Καθώς οι προετοιμασίες για την έναρξη παραγωγής του Outlander PHEV Ευρωπαϊκών προδιαγραφών είναι σε εξέλιξη στην Ιαπωνία, η Mitsubishi Motors Corporation (MMC) αποφάσισε να υποβάλλει το τεχνολογικό της αριστούργημα σε μία τελευταία και … εντελώς αναπάντεχη δοκιμασία αξιοπιστίας – έναν αγώνα cross country …
(FIA) Asia Cross Country Rally
Η MMC είναι πεπεισμένη για τη σπουδαιότητα του μηχανοκίνητου αθλητισμού στη ‘βελτίωση του είδους’ και ενώ οι ένδοξες ημέρες του Ράλι Ντακάρ και του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλι έχουν περάσει πλέον στην ιστορία της Mitsubishi, τα επιτεύγματα του καινοτόμου ηλεκτροκίνητου αγωνιστικού μονοθεσίου i-MiEV Evo στο Pikes Peak επιβεβαιώνουν αυτή την άποψη – κυρίως στην ανάδειξη καινοτόμων τεχνολογιών.
Στην περίπτωση του μεγαλύτερου SUV/crossover Outlander, ένας αγώνας cross country θεωρήθηκε πιο κατάλληλος για την περίσταση – κυρίως σαν μία ασυνήθιστη επίδειξη των προσόντων του Outlander PHEV και του μοναδικού συστήματος κίνησης Plug-in Hybrid Electric.
Έτσι, ένα Outlander PHEV προ-παραγωγής δήλωσε συμμετοχή στο 2013 Asia Cross Country Rally (ή “AXCR”) το οποίο πραγματοποιήθηκε 10 – 16 Αυγούστου μεταξύ Ταϋλάνδης και Λάος. Επίσημος αγώνας υπό την αιγίδα της FIA*, το AXCR είναι μία Ασιατική εκδοχή ενός σκληρού ράλι cross country τύπου Ντακάρ, που ξεκίνησε φέτος από την Pattaya και ολοκληρώθηκε στο Pakse, στο νότιο τμήμα του Λάος.
Επί 6 ημέρες, οι αγωνιζόμενοι κάλυψαν πάνω από 2.000km σε διάφορα είδη δρόμων και ποικίλες συνθήκες – βουνά, λάσπη, ζούγκλα, ποτάμια, κλπ … - που έκαναν τον αγώνα πραγματική πρόκληση από απόψεως επιδόσεων και αντοχής.
Αξιόπιστη επιλογή
Από συνολικά 20 συμμετοχές στην κατηγορία 4Χ4 (19 τερμάτισαν), το Outlander PHEV προσέλκυσε την ιδιαίτερη προσοχή ως το μοναδικό plug-in hybrid του αγώνα, έχοντας απέναντί του κυρίως σε βαρέως τύπου ντιζελοκίνητα pickup trucks.
Το Outlander PHEV συμμετείχε με ιδιωτική ομάδα (“Two and Four Motor Sports”) με την υποστήριξη της Mitsubishi Motors και τερμάτισε στη 17η θέση γενικής κατάταξης χωρίς βλάβες: μεγάλη επιτυχία λαμβάνοντας υπόψη ότι ουσιαστικά ήταν ένα στάνταρ μοντέλο – με plug-in υβριδικό ηλεκτρικό σύστημα κίνησης Twin Motor 4WD, και σύστημα Super All Wheel Control (S-AWC) – οι μοναδικές μετατροπές που έγιναν για regular αγώνα cross-country ήταν αναβάθμιση αμορτισέρ και ελατηρίων, roll cage, προστασία κάτω τμήματος, σύστημα εξαγωγής και υπερυψωμένο σύστημα εισαγωγής αέρα (snorkel) κλπ,…
Παγκόσμιες αγορές
Η ολοκλήρωση ενός τόσο απαιτητικού ράλι χωρίς κανένα απολύτως πρόβλημα επιβεβαίωσε την αντοχή αλλά και τις δυναμικές επιδόσεις του Outlander PHEV λίγους μόλις μήνες πριν ξεκινήσει την εμπορική καριέρα του στις παγκόσμιες αγορές.
Στη συνέχεια, η MMC θα λανσάρει το Outlander PHEV στην Ευρώπη, ξεκινώντας από επιλεγμένες αγορές PHEV (Ολλανδία, Σκανδιναβικές χώρες, κλπ,…) από φέτος τον Οκτώβριο.
Οι υπόλοιπες Ευρωπαϊκές αγορές θα ακολουθήσουν σταδιακά από φέτος το Νοέμβριο μέχρι το 1ο τρίμηνο του 2014.