Επιδότηση μέχρι και 1.450 ευρώ με την αγορά αυτοκινήτου διπλού καυσίμου |
Θέλεις ένα καλύτερο, οικονομικότερο και φιλικότερο προς το περιβάλλον αυτοκίνητο;
Τώρα έχεις και βοήθεια, καθώς η ΔΕΠΑ έχει προγραμματίσει επιδοτήσεις που αφορούν στην αγορά καινούργιου αυτοκινήτου Ι.Χ. διπλού καυσίμου φυσικού αερίου – βενζίνης μέχρι και 1450 ευρώ.
Το πρόγραμμα επιδότησης ξεκίνησε στις 9 Νοεμβρίου 2018 και αφορά σε παραγγελίες αυτοκινήτων που γίνονται από την ημερομηνία αυτή και μετά, ενώ διαρκεί μέχρι εξαντλήσεως του σχετικού προϋπολογισμού ή μέχρι 31 Ιανουαρίου 2019. Η υποβολή αίτησης γίνεται ηλεκτρονικά μέσω της ιστοσελίδας fisikon.gr και πρέπει να περιλαμβάνει τα απαραίτητα δικαιολογητικά για την ένταξη στο πρόγραμμα.
Το πρόγραμμα επιδοτεί όλα τα μοντέλα καινούργιων αυτοκινήτων που καταναλώνουν καύσιμο CNG. Το ποσό επιδότησης επιστρέφεται στον ιδιοκτήτη του οχήματος μετά την ολοκλήρωση της αγοράς.
Θα σας επιστραφούν 800 ευρώ για τα αυτοκίνητα Fiat Panda, VW Up και Skoda CityGo, 1150 ευρώ για τα Seat Ibiza, Seat Arona και VW Polo, ενώ 1450 ευρώ θα σας επιστραφούν για τα αυτοκίνητα Fiat Cubo, Seat Leon, Skoda Octavia και VW Golf.
Στην επιδότηση μπορεί να συμπεριληφθούν νέα μοντέλα που δεν αναφέρονται, αλλά θα είναι διαθέσιμα στην ελληνική αγορά εντός του 2019.
Η διαδικασία είναι πολύ εύκολη και ολοκληρώνεται σε δύο απλά βήματα.
Ο στρατηγικός ρόλος της αεριοκίνησης
Τα υπάρχοντα κοιτάσματα φυσικού αερίου σήμερα αρκούν για πολλές δεκαετίες και το μέγεθός τους ξεπερνά κατά πολύ εκείνο των διαθέσιμων κοιτασμάτων του αργού πετρελαίου.
Επίσης, τα οχήματα φυσικού αερίου έχουν σχεδόν μηδενικές εκπομπές μικροσωματιδίων, μηδενικά οξείδια του θείου (SΟx), ελάχιστους κυκλικούς υδρογονάνθρακες, πολύ λιγότερα αζωτοξείδια (ΝΟx) και λιγότερο διοξείδιο του άνθρακα (CO₂).
Οι κινητήρες που λειτουργούν με φυσικό αέριο παράγουν 25% λιγότερο διοξείδιο του άνθρακα από αυτούς της βενζίνης και 35% λιγότερο από αυτούς του πετρελαίου.
Τι γίνεται σε άλλες χώρες
Η Ιταλία διαθέτει τουλάχιστον 1046 σταθμούς ανεφοδιασμού, για να καλύψει τη μεγάλη ζήτηση. Η Γαλλία επεκτείνει τις υποδομές της, καθώς με βάση τις στατιστικές και τις τάσεις που παρατηρούνται στην εσωτερική αγορά, μέχρι το 2020 θα πρέπει να έχει ανοίξει άλλα 250 πρατήρια CNG και LNG.
Στη Γερμανία, όπου έχει δοθεί μεγάλη έμφαση στις υποδομές, λειτουργούν περισσότερα από 1000 πρατήρια CNG, ενώ η γειτονική Βουλγαρία διαθέτει περισσότερα από 60.
Πού θα βάζεις φυσικό αέριο
Οι σταθμοί εφοδιασμού με φυσικό αέριο κίνησης Fisikon (CNG) σήμερα είναι έντεκα. Έξι από αυτούς λειτουργούν στην Αθήνα, δύο στη Θεσσαλονίκη και από ένας σε Λάρισα, Βόλο και Λαμία.
Σύμφωνα με τον σχεδιασμό της ΔΕΠΑ, σύντομα θα λειτουργήσουν άλλα έξι πρατήρια σε Ηλιούπολη, Ασπρόπυργο, Ιωάννινα, ΣΕΑ Ψαθόπυργου (Αίγιο), Θεσσαλονίκη (3ο πρατήριο) και Χαλκίδα. Σε αυτά πρόκειται να προστεθούν σε διάστημα δύο ετών οκτώ ακόμη «Fisikon», ανεβάζοντας τον αριθμό συνολικά σε 25.