, η προσθετική κατασκευή είναι θεμελιώδης μέθοδος παραγωγής του μέλλοντος. Η εταιρία ξεκίνησε πρώτη να χρησιμοποιεί μεθόδους βασισμένες σε πλαστικό και μέταλλο το 2010, αρχικά για την παραγωγή μικρότερων εξαρτημάτων μαζικής παραγωγής, όπως η τροχαλία αντλίας νερού για οχήματα DTM. Ακολούθησαν και άλλες εφαρμογές το 2012, με διάφορα εξαρτήματα να κατασκευάζονται με μία μέθοδο συσσωμάτωσης μέσω λέιζερ για την Rolls-Royce Phantom. Από πέρσι, τα εξαρτήματα για τα καλώδια των οπτικών ινών στη Rolls-Royce Dawn προέρχονται από τρισδιάστατη εκτύπωση και η πολυτελής μάρκα ενσωματώνει σήμερα συνολικά δέκα 3D εκτυπωμένα εξαρτήματα στα προϊόντα της.
Το BMW Group πολύ γρήγορα αξιοποιεί την εμπειρία του, αναγνωρίζοντας από νωρίς πιθανές χρήσεις για τεχνολογίες προσθετικής κατασκευής.
* BMW i8 Roadster κατανάλωση και ρύποι: κατανάλωση καυσίμου στο μικτό κύκλο 2,1 l/100 km, κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας 14,5 kWh/100 km, εκπομπές CO2 46 g/km.
(όλες οι τιμές βασίζονται στον Ευρωπαϊκό κύκλο δοκιμών με στάνταρ ελαστικά).
Οι τιμές κατανάλωσης καυσίμου, εκπομπών CO2, ηλεκτρικής κατανάλωσης και αυτονομίας καθορίστηκαν σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Οδηγία (EC) 715/2007 στην ισχύουσα έκδοση. Οι τιμές αναφέρονται σε ένα όχημα με βασικό εξοπλισμό στη Γερμανία. Η αυτονομία λαμβάνει υπόψη τις διαφορετικές διαστάσεις ζαντών / ελαστικών και επιλεγμένων στοιχείων προαιρετικού εξοπλισμού και ενδέχεται να παρουσιάζει διαφορές. Οι αναφερόμενες τιμές ήδη βασίζονται στη νέα οδηγία WLTP και έχει γίνει αναγωγή στις αντίστοιχες τιμές NEDC για λόγους σύγκρισης. [Στα οχήματα αυτά, ενδέχεται να ισχύουν διαφορετικές τιμές από αυτές που δημοσιεύονται εδώ για την επιβολή φόρων και λοιπών ειδικών τελών που βασίζονται (επίσης) σε εκπομπές CO2.] Οι προδιαγραφές εκπομπών CO2 προσδιορίζονται σύμφωνα με την Οδηγία 1999/94/EC και την Pkw-EnVKV, και βασίζονται στις τιμές κατανάλωσης και εκπομπών CO2 που ορίζει ο κύκλος NEDC.
Για περισσότερες λεπτομέρειες σχετικά με τις επίσημες τιμές κατανάλωσης, ειδικές τιμές εκπομπών CO2 και κατανάλωση ηλεκτρικής ισχύος των νέων επιβατικών αυτοκινήτων παρακαλούμε ανατρέξτε στο σχετικό εγχειρίδιο "Guideline for fuel consumption, CO2 emissions and electric power consumption of new passenger cars", που διατίθεται δωρεάν σε όλο το δίκτυο εμπόρων και στο https://www.dat.de/en/offers/publications/guideline-for-fuel-consumption.html
Το δίκτυο παραγωγής του BMW Group .
Η ισχυρή ζήτηση από πλευράς πελατών και το λανσάρισμα νέων μοντέλων δημιούργησαν υψηλές απαιτήσεις στη δυναμικότητα παραγωγής του δικτύου του BMW Group το 2017. Με την κατασκευή 2.505.741 οχημάτων για τις μάρκες BMW, MINI και Rolls-Royce, οι όγκοι παραγωγής έφτασαν σε νέα ρεκόρ όλων των εποχών. Η κατανομή οχημάτων είναι 2.123.947 BMW, 378.486 MINI και 3.308 Rolls-Royce. Τα Γερμανικά εργοστάσια της εταιρίας κατασκεύασαν πάνω από ένα εκατομμύριο οχήματα, δηλαδή σχεδόν το μισό όγκο παραγωγής.
Με την απαράμιλλη ευελιξία του, το κορυφαίο σύστημα παραγωγής είναι πανέτοιμο για να υποδεχτεί το μέλλον. Βασισμένο στη Στρατηγική NUMBER ONE > NEXT, χαρακτηρίζεται από ένα υψηλό επίπεδο αποδοτικότητας και αξιοπιστίας διαδικασιών. Η τεχνογνωσία παραγωγής του BMW Group αποτελεί αποφασιστικό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα και συμβάλλει στην κερδοφορία της εταιρίας και τη συνεχή επιτυχία της.
Η ποιότητα και η ταχύτητα απόκρισης είναι σημαντικοί παράγοντες στο σύστημα παραγωγής της BMW, όπως και η ευελιξία. Η ψηφιοποίηση, οι τυποποιημένες αρθρωτές φιλοσοφίες και η έξυπνη συνθετική δομή μαρτυρούν το υψηλό επίπεδο τεχνογνωσίας στο δίκτυο παραγωγής. Ταυτόχρονα, το σύστημα παραγωγής προσφέρει ένα πολύ υψηλό επίπεδο εξατομίκευσης και επιτρέπει στους πελάτες να αλλάζουν τις επιλογές εξοπλισμού μέχρι και έξι ημέρες πριν την παράδοση του οχήματός τους.
Το BMW Group
Με τις τέσσερις μάρκες του, BMW, MINI, Rolls-Royce και BMW Motorrad, το BMW Group είναι ο Νο. 1 premium κατασκευαστής αυτοκινήτων και μοτοσικλετών σε όλο τον κόσμο, ενώ παράλληλα προσφέρει premium χρηματοοικονομικές υπηρεσίες και υπηρεσίες μετακίνησης. Σαν μία παγκόσμια εταιρία, το BMW Group λειτουργεί 30 μονάδες παραγωγής σε 14 χώρες και έχει ένα παγκόσμιο δίκτυο πωλήσεων σε περισσότερες από 140 χώρες.
Το οικονομικό έτος 2017, το BMW Group πούλησε πάνω από 2.463.500 αυτοκίνητα και περισσότερες από 164.000 μοτοσικλέτες παγκοσμίως. Το κέρδος προ φόρων για το οικονομικό έτος 2017 ήταν περίπου 10.65 δισεκατομμύρια ευρώ, με έσοδα που ανήλθαν στα 98.67 δισεκατομμύρια ευρώ. Στις 31 Δεκεμβρίου του 2017, το BMW Group είχε παγκόσμιο έμψυχο δυναμικό περίπου 129.932 ατόμων.
Η επιτυχία του BMW Group ανέκαθεν βασιζόταν στη μακροπρόθεσμη συλλογιστική και υπεύθυνη δράση. Ως εκ τούτου, η εταιρία έχει δημιουργήσει οικολογική και κοινωνική βιωσιμότητα σε όλη την αλυσίδα αξιών, ολοκληρωμένη προϊοντική ευθύνη και μία σαφή δέσμευση για τη διατήρηση των φυσικών πόρων, στο πλαίσιο της στρατηγικής της.