Το BMW Group υποστηρίζει 500 πρόσφυγες με κοινωνική και επαγγελματική ένταξη |
Κουλτούρα, γλώσσα, εργασία: Η κατανόηση της Γερμανίας και του λειτουργικού μοντέλου της είναι ο σκοπός της πρωτοβουλίας του BMW Group για τους πρόσφυγες “WORK HERE!”
Το πρόγραμμα πρακτικής εργασίας εννέα εβδομάδων που θα βοηθήσει πρόσφυγες με τα απαιτούμενα προσόντα στην κοινωνική και επαγγελματική ένταξη διοργανώθηκε σε συνεργασία με την Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Εργασίας του Μονάχου (Federal Employment Agency Munich) και το Jobcenter Munich και ξεκίνησε στις 16 Νοεμβρίου 2015. Το project ξεκίνησε με 40 πρόσφυγες στην περιοχή του Μονάχου ενώ θα επεκταθεί και σε άλλα σημεία δραστηριοτήτων της BMW το 2016. Το BMW Group επεκτείνει επίσης το εξάμηνο πρόγραμμα απόκτησης βασικών προσόντων για μηχανικούς παραγωγής. Επιπλέον, 20 θέσεις στο Μόναχο θα προσφέρονται σε πρόσφυγες ηλικίας κάτω των 25 από τον Ιανουάριο του 2016, ενώ ο αριθμός θέσεων θα αυξηθεί σε άλλες τοποθεσίες του BMW Group. Στόχος είναι η συμμετοχή περίπου 500 προσφύγων σε προγράμματα πρακτικής εργασιακής εκπαίδευσης και απόκτησης βασικών προσόντων.
Πρόγραμμα διαπολιτισμικής εκπαίδευσης
Το πρόγραμμα εκπαίδευσης “WORK HERE!” του BMW Group παρέχει κατάρτιση που θα δώσει στους πρόσφυγες καλύτερες προοπτικές στη Γερμανία και θα τους βοηθήσει να ξεκινήσουν μία νέα ζωή. Το πρόγραμμα περιλαμβάνει δύο φάσεις πρακτικής: Σε όλη τη διάρκεια της διαδικασίας του προσανατολισμού τριών εβδομάδων και της επακόλουθης πρακτικής εκπαίδευσης έξι εβδομάδων, οι συμμετέχοντες έχουν ως δασκάλους τους εργαζόμενους του BMW Group. Σε ένα εξάωρο ημερήσιο πρόγραμμα, οι πρόσφυγες μαθαίνουν τις διαδικασίες των εργασιών σε διαφορετικά τμήματα, όπως εξέλιξη, πωλήσεις και μάρκετινγκ, ανθρώπινοι πόροι, χρηματοοικονομικά, παραγωγή και πληροφορική. Αυτό υποστηρίζεται από ένα ημερήσιο πρόγραμμα εκμάθησης της Γερμανικής γλώσσας και ειδικά διαμορφωμένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα όπου διδάσκονται σημαντικά διαπολιτισμικά και κοινωνικά θέματα.
Στους συμμετέχοντες παρέχεται επίσης γεύμα και εκπαίδευση σύμφωνα με τις ατομικές τους ανάγκες, όπως η παρακολούθηση μαθημάτων υπολογιστή. Στο τέλος των εννέα εβδομάδων, κάθε συμμετέχων λαμβάνει ένα πιστοποιητικό που επιβεβαιώνει τις γνώσεις που έχει αποκτήσει.
Η Milagros Caiña-Andree, Μέλος Δ. Σ. της BMW AG, υπεύθυνη Ανθρωπίνων Πόρων δήλωσε: «Είναι απόλυτα φυσικό να βοηθάμε στην ένταξη ατόμων που αναγκάστηκαν να εγκαταλείψουν τα σπίτια τους και να έρθουν εδώ. Άνθρωποι από περισσότερες από 100 διαφορετικές χώρες συνεργάζονται με επιτυχία καθημερινά στο BMW Group μόνο στη Γερμανία. Για εμάς η ένταξη ατόμων από διαφορετικές κουλτούρες είναι κάτι που κάνουμε καθημερινά και είναι σημαντικό θέμα που προωθούμε εντός και εκτός της εταιρίας. Το ίδιο ισχύει και για την άψογη γενική και επαγγελματική εκπαίδευση που είναι από τους βασικούς συντελεστές της επιτυχίας μας. Είμαι ιδιαίτερα ευτυχής που μπορούμε να αξιοποιούμε αρκετά από τα βασικά μας πλεονεκτήματα για να προσφέρουμε στο κόσμο καλύτερες προοπτικές».
Επέκταση σε άλλες τοποθεσίες με συνολικά 500 συμμετέχοντες
Στις αρχές του 2016, το πρόγραμμα θα επεκταθεί και σε άλλα εργοστάσια και τμήματα της BMW σε όλη τη Γερμανία. Τέσσερεις εκπαιδευτικοί κύκλοι ανά τοποθεσία το χρόνο προγραμματίζονται αυτή τη στιγμή. Μέχρι τα τέλη του 2016, η πρωτοβουλία θα έχει υποστηρίξει την κοινωνική και επαγγελματική ένταξη περίπου 500 προσφύγων συνολικά.
Ο Πρόεδρος Γενικού Συμβουλίου Εργαζομένων της BMW AG, Manfred Schoch εξήγησε: «Η συνεργασία και η ίση αντιμετώπιση ανάμεσα σε διαφορετικές εθνικότητες και κουλτούρες είναι κάτι αυτονόητο για τους εργαζομένους. Χαίρομαι που πολλοί από αυτούς θεωρούν εύλογη και φυσική την παροχή βοήθειας. Είμαι περήφανος που τόσο πολλοί εργαζόμενοι έχουν αναλάβει να παίξουν το ρόλο του δασκάλου και επιπλέον της δουλειάς τους βοηθούν στη δημιουργία προοπτικών για όσους τα έχασαν όλα και εγκατέλειψαν στα σπίτια τους».
Επέκταση του προγράμματος απόκτησης βασικών προσόντων
Εκτός από την πρακτική εργασιακή εκπαίδευση, το BMW Group επιτρέπει επίσης σε άτομα κάτω των 25 ετών να συμμετέχουν σε ένα πρόγραμμα έξι μηνών για να αποκτήσουν μία βασική επαγγελματική κατάρτιση (EQ). Ξεκινώντας από τον Ιανουάριο του 2016, το πρόγραμμα για εμπορικές και τεχνικές ειδικότητες θα επεκταθεί στην τοποθεσία του Μονάχου, και θα οριστεί ένας πρόσθετος εκπαιδευτής. Αυτό σημαίνει ότι μέχρι 40 νεαρά άτομα χωρίς ειδικότητα – αντί 18 μέχρι πρότινος – θα μπορούν να αποκτούν τα βασικά προσόντα στην τοποθεσία του Μονάχου του χρόνου. Ο αριθμός των θέσεων θα αυξηθεί και σε άλλες περιοχές του BMW Group. Οι συμμετέχοντες στο EQ με τις απαραίτητες προσωπικές και τεχνικές ικανότητες θα έχουν δικαίωμα συμμετοχής σε ένα πρόγραμμα επαγγελματικής εκπαίδευσης. Ο σκοπός της απόκτησης βασικών προσόντων – που αναπτύχθηκε από τις εταιρίες και υποστηρίζεται από την Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Εργασίας – είναι να προσφέρει την απαραίτητη τεχνική βάση για να αποκτήσει κάποιος τις προϋποθέσεις για μία εξειδίκευση.
Ο Dr Markus Schmitz, CEO, Regional Directorate Bavaria Federal Employment Agency (GE), επιβεβαίωσε: «Ένα βασικό στοιχείο της κοινωνικής συμμετοχής είναι η επαγγελματική ένταξη στον εργασιακό κόσμο μας. Γι’ αυτό είναι τόσο σημαντικό να εντάξουμε πρόσφυγες με διαφορετική εργασιακή εμπειρία, οι οποίοι πιθανόν παραμείνουν στη χώρα, σε εκπαιδευτικά προγράμματα και αγορές εργασίας το ταχύτερο δυνατόν. Πολλοί πρόσφυγες φτάνουν εδώ χωρίς τα διπλώματά τους και δεν μπορούν να αποδείξουν γραπτώς τα επαγγελματικά προσόντα τους. Είναι επίσης σημαντικό αυτοί οι άνθρωποι να μπορούν να αποδείξουν τις ικανότητές τους σε όσο το δυνατόν πιο ρεαλιστικές συνθήκες. Πιστεύουμε ότι ο συνδυασμός εκμάθησης της γλώσσας, αξιολόγηση ικανοτήτων, εξειδίκευσης και συνολικής υποστήριξης είναι το μυστικό για την επιτυχία. Όλα αυτά τα στοιχεία μαζί συνδυάζονται στο “WORK HERE!” project. Είμαστε ιδιαίτερα χαρούμενοι για την υλοποίηση ενός τέτοιου project με το BMW Group. Αυτή η μέθοδος ίσως να μη δημιουργεί τους ειδικούς του αύριο, αλλά ενδεχομένως του άμεσου μέλλοντος. Είναι μία μακροχρόνια διαδικασία που απαιτεί σθένος και αντοχή».
H Anette Farrenkopf, CEO του Jobcenter στο Μόναχο πρόσθεσε: «Ευκαιρίες για πρόσφυγες δημιουργούνται από θαρραλέους εργοδότες που είναι πρόθυμοι να χαρτογραφήσουν νέες περιοχές. To project “WORK HERE!” είναι μία τρομερή ευκαιρία για πολλούς πρόσφυγες που είναι πελάτες του Jobcenter. Μπορούν να αποκτήσουν επαγγελματική εμπειρία, να δοκιμάσουν τους εαυτούς τους και να λάβουν ένα πιστοποιητικό για τις επαγγελματικές δεξιότητες που ήδη έχουν – τεράστιο πλεονέκτημα όταν ψάχνουν για δουλειά. Ευελπιστούμε και άλλοι εργοδότες να ακολουθήσουν το παράδειγμα του BMW Group και να ανοίξουν τις πόρτες τους στους πρόσφυγες».
Πρωτοβουλίες του BMW Group με μια ματιά
Το BMW Group εμπλέκεται σε μεγάλο αριθμό πρωτοβουλιών για την προώθηση της διαπολιτισμικής ανταλλαγής και ένταξης στην καθημερινή εργασιακή πραγματικότητα εδώ και πολλά χρόνια. Για παράδειγμα, η πρωτοβουλία “Joblinge” σε Πανγερμανικό επίπεδο που λανσαρίστηκε από το Eberhard von Kuenheim Foundation του BMW Group και τοThe Boston Consulting Group το 2007 βοηθά τους άνεργους νέους να βρουν την πρώτη τους δουλειά. Η εταιρία έχει απαντήσει στις πρόσφατες εξελίξεις επεκτείνοντας το πρόγραμμα σε νεαρούς πρόσφυγες από τον Ιανουάριο του 2016. Από το Φεβρουάριο του 2015, το μονοετές πρόγραμμα “Lifetalk” προσφέρει σε νεαρά άτομα του Μονάχου με μεταναστευτικό παρελθόν μία πλατφόρμα για ανταλλαγή και εκμάθηση σημαντικών κοινωνικών δεξιοτήτων. Μέσα από επισκέψεις στην εταιρία, νεαρά άτομα παίρνουν μία πρώτη γεύση από την καθημερινή εργασιακή πραγματικότητα στο BMW Group. Το Βραβείο Intercultural Innovation Award της εταιρίας έχει συμβάλλει επίσης στην διαπολιτισμική ένταξη σε διεθνές επίπεδο από το 2011: Μαζί με τη Συμμαχία των Πολιτισμών των Ηνωμένων Εθνών - UN Alliance of Civilisations (UNAOC), το BMW Group τιμά τις καινοτόμες πρωτοβουλίες ανά τον κόσμο που προάγουν τη διαπολιτισμική κατανόηση.
Το BMW Group απασχολεί πάνω από 121.000 άτομα σε όλο τον κόσμο, μεταξύ των οποίων 86.000 στη Γερμανία. Άτομα από 108 χώρες συνεργάζονται σε καθημερινή βάση μόνο στις Γερμανικές εγκαταστάσεις της εταιρίας. Η διαπολιτισμική κατανόηση και η κοινωνική ένταξη επομένως είναι από τις βασικές ικανότητες του BMW Group.
Ο Ήχος ενός Quantum Leap: Το νέο Opel Astra στο εργαστήριο ακουστικής #GeneralMotors #OPELΔημοσιεύτηκε από Autocarnet στις Παρασκευή, 27 Νοεμβρίου 2015